بهترین گوشی سامسونگ برای بازی

فهرست مطالب

  • پردازنده اگزینوس برای بازی مناسب است؟
  • چگونه گوشی را برای بازی انتخاب کنم؟
  • بهترین گوشی سامسونگ برای گیم کدامند؟
  • در بهترین گوشی گیمینگ سامسونگ باید به دنبال چه چیزی باشید؟
  • سوالات متداول

اگر به گوشی‌های سامسونگ علاقه‌مندید و بازی‌های موبایلی یکی از تفریحات شما محسوب می‌شود، ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که بهترین گوشی سامسونگ برای بازی کدام است؟ در این مقاله به بررسی چند گوشی برتر سامسونگ برای بازی پرداخته‌ایم که به شما امکان می‌دهند جدیدترین بازی‌های موبایل مانند PUBG ،COD و موارد دیگر را به راحتی انجام دهید. علاوه بر این، ما به مدل‌های غیر پرچمدار با تراشه‌های مناسب بازی نیز پرداخته‌ایم تا با بودجه‌های مختلف بتوانید یک کهکشانی مناسب را خریداری کنید.

لیست قیمت گوشی های موبایل سامسونگ را ببنید: خرید گوشی های سامسونگ

پردازنده اگزینوس برای بازی مناسب است؟

سامسونگ یکی از شرکت‌هایی است که در زمینه تولید تراشه هم فعالیت دارد و به روی برخی از گوشی‌های خود از تراشه اختصاصی یعنی اگزینوس کمک می‌گیرد. پرچمداران قبل از سری S23 در دو نسخه با تراشه‌های اگزینوس و اسنپدراگون به بازار عرضه می‌شدند و نسخه اسنپدراگون در بازار آمریکا و چین به فروش می‌رسید و بازار هدف نسخه اگزینوس دیگر نقاط جهان از جمله ایران بود. از طرفی سامسونگ به روی برخی از میان‌رده‌های محبوب خود نیز از تراشه‌های اگزینوس استفاده می‌کند و این موضوع باعث می‌شود تا یک سوال مهم و اساسی به وجود بیاید، آیا پردازنده اگزینوس برای بازی کردن مناسب است؟

احتمالا این جمله را بسیار شنیده‌اید که تراشه‌های اگزینوس زیاد داغ می‌کند یا پایداری عالی ندارد و پس از مدتی با افت سرعت مواجه می‌شود، اما آیا این جملات صحیح است؟ هم بله و هم خیر! بگذارید تا داستان را از کمی قبل‌تر توضیح دهیم. اگر به چند سال قبل نگاه کنیم متوجه خواهیم شد که تراشه‌های اگزینوس هم تا حد زیادی از تراشه‌های رقیب اسنپدراگون خود ضعیف‌تر بودند و هم پایداری کمتری داشتند، ولی رفته رفته سامسونگ این اختلاف را کم کرد و فناوری ساخت تراشه‌های اختصاصی خود را بهبود بخشید.

تراشه‌های جدید سامسونگ بسیار کمتر از نسل‌های قبل با مشکل داغ کردن یا عدم پایداری مواجه می‌شوند و حالا تقریبا قدرت یکسانی هم با تراشه‌های اسنپدراگون دارند، هرچند که هنوز هم برتری با کوالکام و تراشه‌های اسنپدراگون آن است و بدون شک در دنیای اندرویدی این چیپست‌ها بهترین عملکرد ممکن را دارند. برای درک بهتر این موضوع بگذارید تراشه‌های پرچمدار سامسونگ و کوالکام را با هم مقایسه کنیم. در ادامه به صورت مختصر بنچمارک‌های اگزینوس 2200 را با اسنپدراگون 8 نسل 1 که دو رقیب هستند مقایسه خواهیم کرد.

مقایسه اسنپدراگون و اگزینوس

اسنپدراگون 8 نسل 1 در زمینه پردازنده مرکزی حدود 10 درصد بهتر از رقیب عمل می‌کند و این اختلاف در زمینه اجرای بازی‌ها به حدود 5 درصد کاهش می‌یابد، هرچند که توسعه‌ دهندگان بازی‌های خود را به گونه‌ای تولید می‌کنند که با تراشه‌های کوالکام سازگاری بهتری دارند. در بنچمارک مشهور Antutu اسنپدراگون 8 نسل 1 حدود 10 درصد بهتر عمل می‌کند و در تست 3DMark این اختلاف به حدود 37 درصد می‌رسد. این‌ها همه از برتری اسنپدراگون 8 نسل 1 نسبت به اگزینوس 2200 خبر می‌دهند اما این یعنی اگزینوس 2200 تراشه خوبی برای بازی نیست؟

اتفاقا برعکس، تراشه‌های اگزینوس 2100 و 2200 گزینه‌های خوبی برای اجرای بازی‌ها هستند و در عمل مانند رقبای خود یعنی اسنپدراگون 888 و اسنپدراگون 8 نسل 1 عمل می‌کنند و احتمالا هنگام بازی کردن اصلا متوجه تفاوت این تراشه‌ها با هم نخواهید شد. پس جواب به سوال بالا مثبت است و با خیال راحت می‌توانید چیپست‌های نسل جدید اگزینوس را برای بازی کردن انتخاب کنید.

چگونه گوشی را برای بازی انتخاب کنم؟

هنگام خرید یک گوشی گیمینگ باید به دو ویژگی اصلی توجه کنید. اول، شما عملکرد خوب می‌خواهید. این به معنای جستجوی یک پردازنده پرقدرت و همچنین مقدار رم بالاتر است. این دو ویژگی با هم، توانایی گوشی را برای پردازش داده‌ها و اجرای بازی‌ها بهبود می‌بخشد. دوم، شما همچنین به طور ایده آل می‌خواهید یک صفحه نمایش خوب داشته باشید. در حال حاضر، بهترین گوشی‌ها از صفحه نمایش AMOLED یا OLED استفاده می‌کنند. آنها همچنین دارای رزولوشن بالایی هستند، “بالا” در حال حاضر هر چیزی از ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل تا ۳۲۰۰ در ۱۴۴۰ پیکسل را نشان می‌دهد. همچنین اگر یک گوشی از نرخ رفرش بالا، ۹۰ هرتز یا (ترجیحا) ۱۲۰ هرتز پشتیبانی کند، یک مزیت بزرگ است.

این دو ویژگی اصلی هستند که باید به آنها توجه کنید، اما یک گوشی بازی خوب باید چند چیز دیگر را نیز ارائه دهد. یک باتری بزرگ و با دوام همیشه ارزش خرید را دارد، به‌خصوص اگر در خارج از خانه بازی می‌کنید. این به معنای چیزی در محدوده ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعت تا ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت است، اگرچه این موضوع می‌تواند از یک دستگاه و سازنده به دستگاه دیگر متفاوت باشد. نکته دیگری که باید به آن توجه کنید حافظه داخلی است. امروزه، گیمرها احتمالاً به حداقل ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی نیاز دارند.

بیشتر بخوانید:
معرفی بازی های هواپیمایی اندروید و PC

بهترین گوشی سامسونگ برای گیم کدامند؟

در ادامه گوشی‌هایی را به شما معرفی می‌کنیم که دارای شرایط جذاب برای بازی کردن هستند و این موارد تنها شامل بخش سخت افزار نمی‌شود و کیفیت نمایشگر و شارژدهی باتری و حتی کیفیت اسپیکرها را نیز در برمی‌گیرد.

گلکسی S23 اولترا

گلکسی S23 اولترا

طبق روال هر سال نسخه اولترا بهترین و جذاب‌ترین گوشی پرچمدار سامسونگ به حساب می‌آید، اما حالا این گوشی در سری S23 یک تغییر جذاب داشته که برای بازی کردن نیز اهمیت ویژه‌ای دارد. این کهکشانی و دیگر اعضای این خانواده از تراشه 4 نانومتری اسنپدراگون 8 نسل 2 استفاده می‌کنند. این چیپست قوی‌ترین نسخه در دنیای گوشی‌های اندرویدی است و عملکرد پردازشی و گرافیکی فوق‌العاده عالی دارد. با خرید این گوشی نه‌تنها می‌توانید بازی‌های حال حاضر را در بالاترین حالت گرافیکی تجربه کنید، بلکه تا دو یا حتی سه سال آینده نیز می‌توانید به روی توان این محصول حساب باز کنید.

این پرچمدار به غیر از سخت افزار بسیار قوی نمایشگری مثال‌زدنی نیز برای بازی کردن دارد که شما از نگاه کردن به آن بی‌نهایت لذت خواهید برد. این صفحه نمایش اندازه 6.8 اینچی دارد و از نوع Dynamic AMOLED 2X است و از HDR10+ و نرخ نوسازی 120 هرتزی پشتیبانی می‌کند. سامسونگ برای این نمایشگر رزولوشن QHD یا 3088 در 1440 در نظر گرفته و به لطف این وضوح، تراکم پیکسلی 500 را شاهد هستیم که عددی بسیار زیاد است. این پنل لبه‌های خمیده دارد و توانسته حدود 90 درصد از فضای روبرویی را به خود اختصاص دهد. حداکثر روشنایی این نمایشگر به 1750 نیت می‌رسد تا همه شرایط برای بازی کردن کاملا مهیا باشد.

بخش جذاب دیگری که در مورد این گوشی وجود دارد شارژدهی باتری خوب آن است. این محصول از نظر ظرفیت باتری مانند نسل قبلی است اما به لطف بهینه‌سازی‌های نرم افزاری و سخت افزاری مدت زمان بیشتری دوام می‌آورد. همه این موارد را زمانی که در کنار هم قرار دهیم نه‌تنها این مدل را بهترین گوشی گیمینگ سامسونگ می‌دانیم، بلکه بدون شک این کهکشانی یکی از بهترین گوشی‌های جهان از نظر اجرای بازی‌های روز دنیا است.

گلکسی Z Fold 4

گلکسی Z Fold 4

گلکسی زد فولد 4 بهترین گوشی تاشو سامسونگ است و شاید بتوانیم آن را بهترین گوشی دنیا نیز بدانیم. این کهکشانی نسبت به مدل‌های قبلی بسیار کامل‌تر و بهتر شده و به دلیل نمایشگر بزرگ و کم حاشیه خود و قدرت سخت افزاری عالی یکی از بهترین گزینه‌ها برای بازی کردن به حساب می‌آيد. صفحه نمایش این گوشی در حالت باز اندازه‌ای 7.6 اینچی با رزولوشن 2176 در 1812 دارد و تراکم 373 پیکسل بر هر اینچ را در اختیار قرار می‌دهد. این پنل که از نوع Foldable Dynamic AMOLED 2X است حدود 91 درصد از فضا را به خود اختصاص داده و از HDR10+ و نرخ نوسازی 120 هرتزی هم پشتیبانی می‌کند.

هنگام بازی کردن با این گوشی فضای بسیار جذابی مقابل شما قرار می‌گیرد و در بازی مانند Call Of Duty می‌توانید دید بهتری داشته باشید. در کنار این پنل بسیار خوب تراشه 4 نانومتری اسنپدراگون 8 نسل 1 قدرت سخت افزاری این محصول را تأمین می‌کند که چیپست بسیار قدرتمندی است و نسل قبلی اسنپدراگون 8 نسل 2 به‌کار رفته به روی سری s23 به حساب می‌آید. از نظر پردازشی و گرافیکی با خیال راحت می‌توانید به روی زد فولد 4 و عملکرد عالی آن حساب باز کنید.

گلکسی S23 پلاس و S23

بهترین گوشی سامسونگ برای بازی

این دو گوشی از نظر سخت افزاری شرایط مشابهی با s23 اولترا دارند و قوی‌ترین گوشی‌های اندرویدی جهان به حساب می‌آیند. تفاوت اصلی این دو مدل در اندازه صفحه نمایش و البته شارژدهی باتری است که در ادامه به این موضوع می‌پردازیم. گلکسی s23 دارای پنلی 6.1 اینچی و s23 پلاس دارای پنلی 6.6 اینچی است. رزولوشن هر دو صفحه نمایش FHD+ بوده و فناوری ساخت پنل Dynamic AMOLED 2X است و از نرخ نوسازی 120 هرتزی و HDR10+ هم پشتیبانی می‌کند. حداکثر روشنایی این دو نمایشگر به 1750 نیت می‌رسد و حاشیه‌های نسخه پلاس مقداری کمتر از S23 است. نسخه پایه دارای باتری 3900 میلی آمپر ساعت و نسخه پلاس دارای باتری 4700 میلی آمپر ساعتی است. در کل برای بازی کردن S23 پلاس به دلیل اندازه بزرگ‌تر نمایشگر و شارژدهی بهتر باتری گزینه مناسب‌تری به حساب می‌آید.

گلکسی S22 اولترا

گلکسی S22 اولترا

این گوشی جزو بهترین گوشی های گیمینگ سامسونگ است که نباید از دست بدهید. با صفحه نمایش ۶.۸ اینچی Dynamic آمولد خود با رزولوشن ۳۰۳۸ در ۱۴۴۰ پیکسل، از HDR10+ و نرخ تازه سازی تطبیقی ​​۱۲۰ هرتز نیز پشتیبانی می‌کند. این بدان معنا است که هر بازی حتی سخت‌ترین عناوین را واضح، پر جنب و جوش، روان و با کاهش تاخیر اجرا می‌کند. اگر گوشی ساخته شده برای آمریکا را بخرید با پردازنده اسنپدراگون ۸ نسل ۱ کوالکام (اگزینوس2200 در بقیه نقاط جهان) رو به رو خواهید شد و حداکثر ۱۲ گیگابایت رم را دریافت خواهید کرد. جدیدترین تراشه کوالکام می‌تواند بدون مشکل کند کردن سرعت، از جدیدترین بازی‌ها گرفته تا مولتی تسکینگ و در کل هر کاری را که نیاز دارید، به راحتی انجام دهد.

با حداکثر ۱ ترابایت حافظه داخلی، فضای زیادی برای دانلود بازی‌ها و برنامه‌ها برای شما وجود دارد، اگرچه هیچ اسلات کارت microSD وجود ندارد. همچنین یک باتری بزرگ ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی دریافت می‌کنید تا شما را در طول یک روز کامل بازی یاری کند، به‌علاوه شارژ سریع ۴۵ واتی نیز وجود دارد، اگرچه شارژری در جعبه وجود ندارد. وقتی صحبت از ویژگی‌های خاص می‌شود، می‌توانید از Xbox Game Pass مایکروسافت برای پخش جریانی بازی‌های کنسول از طریق 5G یا Wi-Fi در S22 Ultra استفاده کنید. شما همچنین قلم جدید و بهبود یافته S Pen را دریافت می‌کنید که می‌تواند با برخی از بازی‌ها استفاده شود و تأخیر کم ۲.۸ میلی‌ثانیه دارد. سپس عملکرد Game Booster سامسونگ وجود دارد که میزان استفاده، حافظه موجود، دمای دستگاه و سایر معیارها را کنترل می‌کند و تنظیمات را برای افزایش کارایی و عمر باتری بهینه می‌کند.

S22 Ultra در قسمت ویژگی‌های غیر گیمینگ نیز بی‌حاشیه نیست، با دوربین چهار لنز قدرتمند، از جمله سنسور اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی، دوربین اولتراواید ۱۲ مگاپیکسلی، تله فوتو ۱۰ مگاپیکسلی با زوم اپتیکال ۳ برابر و پریسکوپ تله فوتو ۱۰ مگاپیکسلی با زوم اپتیکال ۱۰ برابر حسابی همه فن حریف است. همچنین می‌توانید با رزولوشن UHD 8K و با سرعت ۲۴ فریم در ثانیه ویدیو ضبط کنید. این موضوع برای کسانی که دوست دارند موقع بازی‌کردن استریم کنند عالی است. درست است، S22 Ultra برای گیمینگ به صورت اختصاصی طراحی نشده ولی بیشتر نیازهای شما را برطرف می‌کند. با این حال شما در این گوشی، جدیدترین پردازنده گوشی هوشمند، باتری قوی و صفحه نمایش ۶.۸ اینچی خیره کننده را دریافت می‌کنید، بنابراین ارزش خرید را دارد. البته اگر پول زیادی دارید چون به هیچ وجه یک گوشی ارزان نیست.

قیمت گوشی S22 اولترا 256 گیگابایت با رم 12

شاید علاقه‌مند باشید:
هک اسکوپ پابجی

گلکسی S22 پلاس و S22

بهترین گوشی های گیمینگ سامسونگ

این دو گوشی نیز نسل قبلی S23 پلاس و S23 هستند و به دلیل تشابهات زیاد تنها به تفاوت‌های موجود بین آن‌ها می‌پردازیم. این دو کهکشانی ظرفیت باتری کمتری نسبت به نسل جدید دارند و مدت زمان کمتری با یک بار شارژ دوام می‌آورند. به‌علاوه روشنایی پنل S22 حدود 1300 نیت است و 450 نیت کمتر از 22 پلاس و سری S23 به حساب می‌آید. این دو گوشی مانند S22 اولترا از دو تراشه اگزینوس 2200 و اسنپدراگون 8 نسل 1 استفاده می‌کنند. در ایران نسخه مرسوم اگزینوس 2200 است ولی می‌توانید نسخه اسنپدراگون را نیز با مقداری هزینه بالاتر خریداری کنید. این دو پرچمدار با توجه به قیمت کمتر نسبت به گوشی‌های بالا ارزش خرید بالایی دارند و برای بازی کردن نیز گزینه‌های بسیار خوبی به حساب می‌آیند.

گلکسی S21 FE

گلکسی S21 FE

S21 FE (Fan Edition) در زمانی عجیب، کمی قبل از معرفی سری S22 خودش را به جهانیان معرفی کرد، بنابراین شاید آنقدر که باید و شاید مورد توجه قرار نگرفت، اما وقتی نگاهی دقیق‌تر بیندازید، با وجود شباهت فوق‌العاده‌ای که به مدل قبلی خود دارد که البته یکی از بهترین گوشی‌های اندرویدی زمان خود بود، واقعا به عنوان یک گوشی گیمینگ قابل بررسی است. شما در این گوشی مشخصات اصلی سری S21 را دریافت می‌کنید، اما با قیمتی دلپذیرتر که این موضوع یک خبر عالی برای کسانی است که به دنبال گوشی‌های هوشمند برای بازی هستند که البته خوش قیمت نیز باشد.

در زیر بدنه این گوشی، اسنپدراگون ۸۸۸ (یا اگزینوس ۲۱۰۰ به صورت جهانی) با حداکثر ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی وجود دارد (باز هم در این گوشی بدون اسلات کارت microSD). فرقی نمی‌کند که کدام نسخه را خریداری می‌کنید، در هر صورت می‌توانید به طور عالی بازی‌ها را با گرافیکی بسیار بالا اجرا کنید و از اجرای روان بازی‌ها لذت ببرید. اگر بتوانید نسخه اسنپدراگون 888 را خریداری کنید بهتر است اما اگزینوس 2100 هم چیپست توانمند و مناسبی به حساب می‌آید.

صفحه نمایش ۶.۴ اینچی Dynamic آمولد S21 FE کمی کوچکتر از نمونه قبلی خود است، اما همچنان برای بازی مناسب است، با وضوح ۲۳۴۰ در ۱۰۸۰ پیکسل، نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز و نرخ نمونه برداری لمسی ۲۴۰ هرتز در حالت بازی شما را شگفت زده خواهد کرد. بازی‌هایی مانند Genshin Impact و Call of Duty: Mobile روی صفحه نمایش S21 FE عالی به نظر می‌رسند، شاید به اندازه S22 Ultra جذاب نباشند، اما نسبت به قیمت پرداختی هنوز عالی هستند. سامسونگ این گوشی را با یک باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعتی تکمیل می‌کند، که برای کار در یک روز بسیار سنگین حتی برای بازی کافی است، با شارژ سریع ۲۵ واتی برای به محض خالی شدن باتری می‌توانید گوشی خود را سریع شارژ کنید.

قیمت گوشی S21 Fe حافظه 256 و رم 8 گیگابایت

بهترین بازی های دو نفره آنلاین و آفلاین:
بازی دو نفره آنلاین از راه دور

گلکسی A73

گلکسی A73

گلکسی A73 بهترین و گران‌ترین میان‌رده سامسونگ به حساب می‌آید که سازنده کره‌ای در ساخت آن تلاش کرده تا برخی از ویژگی‌های پرچمداران خود را به آن اضافه کند. این کهکشانی از نمایشگری 6.7 اینچی از نوع سوپر امولد پلاس با رزولوشن FHD+ استفاده می‌کند و تراکم پیکسلی 393 را مقابل دیدگان شما قرار می‌دهد. نسبت نمایشگر به بدنه در این محصول 87 درصد است که برای محصولی در این بازه قیمتی بسیار خوب به حساب می‌آید. این پنل از نرخ نوسازی 120 هرتزی پشتیبانی می‌کند و طبق گفته سامسونگ می‌تواند 800 نیت روشنایی تولید کند. صفحه نمایش این مدل به نسبت قیمت واقعا خوب است و لذت بازی کردن را برای شما دو‌چندان می‌کند.

قلب تپنده این کهکشانی تراشه 6 نانومتری اسنپدراگون 778 است، چیپستی که در دسته میانی قدرت خوبی دارد و از پس بازی‌های روز دنیا با گرافیک بالا برمی‌آید. به کمک این تراشه می‌توانید بازی مثل PUBG را در حالت گرافیکی High با فریم‌ریت 59 و بازی Call of duty را در حالت Ultra با فریم‌ریت 42 به اجرا دربیاورد. گلکسی A73 از یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی تغذیه می‌کند و شارژدهی بسیار خوبی هم دارد که این هم یک مزیت دیگر برای بازی کردن به حساب می‌آید.

گلکسی A53

گلکسی A53

این گوشی میان‌رده کوچک به طرز شگفت‌آوری سبک است و تنها ۱۸۹ گرم وزن دارد، با صفحه نمایش ۶.۵ اینچی Super AMOLED و نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز که نویدبخش رنگ‌های روشن، زنده و پاسخ‌گویی عالی است. اگر با دقت بیشتر به این گوشی نگاه کنید، تراشه اگزینوس ۱۲۸۰ را با ۶ گیگابایت رم به اضافه ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی پیدا خواهید کرد، اگرچه برخلاف سایر گزینه‌های این لیست به یک اسلات کارت microSD خواهید رسید. سامسونگ به شما اجازه می‌دهد تا حداکثر ۶ گیگابایت از فضای ذخیره سازی خود را به عنوان رم مجازی نیز اختصاص دهید، که برای مولتی تسکینگ یا بازی عالی است.

صحبت از بازی شد، تراشه در این گوشی با استفاده از فرآیند ۵ نانومتری ساخته شده است، چیزی که سامسونگ تا چند سال پیش برای گوشی‌های پرچمدار سری S خود در نظر گرفته بود، بنابراین دارای کارایی و عملکرد عالی هستند. این پردازنده قادر به انجام چندوظیفگی و اجرای جدیدترین و سخت‌ترین بازی‌های اندرویدی است، اگرچه ممکن است هنگام اجرای بازی‌هایی مانند Genshin Impact متوجه افت نرخ فریم شوید.

A53 5G همچنین دارای یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی است، مانند S22 Ultra، با شارژ سریع 25 واتی همراه است. جدا از بازی، دوربین‌ها خوب هستند، اگرچه هیچ چیز غیرعادی نیستند، با لنزهای اصلی ۶۴ مگاپیکسلی، اولترا واید ۱۲ مگاپیکسلی، ماکرو ۵ مگاپیکسلی و لنز عمق ۵ مگاپیکسلی.

این اولین گوشی سری A است که وعده بروزرسانی پرچمداران سامسونگ را، با چهار سال بروز رسانی سیستم عامل و پنج سال بروز رسانی امنیتی دریافت کرد. وقتی باتری، فضای ذخیره سازی (دارای اسلات کارت میکرو اس دی) و تراشه ۵ نانومتری را در نظر می‌گیرید، منافع زیادی را به دست می‌آورید، زیرا A53 5G قابلیت 5G را نیز برای شما مهیا کرده‌است. بهترین گوشی سامسونگ سری a برای بازی بعد از گلکسی A73، این گوشی است.

قیمت گوشی A53 سامسونگ با حافظه 256 و رم 8

بیشتر بخوانید:
مقایسه گوشی A23 با A32 سامسونگ

گلکسی M52

گلکسی M52

اگر ارزان‌ترین گوشی سامسونگ برای بازی را می‌خواهید M52 بهترین گزینه پیش روی شما خواهد بود. این کهکشانی از نظر صفحه نمایش مانند گلکسی A73 است و در زمینه سخت افزاری نیز از تراشه مشابهی استفاده می‌کند. این گوشی ظرفیت باتری یکسانی هم دارد و جالب است که درون جعبه از شارژر استفاده می‌کند، اتفاقی که در A73 دیگر شاهد آن نیستیم. این میان‌رده تنها از نظر دوربین ضعیف‌تر از A73 است و اگر این موضوع برای شما اهمیت چندانی ندارد قطعا خرید M52 را به جای A73 به شما پیشنهاد می‌کنیم. بد نیست در نهایت اشاره کنیم که قیمت M52 از A53 مقداری کمتر است اما این مدل برای بازی به لطف تراشه بهتر گزینه مناسب‌تری به حساب می‌آید.

در بهترین گوشی گیمینگ سامسونگ باید به دنبال چه چیزی باشید؟

چیپست

اولین عامل SoC یا System on Chip است. SoC به طور قابل توجهی کیفیت و روان بودن گیم پلی شما را تعیین می‌کند. گوشی‌های سامسونگ بسته به بازار، دارای دو نوع پردازنده هستند. بازار ایالات متحده شاهد استفاده از پردازنده اسنپدراگون است در حالی که سایر بازارها با سری پردازنده‌های اگزینوس خود سامسونگ سروکار دارند.

صفحه نمایش

عامل بعدی صفحه نمایش است. سامسونگ به لطف فناوری AMOLED یکی از بهترین نمایشگرهای بازار را با بازتولید رنگ عالی و رنگ‌های مشکی جوهری می‌سازد. در مورد بازی، جدیدترین گوشی‌های هوشمند سامسونگ از صفحه‌نمایش‌هایی با نرخ تازه‌سازی بالا استفاده می‌کنند که به شما امکان می‌دهد در بازی‌هایی مانند Fortnite سریع‌تر پاسخ دهید و در عین حال گوشی هوشمند را روان‌تر و سریع‌تر نشان می‌دهد. همچنین، اکثر پانل ها از HDR و سطوح روشنایی بالا پشتیبانی می‌کنند که باعث می‌شود گرافیک بهتری داشته باشید. علاوه بر این، یک صفحه نمایش بزرگتر به نمایش محتوای بیشتر برای بازی هایی مانند Clash of Clans کمک می‌کند.

حافظه

رم موجود در گوشی هوشمند نیز ضروری است زیرا رم بیشتر به معنای بارگذاری سریع‌تر بازی‌ها است و تاخیر در استفاده از سیستم را از بین می‌برد. این کار با ذخیره بازی‌ها و برنامه‌های باز در حافظه زمانی که آنها را ترک می‌کنید، ادامه و شروع بازی را از جایی که متوقف کرده‌اید آسان‌تر می‌کند.

عمر باتری

در نهایت، یک جنبه حیاتی عمر باتری است. بازی، که حجم کاری بسیار سنگینی برای منابع دارد، قبل از اینکه متوجه شوید باتری گوشی شما را خالی می‌کند. صفحه‌های نمایش با نرخ تازه‌سازی و وضوح بالا نیز از عوامل مهم در ساخت باتری‌های بزرگ‌تر و شارژ سریع هستند. اگر می‌خواهید به سرعت آن را بین جلسات بازی شارژ کنید، مطمئن شوید که تلفن هوشمند شما از شارژ سریع پشتیبانی می‌کند.

در حالی که بسیاری از گزینه‌های قابل اجرا خارج از مجموعه سامسونگ وجود دارد، اگر به طور خاص به دنبال یک گوشی گیمینگ سامسونگ هستید، در حال حاضر بهترین گزینه‌ها همین موارد لیست ما هستند. همه این تلفن‌ها نسبت به قیمت خود عملکرد عالی دارند، بنابراین، می‌توانید از این راهنما برای کمک به انتخاب گوشی مناسب بازی سامسونگ بر اساس نیازهای تلفن همراه و بودجه موجود استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:
مقایسه گلکسی A53 5G با ردمی نوت 11 پرو پلاس 5G

سوالات متداول

بهترین گوشی سامسونگ برای بازی باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

گوشی‌های بالا رده سامسونگ از نظر ویژگی‌های فنی قوی هستند و با مشخصات بسیار خوبی عرضه می‌شوند ولی با این حال یک گوشی مناسب بازی باید از صفحه نمایش بزرگ و با کیفیت، نرخ تازه‌سازی بالا و سی پی یوی قوی برخوردار باشد. علاوه بر این رم بالا نیز در روان اجرا کردن بازی‌ها بسیار موثر است. خوشبختانه بهترین گوشی سامسونگ برای بازی ویژگی‌های خوبی برای کاربران فراهم می‌کند.

چه گوشی از سامسونگ برای بازی بهترین انتخاب است؟

درست است S23 Ultra برای گیمینگ به صورت اختصاصی طراحی نشده ولی بیشتر نیازهای شما را برطرف می‌کند. با این حال شما در این گوشی، جدیدترین پردازنده گوشی هوشمند، باتری قوی و صفحه نمایش ۶.۸ اینچی خیره کننده را دریافت می‌کنید، بنابراین ارزش خرید را دارد. البته اگر پول زیادی دارید چون به هیچ وجه یک گوشی ارزان نیست.

بهترین گوشی اقتصادی گیمینگ برای سامسونگ کدام مدل است؟

گلکسی M52 یک گوشی میان رده عالی سامسونگ است که تراشه و صفحه نمایش بسیار خوبی دارد و به لطف باتری قوی مدت زمان زیادی را دوام می‌آورد.

ads

نقد و بررسی گوشی S23 Ultra سامسونگ به همراه تست گیمینگ، تست دوربین و قدرت زوم را از دست ندهید.

بررسی سامسونگ S23 Ultra

یک دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *