آخرین شایعات و خبرهای آیفون 14

فهرست مطالب

  • سخت افزار ایفون‌های سری 14
  • رنگ‌بندی ایفون‌های سری 14
  • ظرفیت باتری، طراحی و سرعت شارژ ایفون‌های سری 14
  • مراسم معرفی آیفون‌های سری 14
  • سوالات متداول

با نزدیک شدن به مراسم رسمی اپل در تاریخ 16 شهریور ماه شایعات پیرامون ایفون‌های سری 14 بیشتر و بیشتر می‌شود و از این رو در ادامه قصد داریم به سراغ شایعات جدید و محتمل این پرچمداران در زمینه رنگ‌بندی، حافظه، سرعت شارژ و دیگر موارد برویم.

خرید گوشی های Apple را همه ساله از فروشگاه تکنولایف دنبال کنید: قیمت آیفون

سخت افزار ایفون‌های سری 14

طبق شایعات اپل برای اولین بار قرار است تنها در نسخه‌های پرو ایفون‌های جدید از تراشه A16 استفاده کند و ایفون‌های 14 و 14 مکس از تراشه A15 سال قبل استفاده خواهند کرد. این شایعه حالا بیشتر قوت گرفته و به احتمال زیاد فقط در ایفون 14 پرو و ایفون 14 پرو مکس تراشه A16 Bionic را مشاهده خواهیم کرد. جالب است که طبق اطلاعات جدیدی که به دست آمده مشخص شده اختلاف تراشه A16 با نسل قبلی بیشتر از انتظار است و تراشه جدید اپل تفاوت‌هایی را در عمل ایجاد خواهد کرد.

در کنار تفاوت در تراشه برخی از شایعات از افزایش ظرفیت ایفون‌های 14 پرو و 14 پرو مکس در نسخه پایه‌ای خبر می‌دهد. این یعنی نسخه پایه‌ای 14 پرو و 14 پرو مکس به صورت پیش فرض 256 گیگابایتی خواهد بود و نسخه 128 گیگابایتی این گوشی‌ها حذف خواهد شد. با توجه به افزایش قیمت احتمالی مدل‌های پرو افزایش حافظه در نسخه پایه‌ای خیلی بعید به نظر نمی‌رسد.

رنگ‌بندی ایفون‌های سری 14

اپل هر ساله تلاش می‌کند تا رنگی جدید را به سری گوشی‌های خود اضافه کند تا علاوه بر دلایل نرم افزار و سخت افزاری که برای خرید گوشی‌های جدید وجود دارد اضافه شدن رنگ جدید نیز یک انگیزه مضاعفی ایجاد کند. طبق اطلاعات موجود ایفون 14 و 14 مکس در 6 رنگ مختلف و ایفون 14 پرو و 14 پرو مکس در 5 رنگ در دسترس خواهند بود.

رنگ های ایفون 14

رنگ‌بندی ایفون 14 و 14 مکس: سبز، بنفش، آبی، مشکی، سفید، قرمز

رنگ‌بندی ایفون 14 پرو و 14 پرو مکس: سبز، بنفش، نقره‌ای، طلایی، گرافیت

آخرین شایعات از نسخه SE جدید ایفون:
طراحی آیفون SE 4 لو رفت

ظرفیت باتری، طراحی و سرعت شارژ ایفون‌های سری 14

قبل‌تر طبق شایعات اشاره کرده بودیم که ممکن است نسخه‌های پرو ایفون‌های سری 14 از فریم تیتانیومی استفاده کنند ولی ظاهرا امسال چنین اتفاقی نخواهد افتاد و اپل به اندازه کافی به دلیل بهبود دوربین‌ها با افزایش قیمت دست و پنجه نرم می‌کند و دیگر دوست ندارد تا بخشی دیگر نیز هزینه اضافی به وجود بیاورد. تنها تغییر ظاهری که تقریبا قطعی شده تغییر ناچ بزرگ بالای نمایشگر به یک حفره و یک ناچ کپسولی در مدل‌های پرو است که فضای بیشتری را در اختیار قرار می‌دهد.

عکس ایفون 14 رنگ گرافیتی و بنفش

شارژدهی ایفون‌های سری 13 بسیار خوب بود و آیفون 13 پرو مکس یکی از بهترین پرچمداران جهان از نظر باتری و شارژدهی نام گرفت (اگر آن را بهترین ندانیم). امسال اپل قصد دارد تا باز هم مقداری ظرفیت باتری ایفون‌های سری 14 را افزایش دهد تا باز هم شارژدهی و دوام این گوشی‌ها بیشتر شود. از طرفی فناوری شارژ سریع نسخه‌های پرو به 30 وات افزایش پیدا خواهد کرد که البته بعید است در عمل تأثیر شگرفی داشته باشد.

مراسم معرفی آیفون‌های سری 14

مراسم معرفی این گوشی‌ها در تاریخ 16 شهریور ساعت 21:30 به زمان ایران برگزار می‌شود و شما می‌توانید مراسم را به صورت آنلاین از سایت رسمی اپل دنبال کنید.

بیشتر بدانید:
چرا آیفون 14 پرو مکس افزایش قیمت خواهد داشت؟

سوالات متداول

بخش باتری ایفون‌های سری 14 تغییر خواهد کرد؟ شارژدهی ایفون‌های سری 13 بسیار خوب بود و آیفون 13 پرو مکس یکی از بهترین پرچمداران جهان از نظر باتری و شارژدهی نام گرفت (اگر آن را بهترین ندانیم). امسال اپل قصد دارد تا باز هم مقداری ظرفیت باتری ایفون‌های سری 14 را افزایش دهد تا باز هم شارژدهی و دوام این گوشی‌ها بیشتر شود. از طرفی فناوری شارژ سریع نسخه‌های پرو به 30 وات افزایش پیدا خواهد کرد که البته بعید است در عمل تأثیر شگرفی داشته باشد.

سخت افزار ایفون‌های سری 14 چگونه است؟ طبق شایعات اپل برای اولین بار قرار است تنها در نسخه‌های پرو ایفون‌های جدید از تراشه A16 استفاده کند و ایفون‌های 14 و 14 مکس از تراشه A15 سال قبل استفاده خواهند کرد. این شایعه حالا بیشتر قوت گرفته و به احتمال زیاد فقط در ایفون 14 پرو و ایفون 14 پرو مکس تراشه A16 Bionic را مشاهده خواهیم کرد. جالب است که طبق اطلاعات جدیدی که به دست آمده مشخص شده اختلاف تراشه A16 با نسل قبلی بیشتر از انتظار است و تراشه جدید اپل تفاوت‌هایی را در عمل ایجاد خواهد کرد.

مراسم معرفی آیفون‌های سری 14 چه زمانی است؟ مراسم معرفی این گوشی‌ها در تاریخ 16 شهریور ساعت 21:30 به زمان ایران برگزار می‌شود و شما می‌توانید مراسم را به صورت آنلاین از سایت رسمی اپل دنبال کنید.

برای امتیاز به این مطلب کلیک کنید [تعداد امتیازات: 1 امتیاز میانگین: 5]

یک دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *