آیفون ۱۴ رجیستر نمی‌شود؛ گوشی‌های فعلی همگی قاچاق هستند

با کمی گردش در بازار و فروشگاه‌های مختلف با مدل‌های مختلف آیفون ۱۴ مواجه می‌شوید. گوشی‌هایی که با قیمت‌های مختلف در حال فروش هستند. در حالی که هنوز رجیستر آیفون ۱۴ شروع نشده، این گوشی را می‌توانید از فروشگاه‌های مختلف خریداری کنید.

آیفون ۱۴ فعلا رجیستر نمی‌شود

با این حال سامانه همتا در گزارشی جدید به این موضوع اشاره کرده که رجیستر آیفون ۱۴ فعلا امکان‌پذیز نیست و رجیستر کردن آیفون ۱۴ با مشکلاتی همراه است. این سازمان همچنین اعلام کرد که تمام گوشی‌های آیفون ۱۴ موجود در بازار قاچاق هستند.

در اطلاعیه‌ای که سازمان همتا در تاریخ ۷ آبان منتشر کرده، به این موضوع اشاره شده که:

پیرو اخبار ضدونقیض در رسانه‌ها و سوالات مکرر مخاطبان در مورد وضعیت رجیستر آیفون ۱۴، به اطلاع می‌رساند با توجه به عدم واردات قانونی این مدل از گوشی‌ها، کلیه گوشی‌های آیفون ۱۴ بازار قاچاق هستند. لذا به کلیه واحدهای صنفی اکیداً توصیه می‌شود تا زمان تعیین تکلیف وضعیت واردات قانونی آیفون ۱۴ از خرید و فروش آن خودداری کنند.

به گفته همتا کاربران می‌توانند با استعلام کد ۱۵ رقمی IMEI متوجه قاچاق بودن تمام آیفون‌های ۱۴ موجود در بازار بشوند. برای استعلام کد IMEI می‌توانید از سایت hamata.ntsw.ir یا با شماره گیری کد دستوری *7777# اقدام کنید.

موضوعی که باید به آن اشاره کنیم که این است که هم اکنون تعداد قابل توجهی آیفون ۱۴ به فروش رسیده و کاربران از آن استفاده می‌کنند. گروهی از کاربران این گوشی هوشمند می‌گویند با توجه به پایان رسیدن مدت زمان یک ماهه برای رجیستر آیفون ۱۴، آن‌ها همچنان می‌توانند از این گوشی استفاده کنند.

برخی از فروشندگان به این موضوع اشاره می‌کنند که هم اکنون مدت زمان استفاده از گوشی‌های آیفون ۱۴ به صورت ماهانه در حال تمدید است. احتمالا این اتفاق تا زمان مشخص شدن شرایط آیفون ۱۴ توسط همتا ادامه خواهد داشت.

البته در برخی گزارش‌ها هم به این موضوع اشاره شده که یکسری از کاربرانی که آیفون ۱۴ را خریداری کرده‌اند، پس از مدت زمان یک ماه دیگر امکان استفاده از این گوشی را ندارند و گوشی‌ها به شبکه موبایل ایران متصل نمی‌شود و آنتن نمی‌دهد.

اطلاعیه در باره قرعه کشی آیفون ۱۴ تکنولایف:

با توجه به شرایط فعلی قرعه‌کشی آیفون ۱۴ تکنولایف به تاخیر افتاده و تاریخ جدید قطعا اعلام خواهد شد. تکنولایف تمام تلاش خودش را می‌کند تا آیفون ۱۴ به‌صورت رجیستر شده در اختیار برنده قرعه‌کشی قرار بگیرد؛ اما اگر شرایط رجیستر آیفون ۱۴ مشخص نشد و یا به هر دلیلی رجیستر کردن این گوشی امکان‌پذیر نبود، معادل ریالی آیفون ۱۴ به برنده قرعه‌کشی پرداخت می‌شود.

یک دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *