آیپد پرو با تراشه M2 معرفی شد

شرکت اپل از آیپد پرو ۱۲٫۹ اینچی و آیپد پرو ۱۱ اینچی با تراشه M2 رونمایی کرد. آیپد پرو با تراشه M2 از اپل پنسل با پتشیبانی از قابلیت شناور یا Hover برخوردار است. حتی مشخص شده که آیپدهای جدید اپل دوربین بهتری هم دارند.

آیپد پرو ۱۲ و ۱۱ با تراشه M۲
آیپد پرو نقره‌ای با تراشه M2
آیپد پرو خاکستری با تراشه M2

آیپد پرو با تراشه M2

از جمله بزرگ‌ترین تغییراتی که روی آیپد پرو اعمال شده می‌توانیم به تراشه M2 اشاره کنیم. این تراشه جدید را قبلا روی مک‌بوک ایر ۲۰۲۲ و مک‌بوک پرو ۱۳ اینچی دیده بودیم. تراشه M2 از پردازنده هشت هسته‌ای برخوردار است که چهار هسته قدرتمند و چهار هسته کم مصرف دارد. پردازنده گرافیکی این تراشه هم ۱۰ هسته‌ای خواهد بود و در کنار آن از Neural Engine با ۱۶ هسته استفاده شده که برای یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی به کار می‌رود. اپل ادعا کرده که پنهای باند این محصول ۱۰۰ مگابایت برثانیه است.

اپل به این موضوع اشاره کرد که تراشه M2 از پردازنده گرافیکی‌ای استفاده می‌کند که عملکرد آن ۳۵ درصد سریع‌تر از مدل‌‌های قبلی است، عملکرد یادگیری ماشینی آن ۴۰ درصد بهتر از مدل‌های قبلی شده و پهنای باند آن ۵۰ درصد بیشتر از تراشه M1 شده است.

از دیگر ویژگی‌های آیپد پرو با تراشه M2 می‌توانیم به صفحه نمایش لمسی بهبود یافته و سیستم عامل iPadOS 16 اشاره کنیم. آیپد پروهای جدید از نسل دوم اپل پنسل (قلم اپل) با برخودری از حالت شناور یا Hover پشتیبانی می‌کنند. قلم اپل هم اکنون از فاصله ۱۲ میلی‌متری بالای صفحه نمایش می‌تواند با صفحه نمایش ارتباط برقرار کند. این ویژگی فعلا در اپلیکیشن‌های اپل فعال است. بد نیست به این موضوع اشاره کنیم که این ویژگی را قبلا روی گوشی‌های سری نوت سامسونگ و تبلت‌های این شرکت دیده بودیم. در ادامه می‌توانید ویدئوی شناور یا Hover را مشاهده کنید:


آیپد پرو با تراشه M2 از Wi-Fi 6E استفاده می‌کند که سرعت دانلود را به ۲٫۴ گیگابیت برثانیه می‌رسد. این سرعت دو برابر بیشتر از نسل قبلی است. روی این تبلت‌ از بلوتوث ۵٫۳ استفاده شده و از شبکه 5G هم پشتیبانی می‌کند.

تراشه M2 قرار گرفته روی تبلت‌ها باعث شده که دوربین عملکرد بهتری پیدا کند. البته که اپل سخت‌افزار دوربین را تغییر نداده است. حالت ProRes به دوربین آیپد پرو جدید اضافه شده است. با این ویژگی می‌توان ویدئوهای بسیار باکیفیتی ضبط کنید. همچنین دوربین از Smart HDR 3 به Smart HDR 4 به‌روزرسانی شده است.

آیپد پرو با تراشه M2

از نظر ظاهری هم باید به این موضوع اشاره کنیم که آیپد پرو با تراشه M2 دقیقا مانند مدل‌های قبلی است و حتی از نظر قیمت هم با مدل‌های قبلی تفاوتی ندارد.

آیپد پرو ۱۱ اینچی جدید مدل Wi-Fi با قیمت ۷۹۹ دلار راهی بازار می‌شود و مدل LTE آن ۹۹۹ دلار قیمت دارد. آیپد پرو ۱۲٫۹ اینچی مدل Wi-Fi هم با قیمت ۱۰۹۹ دلار راهی بازار می‌شود و مدل LTE آن هم ۱۲۹۹ دلار قیمت دارد. فروش آیپد پرو با تراشه M2 از ۴ آبان ماه شروع می‌شود.

یک دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *