راهنمای خرید هیتر برقی و مدل‌ های بخاری برقی پرفروش

فهرست مطالب

  • انواع بخاری برقی
  • هیتر برقی همرفت
  • بخاری برقی تابشی
  • هیتر برقی فن دار
  • بخاری برقی هالوژنی چیست؟
  • بخاری برقی کانوکتور
  • نکات مهم درباره بخاری برقی
  • ظرفیت گرمایشی بخاری برقی
  • مصرف انرژی هیتر برقی
  • ایمنی
  • میزان سر و صدا
  • ویژگی‌های سفارشی در بخاری برقی
  • کدام بخاری برقی بهتر است؟
  • معرفی مدل‌ های بخاری برقی پرفروش
  • هیتر برقی فن دار آراسته – ARS2000
  • هیتر برقی فن‌دار برفاب – QH-2200
  • بخاری برقی هالوژنی تک الکتریک – CH1108
  • راهنمای خرید هیتر برقی: هیتر سیماران – SCH-DL04
  • فن هیتر پارس خزر – FH2000P
  • جمع بندی
  • سوالات متداول

بخاری برقی یک وسیله کاربردی و مناسب برای افزایش سریع دمای اتاق به شمار می‌روند که در ابعاد گوناگون و در انواع مختلف تولید شده‌اند. اگر شما هم می‌خواهید یکی از این لوازم گرمایشی را به منزل‌تان اضافه کنید بهتر است حتما برخی از نکات را بررسی کنید. با اطلاع از نکات مهم در خرید بخاری برقی می‌توانید با اطمینان و آگاهی کافی این وسیله را به محیط خانه یا محل کارتان اضافه کنید. اگر تمایل به خرید بخاری برقی دارید، اما نمی‌دانید با توجه به نیاز خود کدام مدل را انتخاب کنید، با ما و راهنمای خرید بخاری برقی همراه باشید تا انتخاب خوبی را برای خود رقم بزنید.

انواع بخاری و هیتر برقی را می توانید از تکنولایف بخرید: بخاری برقی

انواع بخاری برقی

انواع بخاری برقی

نوع بخاری برقی مهم‌ترین چیزی است که قبل از خرید باید در نظر بگیرید. شما باید در ابتدا پاسخ این سوال که چه نوع بخاری برقی بخریم را پیدا کنید. مدل‌های مختلفی از بخاری برقی در بازار وجود دارد که انتخاب نوع مناسب آن می‌تواند نتیجه‌ای دلچسب برای شما به همراه داشته باشد. بد نیست بدانید که برخی از بخاری‌های برقی را می‌توانید به سادگی روی دیوار آویزان کرده یا متصل کنید؛ معمولا این مدل‌ها را در هتل، حمام و اتاق‌هایی با فضای محدود مشاهده می‌کنیم که بخاری برقی دیواری نامیده می‌شوند.

در حالت کلی می‌توان سه فناوری گرمایشی تابشی، همرفتی و پرتاب باد را به عنوان فناوری‌های گرمایشی این وسیله معرفی کرد.

هیتر برقی همرفت

معمولا بخاری‌های همرفت، گرمایش یکنواختی دارند که سراسر اتاق را در بر می‌گیرد.

بخاری برقی تابشی

بخاری‌های تابشی، گرمایش سریع و نقطه‌ای را در فضاهای کوچک ارائه می‌دهند.

هیتر برقی فن دار

همچنین بخاری‌های فن دار از یک فن داخلی استفاده می‌کنند که روی عنصر گرمایشی جریان دارد.

پیشنهاد مطالعه:
معرفی هیترهای برقی کم مصرف

بخاری برقی هالوژنی چیست؟

بخاری برقی هالوژنی یک نوع دستگاه گرمایشی است که از مجموعه‌ای لامپ هالوژنی و فن تشکیل می‌شود. کارایی این دستگاه به گونه‌ای است که در ابتدا لامپ بخاری برقی هالوژنی گرما ایجاد می‌کند و حرارت با فن پخش می‌شود. توجه داشته باشید که بخاری برقی هالوژنی فن دار می‌تواند گرمای محیط را به خوبی تامین کند. قیمت بخاری برقی هالوژنی تفاوت چندانی با مدل‌های مختلف موجود در بازار ندارد. همچنین بخاری برقی هالوژنی گردان هم یکی از انواع مدل‌های تولید شده است.

بخاری برقی هالوژنی چیست ؟

این نوع از بخاری برقی در کنار مزایای خود، معایبی هم دارد. به عنوان مثال، یکی از معایب بخاری برقی هالوژنی، مصرف برق نسبتا بالای آن در مقایسه با سایر مدل‌ها است. در حقیقت مصرف برق بخاری برقی هالوژنی به واسطه وجود چراغ‌های هالوژن بیشتر شده است. البته در میان مدل‌های این نوع محصول می‌توانید بخاری هالوژنی کم مصرف هم پیدا کنید؛ برای تحقق این خواسته باید کلیه مدل‌های موجود را با یکدیگر مقایسه کنید.

بخاری برقی کانوکتور

در این هیتر برقی از المنت استفاده می شود. این مدل بخاری برقی همانند بخاری تابشی صدا ندارد. البته سایز آن به نسبت بخاری برقی تابشی بزرگتر است.

نکات مهم درباره بخاری برقی

ویژگی های مهم برای انتخاب بخاری برقی چیست؟ همانطور که گفته شد، قبل از خرید بخاری برقی باید نکات مهمی را مدنظر قرار دهید که شامل موارد زیر هستند:

ظرفیت گرمایشی بخاری برقی

ظرفیت گرمایشی

هنگامی که به دنبال خرید بخاری برقی هستید، باید به محیطی که قرار است از آن استفاده کنید، توجه ویژه داشته باشید. قدرت بخاری برقی برحسب وات تعیین می‌شود. به طور کلی، هر متر مربع می‌تواند با 10 وات توان گرمایشی گرم شود، بنابراین یک اتاق با اندازه 150 متر مربع نیازمند بخاری برقی 1500 وات است.

توجه داشته باشید که ارقام ذکرشده یک دستورالعمل بوده و به عنوان یک قانون کلی شناخته می‌شود، اما باز هم بسته به فناوری گرمایش، محیط داخلی و کاربرد، امکان دارد برخی بخاری‌های برقی با توان پایین بتوانند گرمای محیط‌های بزرگ‌تر را پوشش دهند. به عنوان مثال، وجود پنجره‌های دوجداره در یک اتاق می‌تواند مانع خروج گرما شود. این ویژگی مهم می‌تواند توان گرمایشی بخاری برقی با وات پایین‌تر را افزایش دهد.

پیشنهاد مطالعه:
راهنمای خرید غذاساز

مصرف انرژی هیتر برقی

اگر نگران صرفه‌جویی در مصرف انرژی هستید، بهتر است قبل از انتخاب بخاری برقی، راندمان این لوازم را با هم مقایسه کنید. با این که بخاری‌های برقی قابل حمل، فاقد سطح کارایی استاندارد همانند رتبه‌بندی EER در سیستم‌های AC هستند، اما کماکان امکان محاسبه هزینه‌های عملیاتی وجود دارد.

برای جلوگیری از افزایش سرسام‌آور قبض‌های برق باید بخاری برقی را متناسب با محیط و اندازه مکانی خود انتخاب کنید، همچنین ویژگی‌هایی همانند حالت‌های صرفه‌جویی در مصرف انرژی، ترموستات‌های قابل تنظیم، وات پایین و تایمرهای قابل برنامه‌ریزی می‌توانند در به حداقل رساندن مصرف برق و کاهش هزینه‌ها موثر باشند.

ایمنی

ایمنی

بسیاری از تولیدکنندگان برای کاهش قابل توجه خطر آتش‌سوزی، دستگاه‌های خود را به قابلیت‌های امنیتی متعدد مجهز می‌کنند. برخی از بخاری‌های برقی دارای قطع‌کن هستند که بعد از واژگونی به صورت خودکار باعث خاموش شدن دستگاه می‌شود.

محافظت در برابر گرمای بیش از حد را باید یکی دیگر از عملکردهای ایمنی ارزشمند معرفی کرد که در بخاری‌های برقی مشاهده می‌شود. این کلید به عنوان یک سنسور عمل کرده و اگر اجزای داخلی به دمای غیر ایمن برسد، می‌تواند باعث خاموش شدن خودکار بخاری برقی شود.

توجه داشته باشید که نباید کابل برق بخاری را به چند راهی متصل کنید. اتصال مستقیم به برق می‌تواند مانع بروز حوادث احتمالی شود.

پیشنهاد مطالعه:
گرم کردن خانه در زمان قطعی گاز

میزان سر و صدا

بسیاری از بخاری‌های برقی صدای زیادی تولید می‌کنند که ممکن است برای برخی آزاردهنده باشد. برخی از مدل‌ها هم در مقایسه با سایر دستگاه‌ها می‌توانند سر و صدای بیشتری تولید کنند. این یکی از مواردی است که قبل از خرید بخاری برقی حتما باید بررسی کنید. اگر محیط آرام را می‌پسندید یا برای محیط کار خود نیازمند بخاری برقی هستید، باید مدل‌هایی را انتخاب کنید که سر و صدای کمتری ایجاد می‌کنند.

ویژگی‌های سفارشی در بخاری برقی

برخی از بخاری‌های برقی دارای قابلیت‌های خاص هستند که می‌توانند نظر شما را جلب کنند. به عنوان مثال، مجهز بودن آن‌ها به ترموستات قابل برنامه‌ریزی می‌تواند موجب شود دمای اتاق به دمای ایده‌آل و موردنظرتان تغییر پیدا کند.

یکی دیگر از ویژگی‌هایی که می‌توان در بخاری برقی مشاهده کرد، تایمر است. کاربران می‌توانند تایمر را فعال‌سازی کرده و مدت زمان عملکرد دستگاه را تعیین کنند. همچنین شما می‌توانید به گونه‌ای تایمر را تنظیم کنید که پس از گذشت مدت زمان خاص، خاموش شود.

نورپردازی از دیگر ویژگی‌هایی است که می‌تواند در بخاری برقی وجود داشته باشد. برخی مدل‌ها دارای چراغ‌هایی هستند که گرما را شبیه‌سازی کرده و ظاهر محیط را جذاب‌تر می‌کنند. به خاطر داشته باشید که این قابلیت نورپردازی نمی‌تواند تاثیری در افزایش دمای محیط داشته باشد.

اگر لازم است که بخاری برقی را حمل کنید، باید وزن و ابعاد محصول را مدنظر قرار دهید. برخی از بخاری‌های برقی دارای چرخ‌هایی هستند که امکان حمل را برای کاربران ساده می‌کند. همچنین برخی از آن‌ها دارای ریموت کنترل بوده و امکان مدیریت از راه دور دارند.

کدام بخاری برقی بهتر است؟

قبل از خرید باید نکات مهم خرید بخاری برقی را ارزیابی کنید تا بتوانید انتخابی آگاهانه داشته باشید. در حالت کلی و با توجه به ابعاد محیط موردنظرتان، باید بخاری برقی را انتخاب کنید که در کنار قدرت بالا موفق به دریافت تاییدیه‌های ایمنی و مصرف انرژی پایین شده باشد.

بخاری فن دار بهتر است یا بدون فن؟ پاسخ به این سوال مربوط به خریداران و نیازمندی آن‌ها است. اگر در محیطی هستید که با هیتر فاصله دارید، می‌توانید بخاری برقی فن دار خریداری کنید. البته مسئله ایجاد گرد و خاک در محیط کار توسط بخاری برقی فن دار را باید مورد بررسی قرار دهید. بد نیست بدانید بخاری برقی بزرگ از نوع فن دار یا بدون فن توسط شرکت‌های مختلف تولید می‌شود که خریداران می‌توانند در میان آن‌ها، گزینه مناسب را انتخاب کنند.

معرفی مدل‌ های بخاری برقی پرفروش

چه بخاری برقی بخریم؟ در مطلبی دیگر در مورد بهترین برند بخاری برقی نوشته ایم و در ادامه قصد داریم برخی از مدل‌ های هیتر برقی پرفروش و قیمت مناسب را به شما معرفی کنیم.

هیتر برقی فن دار آراسته – ARS2000

بخاری برقی ARS2000

بخاری‌ برقی‌های قرمز برای ما ظاهری آشنا دارند و همیشه در خانه‌های ما بوده‌اند. کارآیی بالای این مدل بخاری‌ها، باعث شده که از آن‌ها برای گرم‌ کردن اتاق‌های خانه، محل کار، گلخانه‌ها و خلاصه هر جور مکانی استفاده کنیم.

بخاری برقی آراسته مدل ARS2000 مجهز به ۴ المنت شیشه‌ای است که با حداکثر توان ۲۰۰۰ وات کار می‌کند و در زمانی کوتاه فضا را به گرمایی ایده‌آل می‌رساند. وزن دستگاه ۳ کیلوگرم است و با کمک دسته‌ی یک تکه‌ای که دارد می‌توانید آن را به‌راحتی حمل کنید. پایه‌های محکم آن نیز به ثابت ماندن آن روی سطح کمک می‌کند. همچنین، اگر نگران میزان مصرف انرژی این بخاری هستید، خوب است بدانید که رده مصرف انرژی آن ‌A++ است که بسیار مقدار پایینی می‌باشد.

قیمت هیتر برقی ARS2000

هیتر برقی فن‌دار برفاب – QH-2200

بهترین بخاری برقی های موجود در بازار

برای اتاق‌های نه‌چندان بزرگ، هیتر برقی QH-2200 یکی از بهترین هیترهاست. این دستگاه ۲۲۰ ولت برق ورودی دارد و با حداکثر ۲۰۰۰ وات فضا را به گرمای مطلوبی می‌رساند.

برای کنترل عملکرد فن و ۶ المنت دستگاه، ۴ دکمه تعبیه شده که در بغل بخاری قرار دارند. بنابراین، می‌توانید انتخاب کنید که کدام المنت‌ها و با چه میزان گرمایی دستگاه فعالیت کند. وزن بخاری ۵.۶ کیلوگرم است و برای کودکان جابه‌جایی آن سخت است اما افراد بزرگسال بدون هیچ مشکلی می‌توانند آن را جابه‌جا کنند. این بخاری، به ترموستات ایمنی مجهز است و مصرف برق پایینی دارد؛ بنابراین بدون هیچ نگرانی‌ای می‌توانید آن را استفاده کنید.

قیمت هیتر برقی QH-2200

بخاری برقی هالوژنی تک الکتریک – CH1108

بخاری برقی هالوژنی

اگر سرمایی هستید و برای روی میز یا دم‌پا در محل کارتان یک بخاری کوچک می‌خواهید که گرمایی متمرکز و مطلوب تولید کند، مدل CH1108 تک الکتریک که بخاری هالوژنی است، یک گزینه ایده‌آل است.

این بخاری با ۵۰۰ وات توان گرمایشی، تا شعاع ۶ متر را پوشش می‌دهد اما هرچه به آن نزدیک‌تر باشید، گرما را متمرکزتر دریافت می‌کنید. وزن دستگاه تنها ۸۰۰ گرم است؛ پس از بابت حمل و جابه‌جایی آن اذیت نخواهید شد. توجه داشته باشید که این بخاری را نباید برای فضاهای بزرگ استفاده کنید؛ چرا که هیچ نتیجه‌ای نخواهید گرفت و فضا گرم نمی‌شود.

قیمت هیتر برقی CH1108

راهنمای خرید هیتر برقی: هیتر سیماران – SCH-DL04

بهترین هیتر برقی بازار چیست؟

بخاری بعد در لیست راهنمای خرید بخاری برقی، هیتری از برند سیماران است که شمایلی شیک و جذاب دارد و توان گرمایشی آن تا ۲۳۰۰ وات می‌رسد. دو پایه‌ی مستحکم و ضدلغزش زیر بدنه قرار دارند که آن را روی انواع سطوح ثابت نگه می‌دارد. در کناره‌های دستگاه، کلیدها و درجه‌های تنظیم دما، و همینطور دو دستگیره برای حمل بخاری قرار دارند. اگر شب‌ها موقع خواب، سروصدای بخاری اذیتتان می‌کند، این بخاری سروصدای بسیار کم و یکنواختی تولید می‌کنند که اصلا اذیت نخواهد کرد. همچنین، مجهز بودن آن به یک ریموت کنترل، به شما اجازه می‌دهد بدون بلند شدن از جایتان دمای دستگاه را کنترل، یا آن را روشن و خاموش کنید.

قیمت هیتر برقی SCH-DL04

فن هیتر پارس خزر – FH2000P

فن هیتر FH-2000P

فن هیتر FH2000P یک وسیله‌ی رومیزی و جمع‌وجور با طراحی جذاب است که هم توانایی خروج باد گرم در زمستان را دارد و هم در فصول گرم سال می‌تواند باد سرد بدهد. ترموستات و سیستم قطع خودکار دستگاه، از بروز سانحه‌های احتمالی جلوگیری می‌کند.

اگر آن را برای روی میز مطالعه‌تان می‌خواهید، خوب است بدانید که این دستگاه صدای کمی دارد و اصلا تمرکزتان را بهم نمی‌ریزد. البته، سیم آن تنها ۸۰ سانتی‌متر است پس باید حتما یک پریز برق نزدیک دستتان باشد.

قیمت هیتر برقی FH2000P

جمع بندی

حتما قبل از خرید هیتر برقی موارد مهم را بررسی کنید، حجم و اندازه هیتر را چک کنید و مطابق با نیازتان خرید کنید. در این راهنمای خرید سعی کردیم مهم‌ترین نکات خرید بخاری برقی را مورد بررسی قرار دهیم تا بتوانید خرید مطمئن‌تری داشته باشید.

سوالات متداول

آیا بخاری برقی کوچک برای محیط‌های بزرگ کاربردی است؟ با این که توصیه می‌شود متناسب با محیط موردنظرتان یک بخاری برقی تهیه کنید، اما گاهی وقت‌ها به دلیل استفاده از پنجره‌های دوجداره که مانع از خروج گرما می‌شود، ممکن است بخاری‌های برقی کوچک‌تر هم بتوانند گرمای یک محیط نسبتا بزرگ را فراهم کنند. این مسئله نیازمند توجه به نکات متعدد است.

آیا وجود سنسور مدیریت دما در بخاری برقی الزامی است؟ بله؛ این یکی از مهم‌ترین سنسورهایی است که می‌تواند کنترل دما را برعهده داشته باشد. هنگامی که دمای هیتر به صورت ناگهان افزایش یابد، می‌تواند دستگاه را خاموش کرده و مانع بروز حادثه شود.

ads بهترین تلویزیون تا ۱۵ میلیون

یک دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *