بررسی اپل ویژن پرو؛ به آینده خوش آمدید!

فهرست مطالب

  • اپل ویژن پرو چیست؟
  • محتوای داخل جعبه ویژن پرو
  • طراحی و راحتی؛ نمایی از آینده!
  • نمایشگر؛ شاهکار مهندسی اپل!
  • سخت افزار و نرم افزار؛ چرخش دست در هوا!
  • دوربین
  • باتری یا پاوربانک؟
  • جمع بندی؛ واقعیت یا مجاز؟
  • سوالات متداول

بررسی کردن برخی از گجت‌ها در دنیای فناوری حس و حال کاملا متفاوتی دارد و بدون شک ویژن پرو اپل یکی از همین گجت‌ها است. این محصول حدود ۸ ماه قبل توسط اپل معرفی شد و به‌تازگی روانه بازار شده تا دنیای فناوری را به سمت جلو پرتاب کند. به‌معنای واقعی می‌توانم ادعا کنم که ویژن پرو اپل نمایی از آینده است و در ادامه قصد دارم به‌طور جامع و کامل این گجت گران‌قیمت کوپرتیونی‌ها را مورد بررسی قرار دهم.

اپل ویژن پرو چیست؟

اپل ویژن پرو یک هدست واقعیت ترکیبی است که محتوای دیجیتالی را وارد دنیای فیزیکی می‌کند و به شما امکان می‌دهد تا از طریق حرکت چشم‌ها، دست‌ها و البته صدا کارهای مورد نظر را انجام دهید. به‌لطف ویژن پرو دنیای واقعی با دنیای مجازی ترکیب می‌شود تا تجربه‌ای منحصر به فرد به‌وجود بیاید و نمایی از آینده مشخص شود.

محتوای داخل جعبه ویژن پرو

قبل از پرداختن به بررسی ویژن پرو بهتر است نگاهی به محتویات درون جعبه این محصول واقعیت ترکیبی داشته باشیم تا شما بدانید پس از خرید دقیقا چه لوازمی را دریافت خواهید کرد.

  • ویژن پرو
  • دو بند سر (یکی به صورت کشی و برای قرارگیری در پشت سر و دیگر به صورت دو بندی برای قرارگیری در پشت و بالای سر)
  • یک بالشتک اضافی برای صورت (برای کاربرانی که از لنزها طبی استفاده می‌کنند)
  • باتری همراه با کابل
  • یک بالشتک برای پوشاندن شیشه جلویی
  • آداپتور ۳۰ وات از نوع Type-C
  • کابل Type-C
  • پارچه مخصوص برای تمیز کردن ویژن پرو (اپل می‌گوید فقط باید با همین پارچه محصول را تمیز کنید).
  • دفترچه راهنما

طراحی و راحتی؛ نمایی از آینده!

زمانی که قرار است مدل جدیدی از یک محصول به بازار عرضه شود، شرکت سازنده عیب‌های طراحی نسل قبلی را بهبود می‌بخشد تا مدل بهتر و کامل‌تری به‌وجود بیاید، اتفاقی که در ایفون‌ها و گلکسی‌های سامسونگ و حتی مک بوک‌های خود اپل شاهد هستیم. ویژن پرو اما داستان متفاوتی دارد و اولین نسل از هدست واقعیت ترکیبی اپل است و به همین جهت سازنده آمریکایی باید طرح ابتدایی و اولیه را تولید می‌کرده که اتفاقا نتیجه خوب و جذاب از آب درآمده است.

برای استفاده از ویژن پرو خودتان باید آن را سرهم کنید که کار چندان دشواری نیست. دو بار برای استفاده از ویزن پرو اپل وجود دارد، یکی این که از بند کشی موجود استفاده کنید و دیگری این که بند Dual Loop را به‌کار بگیرید. بند کشی ویژن پرو از نظر راحتی در برداشتن و گذاشتن محصول گزینه بهتری است و ظاهر زیبا‌تری هم دارد ولی باعث می‌شود که کل وزن ویژن پرو روی صورت و زیر چشم قرار بگیرد و شما را پس از ۳۰ یا ۴۰ دقیقه بسیار خسته کند.

بند Dual Loop کمی از نظر استفاده دشوار‌تر است؛ چرا که مانند بند کشی نمی‌توانید به‌راحتی آن را از طریق دایره چرخان کناری تنظیم کنید ولی از نظر راحتی وضعیت بسیار بهتری دارد. در واقع اگر از بند Dual Loop استفاده کنید فشار ویژن پرو و وزن آن به‌روی سر تقسیم می‌شود و دیگر فشاری به صورت نمی‌آید. پس برای استفاده کوتاه پیشنهاد می‌کنیم به سراغ بند کشی بروید و برای استفاده طولانی‌تر از بند دوتایی کمک بگیرید. اپل ویژن پرو بسته به نوع set up که انجام می‌دهید بین ۵۹۰ تا ۶۳۰ گرم وزن دارد که مقداری بیشتر از رقبای موجود در بازار است ولی به‌گونه‌ای نیست که این وزن بیشتر احساس شود و بسیاری از رقبا نیز وزنی حدود ۵۰۰ گرم دارند.

بدنه کلی این هدست واقعیت ترکیبی آلومینیومی است و بخش روبرویی طبق انتظار از جنس شیشه ساخته شده و حالت بیرون‌زده دارد. حالت شیشه روبرویی ویژن پرو بسته به محتوای در حال پخش تغییر می‌کند و حالت Eye sight با شفاف کردن این شیشه به دیگر افراد امکان می‌دهد تا با شما ارتباط چشمی برقرار کنند.

از آنجایی که کوپرتینویی‌ها قصد دارند افراد در حین استفاده از هدست بتوانند ارتباط خود را با دنیای واقعی حفظ کنند از قابلیت Eye sight کمک گرفته‌اند ولی در عمل این ویژگی هنوز راه زیادی تا کامل شدن دارد و در حال حاضر نمی‌تواند به‌خوبی چشم‌های شما را به نمایش بگذارد و تصویری مات با جزئیات کم نمایش داده می‌شود.

در بخش روبرویی این هدست واقعیت ترکیبی بالشتک‌هایی قرار داده شده تا از ورود نور به چشمان شما جلوگیری کند و شما بتوانید بدون هیچ مشکل و مزاحمتی محتوای مد نظر را تماشا کنید. اگر شما از عینک استفاده می‌کنید هیچ نگرانی وجود ندارد و می‌توانید شیشه مناسب چشم‌های خود را سفارش داده و خریداری کنید. این شیشه به‌روی نمایشگر اصلی ویژن پرو قرار می‌گیرد و باعث می‌شود تا شما به‌وضوح بتوانید محتوا را دریافت کنید.

اگر دنیای فناوری را از زمان عرضه اولین ایفون دنبال کرده باشید یا گذشته گوشی‌های هوشمند را به خاطر داشته باشید، به‌خوب می‌دانید که دنیای فناوری به مرور بهتر می‌شود و هر طرح و نسخه اولیه‌ای نقطه ضعف‌های خود را دارد و شرکت سازنده باید در ادامه مشکلات را برطرف کند. اپل ویژن پرو یک هدست بسیار خوش ساخت و باکیفیت است که ارگونومی خوبی هم دارد ولی در نسل بعدی ترجیح می‌دهیم وزن کمتر شود و همچنین قابلیت Eye sight به شکل کامل‌تر و کاربردی‌تری توسعه داده شود.

نمایشگر؛ شاهکار مهندسی اپل!

صفحه‌نمایش‌های در نظر گرفته شده برای ویژن پرو از نوع Micro OLED با رزولوشن 4K هستند. این نمایشگرها 23 میلیون پیکسل دارند تا ریزترین جزئیات هم با وضوح بالا به نمایش دربیایند. رزولوشن این نمایشگرها به شکل باورنکردنی زیاد است و همین هم باعث می‌شود تا بدون هیچ شکی هدست واقعیت ترکیبی اپل بهترین کیفیت صفحه نمایش را در بین تمامی مدل‌های موجود در بازار داشته باشد.

در واقع اولین چیزی که به‌محض استفاده از ویژن پرو نظر شما را به‌خود جلب می‌کند همین کیفیت بسیار عالی نمایشگرهایی است که پیش رویتان قرار می‌گیرد. برای درک بهتر این که ویژن پرو چگونه محتوا را نشان می‌دهد بگذارید ابتدا به شکل ساده و کوتاه در مورد چشم انسان صحبت کنم.

زمانی که شما به سوژه‌ای نگاه می‌کنید چشم به‌روی آن سوژه فوکوس می‌کند و مغز هم به پردازش همین سوژه می‌پردازد. در چنین حالتی دیگر اجسام موجود در اتاق یا صحنه‌ای که در حال تماشا هستید مقداری مات‌تر نمایش داده می‌شوند؛ چرا که مغز کل تصویر را در لحظه پردازش‌ نمی‌کند و تنها تصاویری که چشم به آن‌ها نگاه می‌کند با بهترین وضوح پردازش می‌شود.

دقیقا همین توصیف در مورد ویژن پرو نیز صدق می‌کند. اپل با کمک گرفتن از سیستم بینایی انسان و پردازش مغز، ویژن پرو را طراحی کرده است. این هدست واقعیت ترکیبی در صدم ثانیه می‌تواند نقطه‌ای که چشم در حال تماشای آن است را تشخیص دهد و محتوای همان بخش را با بالاترین رزولوشن پردازش کند. در واقع در چنین حالتی دیگر محتوای موجود در تصویر به حالت مات درمی‌آیند و با رزولوشن کامل رندر نمی‌شوند. اپل تصمیم بسیار هوشمندانه‌ای اتخاذ کرده؛ چرا که تراشه‌های این هدست نمی‌توانند به صورت دائمی کل تصویر را با رزولوشن 4K پردازش کنند و در عین حال هیچ لگی و گیری به‌وجود نیاید.

در نظر داشته باشید که شما در حین استفاده خیلی متوجه این توضیحات نمی‌شوید و به‌هر نقطه‌ای که نگاه کنید محتوا با بالاترین کیفیت و شفافیت نمایش داده می‌شود. اگر همینجا بخواهم یک ایراد کوچک به ویژن پرو وارد کنم، بحث زاویه دید آن است. زمانی که از ویژن پرو استفاده می‌کنید زاویه شما مقداری محدودتر از سایر هدست‌های واقعیت مجازی می‌شود و پس از مدتی استفاده از محصول به این موضوع پی خواهید برد که سمت راست و چپ شما زاویه خیلی عریضی ندارد.

شاید برای شما این سوال پیش بیاید که با استفاده از این هدست دیگر به دنیای واقعی دسترسی ندارید و شاید مجبور شوید برای ارتباط با افراد یا حتی راه رفتن هدست را از روی چشمان خود بردارید، ولی باید به شما بگویم که خوشبختانه اصلا چنین مشکلی وجود ندارد. به‌لطف دوربین‌های در نظر گرفته شده برای این محصول شما می‌توانید در صورت نیاز محیط واقعی را با رزولوشن بالا و البته تاخیر بسیار پایین مشاهده کنید.

در واقع زمانی که از حالت Transparency کمک بگیرید دوربین محتوای موجود را به ثبت می‌رساند و در کسری از ثانیه آن را به پردازشگر انتقال می‌دهد تا پیش روی شما قرار بگیرد. به‌قدری تاخیر حالت Transparency پایین است که مثلا می‌توانید حین استفاده از ویژن پرو با دوست خود پینگ پونگ بازی کنید و به‌راحتی ضربه‌ها را به موقع پاسخ دهید. کوپرتینویی‌ها با این کار نشان داده‌اند که از نظر مهندسی واقعا بی‌رقیب هستند و کمتر شرکتی می‌تواند با آن‌ها رقابت کند.

شما به کمک دایره چرخان موجود به روی اپل ویژن پرو می‌توانید مشخص کنید که تا چه حد می‌خواهید در محیط اطراف حضور داشته باشید یا درون این محصول غرق شوید. برای مثال شما هنگام پرواز در هوایپما می‌توانید مشخص کنید که کل محیط اطراف از بین برود و در میان طبیعتی ناب به تماشای یک فیلم سینمایی بنشینید. شما همچنین می‌توانید بازی‌های Apple Arcade را به کمک دسته روی این محصول تجربه کنید.

البته در نظر داشته باشید که حالت Transparency هنوز کامل نیست و از آنجایی که با دوربین سر و کار داریم زمان‌هایی پیش می‌آید که به دلیل نور زیاد سطح جزئیات کم شود یا مثلا با اکسپوژر زیاد بخشی از سوژه‌ها از بین برود و نباید انتظار داشته باشید که ویژن پرو مثل چشم‌های خودتان عمل کند ولی در نهایت می‌توان به روی کیفیت آن در حالت Transparency کاملا حساب باز کرد.

این نمایشگر بی‌نظیر به شما اجازه می‌دهد تا فیلم‌های سینمایی یا هر نوع محتوایی را با کیفیت بسیار بالا و به‌صورت بزرگ تماشا کنید. شما به‌راحتی می‌توانید اندازه محتوای در حال پخش را مشخص کنید و آن را نزدیک خود قرار دهید و یا به نقطه دورتر ببرید. در بخش نرم افزار بیشتر در این مورد توضیح می‌دهم اما در این بخش تنها باید اشاره کنم که شما می‌توانید فیلم را در محیط خانه تماشا کنید یا محتوا اطراف را به تصویر مورد نظر خود تغییر دهید. چه چیزی جذاب‌تر از این که مثلا فیلم جنگ ستارگان را در محیطی فضایی تماشا کنید؟

جالب است بدانید که برخی از فیلم‌ها به صورت 3D برای ویژن پرو در دسترس قرار دارند و می‌توانید حسی باورنکردنی را تجربه کنید. به‌احتمال قوی به مرور به تعداد این فیلم‌ها اضافه می‌شود. در کل بدون شک کیفیت نمایشگر اپل ویژن پرو جزو نقاط قوت اصلی آن به‌حساب می‌آید و تماشای هرچیزی در این هدست واقعیت ترکیبی لذتی دوچندان دارد.

سخت افزار و نرم افزار؛ چرخش دست در هوا!

اپل در دل این محصول از دو تراشه M2 و R1 خود استفاده کرده است. تراشه M2 پردازش‌های کلی را انجام می‌دهد و R1 تلاش می‌کند تا با کمترین تأخیر دیتای دریافتی از 12 دوربین، 5 سنسور و 6 میکروفون را پردازش کند. این باعث می‌شود تأخیر این محصول تنها 12 میلی‌ثانیه باشد، چیزی حدود 8 برابر سریع‌تر از پلگ زدن چشم انسان. در کنار این سخت افزار، سیستم عامل اختصاصی اپل ویژن پرو با نام VisionOS دیده می‌شود.

اپل ویژن پرو به روی چشم‌های شما قرار می‌گیرد و بسته به نوع بند محکم می‌شود، به طوری که اسپیکرهای این محصول نزدیک دو گوش شما قرار می‌گیرند تا بهترین تجربه صوتی به‌وجود بیاید. این اسپیکرها حین تماشای محتوا صدایی سه بعدی را به گوش می‌رسانند. در واقع این دستگاه می‌تواند نقشه سه بعدی از فضای اطراف شما ایجاد کند و به گونه‌ای صدا را به گوش شما برساند که احساس کنید صدا دارای سه بعد است.

پس از استفاده از اپل ویژن پرو یک صفحه اصلی به عنوان هوم اسکرین پیش روی شما قرار می‌گیرد و شما در عین حال می‌توانید فضای اتاق یا محیط را نیز مشاهده کنید.

شما می‌توانید با چشم‌های خود برنامه‌ها و گزینه‌های مختلف را انتخاب کنید و یا به کمک ژست‌های حرکتی موجود با دست بین برنامه‌ها جابجا شوید. برای مثال شما می‌توانید به سرچ بار بالای صفحه نگاه کرده و سپس با صحبت کردن مفهومی را جستجو کنید. شما می‌توانید با ویژن پرو اپل چندین برنامه را در کنار هم به صورت باز داشته باشید و اندازه آن‌ها را تغییر دهید. همچنین شما امکان خواهید داشت تا این برنامه‌ها را به دلخواه در هر کجای محیط قرار دهید و تسلط کاملی بر آن‌ها داشته باشید.

شاید باور این موضوع دشوار باشد ولی حتی می‌توانید برخی از برنامه‌ها را پشت سر خود قرار دهید و در صورت نیاز با برگشت به طرف مقابل با آن‌ها کار کنید. در واقع ویژن پرو با حرکت دست و چشم شما متوجه می‌شود که در حال نگاه کردن به کدام برنامه هستید. سیستم عامل VisionOS شباهت‌های بنیادینی با ios دارد و ژن‌های مشترک آن‌ها را نیز به وضوح می‌توان مشاهده کرد.

در واقع یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های ویژن پرو این است که به صورت عالی با ایفون، ایپد، مک بوک و دیگر محصولات اپل ارتباط برقرار می‌کند. در هدست واقعیت ترکیبی اپل قابلیتی وجود دارد که شما با نگاه کردن به صفحه مک بوک خود به راحتی می‌توانید محتوای آن را در اتاق شناور کنید و به‌جای صفحه لپ تاپ که نهایتا 16 اینچ است، محتوا را در حالتی 50 اینچی یا حتی بزرگ‌تر مشاهده کنید. جالب است بدانید که هرکاری با این صفحه انجام دهید در لحظه به‌روی لپ تاپ اعمال می‌شود و حقیقتا این سطح از ارتباط محصولات اپل تحسین برانگیز است.

اپل ویژن پرو عملا به شما امکان می‌دهد تا مک بوکی با نمایشگر بسیار بزرگ داشته باشید و در کنار آن چندین صفحه دیگر نیز باز کنید و به‌صورت همزمان پروژه‌های خود را پیش ببرید و مولتی تسک انجام دهید. ویژگی‌های نرم افزار عجیب و غریب VisionOS تا جایی ادامه پیدا می‌کند که مثلا شما می‌توانید صفحه شطرنج مجازی را به‌روی میز حقیقی خانه خود قرار دهید و مهره‌ها را با برداشتن آن‌ها تکان دهید و عملا با شطرنجی که وجود ندارد بازی را پیش ببرید. بی‌راه نیست اگر بگویم فیلم‌های عملی-تخیلی در حال تبدیل شدن به واقعیت هستند.

زمانی که شما در حال استفاده از ویژن پرو هستید قطعا در نگاه سایر افراد فردی بسیار عجیب به حساب می‌آیید که در حال تکان دادن دست خود در هوا است و گاهی هم سر خود را به اطراف تکان می‌دهد. در واقعیت اما شما در حال کار کردن با برنامه‌های مختلف هستید و با تکان‌های دست قصد دارید آن را جابجا یا کنترل کنید.

persona apple vision pro

قابلیت دیگری که می‌تواند هر کاربردی را شگفت‌زده کند Persona نام دارد، ویژگی که در فاز بتا است و در آینده کامل خواهد شد. به‌لطف Persona اپل ویژن پرو صورت شما را اسکن می‌کند و شکلی سه بعدی از صورت شما به‌وجود می‌آورد. در ادامه زمانی که در فیس تایم تصویری هستید چهره سه بعدی شما نمایش داده می‌شود و مهم‌تر این که هدست کوپرتیونی‌ها به شکل دقیق تکان‌های شما و تغییرات صورت مانند ابرو، چشم و دهن را نیز منتقل می‌کند. این مهم در هدست ویژن پرو به لطف وجود دوربین‌ها و سنسورهای فراوان به‌دست آمده و یک فناوری جدید و نوین به‌حساب می‌آید.

البته به غیر از Persona نیز تماس‌های تصویری شما به شکلی جدید انجام می‌شوند. به لطف فیس تایم موجود به روی این محصول می‌توانید تجربه‌ای نزدیک به واقعیت را به‌دست بیاورید. حین تماس تصویری افراد درون فضای اتاق قرار می‌گیرند و شما صدای هر شخصی را از سویی دریافت می‌کنید که تصویر آن قرار گرفته است.

فیس تایم ویژن پرو

در حال حاضر ۶۰۰ برنامه مختلف برای ویژن پرو وجود دارد که کاملا با این هدست سازگار هستند. در نگاه اول شاید ۶۰۰ خیلی عدد بزرگی به حساب بیاید ولی در عمل هنوز یکی از نقاط ضعف ویژن پرو همین نبود برنامه‌های کامل به حساب می‌آید. برای نمونه شما به برنامه یوتیوب یا تیک تاک هنوز دسترسی ندارید و حدس می‌زنم در آینده نزدیک شاهد اضافه شدن برنامه‌ها و بازی‌های بیشتر باشیم.

در واقع توسعه‌دهنده‌ها می‌توانند با تولید برنامه‌های جدید امکان بهره‌وری از ویژن پرو را افزایش دهند. به‌عنوان جمع بندی باید بگویم که هر محصولی در نسل اول کم و کاستی‌های خاص خود را دارد و این در مورد ویژن پرو نیز صادق است. هدست واقعیت ترکیبی اپل به طور حتم در نسل بعدی VisionOS کامل‌تر می‌شود و همچنین با نقص‌های کمتر و به‌صورت کامل‌تر در نسخه بعدی روانه بازار خواهد شد.

دوربین

این هدست دوربین‌های زیادی دارد ولی کاربرد تمامی آن‌ها برای ثبت عکس و فیلم نیست و در بالا توضیح دادیم که اپل ویژن پرو چگونه از طریق دوربین‌ها کمک می‌کند تا شما بتوانید با وجود استفاده از هدست، محیط اطراف را به وضوح مشاهده کنید و حتی به سراغ گوشی خود بروید. کوپرتیونی‌ها برای ویژن پرو قابلیت ثبت عکس و ضبط ویدئو نیز در نظر گرفته‌اند که خوشبختانه کیفیت آ‌ن‌ها نیز خوب است. یکی از قابلیت‌های جذاب ویژن پرو این است که به شما امکان می‌دهد تا به صورت سه بعدی ویدئو ضبط کنید و در آینده نیز ویدئوهای خود را به صورت واقعی و سه بعدی تماشا کنید و یا آن را به صورت سه بعدی با دیگر دوستان خود به اشتراک بگذارید.

باتری یا پاوربانک؟

اپل به دلیل شکل طراحی ویژن پرو و همچنین وزن نسبتا زیاد آن، موفق نشده تا باتری را در دل این محصول قرار دهد و شما باتری را شبیه به پاوربانک به صورت مجزا دریافت می‌کنید. این باتری از طریق درگاه خاصی به کنار ویژن پرو متصل می‌شود و برای شارژ خود باتری نیز باید از آداپتور موجود در جعبه کمک بگیرید. خود باتری نیز بالای ۳۰۰ گرم وزن دارد و این یعنی وزن کل پکیج ویژن پرو به حدود ۱ کیلوگرم می‌رسد.

جدا از بحث این که باتری در دل ویژن پرو قرار نگرفته، شارژدهی چندان جذابی را نیز از هدست کوپرتینویی‌ها شاهد نیستیم. این محصول می‌تواند تا ۲ ساعت استفاده معمول یا ۲٫۵ ساعت تماشای محتوا را دوام بیاورد. این یعنی اگر قصد داشته باشید در روز ۶ ساعت با این گجت کار کنید باید ۳ بار آن را به شارژ متصل کنید. به طور حتم باتری ویژن پرو یکی از بخش‌هایی است که می‌تواند در نسل بعدی بهبود پیدا کند.

جمع بندی؛ واقعیت یا مجاز؟

در پایان بررسی اپل ویژن پرو باید اشاره کنم که این محصول هنوز کامل نیست و در کنار جذابیت‌های بسیار زیاد، نقاط ضعف بزرگی هم دارد، اما کدام گجت در دنیای فناوری از روز اول به صورت کامل عرضه شده است؟ مگر ایفون یا آیپد از ابتدا محصولات بی‌نقصی بودند؟ اپل ویژن پرو در آینده می‌تواند کاربردهای بسیار زیادی داشته باشد و قطعا نسل‌های بعدی به لطف محدودیت‌های سخت افزاری کمتر و پیشرفت فناوری می‌تواند کارهای تحسین برانگیزتری انجام دهد.

در واقع مهم‌ترین اتفاق در مورد ویژن پرو اپل این است که آینده را به وضوح نشان می‌دهد و به ما یادآوری می‌کند که ۱۰ سال بعد زندگی چه شکل و شمایلی خواهد داشت. اپل ویژن پرو همون محصول انقلابی است که دنیای فناوری نیاز داشت تا بار دیگر بتواند خود را به سمت جلو پرتاب کند و به نظر می‌رسد که باز هم اپل پیشگام این تغییرات بنیادین شده است.

اگر محدودیت مالی ندارید و در حال استفاده از اکوسیستم اپل هستید و می‌خواهید جدیدترین فناوری‌های روز دنیا را تجربه کنید، حتما پیشنهاد می‌کنم به سراغ اپل ویژن پرو بروید و در آینده سرک بکشید، ولی در عیر این صورت به‌نظر نمی‌رسد برچسب قیمتی عجیب این هدست واقعیت ترکیبی آن را در دسترس عموم افراد قرار دهد.

سوالات متداول

اپل ویژن پرو چیست؟ اپل ویژن پرو هدست واقعیت مجازی اپل است و جهان واقعی را به جهان مجازی پیوند می‌زند و تجربه‌ای منحصر به فرد را برای کاربر به وجود می‌آورد.

رزولوشن اپل ویژن پرو چقدر است؟ این محصول از رزولوشن 4K و فناوری Micro OLED استفاده می‌کند و طبق ادعای اپل وضوح بی‌نظیری دارد.

ads

بررسی گوشی هواوی پی 60 پرو به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی هواوی p60 pro

یک دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *