راهنمای خرید بهترین لپ تاپ ایسوس برای کارهای گرافیکی

فهرست مطالب

1

  • هنگام خرید لپ تاپ برای کارهای گرافیکی به چه مواردی باید توجه کنیم؟
  • بهترین لپ‌ تاپ‌ های ایسوس برای کارهای گرافیکی
  • جمع‌بندی؛ بهترین را انتخاب کنید

«ایسوس» تنوع زیادی در ساخت لپ‌تاپ‌های خود دارد و در هر بازه قیمتی تلاش می‌کند تا با تولید محصولات فراوان، انتخاب زیادی به خریداران بدهد تا کاربران بتوانند بسته به نوع نیاز، به سراغ بهترین گزینه بروند. اما آیا می‌دانید در صورت نیاز به لپ‌تاپ برای کارهای گرافیکی باید کدام مدل از لپ‌تاپ‌ های ایسوس را انتخاب کنید؟ آیا می‌دانید که یک لپ‌تاپ مناسب برای کارهای گرافیکی باید چه مشخصات و ویژگی‌هایی داشته باشد؟ امروز در تکنولایف نکات مهم برای خرید لپ‌تاپ مناسب کارهای گرافیکی و هم‌چنین بهترین گزینه‌ها در بازه قیمتی مختلف از ایسوس را به شما معرفی می‌کنیم. با راهنمای خرید لپ‌ تاپ ایسوس برای کارهای گرافیکی با تکنولایف همراه باشید. بهترین لپ تاپ ایسوس برای کارهای گرافیکی چه خصوصیاتی باید داشته باشد و کدام مدل ها این خصوصیات را دارند.

هنگام خرید لپ تاپ برای کارهای گرافیکی به چه مواردی باید توجه کنیم؟

به طور کلی در خرید لپ‌تاپ باید به موارد مختلفی توجه کنید اما در این بخش برای شما شرح می‌دهیم که یک لپ‌تاپ مناسب کارهای گرافیکی باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد.

صفحه‌نمایش (Screen)

صفحه‌نمایش یک لپ‌تاپ تقریبا برای انجام هر کاری مهم و با اهمیت است، به خصوص اگر بخواهید کار گرافیکی انجام دهید و رنگ‌ها را با دقت بالا مشاهده کنید. در انتخاب لپ‌تاپ به اندازه صفحه‌نمایش، رزولوشن، میزان روشنایی، زاویه دید، نوع پنل و نرخ تازه‌سازی توجه کنید.

لپ‌تاپ مناسب کارهای گرافیکی باید پنلی با رنگ‌بندی دقیق داشته باشد و از رزولوشن FHD یا بالاتر استفاده کند تا تراکم پیکسلی مناسبی در اختیار شما قرار بگیرد و بتوانید همه تصاویر و محتوا را با جزئیات بالا مشاهده کنید.بهترین لپ تاپ ایسوس برای کارهای گرافیکی

به میزان روشنایی صفحه‌نمایش هم توجه داشته باشید، به خصوص اگر قرار است از لپ‌تاپ در محیط‌های باز استفاده کنید و هم‌چنین در نظر داشته باشید که نمایشگر لپ‌تاپ نور را بازتاب ندهد و روکش مات داشته باشد.

پردازنده مرکزی (CPU)

فرقی نمی‌کند لپ‌تاپ را برای انجام چه کاری بخواهید، در هر صورت یکی از مهم‌ترین بخش‌ها، CPU یا پردازنده مرکزی است. هر کاری که بخواهید با لپ‌تاپ انجام دهید پردازنده مرکزی باید آن را پردازش کند و از این جهت سرعت و نهایت قدرت آن اهمیت زیادی دارد.

کارهای گرافیکی هم قدرت پردازشی زیادی نیاز دارند و به همین جهت لپ‌تاپ مناسب باید پردازنده قوی داشته باشد. پس یکی از موارد مهم که در راهنمای خرید لپ‌تاپ ایسوس برای کارهای گرافیکی باید به آن توجه کنید، قدرت CPU است. لپ‌تاپ‌های ایسوس از پردازنده‌های مرکزی اینتل و AMD استفاده می‌کنند و باید مدلی را انتخاب کنید که قدرت مناسبی داشته باشد.

اگر به طور کامل و تخصصی با پردازنده‌های مرکزی آشنایی ندارید، می‌توانید رتبه و قدرت پردازنده‌های مختلف را در این سایت مشاهده و نتایج را با هم مقایسه کنید تا بهتر متوجه اختلاف قدرت پردازنده‌های مرکزی شوید و سپس بهترین لپ تاپ ایسوس برای کارهای گرافیکی از نظر پردازنده را انتخاب کنید.

کارت گرافیک

کارت گرافیک برای انجام کارهای گرافیکی و سه‌بعدی مانند بازی کردن کاربرد دارد و از آنجایی که شما در حال خواندن راهنمای خرید لپ‌تاپ ایسوس برای کارهای گرافیکی هستید، حتما باید به کارت گرافیک لپ‌تاپ توجه ویژه داشته باشید.

کارت‌های گرافیک می‌توانند مجزا باشند یا به صورت یکپارچه با پردازنده عرضه شوند. برای انجام کارهای گرافیکی حتما لپ‌تاپی با کارت گرافیک مجزا خریداری کنید؛ چرا که این نوع کارت‌های گرافیک حافظه مستقل دارند و بسیار بهتر می‌توانند پردازش‌های گرافیکی را انجام دهند.

بهترین لپ تاپ ایسوس برای کارهای گرافیکی

کارت‌های گرافیکی لپ‌تاپ‌های ایسوس AMD یا NVIDIA هستند و اگر خیلی با این بخش آشنایی ندارید به راحتی می‌توانید به این سایت مراجعه و نمره کارت‌های گرافیک مختلف را مشاهده کنید. بهترین کارت گرافیک جهان در زمان تألیف این متن NVIDIA GeForce RTX 3080 است.

توجه داشته باشید که به غیر از خود کارت گرافیک، میزان حافظه آن هم مهم است. یعنی باید توجه داشته باشید که حافظه گرافیکی ۲ گیگابایت است یا ۴ گیگابایت یا ۶ یا حتی بیشتر.

بیشتر بخوانید:
مقایسه لپ تاپ های ایسوس با مک بوک های اپل

حافظه رم و حافظه داخلی

انجام کارهای گرافیکی به حافظه رم زیادی نیاز دارند، به خصوص که گاهی مجبور می‌شوید چندین برنامه را به باز و در پس‌زمینه نگه دارید و همزمان از آن‌ها استفاده کنید. پس لپ‌تاپی بخرید که حافظه رم ۱۶ یا بیشتر داشته باشد یا حداقل به شما امکان بدهد تا بتوانید حافظه رم را ارتقا دهید.

حافظه داخلی نیز در واقع بیشتر از جهت نوع حافظه اهمیت دارد، البته که ظرفیت حافظه نیز بسیار مهم است، مخصوصا اگر قرار است حجم زیادی از برنامه و اطلاعات و نمونه کار روی لپ‌تاپ داشته باشید ولی مهم‌تر از ظرفیت حافظه داخلی، نوع آن یعنی HDD یا SSD بودن آن مهم است.

حافظه‌های SSD در مقایسه با حافظه‌های HDD سرعت بالاتری دارند و حتما توجه داشته باشید که لپ‌تاپ مورد نظر، حافظه داخلی از نوع SSD داشته باشد یا حداقل از هر دو حافظه استفاده کند. برخی از لپ‌تاپ‌ها یک ترابایت حافظه HDD برای ذخیره‌سازی اطلاعات و ۲۵۶ گیگابایت حافظه SSD برای سرعت بیشتر دارند.

بهترین لپ‌ تاپ‌ های ایسوس برای کارهای گرافیکی

در بخش قبلی اشاره کردیم که یک لپ‌تاپ مناسب برای کارهای گرافیکی باید چه ویژگی‌ها و مشخصاتی داشته باشد و در این بخش بهترین مدل لپ‌ تاپ ایسوس برای کارهای گرافیکی را در هر بازه قیمتی معرفی می‌کنیم. قیمت لپ‌تاپ ایسوس برای کارهای گرافیکی در ادامه از بیشترین به کمترین قیمت است.

لپ تاپ ایسوس مدل ROG Zephyrus G14 GA402RK-L8214W

بهترین لپ تاپ‌ های ایسوس برای کارهای گرافیکی

اگر از نظر هزینه برای خرید لپ‌تاپ محدودیتی ندارید، چرا سراغ یکی از بهترین مدل‌های سری ROG در بازار نروید؟

این لپ تاپ ایسوس یکی از گزینه‌های جذاب موجود در بازار، برای کارهای گرافیکی و همینطور گیمینگ است. نمایشگر این لپ‌تاپ زیبا ۱۴ اینچ است و وزن آن تنها ۱.۷ کیلوگرم است. در ساخت این لپ‌تاپ، از یک پنل IPS مات استفاده شده که نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز دارد. این مدل لپ‌تاپ تفاوت ظاهری خاصی با مدل‌های قبلی ROG ندارد و شاید بتوانیم فقط به پترن متفاوت پشت نمایشگر اشاره کنیم.

ایسوس از سری پردازنده‌ی Ryzen 9 مدل 6900HS در این لپ‌تاپ خود استفاده کرده که قدرت بیار بالایی دارد و از بهترین پردازنده‌های AMD به‌حساب می‌آید و ۱۶ مگابایت حافظه کش دارد. حافظه رم استفاده شده در این لپ‌تاپ، ۳۲ گیگابایت است که قابلیت ارتقا هم دارد. حافظه داخلی لپ‌تاپ، از نوع SSD است و ۱ ترابایت گنجایش دارد که نمی‌توانید آن را ارتقا دهید. مدل پردازنده‌ی گرافیکی استفاده شده نیز، RADEON RX 6800S است که ۸ گیگابایت حافظه‌ی GDDR6 دارد.

باتری این لپ‌تاپ، باتری ۴ سلولی 76WHr است که به‌طور مستقل و جدا از شارژر بین ۲ الی ۴ ساعت، با توجه به استفاده‌ی شما کار می‌دهد.

قیمت لپ تاپ ROG Zephyrus G14 GA402RK-L8214W

لپ تاپ ایسوس مدل TUF Gaming FX506HE-HN332

بهترین لپ تاپ ایسوس برای کارهای گرافیکی

سخت‌افزار قوی، از ویژگی‌های بارز این لپ‌تاپ ایسوس است که آن را برای کاربری‌های سنگین مناسب می‌کند؛ پس اگر دنبال لپ تاپ مناسب کارهای گرافیکی ایسوس هستید، این لپ‌تاپ را به‌عنوان یکی از گزینه‌ها در نظر داشته باشید.

این لپ‌تاپ ایسوس از سری TUF است که وزنی حدود ۲.۳ کیلوگرم و ابعاد ۳۵.۹ در ۲۵.۶ در ۲.۴۷ سانتی‌متری دارد. نمایشگر ۱۵.۶ اینچ لپ‌تاپ از نوع IPS و مات است و کیفیت تصویر خوبی را به کاربر ارائه می‌دهد. در این لپ‌تاپ از پردازنده‌ی مرکزی Core i5 مدل 11400H استفاده شده که دارای ۱۲ مگابایت حافظه کش است. پردازنده‌ی گرافیکی دستگاه، Geforce RTX 3050Ti است که ۴ گیگابایت نیز حافظه اختصاصی دارد. حافظه‌ی داخلی از نوع SSD با ظرفیت ۵۱۲ گیگابایت است و ۱۶ گیگابایت هم رم DDR4 برای این لپ‌تاپ در نظر گرفته شده. تمامی این ویژگی‌ها، یعنی نمایشگر باکیفیت، حافظه کافی و پردازشگر خوب، باعث شده تا این لپ تاپ ایسوس برای کارهای گرافیکی گزینه‌ی مناسبی باشد.

قیمت لپ‌تاپ TUF Gaming FX506HE-HN332

لپ تاپ ایسوس مدل VivoBook G513QR-HF317 R7 5800H

لپ تاپ ایسوس برای کارهای گرافیکی

این لپ‌تاپ علاوه بر کارآیی بالا و کیفیت جذاب، زیبا هم هست و ایسوس روی ظاهر آن هم کار کرده است. این لپ‌تاپ دارای ابعاد ۲۷.۲ در ۲۵۹ در ۳۵۴ میلی‌متر است و نزدیک ۲.۵ کیلوگرم وزن دارد. نمایشگر لپ‌تاپ ۱۵.۶ اینچ است که کیفیت تصویر Full HD دارد و از پنل IPS با نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز استفاده می‌کند تا محتوای لپ‌تاپ روان‌ باشد و اذیت نکند.

پردازنده مرکزی این لپ‌تاپ رایزن ۷ مدل 5800H است که ۱۶ مگابایت حافظه کش دارد. پردازنده‌ی گرافیکی دستگاه که آن را برای کارهای گرافیکی ایده‌آل می‌کند، مدل GEFORCE RTX3070 است که ۸ گیگابایت حافظه پردازنده گرافیکی GDDR6 دارد. حافظه‌ی داخلی این دستگاه، از نوع SSD است که ۱ گیگابایت ظرفیت دارد و حافظه رم آن نیز، ۱۶ گیگابایت است اما قابلیت ارتقا تا ۳۲ گیگابایت هم دارد.

قیمت لپ تاپ VivoBook G513QR-HF317 R7 5800H

لپ تاپ ایسوس مدل TUF Dash F15 FX517ZE-HN069

لپ تاپ ایسوس برای کارهای گرافیکی

یکی دیگر از لپ‌تاپ‌هایی که برای گرافیست‌ها، گیمرها و در کل کاربری حرفه‌ای مناسب است، TUF Dash F15 FX517ZE-HN069 ایسوس است.

این لپ‌تاپ ایسوس که از سری TUF تولید شده، از پردازنده‌‌های قوی مرکزی و گرافیکی استفاده می‌کند تا برنامه‌ها با سرعت و روانی خوب اجرا شوند. این لپ تاپ گرافیکی ایسوس برای کاربردهای حرفه‌ای و گیمینگ بسیار عالی عمل می‌کند. ظاهر آن نیز مانند اکثر مدل‌های TUF است و تفاوت خاصی احساس نخواهید کرد.

نمایشگر این لپ‌تاپ ۱۵.۶ اینچ است و با پنل مات IPS و وضوح تصویر Full HD، نوید کیفیت تصویر فوق‌العاده‌ای را می‌دهد. این لپ‌تاپ از پردازه‌ی Core i7 که یکی از قوی‌ترین پردازنده‌های intel است، مدل 12650H استفاده می‌کند. پردازنده‌ی گرافیکی این دستگاه، مجزا و مدل GEFORCE RTX 3050TI است که ۴ گیگابایت حافظه اختصاصی GDDR6 دارد. حافظه رم دستگاه ۱۶ گیگابایت و از نوع DDR5 4800MHZ بوده و حافظه داخلی نیز ۵۱۲ گیگابایت و از نوع SSD است. هم حافظه‌ی داخلی و هم حافظه‌ی رم، هر دو قابلیت ارتقا دارند و در صورت نیاز می‌توانید آن‌ها را آپدیت کنید.

قیمت لپ تاپ TUF Dash F15 FX517ZE-HN069

لپ تاپ ایسوس مدل ROG FLOW X13 GV301RE-LI187

لپ تاپ مناسب کارهای گرافیکی ایسوس

دیگر لپ‌تاپ از برند ایسوس که برای کارهای گرافیکی، گیمینگ و در کل یک کاربری حرفه‌ای می‌توانید تهیه کنید، مدل ROG FLOW X13 GV301RE-LI187 است. این لپ‌تاپ سبک و ظریف، کمی بیش از ۱ کیلوگرم وزن دارد. با این‌حال، یکی از قدرتمندترین لپ‌تاپ‌هایی است که می‌توانید پیدا کنید.

در صفحه نمایش این لپ‌تاپ ۱۳ اینچی از یک پنل IPS استفاده شده و رزلوشن 4K با نرخ نوسازی ۶۰ هرتز و شدت روشنایی ۵۰۰ نیت دارد؛ بنابراین می‌توانید مطمئن باشید که کیفیت تصویر این لپ‌تاپ رضایت شما را جلب خواهد کرد. همچنین، قابلیت چرخش ۱۸۰ درجه‌ی صفحه نمایش، به شما آزادی عمل بیشتری می‌دهد و می‌توانید راحت‌تر با لپ‌تاپ کار کنید.

پردازنده مرکزی این دستگاه رایزن ۷ با مدل 6800HS بوده که دارای حافظه‌ی کش با ظرفیت ۱۶ مگابایت است. پردازنده گرافیکی دستگاه نیز، RTX 3050TI با حافظه اختصاصی ۴ گیگابایت است. حافظه داخلی لپ‌تاپ، ۱ ترابایت است و حافظه رم آن، از نوع LPDDR5 6400MHZ است که ۳۲ گیگابایت ظرفیت دارد.

قیمت لپ تاپ ROG FLOW X13 GV301RE-LI187

لپ‌تاپ ایسوس مدل ROG Zephyrus M16 GU603HR-A

اگر برای خرید لپ تاپ محدودیت بودجه ندارید و لپ‌تاپی عالی برای بازی کردن و انجام کارهای گرافیکی می‌خواهید، حتما نگاهی به این لپ‌تاپ جذاب داشته باشید. این دستگاه از نمایشگری ۱۶ اینچی با رزولوشن QHD و پنل IPS LCD استفاده می‌کند. این پنل نرخ تازه‌سازی ۱۶۵ هرتز دارد و از نوع مات (Anti-glare) است.

کیفیت صفحه‌نمایش این لپ‌تاپ واقعا خوب است و رنگ‌ها با دقت بسیار خوب نشان داده می‌شوند و می‌توانید محتوا را کاملا شارپ و با جزئیات کامل ببینید. به علاوه نرخ تازه‌سازی هم باعث می‌شود پیمایش صفحات و مرورگری وب، بازی‌ها، پخش ویدیو و در کل نمایش محتوا بسیار روان باشد.

این لپ تاپ گیمینگ از پردازنده مرکزی اینتل Core i7 11800H با فرکانس ۳.۳ تا ۴.۶ گیگاهرتز استفاده می‌کند. کارت گرافیک NVIDIA GeForce RTX 3070 که پردازش گرافیکی را بر عهده دارد، به ۸ گیگابایت حافظه گرافیکی مجزا مجهز شده است. این مجموعه را ۱۶ گیگابایت حافظه رم و یک ترابایت حافظه داخلی از نوع SSD تکمیل می‌کند.

لپ‌تاپ ایسوس مدل ROG Zephyrus M16 GU603HR-A

از نظر سخت‌افزاری، این محصول به خوبی می‌تواند از پس کارهای سنگین گرافیکی و پردازش‌های مختلف بربیاید و بازی‌های جدید و جذاب را با بالاترین تنظیمات گرافیکی اجرا کند. در کنار ویژگی‌ها و قابلیت‌های جذاب، این لپ‌تاپ فقط ۱.۹ کیلوگرم است و برای حمل و نقل هم گزینه مناسبی است.

از دیگر مشخصات اصلی این لپ‌تاپ گیمینگ می‌توان به ۲۴ مگابایت حافظه Cache، قابلیت ارتقاء حافظه داخلی، حسگر اثر انگشت و کیبورد با نورپردازی RGB اشاره کرد.

لپ‌تاپ ایسوس ROG Strix G15 G512LW-BA

لپ تاپ های جدید برای کارهای گرافیکی

درست است که به طور کلی قدرت سخت‌افزاری این لپ‌تاپ نسبت به گزینه اول تا حد نسبتا زیادی کاهش پیدا می‌کند، اما همچنان ROG Strix G15 قدرت زیادی دارد و برای اجرای بازی‌ها و کارهای گرافیکی گزینه جذابی به حساب می‌آید.

این لپ‌تاپ از پردازنده مرکزی اینتل Core i7 10750H با فرکانس ۲.۶ تا ۵ گیگاهرتز استفاده می‌کند و ۸ گیگابایت حافظه گرافیکی مستقل برای کارت گرافیک Nvidia GeForce RTX 2070 دارد که با یک ترابایت حافظه SSD و ۳۲ گیگابایت حافظه رم تکمیل می‌شود. امکان ارتقای حافظه داخلی هم برای این لپ‌تاپ در نظر گرفته شده است.

قدرت این لپ‌تاپ برای کارهای گرافیکی مناسب است و نگرانی بابت این موضوع وجود نخواهد داشت. ایسوس برای این لپ‌تاپ نمایشگری مات با اندازه ۱۵.۶ اینچ و رزولوشن FHD در نظر گرفته و از پنل IPS LCD نیز استفاده کرده است.

این محصول ۲.۳ کیلوگرمی، کیبوردی با نورپردازی RGB دارد و حافظه Cache آن ۱۶ مگابایت است.

لپ‌تاپ ایسوس ROG Zephyrus M16 GU603HM

این لپ‌تاپ ایسوس به نسب قیمت ارزش خرید بالایی دارد و شاید حتی بتوانیم از جهاتی آن را برتر از مدل بالا در نظر بگیریم. این لپ‌تاپ از نظر وزن و نمایشگر و رزولوشن و سایر ویژگی‌ها، شرایط مشابهی با لپ‌تاپ اول لیست بهترین لپ‌تاپ‌های ایسوس برای کارهای گرافیکی دارد و تنها تفاوت آن در پردازنده مرکزی و کارت گرافیک است.

پردازنده مرکزی این دستگاه اینتل Core i9 11900H است و ۶ گیگابایت حافظه گرافیکی مستقل برای NVIDIA GeForce RTX 3060 و ۱۶ گیگابایت حافظه رم دارد. امکان افزایش حافظه رم تا ۴۰ گیگابایت هم وجود دارد و همچنین می‌توانید مقدار حافظه یک ترابایتی SSD را هم افزایش دهید.

لپ‌تاپ ایسوس ROG Zephyrus M16 GU603HM

از دیگر مشخصات این مدل می‌توان به نرخ تازه‌سازی ۱۶۵ هرتزی نمایشگر، حسگر اثر انگشت، نور پردازی RGB کیبورد و ۲۴ مگابایت حافظه Cache اشاره کرد.

مقایسه نوت بوک های Hp با Asus:
لپ تاپ ایسوس یا اچ پی

لپ‌تاپ ایسوس ZenBook 14 UX482EG-KA151T

برای کارهای گرافیکی چه لپ تاپی مناسب تر است؟

پیش از هر چیز باید بدانید که این لپ‌تاپ به دلیل قدرت سخت‌افزاری عالی یا کارت گرافیک جذاب خود در لیست قرار نگرفته و در واقع به طور کلی لپ‌تاپ مخصوص بازی یا گیمینگ هم نیست.

پس دلیل حضور این لپ‌تاپ گران قیمت در فهرست بهترین لپ‌تاپ‌های ایسوس و راهنمای خرید لپ‌تاپ ایسوس برای کارهای گرافیکی چیست؟ بگذارید این‌طور بگوییم که همان‌قدر که به لپ‌تاپی قوی برای انجام کارهای گرافیکی نیاز دارید، لپ‌تاپی با نمایشگر لمسی و پشتیبانی از قلم و هم‌چنین نمایشگر دوم می‌تواند فرآیند انجام کارها را بسیار سریع‌تر کند و به شما آزادی عمل بیشتری بدهد.

نمایشگر دوم این لپ‌تاپ و نمایشگر اصلی آن به کمک قلم به شما کمک می‌کنند تا بهتر و دقیق‌تر ایده‌های موجود در ذهن خود را در واقعیت عملی کنید و با سرعت بیشتری بتوانید ویرایش‌های مختلف را انجام دهید.

این لپ‌تاپ از نظر سخت‌افزاری ضعیف نیست و به طور کلی مجموعه‌ای خوب برای کارهای گرافیکی است که به سختی می‌توان از خرید آن صرف‌نظر کرد. این لپ‌تاپ فقط ۱.۶ کیلوگرم است و از نمایشگری ۱۴ اینچی با رزولوشن FHD استفاده می‌کند. نمایشگر دوم این محصول هم بالای کیبورد قرار گرفته و لمسی است و هر دو نمایشگر با قلم لپ‌تاپ سازگاری دارند.

ایسوس برای این مدل ۲ گیگابایت حافظه مستقلِ کارت گرافیک NVIDIA GeForce MX450 در نظر گرفته و CPU این لپ‌تاپ هم اینتل Core i7 1165G7 است. رم ۱۶ گیگابایتی و یک ترابایت حافظه داخلی از نوع SSD این مجموعه را تکمیل می‌کند. قدرت سخت‌افزاری این لپ‌تاپ و به خصوص کارت گرافیک آن توانایی بسیار کمتری نسبت به مدل قبلی دارد، ولی همچنان می‌تواند پردازش‌های مختلف را انجام دهد.

در واقع اگر نمایشگر لمسی، نمایشگر دوم و قلم این لپ‌تاپ برای شما کارایی زیادی دارد، می‌توانید از قدرت کمتر این لپ‌تاپ نسبت به رقبای گیمینگ خود چشم‌پوشی کنید.

از دیگر مشخصات اصلی این لپ‌تاپ می‌توان به اسپیکرهای Dolby، حافظه کش ۱۲ مگابایتی و باتری ۷۰ وات ساعت اشاره کرد.

لپ‌تاپ ایسوس TUF Dash F15 FX516PR-AZ042

این مدل از لپ‌تاپ‌های گیمینگ ایسوس ارزش خرید بالایی دارد و به نسبت هزینه پرداخت شده، مشخصات خوب و قابل قبولی در بخش‌های مختلف ارائه می‌کند. این لپ‌تاپ ۲ کیلوگرمی از سری TUF ایسوس است و از پردازنده مرکزی Intel Core i7 11370H استفاده می‌کند. کارت گرافیک این محصول حافظه مستقل ۸ گیگابایتی دارد و مدل آن NVIDIA GeForce RTX 3070 است و یک ترابایت حافظه SSD و ۱۶ گیگابایت حافظه رم این مجموعه را تکمیل می‌کند.

قدرت سخت‌افزاری این لپ‌تاپ به نسبت قیمت واقعا خوب است و به خصوص این لپ‌تاپ در زمینه پردازش‌های گرافیکی به خوبی می‌تواند با بهترین‌های موجود در بازار رقابت کند و ۸ گیگابایت حافظه مستقل برای NVIDIA GeForce RTX 3070، این محصول را به یک گزینه جذاب برای پردازش گرافیکی بالا تبدیل کرده است.

لپ‌تاپ ایسوس TUF Dash F15 FX516PR-AZ042

نمایشگر این مدل ۱۵.۶اینچی از نوع IPS بوده و رزولوشن FHD دارد. این پنل که نسبت تصویر ۱۶:۹ استفاده می‌کند، نرخ تازه‌سازی ۱۴۴ هرتز برای آن در نظر گرفته شده که باعث می‌شود محتوا در این نمایشگر روان‌تر به نمایش دربیایند.

از دیگر مشخصات اصلی این‌لپ تاپ می‌توان به زاویه دید ۱۷۸ درجه‌ای نمایشگر، روکش مات، باتری ۷۶ وات ساعت و حافظه Cache برابر با ۱۲ مگابایت اشاره کرد.

لپ‌تاپ ایسوس TUF Gaming F15 FX506HE-BA

این لپ‌تاپ نمونه دیگری از لپ تاپ TUF gaming ایسوس است که به نسبت قیمت ارزش خرید بالایی دارد و برای کارهای گرافیکی هم گزینه خوبی به حساب می‌آيد. این محصول ۲.۳ کیلوگرمی نمایشگری ۱۵.۶ اینچی از نوع IPS با رزولوشن FHD و نرخ تازه‌سازی ۱۴۴ هرتز دارد. تا اینجا تفاوتی بین این لپ‌تاپ و مدل قبلی وجود ندارد و هر دو از نمایشگرهایی با قدرت نمایش رنگ مناسب استفاده می‌کنند و گزینه‌های مناسبی برای انجام کارهای گرافیکی هستند.

ایسوس در این لپ تاپ تلاش کرده تا تعادل خوبی بین CPU و GPU برقرار کند و به سراغ مدل‌هایی برود که هم توان پردازشی مناسبی داشته باشند و هم از نظر قیمتی مناسب‌تر باشند و کاربران بیشتری بتوانند آن‌ها را خریداری کنند.

پردازنده مرکزی یا CPU این مدل از شرکت اینتل Core i5 11400H بوده و کارت گرافیک آن حافظه مستقل ۴ گیگابایت با مدل NVIDIA GeForce RTX 3050Ti است. این مجموعه را یک ترابایت حافظه SSD و ۱۶ گیگابایت حافظه رم تکمیل می‌کند.

قدرت سخت‌افزاری کلی این لپ تاپ شاید مانند مدل‌های قبلی نباشد، ولی همچنان می‌تواند گزینه بسیار خوبی برای انجام کارهای گرافیکی به حساب بیاید و شما را هنگام انجام کارهای سنگین همراهی کند.

ظرفیت باتری ۴۸ وات ساعت، ۱۲ مگابایت حافظه Cache و نورپردازی RGB کیبورد از جمله دیگر مشخصات این لپ‌تاپ هستند.

لپ‌تاپ ایسوس ROG Strix G15 G513 IE-HN003

ایسوس در این مدل به سراغ پردازنده مرکزی AMD با مدل Ryzen 7 4800H رفته است که قدرت پردازشی بسیار خوبی دارد و برای این بازه قیمتی یکی از بهترین انتخاب‌های موجود به حساب می‌آید. کارت گرافیک با ۴ گیگابایت حافظه مستقل و مدل NVIDIA GeForce RTX 3050Ti است. این مجموعه را ۵۱۲ گیگابایت حافظه SSD و ۱۶ گیگابایت حافظه رم همراهی می‌کند.

لپ‌تاپ ایسوس ROG Strix G15 G513 IE-HN003

نمایشگر این مدل ۱۵.۶ اینچی از نوع IPS بوده و رزولوشن FHD دارد. این پنل که نسبت تصویر ۱۶:۹ دارد، نرخ تازه‌سازی ۱۴۴ هرتزی برای آن در نظر گرفته شده که باعث می‌شود محتوا در این نمایشگر روان‌تر به نمایش دربیایند.

از دیگر مشخصات کلی این لپ‌تاپ می‌توان به وزن ۲.۱ کیلوگرمی، ۸ مگابایت حافظه Cache و باتری ۵۶ وات ساعت اشاره کرد.

لپ‌تاپ ایسوس TUF Gaming F17 FX706HC-212.TI53050

وقتی راهنمای خرید لپ‌تاپ ایسوس برای کارهای گرافیکی تکنولایف را می‌خوانید، احتمالا به دنبال بهترین لپ‌تاپ‌های ایسوس برای کارهای گرافیکی هستید. در واقع لپ‌تاپی می‌خواهید که بتواند با قدرت سخت‌افزاری مناسب از پس کارهای گرافیکی بربیاید و از طرفی نمی‌خواهید هزینه بسیار زیادی برای خرید لپ‌تاپ صرف کنید و بودجه‌ای منطقی حدود ۱۰۰۰ دلار یا کمتر دارید. خبر خوبی برای شما داریم، این گزینه دقیقا همان چیزی است که می‌خواهید.

این لپ‌تاپ نمایشگر ۱۷.۳3 اینچی IPS LCD با رزولوشن FHD و نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتزی دارد که همه این‌ها باعث می‌شوند این مدل را با توجه به قیمت بسیار خوب و جذاب ارزیابی کنیم و قطعا شما هم از کیفیت و هم از سریع و روان بودن محتوا رضایت خواهید داشت.

ایسوس در بخش CPU برای این دستگاه به سراغ پردازنده اینتل Core i5 11260H رفته و کارت گرافیک این مدل نیز ۴ گیگابایت حافظه مستقل دازد و مدل آن Nvidia GeForce RTX 3050Ti است. در این نسخه شاهد ۵۱۲ گیگابایت حافظه SSD و ۸ گیگابایت حافظه رم هستیم تا مجموعه سخت‌افزاری تکمیل شود.

در بخش سخت‌افزاری و عملکرد طبیعتا این لپ‌تاپ نمی‌تواند مانند مدل‌های ۱۵۰۰ یا ۲۰۰۰ دلاری عمل کند، ولی توان آن با توجه به قیمت خوب و رضایت‌بخش، شما را ناامید نخواهد کرد و قطعا می‌توانید کارهای گرافیکی خود را به راحتی با آن انجام دهید.

باتری ۴۸ وات ساعت، ۱۲ مگابایت حافظه Cache و وزن ۲.۶ کیلوگرمی از دیگر مشخصات کلیدی این لپ‌تاپ هستند. وزن این مدل به دلیل نمایشگر بزرگ‌تر نسبت به رقبا افزایش یافته است.

لپ‌تاپ ایسوس TUF Gaming F15 FX506LH-BA

این مدل یکی از لپ‌تاپ‌های گیمینگ اقتصادی ایسوس است که همان‌طور که از اسمش مشخص است، قرار نیست پردازنده مرکزی یا کارت گرافیکی بسیار قوی داشته باشد و قرار است با پایین نگه داشتن قیمت بتواند لپ‌تاپ مناسبی را از نظر سخت‌افزاری روانه بازار کند.

نمایشگر این مدل IPS LCD بوده و رزولوشن آن FHD است. این پنل ۱۵.۶ اینچی نرخ تازه‌سازی ۶۰ هرتزی دارد و در این مدل دیگر خبری از نرخ تازه‌سازی ۱۴۴ یا ۱۲۰ نیست که این موضوع با توجه به قیمت کاملا منطقی است و یک لپ‌تاپ گیمینگ اقتصادی الزامی به استفاده از نرخ نوساز بالاتر از ۶۰ هرتز ندارد.

لپ‌تاپ ایسوس TUF Gaming F15 FX506LH-BA

این دستگاه ۲.۳ کیلوگرمی از پردازنده مرکزی اینتل Core i5 10300H و کارت گرافیک NVIDIA GeForce GTX1650 با ۴ گیگابایت حافظه مستقل استفاده می‌کند و حافظه داخلی SSD با ظرفیت ۵۱۲ گیگابایت و حافظه رم ۱۶ گیگابایتی این بخش را تکمیل می‌کند.

باتری ۴۸ وات ساعت و حافظه کش ۸ مگابایتی از دیگر موارد مهمی هستند که باید به آن‌ها توجه داشته باشید.

راهنمای خرید لپ تاپ دانشجویی:
بهترین لپ تاپ های دانشجویی

جمع‌بندی؛ بهترین را انتخاب کنید

با توجه به موضوع این مقاله که راهنمای خرید لپ‌تاپ ایسوس برای کارهای گرافیکی است، به راحتی می‌توان دید بیشتر لپ‌تاپ‌های این فهرست، لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی یا گیمینگ هستند. دلیلش هم این است که انجام کارهای گرافیکی نیاز به لپ‌تاپ قوی دارد؛ در زمینه کارت گرافیک و پردازش‌های گرافیکی، لپ‌تاپ‌های گیمینگ بهترین عملکرد را از خود نشان می‌دهند.

می‌توانید لپ‌تاپی ارزان‌تر از محصول آخر لیست هم برای انجام کارهای گرافیکی تهیه کنید، ولی باید توجه داشته باشید اگر قصد انجام پردازش‌های گرافیکی سنگین را دارید، توصیه نمی‌کنیم لپ‌تاپی ضعیف‌تر از گزینه آخر تهیه کنید.

ads

فرق بین پلی استیشن 5 نسخه استاندارد با نسخه دیجیتال چیست؟

تفاوت ps5 استاندارد و دیجیتال

یک دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *