مشکلات رایج تبلت های سامسونگ

فهرست مطالب

  • تبلت سامسونگ روشن نمی‌شود
  • مشکلات رایج تبلت های سامسونگ: شارژ نشدن
  • هنگ کردن تبلت سامسونگ
  • کند شدن تبلت سامسونگ
  • صفحه نمایش لمسی تبلت سامسونگ کار نمی‌کند
  • تبلت سامسونگ به وای-فای متصل نمی‌شود
  • کیبورد تبلت سامسونگ کار نمی‌کند
  • مشکل روشنایی صفحه نمایش
  • دکمه پاور تبلت سامسونگ کار نمی‌کند
  • تبلت سامسونگ به کامپیوتر متصل نمی‌شود
  • شارژ تبلت سامسونگ سریع خالی می‌شود
  • سوالات متداول:

سری محصولات گلکسی سامسونگ جزو محصولات قدرتمند بازار به حساب می‌آیند. محصولاتی که دوربین‌های رده بالایی دارند و از صفحه نمایش با کیفیتی بهره می‌برند و پردازنده خوبی دارند. با تمام این خوبی‌ها، همیشه ایرادهایی هم وجود دارد. به هر حال هر محصولی با یکسری مشکلات مواجه می‌شود. تبلت‌های سامسونگ هم از جمله محصولاتی هستند که ممکن است در طول زمان با مشکلاتی مواجه شوند. مشکلاتی مانند شارژ نشدن، هنگ کردن و کند شدن جزو مشکلات رایج تبلت‌ های سامسونگ به حساب می‌آیند. این مشکلات خیلی تصادفی پیش می‌آیند و به همین دلیل خیلی از کاربران نمی‌دانند که چرا این مشکلات به وجود آمده است. در این مطلب با بیان مشکلات رایج تبلت های سامسونگ قصد داریم به دلایلی که این اتفاق می‌افتد هم اشاره کنیم. این مورد را در نظر داشته باشید که اگر مشکلی برای تبلت شما به وجود آمد، می‌توانید سریعا آن را حل کنید.

برای خرید تبلت های سامسونگ از محصولات موجود در فروشگاه تکنولایف دیدن کنید: تبلت سامسونگ

تبلت سامسونگ روشن نمی‌شود

یکی از اولین مشکلات تبلت سامسونگ می‌تواند روشن نشدن این محصولات باشد. این مشکل می‌تواند از تمام شدن شارژ به وجود بیاید. اگر در زمانی که دکمه پاور را فشار می‌دهید، تبلت هیچ علامتی از روشن شدن نشان نمی‌دهد بد نیست مراحل زیر را دنبال کنید.

باتری را از تبلت خارج کنید

اگر باتری قابل جدا شدن است، باتری را از تبلت خارج کنید. مدتی باتری را خارج از تبلت نگه دارید. سپس باتری را داخل تبلت قرار دهید و سعی کنید تبلت را روشن کنید.

Force Restart

با نگه داشتن دکمه‌های پاور و دکمه صدای کم به مدت ۵ تا ۱۰ ثانیه می‌توانید تبلت را ری استارت کنید. در برخی مدل‌های قدیمی‌تر نیاز است که دکمه هوم فیزیکی را هم نگه دارید.

تبلت را برای یک ساعت شارژ کنید

این احتمال وجود دارد که تبلت سامسونگ شما به دلیل نداشتن شارژ روشن نمی‌شود. تبلت را به مدت یک ساعت با شارژر اصلی سامسونگ شارژ کنید.

چرا تبلت سامسونگ روشن نمی‌شود

ری استارت کردن در حالت Safe Mode

یکی از راه‌هایی که به وسیله آن می‌توانید مشکل روشن نشدن تبلت سامسونگ را حل کنید، رفتن به قسمت Safe Mode است. دکمه پاور را تا زمانی که لوگو سامسونگ به نمایش در می‌آید، نگه دارید. سپس دکمه را رها کنید و دکمه صدای کم را فشار دهید. دستگاه با این کار وارد حالت Safe Mode می‌شود. اگر تبلت شما جدید است تنها کافیست دکمه پاور را نگه دارید تا صفحه مربوط به آن باز شود سپس دست خود را برای چند ثانیه به روی لوگوی پاور نگه دارید تا Safe mode نمایش داده شود.

بازگشت به تنظیمات کارخانه در حالت Recovery Mode

برای رفتن به حالت Recovery Mode باید دکمه‌های پاور، خانه و دکمه صدای کم را هم‌زمان فشار دهید. در منویی که نشان داده می‌شود به گزینه Wipe data/factory Reset بروید. زمانی که روند ریست کردن تبلت به پایان برسد، تبلت به صورت خودکار راه اندازی خواهد شد.

اگر مشکل روشن نشدن تبلت سامسونگ با هیچ یک از موارد بالا حل نشد باید به یک تعمیرکار مراجعه کنید؛ چرا که به احتمال زیاد برد یا یک بخش دیگر آسیب دیده و باید تعمیر شود.

بیشتر بدانید:
10 ویژگی گلکسی تب S8 که باید بدانید

مشکلات رایج تبلت های سامسونگ: شارژ نشدن

یکی دیگر از مشکلات رایج تبلت های سامسونگ شارژ نشدن تبلت است. این احتمال وجود دارد که باتری در حالی که شارژر به دستگاه متصل است، شارژ نشود. این اتفاق به این معنا نیست که باید باتری را تعویض کنید. بعضی وقت‌ها مشکل شارژ می‌تواند از باتری و یا پورت شارژ باشد. اگر تبلت شما شارژ نمی‌شود، یکی از روش‌های زیر را دنبال کنید.

پورت شارژ را بررسی کنید

پورت شارژ را بررسی کنید تا مشکلی نداشته باشد. اگر پورت شارژ آسیب دیده باشد نیاز دارید که آن را تعمیر کنید. شاید نیاز باشد که کل قسمت پورت شارژ تعویض شود. البته مشکل شارژ نشدن ممکن است با تمیز کردن پورت شارژ حل شود.

شارژر گوشی را بررسی کنید

مطمئن شوید که کابل USB و شارژری که از آن برای شارژ کردن تبلت استفاده می‌کنید، سالم هستند. برخی تبلت‌های سامسونگ با دیگر شارژرها سازگاری ندارند. اگر از سالم بودن کابل خودتان اطمینان دارید، آن را به کامپیوتر متصل کنید و سعی کنید تبلت را در این حالت شارژ کنید. اگر تبلت در این حالت شارژ نشد، باید کابل را تعویض کنید.

چرا تبلت سامسونگ شارژ نمیشود

در زمان شارژ شدن تبلت از آن استفاده نکنید

اگر در زمان شارژ حس می‌کنید که باتری کند شارژ می‌شود به احتمال زیاد دلیل استفاده از تبلت و داع شدن آن است. اگر در زمان شارژ کردن تبلت بازی کنید، از اپلیکیشن‌های مسیر یاب استفاده کنید یا کارهایی انجام دهید که مصرف باتری را افزایش می‌دهند، باتری زودتر تمام می‌شود و به علاوه دمای تبلت افزایش پیدا می‌کند که می‌تواند به باتری و بخش‌های دیگر آسیب وارد کند.

باتری را تعویض کنید

اگر مشکل باتری و شارژ تبلت حل نشد، آخرین گزینه تعویض باتری است. حتما باتری اصلی خریداری کنید و تا حد امکان به سراغ گزینه‌های تقلبی و ارزان قیمت نروید؛ زیرا این باتری‌ها حتی خطر انفجار نیز دارند.

هنگ کردن تبلت سامسونگ

در ادامه مرور مشکلات تبلت سامسونگ به موضوع هنگ کردن این تبلت‌ها می‌رسیم. در برخی موارد تبلت‌های سامسونگ هنگ می‌کنند و خاموش نمی‌شوند. در این زمان لمس کردن صفحه نمایش هم فایده‌ای ندارد و تبلت هیچ واکنشی از خود نشان نمی‌دهد. برای بر طرف کردن این مشکل مراحل زیر را دنبال کنید.

در حالت Safe Mode به بررسی اپلیکیشن‌ها بپردازید

دکمه پاور را تا زمانی که لوگو سامسونگ به نمایش در می‌آید، نگه دارید. سپس دکمه را رها کنید و دکمه صدای کم را فشار دهید. دستگاه با این کار وارد حالت Safe Mode می‌شود. اگر تبلت شما جدید است تنها کافیست دکمه پاور را نگه دارید تا صفحه مربوط به آن باز شود سپس دست خود را برای چند ثانیه به روی لوگوی پاور نگه دارید تا Safe mode نمایش داده شود.

چرا تبلت سامسونگ هنگ میکنه

زمانی که تبلت در حالت امن یا Safe mode روشن شد اگر مشکل حل شده بود یکی از برنامه‌های شما مشکل ساز است و باید این برنامه مخرب را از روی تبلت خود حذف کنید. برنامه‌های مخرب می‌توانند پردازنده مرکزی را بیش از اندازه درگیر کنند و باعث کند شدن و هنگ کردن تبلت شوند.

مشکلات رایج تبلت های لنوو و روش حل آن:
تنظیمات تبلت لنوو

ری‌ست کردن App Perferences

ری‌ست کردن App Preferences می‌تواند مشکل هنگ کردن تبلت‌های سامسونگ را حل کند. برای این کار به قسمت Settings شوید و به بخش Apps بروید. سپس به قسمت Menu بروید و Reset app preferences را انتخاب کنید. حالا باید Reset Apps را لمس کنید.

تنظیمات کارخانه ای در حالت Recovery Mode

از اطلاعات موجود در تبلت خود یک نسخه بکاپ تهیه کنید و سپس روند ریست فکتوری را شروع کنید. دکمه پاور، دکمه خانه و دکمه کم کردن صدا را با هم نگه دارید. در منویی که به نمایش در می‌آید وارد بخش wipe data/factory reset شوید. روند ریست فکتوری شدن تبلت شروع می‌شود و تبلت هم به شکل خودکار راه اندازی می‌شود.

چطوری تبلت سامسونگ را تنظیمات کارخانه کنیم

کند شدن تبلت سامسونگ

بسیاری از کاربران با مشکل کند شدن تبلت سامسونگ مواجه می‌شوند و به همین دلیل این موضوع به یکی از مشکلات رایج تبلت های سامسونگ تبدیل شده است. یکی از دلایل کند شدن تبلت سامسونگ می‌تواند بد افزار باشد؛ البته بد افزار تنها دلیل نیست. بازی کردن با استفاده از شبکه‌های اجتماعی و کارهای دیگر هم می‌توانند باعث کند شدن تبلت شوند. شاید روش‌های زیر مشکل شما را حل کند.

اپلیکیشن‌های ناخواسته را حذف کنید

به منوی Settings بروید و وارد Apps شوید. سپس هر اپلیکیشنی را که می‌خواهید حذف کنید. روی اپلیکیشن بروید و سپس روی گزینه Uninstall ضربه بزنید.

تبلت را برای وجود بدافزار بررسی کنید

برخی از اپلیکیشن‌های آنتی ویروس قدرتمند بازار می‌توانند با بررسی تبلت شما متوجه شوند که بدافزار روی آن وجود دارد یا خیر. اپلیکیشن‌های آنتی ویروس را حتما از گوگل پلی دانلود کنید.

شارژ کردن تبلت

کاربران گزارش داده‌اند که با ۱۰۰ درصد شارژ کردن تبلت این مشکل حل شده است؛ پس این روش را بگذارید برای آخر.

کش را پاک کنید

برای پاک کردن کش دستگاه باید دکمه‌های پاور، دکمه خانه و دکمه کم کردن صدا را با هم فشار دهید. در منویی که به نمایش در می‌آید باید گزینه wipe cache partition را انتخاب کنید. زمانی که روند پاک کردن کش به پایان رسید، سیستم به صورت خودکار راه‌اندازی می‌شود.

پاک کردن کش در تبلت های سامسونگ

مقایسه‌ای بر مبنای نیاز به تکنولوژی:
تبلت بخرم یا لپ تاپ

صفحه نمایش لمسی تبلت سامسونگ کار نمی‌کند

اگر صفحه نمایش لمسی تبلت کار نمی‌کند، باید روش‌های زیر را دنبال کنید.

کارت حافظه یا سیم‌کارت را از تبلت خارج کنید

بعضی وقت‌ها سیم‌کارت و کارت حافظه می‌تواند باعث از کار افتادن صفحه نمایش لمسی شوند. در ابتدا تبلت را خاموش کنید و سپس کارت حافظه و سیم‌کارت را خارج کنید. تبلت را روشن کنید.

کالیبره کردن صفحه نمایش با اپلیکیشن

اپلیکیشن های مختلفی در گوگل پلی وجود دارند که به واسطه آن‌ها می‌توانید صفحه نمایش لمسی تبلت سامسونگ را کالیبره کنید. با کالیبره کردن می‌توانید دقت لمس را بالا ببرید. این اپلیکیشن‌ها را فقط از گوگل پلی دانلود کنید.

کالیبره کردن صفحه نمایش با اپلیکیشن

تعمیر کردن

اگر مشکل صفحه نمایش با روش‌های بالا حل نشد، باید آن را تعمیر کنید. برای تعمیر هم حتما باید به تکنسین کاربلد مراجعه کنید.

تبلت سامسونگ به وای-فای متصل نمی‌شود

این احتمال وجود دارد که با مشکل عدم اتصال تبلت سامسونگ به شبکه وای-فای مواجه شوید. برای برطرف کردن این مشکل روش‌های زیر را دنبال کنید.

دستگاه خود را بررسی کنید

دستگاه را از قاب محافظت خارج کنید و هیچ وسیله جانبی‌ای هم به آن متصل نباشد. تبلت را به محلی ببرید که در آن تداخل سیگنال وجود نداشته باشد. حالا سعی کنید به شبکه وای-فای مورد نظر خود متصل شوید.

مطمئن شوید که وای-فای تبلت روشن است

به قسمت Settings و سپس به Connections بروید. در این قسمت Wi-Fi را مشاهده می‌کنید. مطمئن شوید که وای-فای روشن است و شبکه‌هایی که در نزدیکی آن وجود دارد را نشان می‌دهد.

چرا تبلت سامسونگ به وای فای وصل نمیشه

دوباره به شبکه مورد نظر متصل شوید

با Forget کردن شبکه، می‌توانید دوباره به آن متصل شوید.

کیبورد تبلت سامسونگ کار نمی‌کند

این احتمال وجود دارد که کیبوردی که روی تبلت نشان داده می‌شود، کار نکند. این اتفاق باعث می‌شود که نتوانید چیزی تایپ کنید. روش‌های زیر شاید مشکل کیبورد را برطرف کنند.

استفاده از کیبورد پیش فرض سامسونگ

پیشنهاد می‌کنیم که از کیبورد پیش فرض سامسونگ که روی تبلت نصب شده استفاده کنید. برای این کار باید به Settings وارد شوید و به قسمت General Management بروید. در این قسمت وارد keyboard list and default شوید و در ادامه Default Keyboard را لمس کنید و در اینجا باید Samsung Keyboard را انتخاب کنید.

راه حل مشکل خود را در بلاگ تکنولایف بخوانید:
مشکلات تبلت ایسوس

اوپتیمایز کردن با Battery ad Device Care

راه بعدی که می‌تواند این مشکل را برطرف کند، بستن تمام اپلیکیشن‌هایی است که در پس زمینه اجرا می‌شوند. وارد منوی Settings شوید و به قسمت Device Care شوید. حالا Optimize Now را لمس کنید. این کار تمام اپلیکیشن‌هایی که در پس زمینه اجرا شده‌اند را می‌بندد.

چرا کیبورد تبلت سامسونگ کار نمی‌کنه

آپدیت نرم‌افزاری را چک کنید

حالا بد نیست آپدیت نرم‌افزاری را هم چک کنید. برای این کار به قسمت Settings بروید و Software Update را انتخاب کنید. سپس Update Phone را لمس کنید. اگر آپدیت جدید برای تبلت منتشر شده باشد، آن را دانلود و نصب کنید. سپس تبلت را ری‌استارت کنید.

مشکل روشنایی صفحه نمایش

مشکل روشنایی صفحه نمایش یکی از مشکلات رایج تبلت های سامسونگ نیست، اما می‌تواند برای یکسری از کاربران پیش بیاید. این اتفاق بیشتر به دلیل مشکلات سخت‌افزاری رخ می‌دهد، اما همیشه هم مشکلات سخت‌افزاری باعث شکل گرفتن این اتفاق نیستند. بعضی وقت‌ها با مراجعه به تنظیمات صفحه نمایش می‌توانید این مشکل را حل کنید.

تنظیم خودکار روشنایی صفحه نمایش را خاموش کنید

روشن بودن خودکار تنظیم روشنایی صفحه نمایش بعضی وقت‌ها دلیلی است که روشنایی صفحه نمایش کم می‌شود. این ویژگی Auto-Adjust یا Automatic Brightness یا Auto Dim نام دارد. به قسمت Settings بروید و سپس وارد قسمت Display شوید. این ویژگی را خاموش کنید تا مشکل حل شود.

روشنایی صفحه نمایش تبلت سامسونگ

تبلت را سافت ری‌ست کنید

بر اکثر مواقع ری استارت کردن تبلت این مشکل را حل می‌کند. دکمه پاور را به مدت ۱۰ ثانیه نگه دارید و سپس گزینه Reboot/Restart را انتخاب کنید.

دکمه پاور تبلت سامسونگ کار نمی‌کند

بعضی وقت‌ها هم پیش می‌آید که دکمه پاور کار نکند. این اتفاق رسما باعث می‌شود کار کردن با تبلت بسیار سخت شود یا اصلا نتوانید با تبلت کار کنید. بهترین راه این است که دکمه پاور را تعمیر کنید؛ اما بعضی وقت‌ها می‌توان یکسری کارها را جایگزین دکمه پاور کرد.

دکمه پاور تبلت سامسونگ کار نمی‌کند

استفاده از حسگر تشخیص اثر انگشت

اگر تبلت شما از حسگر تشخیص اثر انگشت استفاده می‌کند، اثر انگشت خودتان را اسکن کنید تا بتوانید قفل تبلت را با استفاده از حسگر تشخیص اثر انگشت باز کنید.

استفاده از ژست‌های حرکتی

تقریبا تمام دستگاه‌های سامسونگ یک ژست حرکتی دارند که باعث می‌شود تبلت آماده به کار شود. مثلا دو بار ضربه زدن روی صفحه نمایش یا بلند حتی بلند کردن تبلت. این ویژگی را با وارد شدن به بخش Settings تبلت فعال کنید.

بهترین تبلت برای کودک کدام است؟
تبلت کودکان

تبلت سامسونگ به کامپیوتر متصل نمی‌شود

شاید بخواهید اطلاعات داخل تبلت خود به واسطه کابل به کامپیوتر منتقل کنید و مشاهده می‌کنید که تبلت توسط کامپیوتر شناسایی نشد. نگران نباشید، این مشکل را هم می‌توان حل کرد.

USB Debugging را فعال کنید

به منوی Settings بروید و سپس وارد بخش Developer Options شوید. حالا USB debugging را فعال کنید. الان تبلت شما توسط کامپیوتر شناسایی می‌شود.

چرا تبلت سامسونگ به کامپیوتر وصل نمیشه

کابل را بررسی کنید

سعی کنید تبلت را با کابل های دیگری به کامپیوتر متصل کنید. پیشنهاد می‌کنیم که از کابل اصلی سامسونگ استفاده کنید.

شارژ تبلت سامسونگ سریع خالی می‌شود

به طور کلی شارژدهی تبلت سامسونگ شما به ظرفیت باتری، اندازه نمایشگر و مدل تراشه و معماری ساخت آن بستگی دارد. علاوه بر این، مشکل شارژ نشدن تبلت سامسونگ در حالت خاموش را هم در نظر بگیرید که در ادامه راه‌حل‌های رفع این مشکل را بررسی می‌کنیم. قبل از آن به روش‌هایی که می‌توان شارژدهی تبلت را بهبود بخشید می‌پردازیم.

آپدیت خودکار را خاموش کنید

از طریق تنظیمات و بخش Software Update گزینه آپدیت خودکار را خاموش کنید؛ چرا که این کار باعث می‌شود گوشی دائما به دنبال نسخه جدید باشد و شارژ بیشتری استفاده کند. همین کار را برای گوگل پلی و آپدیت‌های خودکار آن انجام دهید.

نور تبلت را کاهش دهید

چرا شارژ تبلت زود تموم میشه

فرقی نمی‌کند که در مورد گوشی صحبت کنیم یا تبلت یا حتی لپ تاپ، در هر صورت روشنایی بالا می‌تواند باعث تخلیه شدن سریع باتری شود. دلیل این اتفاق این است که پیکسل‌ها به انرژی بیشتری برای تولید روشنایی نیاز خواهند داشت و در نتیجه باتری سریع‌تر خالی می‌شود.

چک کردن برنامه‌ها

از طریق تنظیمات و بخش باتری چک کنید که کدام برنامه‌ها بیشترین میزان باتری را مصرف کرده‌اند. در این بین اگر برنامه‌ای وجود دارد که خیلی از آن استفاده نمی‌کنید پیشنهاد می‌کنیم آن را از روی تبلت حذف کنید.

بستن نوتیفیکیشن‌ها

قطعا شما به دریافت اعلان از همه برنامه‌ها نیاز ندارید پس نوتیفیکیشن این برنامه‌ها را خاموش کنید. هرچقدر که گوشی اعلان‌های بیشتری دریافت کند باتری آن سریع‌تر تخلیه می‌شود.

سوالات متداول:

چرا تبلت سامسونگ روشن نمی‌شود؟ شاید تبلت به درستی شارژ نشده یا باتری آسیب دیده است. باتری را از تبلت خارج کنید و پس از چند دقیقا دوباره آن را داخل تبلت قرار دهید و سعی کنید تبلت را روشن کنید.

چرا تبلت سامسونگ هنگ می‌کند؟ نصب برخی اپلیکیشن‌ها می‌تواند باعث هنگ کردن تبلت شود. در ابتدا وارد حالت Safe Mode شوید؛ اگر تبلت بدون مشکل کار کرد، حالا می‌توانید اپلیکیشن‌هایی که اخیرا روی تبلت نصب کرده‌اید را حذف کنید.

مشکل شارژ نشدن تبلت سامسونگ در حالت خاموش به چه دلیل است؟ اگر با این مشکل مواجه شدید در اولین اقدام درگاه شارژ را تمیز کنید و همچنین از آداپتور و سیم متفاوتی کمک بگیرید. در نهایت برای حل این مشکل می‌توانید آن را به کامپیوتر متصل کنید و از آن برای شارژ کردن کمک بگیرید. اگر هیچ یک از این روش‌ها جوابگو نبود احتمالا درگاه شارژ آسیب دیده است.

یک دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *