روش های انتقال برنامه به کارت حافظه در گوشی های اندرویدی

فهرست مطالب

  • آموزش انتقال برنامه به کارت حافظه در اندروید 12
  • انتقال نرم افزار به کارت حافظه در اندروید 11
  • چگونگی انتقال برنامه ها به کارت حافظه اندروید 10
  • اموزش انتقال برنامه به کارت SD در اندروید 9
  • چگونه برنامه های گوشی را به مموری انتقال دهیم؛ اندروید 8
  • چگونه برنامه ها رو به کارت حافظه انتقال دهیم؛ اندروید 7
  • روش انتقال برنامه ها به کارت حافظه در اندروید 6
  • آموزش انتقال برنامه به مموری کارت در اندروید 5
  • روش انتقال برنامه از حافظه گوشی به مموری کارت در اندروید 4
  • نرم افزار انتقال برنامه به کارت حافظه
  • انتقال برنامه به کارت حافظه با روت
  • سوالات متداول

احتمالاً برای شما هم پیش آمده است که به هنگام نصب برنامه جدید بر روی گوشی هوشمند خود با پیام Not Enough Space مواجه شده باشید. چنانچه تلفن شما دارای شیار کارت حافظه است، اصلاً نگران نباشید چرا که راه‌حل بسیار آسان است. استفاده از کارت حافظه Micro SD روشی ارزان برای افزایش حافظه ذخیره‌سازی تلفن هوشمند است که به شما امکان می‌دهد تا به‌جای حذف برنامه‌ها از گوشی هوشمند، آن‌ها را به کارت حافظه SD خود منتقل کنید. نحوه انتقال برنامه به کارت حافظه به نسخه اندرویدی که از آن استفاده می‌کنید بستگی دارد، ما در این مطلب انواع روش انتقال برنامه به کارت حافظه در گوشی های اندرویدی (مثل گوشی شیائومی) را بررسی کردیم، پس تا آخر با ما همراه باشید.

آموزش انتقال برنامه به کارت حافظه در اندروید 12

قبل از شروع لازم است تا چند نکته را با شما در میان بگذاریم.

  • کارت حافظه Micro SD از حافظه داخلی (حافظه اصلی موبایل) کندتر است، از این رو ممکن است برنامه‌های پرمصرف و با حجم بالا، عملکرد کند و نامناسبی داشته باشند.
  • انتقال برنامه‌های سیستمی به کارت حافظه بدون روت کردن امکان‌پذیر نیست، همچنین ممکن است برخی از برنامه‌های شخص ثالث نیز از این قابلیت پشتیبانی نکنند.

با در نظر گرفتن نکات بالا، با ما همراه باشید تا نحوه انتقال برنامه‌ها به کارت SD را به شما آموزش دهیم.

چگونگی انتقال برنامه های گوشی به کارت حافظه جانبی

اندروید 12 جدیدترین نسخه موجود در بازار است (اگر حضور بسیار اندک اندروید 13 را نادیده بگیریم) و بسیاری از گوشی‌های قدیمی‌تر به این نسخه بروزرسانی نمی‌شوند. گوشی‌هایی که با اندروید 12 به بازار می‌آیند و یا اندروید 12 را دریافت می‌کنند به احتمال زیاد حافظه داخلی 32 گیگابایتی یا بیشتر دارند و کمتر برای شما پیش می‌آید که با مشکل کمبود حافظه مواجه شوید.

در کل اما برای انتقال برنامه ها به مموری کارت در اندروید 12 باید تک به تک برنامه‌های مورد نظر را انتخاب کنید و در صورت امکان آن‌ها را به حافظه جانبی انتقال دهید. برای این کار در هر برندی که هستید در قسمت تنظیمات گزینه برنامه‌ها یا Apps را بیابید و سپس با کلیک کردن به روی برنامه مورد نظر به بخش حافظه یا Storage بروید. در این بخش باید گزینه‌ای تحت عنوان Move to SD یا Change وجود داشته باشد که با انتخاب آن بتوانید حافظه مورد استفاده برنامه را تغییر دهید.

انتقال نرم افزار به کارت حافظه در اندروید 11

برای انتقال برنامه‌ها در اندروید 11 به کارت حافظه باید به تنظیمات و سپس بخش Apps بروید و به روی برنامه مورد نظر کلیک کنید. در این قسمت به بخش Storage بروید و در صورت وجود گزینه Move to SD به روی آن کلیک کنید. این مسیر ممکن است برای برندهای مختلف مقداری متفاوت باشد، برای مثال در انتقال برنامه از حافظه گوشی به رم در برند سامسونگ پس از وارد شدن به بخش Storage باید گزینه Change را انتخاب کرده و سپس کارت حافظه را گزینش کنید.

چگونگی انتقال برنامه ها به کارت حافظه اندروید 10

این فرآیند در اندروید 10 مانند اندروید 11 است و به همین دلیل از تکرار مکررات خودداری می‌کنیم. بد نیست در این قسمت اضافه کنیم که شما از طریق گزینه Developer Options در برندهای مختلف می‌توانید گوشی را مجبور کنید که انتقال برنامه از گوشی به کارت حافظه را پشت سر بگذارد. برای این کار باید مراحل زیر را طی کنید.

چگونگی انتقال برنامه ها به کارت حافظه

  • گزینه Developer options را در گوشی خود فعال کنید. برای این کار در برند سامسونگ باید به بخش About phone و سپس قسمت Software information مراجعه کنید و چند بار پشت سر هم به روی گزینه Build number کلیک کنید. در گوشی‌های شیائومی باید به بخش About phone بروید و سپس چند بار به روی ورژن MIUI کلیک کنید. در برندهای دیگر هم روش مشابه است ولی می‌توانید بسته به برند مراحل دقیق را جستجو کنید.
  • پس از روشن شدن Developer options این گزینه را در تنظیمات پیدا کنید (در گوشی‌های سامسونگ آخر صفحه تنظیمات است و در برند شیائومی در بخش Additional settings قرار می‌گیرد).
  • گزینه Developer options را روشن کرده و به سمت پایین اسکرول کنید تا به گزینه Force allow apps on external برسید. با روشن کردن این گزینه برنامه‌ها را مجبور خواهید کرد تا دیتای خود را در کارت حافظه ذخیره کنند.

در نظر داشته باشید که این روش یکی از بهترین راه‌ها برای انتقال برنامه به کارت حافظه در شیائومی، سامسونگ و دیگر برندهای موجود است اما ممکن است برنامه‌ها به دلیل انتقال دیتا به کارت حافظه جانبی کارایی خود را از دست بدهد.

اموزش انتقال برنامه به کارت SD در اندروید 9

چنانچه گوشی هوشمند شما از فضا ذخیره‌سازی adoptable پشتیبانی نمی‌کند، اصلاً نگران نباشید چرا که شما می‌‌توانید برنامه‌ها را به‌صورت دستی انتقال دهید. توجه داشته باشید که شما نمی‌توانید برنامه‌های سیستمی به کارت حافظه انتقال دهید، همچنین امکان انتقال برنامه‌ها برای برخی از برنامه‌های شخص ثالث نیز وجود ندارد. برای انتقال برنامه‌ها از حافظه داخلی به کارت Micro SD (انتقال برنامه به رم اندروید) کافی است تا مراحل زیر را طی کنید.

 انتقال برنامه به کارت حافظه اندروید 9

آموزش تصویری انتقال برنامه به کارت حافظه

مرحله 1. در صفحه اصلی، گزینه Settings را انتخاب کنید.
مرحله 2. گزینه Apps را لمس کنید.
مرحله 3. برنامه‌ای را که می‌خواهید منتقل کنید را در لیست پیدا کنید و روی آن ضربه بزنید.
مرحله 4. فضا ذخیره‌سازی را انتخاب کنید، چنانچه برنامه قابلیت انتقال به کارت حافظه Micro SD را داشته باشد، روی گزینه Change ضربه بزنید.
مرحله 5. در کادر Storage Change گزینه Internal Shared Storage را بهCard SD تغییر دهید.

برای انتقال برنامه‌ها به حافظه داخلی، کافی است تا مراحل بالا را تکرار کنید با این تفاوت که در مرحله 5 باید گزینه Internal Shared Storage را انتخاب کنید.

آموزش های مرتبط:

انتقال اطلاعات از گوشی قدیمی به گوشی جدید

چگونه برنامه های گوشی را به مموری انتقال دهیم؛ اندروید 8

نحوه انتقال برنامه ها به کارت حافظه در اندروید 8 همانند اندروید 9 است؛ بنابراین کافیست تا مراحل زیر را طی کنید تا برنامه‌ها از گوشی به کارت حافظه جانبی منتقل شوند.

مرحله 1. در صفحه اصلی، گزینه Settings را انتخاب کنید.
مرحله 2. به پایین اسکرول کنید و گزینه Apps را انتخاب کنید.
مرحله 3. برنامه‌ای که قصد انتقال آن را دارید در لیست پیدا کنید و روی آن ضربه بزنید.
مرحله 4. فضا ذخیره‌سازی را انتخاب کنید، چنانچه برنامه قابلیت انتقال به کارت حافظه Micro SD را داشته باشد، گزینه Change فعال می‌‍شود، سپس روی گزینه Change ضربه بزنید.
مرحله 5. در کادر Storage Change گزینه Internal Shared Storage را به SD Card تغییر دهید.

توجه داشته باشید که روش‌هایی که تا به اینجا به آن اشاره کردیم، برای انتقال برنامه به کارت حافظه اندروید بدون روت است.

چگونه برنامه ها رو به کارت حافظه انتقال دهیم؛ اندروید 7

نحوه ی انتقال برنامه ها به کارت حافظه در اندروید 7 نیز همانند سایر نسخه‌های اندروید است که در بالاتر به آن اشاره کردیم. گرچه در اندروید 7 نیز امکان انتقال همه برنامه‌‎ها وجود ندارد اما برای انتقال سایر برنامه‌ها لازم است تا به منو تنظیمات بروید و دستورات زیر را اجرا کنید.

نحوه انتقال برنامه ها به کارت حافظه در اندروید 7

آموزش تصویری انتقال برنامه به کارت حافظه اندروید 7

مرحله 1. در منو تنظیمات، گزینه Apps را انتخاب کنید.
مرحله 2. برنامه موردنظر را انتخاب کرده و بعد گزینه Storage را انتخاب کنید.
مرحله 3. چنانچه برنامه قابلیت انتقال به کارت حافظه Micro SD را داشته باشد، گزینه Change فعال می‌‍شود، سپس روی گزینه Change ضربه بزنید.
مرحله 4. در کادر Storage Change گزینه Internal Shared Storage را به SD Card تغییر دهید.

این انتقال ممکن است بسته به حجم برنامه مورد نظر کمی زمان‌بر به نظر برسد؛ بنابراین توصیه می‌شود تا پایان جابه‌جایی صبر کنید و لمسی انجام ندهید.

مقالات پیشنهادی:

انتقال چت واتساپ به تلگرام

روش انتقال برنامه ها به کارت حافظه در اندروید 6

انتقال برنامه‌ها از حافظه اصلی به حافظه جانبی در اندروید 6 نیز همانند سایر نسخه‌های اندروید است؛ برای انتقال برنامه به کارت حافظه در سامسونگ، هواوی و ال جی کافی است تا مراحل زیر را دنبال کنید.

مرحله 1. گزینه Settings را انتخاب کنید.
مرحله 2. در منو تنظیمات به پایین اسکرول کنید و سپس گزینه Apps را انتخاب کنید.
مرحله 3. برنامه مورد نظر را در لیست برنامه‌ها انتخاب کنید و بر روی آن ضربه بزنید.
مرحله 4. گزینه Change را انتخاب کنید و سپس در کادر Storage Change گزینه Internal Shared Storage را به SD Card تغییر دهید.

با انجام همین چند مرحله ساده سوال ”چگونه برنامه ها را به کارت حافظه انتقال دهیم” پاسخ داده می‌شود و شما می‌توانید فضای داخلی بیشتری را در دسترس قرار دهید.

آموزش انتقال برنامه به مموری کارت در اندروید 5

متأسفانه عملکرد اندروید 5 در بخش پشتیبانی از کارت حافظه Micro SD کمی ضعیف است، اما با این وجود امکان انتقال برنامه‌ها از حافظه اصلی به کارت حافظه جانبی وجود دارد. توجه داشته باشید که در اندروید 5 امکان انتقال کامل برنامه‌ها به کارت حافظه جانبی وجود ندارد و تنها بخشی از آن از حافظه اصلی به حافظه جانبی منتقل می‌شود. برای انتقال برنامه به کارت حافظه در اندروید 5 کافی است تا مراحل زیر را طی کنید.

 نحوه انتقال برنامه ها به کارت حافظه در اندروید 5

آموزش تصویری انتقال برنامه به کارت حافظه در اندروید 5

مرحله 1. گزینه Settings را در صفحه اصلی انتخاب کنید.
مرحله 2. به بخش Apps بروید و سپس برنامه موردنظر را انتخاب کنید.
مرحله 3. بر روی گزینه Move To SD Card ضربه بزنید.

توجه داشته باشید که در هنگام انتقال برنامه‌ها به کارت حافظه، دکمه خاکستری می‌شود، بنابراین لازم است تا زمان اتمام کار لمسی نداشته باشید.

  • بعد از اتمام کار، بخش ذخیره‌سازی به‌روز می‌شود تا نشان دهد چه مقدار از برنامه اکنون در کارت ذخیره شده است.

اگر گوشی سامسونگ به خصوص مدل‌های قدیمی‌تر را دارید، حتما بخوانید:

مشکلات گوشی سامسونگ (متداول ترین + راه حل)

روش انتقال برنامه از حافظه گوشی به مموری کارت در اندروید 4

پشتیبانی از کارت حافظه جانبی در تمام نسخه‌های اندروید 4 از جمله KitKat، Jelly Beanو Ice Cream Sandwich بسیار محدود است. این نسخه از اندروید به‌هیچ‌وجه از توانایی انتقال برنامه‌ها به کارت خارجی پشتیبانی نمی‌کرد، با این حال برخی از تولیدکنندگان تصمیم گرفتند تا این ویژگی را در سیستم‌عامل‌های خود قرار دهند.

 نحوه انتقال برنامه ها به کارت حافظه در اندروید 4

آموزش تصویری انتقال برنامه به کارت حافظه در اندروید 4

مرحله 1. به منو Settings بروید.
مرحله 2. بر روی گزینه Apps ضربه بزنید.
مرحله 3. برنامه مورد نظر را جهت انتقال به کارت SD انتخاب کنید.
مرحله 4. گزینه Move To SD Card را انتخاب کنید.
چنانچه این گزینه برای شما در دسترس نباشید بدان معنا است که گوشی شما از قابلیت پشتیبانی نمی‌کند.

چنانچه از اندروید 4 استفاده می‌کنید و امکان انتقال برنامه به کارت حافظه برای شما وجود ندارد اصلاً نگران نباشید، چرا که برنامه‌های جانبی بسیاری وجود دارد که به شما امکان می‌دهد تا بتوانید برنامه‌های گوشی هوشمند خود را از حافظه اصلی به حافظه جانبی منتقل کنید. همچنین ممکن است علاوه بر روش‌هایی که ما در بالاتر به آن اشاره کردیم، روش‌های دیگری نیز وجود داشته باشد که ما به آن‌ها اشاره نکرده باشیم و یا از وجود آن‌ها بی‌اطلاع باشیم؛ بنابراین اگر شما روش بهتری را می‌شناسید حتماً در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید. چنانچه قصد دارید گوشی با حافظه داخلی بیشتر و جدیدتر خریداری کنید، به صفحه قیمت روز گوشی در سایت تکنولایف مراجعه کنید.

نرم افزار انتقال برنامه به کارت حافظه

اگر برای انتقال برنامه به مموری در شیائومی، سامسونگ، هواوی یا هر برند دیگری با مشکل مواجه شده‌اید می‌توانید از اپلیکیشن‌های موجود کمک بگیرید و این فرآیند را به برنامه‌ها بسپارید.

برنامه AppMgr III

اپلیکیشن AppMgr III را می‌توان یکی از بهترین برنامه انتقال برنامه به کارت حافظه به حساب آورد؛ چرا که به شما امکان می‌دهد بدون دردسر اپلیکیشن‌های مورد نظر را به حافظه جانبی انتقال دهید و از این طریق فضای بیشتری را در گوشی خالی کنید. البته باید در نظر داشته باشید که انتقال برنامه های سیستمی به کارت حافظه ممکن نیست و از طرفی برخی برنامه‌های شخص ثالث نیز از این جهت محدودیت دارند و اجازه نمی‌دهند که دیتا‌های آن‌ها را به sd card منتقل کنید.

برنامه AppMgr III

برنامه Files To SD Card

همان طور که از نام این برنامه مشخص است برای انتقال برنامه به کارت حافظه نمی‌توانید از آن استفاده کنید و تنها می‌توانید فایل‌های خود را به راحتی به کارت حافظه انتقال دهید. به نوعی این برنامه را می‌توان یک فایل منیجر برای انتقال سریع‌تر دیتاها به کارت حافظه به حساب آورد. در نهایت با کمک گرفتن از این برنامه می‌توانید فضای قابل توجهی از حافظه داخلی را خالی کنید.

انتقال برنامه به کارت حافظه با روت

به طور کلی از آنجایی که روت کردن گوشی ممکن است به قسمت‌هایی از نرم افزار آن آسیب برساند و از طرفی گارانتی گوشی را باطل می‌کند اصلا پیشنهاد نمی‌کنیم که گوشی را روت کنید. شما می‌توانید به سراغ دانلود برنامه انتقال برنامه به کارت حافظه بدون روت بروید و از گزینه‌های معرفی شده در بالا استفاده کنید.

با وجود این توضیحات اگر گوشی را به هر دلیلی روت کردید می‌توانید از برنامه‌ای مانند Link2SD کمک بگیرید و برنامه‌های مختلف خود را به راحتی به کارت حافظه جانبی منتقل کنید. از طریق این روش شما حتی می‌توانید برنامه‌های سیستمی را نیز به کارت sd منتقل کنید که البته انجام این کار هم اصلا توصیه نمی‌شود.

سوالات متداول

انتقال برنامه به کارت حافظه اندروید ۱۱ چگونه است؟ به تنظیمات و سپس بخش Apps بروید و به روی برنامه مورد نظر کلیک کنید. در این قسمت به بخش Storage بروید و در صورت وجود گزینه Move to SD به روی آن کلیک کنید. این مسیر ممکن است برای برندهای مختلف مقداری متفاوت باشد، برای مثال در انتقال برنامه از حافظه گوشی به رم در برند سامسونگ پس از وارد شدن به بخش Storage باید گزینه Change را انتخاب کرده و سپس کارت حافظه را گزینش کنید. انتقال برنامه به کارت حافظه اندروید ۱۰ نیز مراحلی کاملا یکسان دارد.

چگونه برنامه های گوشی را به کارت حافظه انتقال دهیم؟ گزینه Developer options را در گوشی خود فعال کنید. حال پس از روشن شدن Developer options این گزینه را در تنظیمات پیدا کنید. گزینه Developer options را روشن کرده و به سمت پایین اسکرول کنید تا به گزینه Force allow apps on external برسید. با روشن کردن این گزینه برنامه‌ها را مجبور خواهید کرد تا دیتای خود را در کارت حافظه ذخیره کنند.

در گوشی شیائومی چگونه یک برنامه را به کارت حافظه انتقال دهیم؟ فرقی نمی‌کند که از چه برندی استفاده می‌کنید، دو روش کلی برای انتقال برنامه‌ها وجود دارد. یکی انتقال تک به تک برنامه‌ها در صورت موجود بودن گزینه در بخش Storage و دیگری از طریق گزینه Developer options. پس در نهایت آموزش انتقال برنامه به کارت حافظه در شیائومی تفاوتی با سامسونگ یا هواوی ندارد.

یک دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *