دلایل بن شدن پلی استیشن

فهرست مطالب

1

  • تعلیق شدن با بن شدن پلی استیشن چه تفاوتی دارد؟
  • دلایل بن شدن پلی استیشن چیست؟
  • چه راهی برای رفع بن پلی استیشن وجود دارد؟

هر پلتفرم یا وسیله‌ای که از آن استفاده می‌کنیم، پر پایه قوانین و مقرراتی در اختیارمان قرار گرفته‌اند که از زیر پا گذاشتن‌شان هزینه‌هایی برای ما در بر خواهند داشت. پلی استیشن هم از این قائده مستثنی نیست. ما در این مطلب قصد داریم دلایل بن شدن پلی استیشن را با هم بررسی کنیم. پس در ادامه با تکنولایف همراه باشید.

بالا رفتن قیمت‌ها در داخل کشور حسابی به تمام اقشار جامعه فشار آورده و هر فرد به نوعی خاص تحت تاثیر این موضوع قرار گرفته است. گیمرها هم از این وضعیت در امان نبوده‌اند و بالا رفتن قیمت کنسول و بازی موجب شده که افراد کم سن و سال‌تر نیز فشارهای اقتصادی را با تمام وجود احساس کنند. این اتفاق در نهایت باعث شده که برخی از کاربران برای کاهش هزینه‌ها رو به استفاده از اکانت‌های هکی بیاورند. اقدامی که می‌تواند کاملا برای گیمر گران تمام شود.

کاربران معمولا در شرایطی که قوانین سونی را رعایت نکنند یا بن می‌شوند یا تعلیق (Suspensions) خواهند شد. اما تفاوت این دو چیست؟ ما در ادامه به این موضوع می‌پردازیم و دلایل بن شدن PS4 و PS5 را توضیح خواهیم داد و راه‌حل‌هایی برای رفع بن پلی استیشن در اختیارتان می‌گذاریم.

تعلیق شدن با بن شدن پلی استیشن چه تفاوتی دارد؟

دلایل بن شدن پلی استیشن

اگر با بن شدن اکانت پلی استیشن مواجه شوید، می‌توان گفت بدترین اتفاقی که یک کاربران PS4 یا PS5 می‌تواند تجربه کند را تجربه کرده‌اید. در این حالت شما بنا به دلایلی که به زیر پا گذاشتن قوانین سونی مربوط می‌شود، بن شده‌اید و دیگر تا مدت‌زمان نامعلومی قادر به استفاده از کنسول نیستید. اما اگر معلق شده باشید، معمولا ایمیلی از سوی سونی دریافت می‌کنید و پس از مدتی خاص (مثلا یک ماه) می‌توانید مجددا به شبکه PSN وصل شوید.

در واقع می‌توان گفت بن شدن پلی استیشن در واقع همان مسدود شدن کنسول است که در این حالت گیمر دیگر قادر نیست با هیچ اکانت پلی استیشن نتورکی به تجربه بازی‌های آنلاین بپردازد. اما اگر صرفا اکانت PSN شما معلق شده باشد، می‌توانید با ساخت یک حساب کاربری جدید مجددا به سراغ بازی‌های آنلاین بروید.

نکته: بن شدن PS5 یا PS4 به معنای این نیست که دیگر از این کنسول‌ها نمی‌توانید استفاده کنید. بلکه صرفا دسترسی به بازی‌های آنلاین نخواهید داشت و هنوز می‌توانید بازی‌ها را به صورت فیزیکی خریداری کرده و به صورت آفلاین به تجربه آن‌ها مشغول شوید.

پیشنهاد مطالعه:
فرق ps5 دیجیتال با استاندارد

دلایل بن شدن پلی استیشن چیست؟

در واقع بیشتر کاربران به خاطر استفاده از اکانت‌ها و بازی‌های هکی به این سرنوشت دچار می‌شوند. یعنی کاربری یک بازی را به صورت قانونی خریداری می‌کند. اما شما با هر روشی که شده نام کاربری و کلمه عبور آن کاربر را به دست می‌آورید و با حساب او وارد بازی‌ها می‌شوید. اگر کاربر از این موضوع آگاه شود، می‌تواند به پلی استیشن گزارش بدهد که فردی درحال استفاده غیرقانونی از اکانت او است. در این حالت سونی شما را به عنوان متخلف شناسایی می‌کند و برای همیشه دسترسی‌تان را به بازی‌های دیجیتال و آنلاین قطع خواهد کرد.

اما یکی دیگر از دلایل بن شدن پلی استیشن، ریپورت شدن توسط کاربران است. اگر شما به مراتب توسط دیگر گیمرها ریپورت شوید، سونی شما را به عنوان کاربری آزاردهنده و متخلف شناسایی می‌کند و حساب‌تان را بن خواهد کرد. بی‌احترامی کردن به سایر کاربران، زورگویی و اذیت کردن، تهدید دیگر افراد و تقلب کردن از جمله دلایلی است که به بن شدن اکانت پلی استیشن منتهی می‌شود.

پیشنهاد مطالعه:
ساخت اکانت پلی استیشن

چه راهی برای رفع بن پلی استیشن وجود دارد؟

کاربران وقتی با بن شدن اکانت پلی استیشن مواجه می‌شوند، یک کد از سوی شرکت سونی دریافت می‌کنند. شما باید این کد را در قسمت پشتیبانی سایت پلی استیشن وارد کنید تا متوجه شوید بن شده‌اید یا صرفا دستگاه‌تان معلق شده است.

اگر متوجه شدید که حساب کاربری‌تان معلق شده، تبریک می‌گویم؛ در این حالت صرفا حدود یک ماه صبر کنید تا محدودیت‌هایتان برداشته شود. اما اگر مشکل‌تان بن شدن PS4 یا PS5 است، دیگر می‌توان گفت کار تمام است و راهی برای رفع بن پلی استیشن وجود ندارد. شاید بتوانید با پشتیبانی سایت ارتباط بگیرید و دلایل خود را توضیح دهید. اما معمولا سونی بسیار سخت‌گیر است و توفیقی به دست نخواهید آورد و برای همیشه باید با تجربه بازی‌های آنلاین و استفاده از نسخه دیجیتالی بازی‌ها خداحافظی کنید.

این بود دلایل بن شدن پلی استیشن. امیدواریم این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد. نظر شما درباره قوانین و مقررات سونی چیست؟ آیا تا به حال کنسول‌تان بن شده است؟ تجربه خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

ads

انیمیشن های جدید 2022-2023 که نباید از دست بدهید.

انیمیشن جدید – تبلیغ پایین تمام مطالب

یک دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *