بهترین لپ تاپ های گیمینگ ایسوس

فهرست مطالب

  • لپ تاپ گیمینگ چیست؟
  • نکات مهم هنگام خرید لپ تاپ گیمینگ
  • بهترین لپ تاپ های گیمینگ ایسوس
  • عمر مفید لپ تاپ گیمینگ چقدر است؟
  • بنچمارک لپ تاپ گیمینگ
  • سوالات متداول

لپ تاپ‌ های گیمینگ دسته‌ای بسیار محبوب و پرفروش از لپ تاپ‌ ها هستند که نه تنها توجه گیمرها بلکه توجه همه کاربرانی که لپ تاپ قدرتمند می‌خواهند را به خود جلب کرده‌اند. لپ تاپ های گیمینگ بطور کلی سخت‌افزار قدرتمندی دارند و نمایشگر آن‌ها نیز معمولا مشخصات بهتری از نمایشگر لپ تاپ‌ های عادی دارند.

یکی از بهترین برندهای لپ تاپ در جهان قطعا ایسوس است و لپ تاپ‌ های گیمینگ ایسوس ROG و لپ تاپ TUF Gaming نام دارند. در ادامه این مطلب به بهترین لپ تاپ های گیمینگ ایسوس می‌پردازیم و بهترین لپ تاپ گیمینگ ایسوس در هر بازه قیمتی را معرفی می‌کنیم.

لپ تاپ گیمینگ چیست؟

لپ تاپ گیمینگ دسته‌ای خاص از لپ تاپ‌های هر شرکتی است که مخصوص بازی کردن تولید می‌شود، اما این گفته دقیقا چه مفهومی دارد؟ این یعنی تمرکز اصلی شرکت سازنده در ساخت لپ تاپ‌های گیمینگ اجرای بازی‌ها است و این یعنی سخت افزار این لپ تاپ‌ها اهمیت دو چندانی پیدا می‌کند.

لپ تاپ‌های گیمینگ طراحی‌های متفاوتی نسبت به لپ تاپ‌های معمول دارد و در واقع عموم این لپ تاپ‌ها ظریف ساخته نمی‌شود. در طراحی لپ تاپ‌های گیمینگ از نور پردازی RGB استفاده می‌شود که یکی از تفاوت لپ تاپ گیمینگ و معمولی است.

از طرف دیگر فرق لپ تاپ گیمینگ با معمولی این است که لپ تاپ‌های گیمینگ فن‌های قوی‌تری دارند تا هنگام بازی بتوانند دمای لپ تاپ را پایین نگه دارند. همچنین تأخیر نمایشگر و نرخ نوسازی پنل نیز در این دسته لپ تاپ‌ها اهمیت دو چندانی پیدا می‌کند؛ چرا که روان اجرا شدن بازی‌ها یکی از دغدغه‌های اصلی هر لپ تاپ گیمینگی است.

نکات مهم هنگام خرید لپ تاپ گیمینگ

آیا می‌دانید در خرید لپ تاپ گیمینگ به چه مواردی باید توجه داشته باشید؟ در ادامه این بخش نکات مهم خرید لپ تاپ گیمینگ یا مناسب بازی را شرح می‌دهیم.

صفحه نمایش

در این موضوع که کیفیت و رزولوشن صفحه نمایش هر لپ تاپی اهمیت زیادی دارد هیچ بحثی نیست اما برای بازی کردن یک صفحه نمایش باید چه ویژگی‌های دیگری داشته باشد؟ اول از همه این که حتما لپ تاپ مورد نظر شما باید پنلی FHD یا QHD داشته باشد (4K کمتر دیده می‌شود).

اگر قرار نیست خیلی لپ تاپ خود را جابجا کنید می‌توانید پنلی بزرگ‌تر از 15.6 اینچ خریداری کنید تا هنگام بازی کردن پنل بزرگ‌تری مقابل چشمان شما قرار بگیرد. پس از رزولوشن و اندازه پنل باید به نرخ نوسازی آن توجه ویژه داشته باشید.

احتمالا با مفهوم نرخ نوسازی آشنا هستید و می‌دانید که که هرچه قدر که نرخ نوسازی یک صفحه نمایش بیشتر باشد شما هنگام کار کردن با آن و به خصوص بازی کردن حس سریع‌تر و روان‌تری خواهید داشت.

پس بسیار مهم است که لپ تاپ گیمینگ شما از نرخ نوسازی 120 هرتزی یا 144 هرتزی پشتیبانی کند. اگر پنل مورد نظر نرخ نوسازی بالاتری از این اعداد دارد که بسیار هم بهتر است. در کنار نرخ نوسازی نرخ تأخیر پنل نیز اهمیت ویژه‌ای دارد.

نرخ تأخیر مدت زمانی است که طول می‌کشد تا پنل بتواند محتوای در حال نمایش را تغییر دهد.

در کنار لپ تاپ گیمینگ به موس گیمینگ خوب هم نیاز دارید: خرید موس گیمینگ

پردازنده مرکزی

فرقی نمی‌کند که لپ تاپ را برای انجام چه کاری می‌خواهید در هر صورت یکی از مهم‌ترین بخش‌ها همین قسمت CPU یا پردازنده مرکزی است. هر کاری که بخواهید با لپ تاپ انجام دهید پردازنده مرکزی باید آن را پردازش کند و از این جهت سرعت و نهایت قدرت آن اهمیت زیادی دارد.

بازی کردن از جمله کارهایی است که از تمام قدرت CPU استفاده می‌کند و به همین جهت بسیار مهم است که پردازنده مرکزی لپ تاپ گیمینگ شما توانایی خوبی داشته باشد و در پردازش‌های سنگین بتواند همراه با پردازنده گرافیکی بازی‌ها را به نحو احسن اجرا کند.

اگر به طور کامل و تخصصی با پردازنده‌های مرکزی آشنایی ندارید می‌توانید نمرات پردازنده‌های مختلف را در این سایت مشاهده کرده و نتایج را با هم مقایسه کنید تا بهتر متوجه اختلاف قدرت پردازنده‌های مرکزی شده و سپس گزینه مناسب را برگزینید.

کارت گرافیک

به طور حتم مهم‌ترین بخش‌ یک لپ تاپ گیمینگ همین کارت گرافیک است. کارت گرافیک باید بتواند بخش گرافیکی بازی‌ها را به بهترین شکل به اجرا در بیاورد. توجه داشته باشید که به غیر از خود کارت گرافیک میزان حافظه آن هم مهم است. یعنی مثلا باید توجه داشته باشید که مثلا حافظه گرافیکی 2 گیگابایت است یا 4 گیگابایت یا 6 یا حتی بیشتر.

کارت‌های گرافیکی لپ تاپ‌های گیمینگ عموما AMD یا Nvidia هستند و اگر خیلی با این بخش آشنایی ندارید به راحتی می‌توانید به این سایت مراجعه کرده و نمره کارت‌های گرافیک مختلف را مشاهده کنید. بهترین کارت گرافیک جهان در زمان تألیف این متن Nvidia Geforce RTX 3080 است.

حافظه رم و حافظه داخلی

بازی کردن به نسبت به میزان حافظه رم زیادی نیاز دارد، پس لپ تاپی خریداری کنید که حافظه رم 16 یا بیشتر داشته باشد یا حداقل به شما امکان دهد تا به این مقدار بیفزایید و امکان افزودن حافظه رم برای آن در نظر گرفته شده باشد.

حافظه داخلی نیز در واقع بیشتر از جهت نوع حافظه اهمیت دارد، البته که ظرفیت حافظه نیز بسیار مهم است مخصوصا اگر قرار است بازی به روی لپ تاپ داشته باشید ولی مهم‌تر از ظرفیت حافظه داخلی، HDD یا SSD بودن آن است.

حافظه‌های SSD سرعت بسیار بهتر و بیشتری دارند و حتما توجه داشته باشید که لپ تاپ مورد نظر حافظه داخلی از نوع SSD داشته باشد یا حداقل از هر دو حافظه استفاده کند؛ چرا که برخی از لپ تاپ‌ها مثلا 1 ترابایت حافظه HDD برای ذخیره سازی اطلاعات و 256 گیگابایت حافظه SSD برای سرعت بیشتر دارند.

لپ تاپ با حافظه SSD بسیار سریع‌تر بازی‌ها را اجرا می‌کند و همچنین لود بازی‌ها نیز بسیار سریع‌تر می‌شود.

بهترین لپ تاپ های گیمینگ ایسوس

در ادامه مدل های بهترین لپ تاپ ایسوس گیمینگ را به شما معرفی خواهیم کرد. این دستگاه‌ها در بازه‌های قیمتی متفاوتی هستند و تلاش کرده‌ایم اولویت معرفی این لپ‌تاپ‌ها از قیمت زیاد به کم باشد.

لپ تاپ ایسوس ROG Strix G614JV

اگر بودجه نسبتا زیادی برای خرید لپ تاپ گیمینگ دارید این مدل از ایسوس می‌تواند انتخاب بسیار خوبی برای شما باشد. این لپ تاپ دارای پنلی 16 اینچی از نوع IPS با رزولوشن FHD است و از نرخ نوسازی 165 هرتزی هم پشتیبانی می‌کند. در زمینه سخت افزاری این لپ تاپ را می‌توانیم بسیار جدید و به روز به حساب بیاوریم؛ چرا که در زمینه CPU از سری 13 اینتل و در زمینه GPU از کارت گرافیک سری 40 انویدیا استفاده می‌کند. این لپ تاپ از پردازنده مرکزی اینتل Core i7 13650HX با 14 هسته حقیقی و 20 هسته مجازی و محدوده سرعت 3.6 تا 4.9 گیگاهرتزی قدرت می‌گیرد.

لپ تاپ ایسوس ROG Strix G614JV

این پردازنده مرکزی قدرت بسیار بالایی دارد و می‌تواند برای انجام هر کاری مناسب باشد. در بخش گرافیکی ایسوس به سراغ کارت گرافیک Nvidia RTX 4060 با 8 گیگابایت حافظه اختصاصی GDDR6 رفته است که می‌تواند باعث شود بازی‌های جدید در حالت گرافیکی بالا و رزولوشن FHD یا QHD بدون مشکل و با فریم ریت مناسب اجرا شوند. 512 گیگابایت حافظه داخلی از نوع SSD و 16 گیگابایت رم از نوع DDR5 بخش سخت افزاری را تکمیل می‌کنند و شما در صورت نیاز می‌توانید حافظه رم را نیز ارتقاء دهید.

خرید لپ تاپ ایسوس ROG Strix G614JV

لپ تاپ ایسوس TUF Gaming FX507ZR DH

ایسوس لپ تاپ‌های گیمینگ فراوانی دارد و این محصول به لطف پردازنده مرکزی قوی و البته کارت گرافیک قدرتمند خود می‌تواند از پس بازی‌های روز به خوبی بربیاید و عناوین را بدون مشکل اجرا کند. ایسوس در این محصول از نمایشگر 15.6 اینچی QHD با نرخ نوسازی 165 هرتزی استفاده کرده است. این صفحه نمایش وضوح خوبی دارد و برای تماشای هر نوع محتوایی مناسب به نظر می‌رسد.

لپ تاپ ایسوس TUF Gaming FX507ZR DH

بخش بسیار جذاب این لپ تاپ را می‌توانیم برخورداری آن از کارت گرافیک Nvidia RTX 3070 با 8 گیگابایت حافظه اختصاصی GDDR6 به حساب بیاوریم. این کارت گرافیک در کنار CPU اینتل Core i7 12700H با فرکانس پردازشی 2.3 تا 4.7 گیگاهرتز و 14 هسته و 20 رشته به خوبی می‌تواند بازی‌ها را اجرا کند و یک سیستم گیمینگ خوب برای بازی کردن باشد. بخش سخت افزاری این لپ تاپ با 1 ترابایت SSD و البته 16 گیگابایت حافظه رم DDR5 تکمیل می‌شود.

خرید لپ تاپ ایسوس TUF Gaming FX507ZR DH

لپ تاپ ایسوس ROG Strix G17 G713RW-KH145

به طور کلی در زمینه خرید لپ تاپ گیمینگ بخش زیادی از انتخاب محصول بستگی به نیاز و نوع استفاده شما دارد. ایسوس در این محصول از نمایشگری 17.3 اینچی IPS با رزولوشن FHD استفاده کرده است و نکته جالب این که این پنل از نرخ نوسازی 360 هرتزی پشتیبانی می‌کند. این نرخ نوسازی کمتر به روی لپ تاپ‌های گیمینگ دیده می‌شود و روان‌ترین تجربه ممکن را برای شما و چشمانتان ایجاد می‌کند. شاید این نرخ نوسازی برای شما زیاد باشد و ترجیح بدهید که لپ تاپی با نرخ نوسازی 165 هرتزی و مثلا رزولوشن QHD خریداری کنید و این دیگر به شما بستگی دارد.

لپ تاپ ایسوس ROG Strix G17 G713RW-KH145

این لپ تاپ برای این که بتواند از پس پردازش‌های گرافیکی به نحو احسن بربیاید از Nvidia RTX 3070Ti با 8 گیگابایت حافظه اختصاصی استفاده کرده و پردازنده مرکزی نیز AMD Ryzen 6800H است. سخت افزار در این محصول با 1 ترابایت حافظه داخلی SSD و 16 گیگابایت رم DDR5 کامل می‌شود. در نهایت باید بگوییم که وزن این مدل نزدیک به 3 کیلوگرم است و این اتفاق باعث می‌شود برای جابجایی زیاد اصلا مناسب نباشد.

خرید لپ تاپ ایسوس ROG Strix G17 G713RW-KH145

لپ تاپ ایسوس ROG Zephyrus GU603ZM-LS095

ایسوس لپ تاپ‌های ROG Zephyrus را به گونه‌ای تولید می‌‌کند که علاوه بر سخت افزار قوی و توانایی اجرای بازی‌ها برای جابجایی زیاد هم وزن و ضخامت مناسبی داشته باشند. این لپ تاپ با وجود برخورداری از نمایشگری 16 اینچی فقط 1.9 کیلوگرم وزن دارد که عدد بسیار خوبی به حساب می‌آید. این پنل دارای رزولوشن 1920 در 1200 است و از نرخ نوسازی 165 هرتزی هم پشتیبانی می‌کند.

لپ تاپ ایسوس ROG Zephyrus GU603ZM-LS095

ایسوس در ROG Zephyrus GU603ZM-LS095 به سراغ پردازنده مرکزی اینتل Core i7 12700H رفته و از کارت گرافیک Nvidia RTX 3060 نیز برای پردازش‌های گرافیکی کمک گرفته است. این کارت گرافیک 6 گیگابایت حافظه اختصاصی از نوع GDDR6 دارد. این سخت افزار به شما کمک می‌کند تا بازی‌های روز را با گرافیک بالا و فریم ریت مناسب تجربه کنید. این محصول به دلیل پردازنده مرکزی عالی برای کارهای ادیت، برنامه نویسی پیشرفته و رندرگیری نیز مناسب به نظر می‌رسد. ناگفته نماند که این محصول 1 ترابایت حافظه SSD و 16 گیگابایت رم DDR5 دارد.

خرید لپ تاپ ایسوس ROG Zephyrus GU603ZM-LS095

لپ تاپ ایسوس ROG FLOW X13

سری FLOW از لپ تاپ‌های ROG ایسوس با اولویت وزن پایین و ضخامت کم ساخته می‌شوند و جالب است که با وجود این موضوع قدرت سخت افزاری بالایی دارند و می‌توانند در نقش لپ تاپ‌های گیمینگ قوی نیز ظاهر شوند. ROG FLOW X13 یکی از مدل‌های جذاب این سری است که می‌توانید در این بازه قیمتی خریداری کنید. این لپ تاپ ظاهر جذابی دارد و و از صفحه نمایشی 13.4 اینچی با وضوح تصویر 4K بهره می‌برد.

لپ تاپ ایسوس ROG FLOW X13

این صفحه نمایش دارای نرخ نوسازی 60 هرتز است و روشنایی برابر با 500 نیت دارد. شما می‌توانید از این لپ تاپ در نقش تبلت هم استفاده کنید؛ چرا که نمایشگر لمسی است و درون جعبه هم قلم دیده می‌شود تا بتوانید به راحتی این مدل را در نقش تبلت برای طراحی مورد استفاده قرار دهید. این لپ تاپ گیمینگ ایسوس از پردازنده Ryzen 7 6800H استفاده می‌کند و 32 گیگابایت رم دارد. برخورداری از پردازنده گرافیکی RTX3050 Ti با 4 گیگابایت رم و 1 ترابایت حافظه SSD هم باعث شده که این محصول عملکردی فوق العاده از خودش نشان دهد.

قیمت لپ تاپ ایسوس ROG FLOW X13

لپ تاپ ایسوس TUF Gaming FX517ZR I7

ایسوس در ساخت این محصول تلاش کرده تا بتواند بالانس بسیار خوبی بین قیمت محصول و البته سخت افزار آن ایجاد کند. این محصول وزنی 2 کیلوگرمی دارد و از یک پنل 15.6 اینچی IPS با رزولوشن FHD و نرخ نوسازی 144 هرتزی بهره می‌برد. سازنده تایوانی برای پردازنده مرکزی به سراغ Intel Core i7 12650H رفته و این پردازنده قوی با کارت گرافیک GEFORCE RTX3070 با 8 گیگابایت حافظه اختصاصی از نوع GDDR6 در کنار هم قرار گرفته‌اند تا اجرای هر بازی با کیفیت بالا امکان پذیر شود.

لپ تاپ ایسوس TUF Gaming FX517ZR I7

حافظه داخلی SSD PCle NVMe با ظرفیت 512 گیگابایت و حافظه رم 16 گیگابایتی از نوع DDR5 4800 با قابلیت ارتقاء تا 32 گیگابایت بخش سخت افزار را تکمیل می‌کنند. به این موارد برخورداری از ویندوز 11 به صورت پیش فرض، باتری چهار سلولی 76 وات ساعت و 24 مگابایت حافظه کش را هم اضافه کنید تا دریابید که چرا ارزش خرید این لپ تاپ ایسوس را بالا می‌دانیم.

قیمت لپ تاپ ایسوس TUF Gaming FX517ZR

لپ تاپ ایسوس مدل ROG G513QR-HF317 R7

لپ تاپ ایسوس مدل ROG G513QR-HF317 R7

اگر به دنبال لپ تاپ ایسوس گیمینگ می‌گردید می توانید ROG G513QR-HF317 R7 را هم در نظر داشته باشید. این لپ تاپ از صفحه نمایش ۱۵٫۶ اینچی با وضوح تصویر Full HD بهره می‌برد. صفحه نمایشی که نرخ نوسازی آن به ۱۴۴ هرتز می‌رسد. موضوعی که باعث شده بتوانید بازی‌های جدید را با نرخ فریم بالاتری تجربه کنید. این محصول از پردازنده Ryzen 7 5800H استفاده می‌کند و ۱۶ گیگابایت رم دارد. برخورداری از پردازنده گرافیکی RTX 3070 با ۸ گیگابایت رم هم باعث شده که این محصول برای اجرای بازی‌ها فوق ‌العاده باشد. باید به این موضوع هم اشاره کنیم که این لپ تاپ از ۱ ترابایت حافظه SSD هم بهره می‌برد.
قیمت لپ تاپ ایسوس مدل ROG G513QR-HF317 R7

لپ تاپ VivoBook K6500ZC-MA330

بدون شک بهترین لپ تاپ‌های ایسوس برای بازی کردن سری ROG و TUF هستند اما اگر در کنار بازی کردن قصد دارید از لپ تاپ برای انجام کارهای دیگر هم استفاده کنید و به‌خصوص برای شما نمایشگر اهمیت دارد این مدل می‌تواند یک انتخابی عالی باشد. این محصول از نمایشگری OLED با اندازه 15.6 اینچی و رزولوشن 2880 در 1620 بهره می‌برد و از نرخ نوسازی 120 هرتزی هم پشتیبانی می‌کند و حداکثر روشنایی آن به 600 نیت می‌رسد. کیفیت این نمایشگر واقعا عالی است و بدون شک این صفحه نمایش بهترین گزینه‌ای است که می‌توانید در این بازه قیمتی خریداری کنید.

لپ تاپ VivoBook K6500ZC-MA330

با وجود این پنل عالی ایسوس در بخش سخت افزاری هم کم کاری نکرده و برای پردازش‌ها از INTEL Core i7 12700H کمک گرفته است. بخش سخت افزار با کارت گرافیک RTX 3050 با 4 گیگابایت حافظه اختصاصی، 16 گیگابایت رم DDR5 6400 و 1 ترابایت حافظه SSD کامل می‌شود. این لپ تاپ از پس بازی‌ها روز نیز به خوبی برمی‌آید و قطعا شما را نا امید نخواهد کرد.

خرید لپ تاپ VivoBook K6500ZC-MA330

لپ تاپ گیمینگ ایسوس TUF Gaming FX507ZM-RS73

لپ تاپ‌های گیممینگ TUF از جمله محصولات خوش ساخت و با کیفیت ایسوس به شمار می‌روند. یکی از مدل‌های با ارزشی که می‌توانید خریداری کنید TUF Gaming FX507ZM-RS73 نام دارد. لپ تاپی که از صفحه نمایش ۱۵٫۶ اینچی با وضوح تصویر ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل بهره می‌برد. این لپ تاپ ایسوس به پردازنده Core i7 نسل ۱۲ مدل ۱۲۷۰۰H مجهز شده و از ۱۶ گیگابایت رم و پردازنده گرافیکی RTX 3060 با ۶ گیگابایت رم بهره می‌برد. باید به این موضوع هم اشاره کنیم که این محصول از ۵۱۲ گیگابایت حافظه SSD هم برخوردار است. این لپ تاپ به واسطه ویژگی‌هایی که دارد به عنوان بهترین لپ تاپ های گیمینگ ایسوس هم شناخته می‌شود.
قیمت لپ تاپ گیمینگ ایسوس مدل TUF Gaming FX507ZM-RS73

لپ تاپ ZenBook Pro UM535QE R7

لپ تاپ ZenBook Pro UM535QE R7

به عنوان لپ تاپ گیمینگ ایسوس می‌خواهیم یکی از مدل‌های ZenBook را به شما معرفی کنیم. این مدل که ZenBook Pro UM535QE R7 نام دارد، برای اجرای بازی‌ هم گزینه مناسبی خواهد بود. اولین موضوعی که باعث شده این محصول ارزش خرید مناسبی پیدا کند، صفحه نمایش ۱۵٫۶ اینچی با وضوح تصویر Full HD است. البته که صفحه نمایش این لپ تاپ OLED است که کیفیت تصویر بسیار خوبی دارد. این محصول به پردازنده Ryzen 7 5800H مجهز شده و از پردازنده گرافیکی RTX 3050Ti با ۸ گیگابایت رم بهره می‌برد. باید به این موضوع هم اشاره کنیم که این لپ تاپ ایسوس ۱۶ گیگابایت رم دارد و ۱ ترابایت حافظه SSD برخوردار است.

قیمت لپ تاپ ZenBook Pro UM535QE R7

لپ تاپ خوب تا ۲۰ میلیون چی بخریم؟
راهنمای خرید لپ تاپ تا 20 میلیون

لپ تاپ ایسوس مدل TUF Gaming F15 FX506LH-HN004W

این مدل یکی از لپ تاپ‌های گیمینگ اقتصادی ایسوس است که همان طور که از اسمش مشخص است قرار نیست پردازنده مرکزی یا کارت گرافیکی بسیار قوی داشته باشد و قرار است با پایین نگه داشتن قیمت بتواند لپ تاپ مناسبی را از نظر سخت افزاری روانه بازار کند. نمایشگر این مدل همچنان IPS LCD بوده و رزولوشن آن FHD است. با وجود این که قیمت لپ تاپ بالا نیست اما باز هم این پنل 15.6 اینچی از نرخ نوسازی 144 هرتزی پشتیبانی می‌کند که نکته بسیار مثبتی به حساب می‌آید و باعث می‌شود تا شما بتوانید محتوا را بسیار روان‌تر مشاهده کنید، مخصوصا این قابلیت هنگام اجرای بازی‌ها بیشترین تأثیر را دارد.

لپ تاپ ایسوس مدل TUF Gaming F15 FX506LH-HN004W

این دستگاه 2.3 کیلوگرمی از پردازنده مرکزی اینتل Core i5 10300H و کارت گرافیک Nvidia GeForce GTX1650 با 4 گیگابایت حافظه اختصاصی GDDR6 استفاده می‌کند و حافظه داخلی SSD با ظرفیت 512 گیگابایت و حافظه رم 8 گیگابایتی از نوع DDR4 این بخش را تکمیل می‌کند. باتری سه سلولی 48 وات ساعت و حافظه Cache 8 مگابایتی از دیگر موارد مهمی هستند که باید به آن‌ها توجه داشته باشید.

قیمت لپ تاپ 15.6 اینچی ایسوس مدل tuf gaming fx506lh-hn004w

عمر مفید لپ تاپ گیمینگ چقدر است؟

پاسخ به این سوال تا حد زیادی به این بستگی دارد که شما هنگام خرید لپ تاپ چقدر برای آن هزینه کرده باشید. در واقع هرچقدر لپ تاپ گیمینگ گران قیمت‌تری خریداری کنید طبیعتا دیرتر به تعویض آن نیاز پیدا خواهید کرد.

به طور کلی اما می‌توان طول عمر متوسط لپ تاپ های گیمینگ میانرده را 3 الی 4 سال و طول عمر لپ تاپ‌های گیمینگ بالارده را 4 تا 6 سال در نظر گرفت. البته این بازه زمانی تنها به پولی که برای لپ تاپ هزینه کرده‌اید بستگی ندارد و عامل مهم دیگر این است که تا چه حد از لپ تاپ مراقبت کنید.

در نظر داشته باشید که اگر لپ تاپ میانرده گیمینگ خریداری کنید احتمالا تنها تا 1 سال یا نهایت 1.5 سال می‌توانید بازی‌ها را در حالت گرافیکی بالا بازی کنید و در صورت خریداری کردن لپ تاپ گیمینگ بالارده این مدت به 1.5 الی 2.5 سال افزایش پیدا می‌کند و بعد از این زمان باید تنظیمات بازی‌های را به روی حالت پایین‌تر قرار دهید تا با افت فریم مواجه نشوید.

راهنمای کامل خرید لپتاپ گیمینگ را در مطلب زیر بخوانید:
بهترین لپ تاپ گیمینگ

بنچمارک لپ تاپ گیمینگ

بازی‌های امروزی گرافیک بسیار بالایی دارند و به توان پردازشی زیادی برای پردازش دیتای این بازی‌ها نیاز است. پس مهم است که بتوانید قدرت یک سیستم یا لپ تاپ را برای بازی کردن بسنجید و این بخش را به همین موضوع اختصاص داده‌ایم.

از طریق این صفحه می‌توانید بنچمارک Heaven 4.0 را دانلود و نصب کنید. کار کردن با این بنچمارک بسیار ساده و راحت است و همچنین نسخه‌ بیسیک به صورت رایگان در اختیار قرار می‌گیرد. اگر نیاز به قابلیت‌های پیچیده‌تر و بیشتر داشته باشید باید نسخه‌های پولی این برنامه را تهیه کنید.

در این برنامه به دست آوردن نمره نزدیک به ۶۰ فریم بر ثانیه یا بالاتر از آن برای پردازنده‌های گرافیکی مجزا بسیار خوب ارزیابی می‌شود و همچنین نمره ۳۰ فریم بر ثانیه یا نزدیک به آن برای اکثر پردازنده‌های گرافیکی یکپارچه مناسب ارزایابی می‌شود.

اگر نتایج برای شما نزدیک به این اعداد نیست یک بار دیگر تنظیمات گرافیک را به حالت متوسط یا پایین انتقال دهید و بار دیگر تست را انجام دهید. اگر همچنان موفق نمی‌شوید به اعداد بالا دست پیدا کنید شاید بد نباشد که رزولوشن تصویر را تغییر دهید.

اگر در نهایت لپ تاپ شما در حالت گرافیک پایین و همچنین رزولوشن HD باز هم عددی کمتر از ۳۰ فریم بر ثانیه به دست می‌آورد به احتمال بسیار زیاد بازی‌های سطح بالا به روی لپ تاپ یا سیستم شما اجرا نخواهند شد. از آنجایی که بخش زیادی از اجرای خوب بازی‌ها به عهده کارت گرافیک است بنابراین می‌توانیم این برنامه را بنچمارک کارت گرافیک لپ تاپ نیز بدانیم.

در واقع به کمک این بنچمارک گرافیک لپ تاپ به راحتی می‌توانید متوجه شوید که آیا لپ تاپ شما می‌تواند بازی‌های سطح بالا را اجرا کند یا خیر؟ و اگر پاسخ مثبت بود به راحتی می‌توانید متوجه شوید که در چه حالت گرافیکی و رزولوشن صفحه نمایش این اتفاق رخ می‌دهد. بنابراین اگر به دنبال سنجش لپ تاپ‌ها برای بازی هستید حساب ویژه به روی این بنچمارک باز کنید.

در انتها پیشنهاد می کنیم برای خرید تجهیزات گیمینگ به تکنولایف مراجعه کنید.

سوالات متداول

عمر مفید لپ تاپ گیمینگ چقدر است؟ به طور کلی می‌توان طول عمر متوسط لپ تاپ های گیمینگ میانرده را 3 الی 4 سال و طول عمر لپ تاپ‌های گیمینگ بالارده را 4 تا 6 سال در نظر گرفت. البته این بازه زمانی تنها به پولی که برای لپ تاپ هزینه کرده‌اید بستگی ندارد و عامل مهم دیگر این است که تا چه حد از لپ تاپ مراقبت کنید.

لپ تاپ گیمینگ چیست؟ لپ تاپ گیمینگ دسته‌ای خاص از لپ تاپ‌های هر شرکتی است که مخصوص بازی کردن تولید می‌شود، اما این گفته دقیقا چه مفهومی دارد؟ این یعنی تمرکز اصلی شرکت سازنده در ساخت لپ تاپ‌ های گیمینگ اجرای بازی‌ها است و این یعنی سخت افزار این لپ تاپ‌ ها اهمیت دو چندانی پیدا می‌کند.

بهترین لپ تاپ گیمینگ ایسوس 2023 لیست کدام است؟ بهترین لپ تاپ گیمینگ ایسوس 2023 موجود در این لیست را می‌توان ROG Strix G614JV در نظر گرفت، لپ تاپی که از پردازنده مرکزی 13650HX قدرت می‌گیرد و از کارت گرافیک RTX 4060 نیز برخوردار است.

ads

بهترین تلویزیون های ساخت و اسمبل ایران کدامند؟ اگر می‌خواهید بهترین را از بین این برندها داشته باشید، با ما همراه شوید.

بهترین تلویزیون ایرانی

یک دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *