باندل کنسول چیست و چه تفاوتی با کنسول معمولی دارد؟

فهرست مطالب

  • باندل چیست؟
  • تفاوت کنسول باندل با معمولی
  • باندل کنسول ارزش خرید دارد؟
  • جمع بندی
  • سوالات متداول

با پیشرفت بازی‌های ویدئویی کنسول‌های بازی نیز محبوب‌تر شدند؛ چرا که دیگر هر لپ تاپ یا سیستمی به راحتی نمی‌تواند بازی‌های مختلف را برای شما اجرا کند و خرید کنسول به یک تصمیم کاملا منطقی تبدیل می‌شود. در ادامه این مطلب قصد داریم به تفاوت کنسول بازی با باندل کنسول بپردازیم و با مفهوم باندل کنسول بیشتر آشنا شویم. در ادامه همراه تکنولایف باشید.

انواع کنسول بازی را می توانید از تکنولایف بخرید: کنسول بازی

باندل چیست؟

کلمه باندل (Bundle) در زبان انگلیسی به مجموعه‌ای از وسایل گفته می‌شود که در کنار هم قرار داده شده و بسته‌بندی شده‌اند. حال که با معنای خود باندل آشنا شدیم باید ببینیم معنای کنسول باندل چیست؟ بگذارید این مفهوم را به این شکل توضیح دهیم. کنسول‌های بازی در حالت کلی همراه با یک دسته به بازار عرضه می‌شوند و درون جعبه به غیر از خود کنسول، دسته بازی، آداپتور و سیم‌های رابط چیز دیگری دیده نمی‌شود.

تفاوت کنسول باندل با معمولی

در مورد کنسول باندل اما این گفته صدق نمی‌کند و این کنسول‌ها همراه وسایل دیگری به بازار عرضه می‌شوند. برای مثال باندلی ایکس باکسی وجود دارد که درون جعبه به صورت پیش فرض دو دسته قرار گرفته و شما از ابتدا صاحب دو دسته می‌شوید تا به راحتی بتوانید با دوستان خود لذت بازی کردن را شریک شوید. در بسیاری از باندل‌های کنسول، محصول همراه با یک بازی به بازار عرضه می‌شود. یعنی مثلا همراه کنسول بازی fifa 23 نیز در اختیار شما قرار می‌گیرد (این بازی می‌تواند دیسکی یا به صورت یک کد دیجیتالی باشد).

خرید جدیدترین پلی استیشن از تکنولایف: خرید PS5

تفاوت کنسول باندل با معمولی

احتمالا با توجه به توضیحات بالا خودتان به راحتی بتوانید به این پرسش پاسخ دهید. در عمل هیچ تفاوتی بین کنسول عادی و باندل کنسول وجود ندارد و شما در صورت خرید باندل کنسول به همراه اقلام اصلی مواردی دیگر را هم خریداری می‌کنید. پس هیچ تفاوتی از نظر کیفیت و کارایی بین باندل کنسول و کنسول معمولی وجود ندارد.

به عنوان مثال شما به جای این که باندل کنسول به همراه دو دسته را خریداری کنید، می‌توانید کنسول عادی را خریداری کنید و سپس یک دسته به صورت مجرا بخرید. به همین سادگی این دو محصول یکی می‌شوند. اما اینجا یک سوال مهم پیش می‌آید که آیا باندل کنسول به‌صرفه‌تر از کنسول است؟ آیا باندل کنسول ارزش خرید دارد؟ در بخش بعدی به این پرسش پاسخ خواهیم داد.

پیشنهاد مطالعه:
تفاوت ریجن های ps5

باندل کنسول ارزش خرید دارد؟

هم بله و هم خیر! هر زمان کنسول مورد نظر خود را تحت عنوان باندل مشاهده کردید باید ببینید درون این باندل چه اقلامی وجود دارد و آیا خرید مجزا این اقلام منطقی‌تر است یا خرید آن‌ها به صورت یک مجموعه. یک باندل ایکس باکس را در نظر بگیرید که همراه با دو دسته و یک بازی fifa 23 عرضه می‌شود. برای این که متوجه ارزش خرید این باندل شوید کافیست قیمت محصولات را به صورت مجزا محاسبه کنید. مثلا قیمت یک دسته و بازی fifa 23 را محاسبه کنید و به قیمت کنسول معمولی اضافه کنید و ببینید این مجموعه واقعا ارزش خرید دارد یا خیر.

باندل چیست

به طور کلی چون در ایران بازی‌های کنسول را می‌توان با قیمتی به‌صرفه‌تر از قیمت واقعی تهیه کرد معمولا باندل‌هایی که حاوی بازی هستند خیلی ارزش خرید ندارند. از طرفی قیمت باندل‌هایی که با دو دسته عرضه می‌شوند مقداری مناسب‌تر از تهیه یک کنسول معمولی و یک دسته به صورت مجزا است.

پیشنهاد مطالعه:
لپ تاپ گیمینگ یا کنسول

جمع بندی

در این مطلب برای شما مفهوم باندل و باندل کنسول را توضیح دادم و اگر می‌خواهید به ارزش خرید یک باندل پی ببرید کافیست هزینه اقلام موجود در جعبه یا همراه محصول را به صورت جداگانه محاسبه کنید.

سوالات متداول

باندل چیست؟ کلمه باندل (Bundle) در زبان انگلیسی به مجموعه‌ای از وسایل گفته می‌شود که در کنار هم قرار داده شده و بسته‌بندی شده‌اند. طبق همین توضیح کنسول باندل یعنی کنسولی که همراه با وسایل دیگری به بازار عرضه می‌شود و لوازم اضافی‌تری درون جعبه یا همراه دارد.

باندل کنسول ارزش خرید دارد؟ هم بله و هم خیر! برای این که متوجه شوید یک باندل کنسول آیا ارزش خرید دارد یا خیر تنها کافیست قیمت اقلام درون جعبه را به صورت مجزا محاسبه کنید تا متوجه شوید آیا این مجموعه کلی قیمت مناسب‌تری دارد یا در صورتی که هر محصول را جداگانه خریداری کنید هزینه کمتر می‌شود.

ads

راهنمای خرید لپ تاپ های گیمینگ و معرفی بهترین لپ تاپ های مخصوص بازی:

بهترین لپ تاپ های گیمینگ

یک دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *