معرفی بهترین سریال های کره ای تا 2024

همه‌‌ی ما از محبوبیت سریال‌های کره‌ای در ایران و سرتاسر دنیا مطلع هستیم. این علاقه که به‌خصوص میان دختران نوجوان وجود دارد، آن‌قدر زیاد است که موجب شده تا خیلی از این افراد، به یادگیری زبان کره‌ای و امتحان کردن غذاهای این کشور روی بیاورند. اگر از حدودا ده سال پیش مخاطب سریال‌های کره جنوبی هستید، حتما متوجه بالا رفتن کیفیت سریال‌ها، بهتر شدن سوژه‌ها و حرفه‌ای‌تر شدن بازی هنرپیشگان شده‌اید. در حال حاضر، سریال‌های کره‌ای به شبکه نتفلیکس هم راه باز کرده‌اند و هنرپیشگان فیلم‌ها و سریال‌های کره‌ای در همه‌جا شناخته‌ شده‌اند. اگر به تازگی هوادار سریال‌های کره‌ای شده‌اید، یک لیست از بهترین سریال های کره ای لازم دارید تا به شما بگوید چه سریال‌هایی را ببینید و از کجا شروع کنید. پس همراه ما باشید، تا با بهترین سریال های کره ای جدید و قدیمی آشنا شوید. همچنین، در بخش نظرات هم بهترین سریال کره ای از نظر خود را برای ما بنویسید.

برای خرید تلویزیون های هوشمند به فروشگاه تکنولایف سر بزنید: قیمت تلویزیون

سریال های کره ای جدید (۲۰۲۲-۲۰۲۳- ۲۰۲۴)

اگر سریال کره‌ای باز قهاری باشید، حتما هر چیز خوبی که در سال‌های گذشته پخش شده را تماشا کرده‌اید. پس الان زمان معرفی سریال جدید کره ای به شما است. در ابتدای لیست، ما سریال‌های جدید را معرفی کرده‌ایم که جزء بهترین سریال های کره ای 2022 تا 2024 هستند. در بخش دوم این مطلب هم فیلم های ماندگار و قدیمی‌تر را مشاهده خواهید کرد. اما فعلا با سریال کره ای جدید آشنا شوید.

فروشگاهی برای قاتلان / A shop for killers

سریال کره ای جدید 2024 فروشگاهی برای قاتلان

  • سال انتشار: ۲۰۲۴
  • امتیاز آی ام دی بی: ۸.۶/۱۰
  • تعداد قسمت‌ها: ۸
  • ژانر: فانتزی، درام، اکشن

اگر می‌خواهید جدیدترین سریال کره ای 2024 را مشاهده کنید و به دنبال ژانر اکشن و هیجان‌انگیز هستید، پس به طور قطع سریال کره ای جدید فروشگاهی برای قاتلان برای شما نوشته و تصویربرداری شده است.

داستان سریال: دختربچه‌ای در اثر حادثه پدر و مادرش را از دست می‌دهد و عموی او تصمیم به نگهداری از او می‌کند. بعد از اینکه دختر بچه بزرگ می‌شود و یک روز از طریق تماسی که از ایستگاه پلیس محل دریافت می‌کند، متوجه فوت عموی خودش می‌شود. در تماس پلیس به او گفته می‌شود که عمو بر اثر خودکشی فوت کرده، اما از آنجایی که عمو در ذهن او شخصیتی متفاوت‌تر داشت، به حقیقت مرگ شک می‌کند و چالش سریال شروع می‌شود.

سریال با شوهرم ازدواج کن / Marry My Husband

سریال های جدید کره ای Marry My Husband

  • سال انتشار: ۲۰۲۴
  • امتیاز آی ام دی بی: ۷.۹/۱۰
  • تعداد قسمت‌ها: ۱۶
  • ژانر: فانتزی، درام

سریال کره‌ای Marry My Husband یکی از بهترین سریال های کره ای سال 2024 است که پخش آن به تازگی از شبکه تی وی ان به پایان رسیده است. داستان این سریال کاملا برگرفته از کتابی به همین اسم است. ژانر سریال تقریبا درام است و در مجموع هیجان متفاوتی را در طول سریال تجربه خواهید کرد. یکی از دلایل محبوبیت این سریال، متفاوت بودن داستان سریال است.

داستان سریال: زنی که سخت بیمار است در طی روزهای پایانی زندگی‌اش متوجه خیانت همسرش با دختری می‌شود که تصور آن را هم نمی‌کرد، او در همین حوالی در طی یک درگیری با همسرش کشته می‌شود، اما زندگی برایش به پایان نمی‌رسد و زمانی که چشم باز می‌کند، متوجه می‌شود که زمان به 10 سال قبل بازگشته و حال در سال 2013 قرار دارد، پس تصمیم می‌گیرد تا از همسر خیانت‌کارش انتقام بگیرد.

بازی مرگ / Death’s game

سریال کره ای معروف

  • سال انتشار: ۲۰۲۳
  • امتیاز آی ام دی بی: ۸.۷/۱۰
  • تعداد قسمت‌ها: ۸
  • ژانر: فانتزی، درام، عاشقانه، مهیج

اگر یک سریال کره‌ای پرهیجان می‌خواهید که مثل اسکویید گیم نفس را در سینه حبس کند و مجبورتان کند که کل سریال را در یک روز ببینید، سراغ این سریال، یعنی بازی مرگ بروید. بازی مرگ براساس یک وبتون ساخته شده و تنها ۸ قسمت دارد. روند سریال سریع است و آن‌قدر هیجان و تنوع دارد که نمی‌توانید تا پایان سریال از پای نمایشگر بلند شوید.

داستان سریال: سریال کره‌ای بازی مرگ درباره پسری جوان به نام چو ای‌جه است که به‌خاطر بدشانسی‌های متعدد، تمام امید خود را به زندگی از دست داده و دست به خودکشی می‌زند. اما کمی بعد در برزخ چشم باز می‌کند و با مرگ که در قاموس یک شخصیت زن است، روبرو می‌شود. مرگ او را به‌خاطر خودکشی کردن مجازات می‌کند. مجازات این مرد جوان، این است که ۱۲ بار دیگر در قالب‌ آدم‌های مختلف به زندگی باز گردد. تمامی این افراد در آستانه‌ی مردن هستند و زمان کمی دارند. ای جه موظف است که تمام تلاش خود را بکند و از مرگ نجات پیدا کند. در این صورت، او فرصت دوباره برای زندگی را پیدا خواهد کرد. در حین این زندگی‌های مجدد که به او داده می‌شود، او به درک مفاهیم عمیقی درباره‌ی عشق، از خود گذشتگی، و از همه مهمتر زندگی می رسد.

هندونه چشمک زن/ Twinkling Watermelon – سریال کره ای تلویزیونی 2023

بهترین سریال کره ای 2023 هندوانه چشمک زن

  • سال انتشار: ۲۰۲۳
  • امتیاز آی ام دی بی: ۹/۱۰
  • تعداد قسمت‌ها: ۱۶
  • ژانر: کمدی، درام، مهیج

اولین قسمت از سریال کره‌ای هندوانه چشمک زن در تاریخ 25 سپتامبر 2023 در شبکه تلویزیونی TVN پخش شد و قسمت‌های بعدی آن در شب‌های زوج هفته پخش شدند تا اینکه تمام شدند. این سریال تلویزیونی کره‌ای در حال حاضر قابل دانلود و تماشا برای تمام مردم دنیاست و تا به امروز توانسته نمره ۹ از ۱۰ را در آی ام دی بی کسب کند.

داستان سریال: پسری دبیرستانی استعداد ویژه‌ای در موسیقی دارد؛ اما به دلیل شرایط خانوادگی کسی اهمیتی به او نمی‌دهد؛ پس او تصمیم می‌گیرد تا در زمان سفر کند و با رفتن به گذشته شرایط بهتری را برای خود رقم بزند.

شکوفایی جوانی ما/ Our Blooming Youth – سریال کره ای جدید

معرفی سریال کره ای our blooming youth

  • سال انتشار: ۲۰۲۳
  • امتیاز آی ام دی بی: ۷.۷/۱۰
  • تعداد قسمت‌ها: ۲۰
  • ژانر: تاریخی، معمایی، مهیج

یکی از سریال کره‌ ای جدید و پربیننده‌ای که در سال ۲۰۲۳ منتشر شد، سریال Revenant است. این سریال، به علت سر و کار داشتن با موجودات ماورایی و تلفیق ژانر وحشت و رازآلود، توانست سریالی پربیننده از شبکه SBS بشود.

داستان سریال: گو سان یونگ، زنی عادی است که خود را با درس خواندن و تلاش برای آزمون استخدامی مشغول کرده است. اما به یک باره، توسط نیرویی عجیب و ماورایی تسخیر شده و می‌تواند شیاطین و موجودات اهریمنی را ببیند. در سمت دیگر داستان، یوم هه سانگ است که یک پروفسور دانشگاه می‌باشد و قادر است شیاطین، و همینطور اهریمنی که سان یونگ را تسخیر کرده ببیند. این دو نفر، با کمک هم تصمیم می‌گیرند علت خودکشی‌های عجیبی که در شهر اتفاق افتاده را پیدا کنند.

در صورتی که داستان‌های مربوط به شیاطین و موجودات ماورایی را دوست دارید، این سریال که به تازگی پخش شده و ۱۲ قسمت دارد را از دست ندهید.

ما همه مرده ایم/ All of Us Are Dead

  • سال انتشار: ۲۰۲۲
  • امتیاز آی ام دی بی: ۷.۵/۱۰
  • تعداد قسمت‌ها: ۱۲
  • ژانر: ترسناک، مهیج

یکی از سریال‌هایی که در سال ۲۰۲۲ تولید شده و ۱۲ قسمت فصل اول آن در تلویزیون کره حنوبی توانسته است مخاطبان بسیاری را به خود جلب کند، سریال ما همه مرده‌ایم از کارگردان معروف کره‌ای یعنی
لی جه-کیو است. این سریال حال و هوایی ترسناک و هیجان انگیز دارد و اگر از تماشا سریال‌هایی با سطح استرس بالاتر لذت می‌برید، تماشا سریال کره ای All of Us Are Dead را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

داستان سریال: استرس دقیقا از لحظه‌ای وارد مدرسه دبیرستان کره‌ای می‌شود که دانش آموزان متوجه ورود ویروس همه‌گیر زامبی می‌شوند. در ابتدا دانش آموزان با حبس کردن خود در تلاش برای محافظت از خود هستند؛ اما اوضاع دقیقا از آنجایی خطرناک می‌شود که بچه‌های دبیرستان به ترتیب به زامبی تبدیل می‌شوند و دیگر هیچ قسمتی از دبیرستان برای هیچکس امن نیست.

تولد دوباره در خانواده ثروتمند/ Reborn Rich

داستان سریال تولد دوباره در خانواده ثروتمند بهترین سریال کره ای 2022

  • سال انتشار: ۲۰۲۲
  • امتیاز آی ام دی بی: ۸.۵/۱۰
  • تعداد قسمت‌ها: ۱۶
  • ژانر: درام، فانتزی، عاشقانه

در میان بهترین سریال های کره ای پخش شده تا پایان سال ۲۰۲۳، فیلم کارگردان معروف کره‌ای جونگ دائه یون (Jung Dae yoon) با نام Reborn Rich در سال ۲۰۲۲ توانست نگاه‌های بسیاری را به سمت خود بچرخاند. البته با توجه به اینکه جونگ دائه یون در کارنامه کاری‌اش سریال‌های پرطرفدار دیگری مانند (من ربات نیستم)، (دو جهان) و (او زیبا بود) هم دارد، کاملا قابل انتظار بود که سریال جدیدش یعنی تولد دوباره در خانواده ثروتمند هم بتواند به نمره خوبی در iMDB دست پیدا کند. داستان این سریال مبتنی بر یک رمان معروف است و به طور کلی در ۱۶ قسمت روایت می‌شود و از شبکه از جی‌تی‌بی‌سی در سال ۲۰۲۲ پخش شده است.

داستان سریال: فردی توسط خانواده مهمی در کره جنوبی به نا حق به قتل می‌رسد و می‌تواند از طریق تناسخ در کالبد نوه بنیانگذار شرکت معروف دوباره متولد می‌شود و تمام روزها و شب‌هایش را به فکر انتقام گرفتن سر می‌کند تا زمانی که شرایط به نفع او رقم می‌خورد.

از گور بازگشته/ Revenant

معرفی سریال revenant

  • سال انتشار: ۲۰۲۳
  • امتیاز آی ام دی بی: ۸.۱/۱۰
  • تعداد قسمت‌ها: ۱۲
  • ژانر: معمایی

سریال Our Blooming Youth داستانی تاریخی درباره‌ی دو نجیب‌زاده است. این سریال تلفیقی از ژانرهای کمدی، عاشقانه، معمایی و هجان‌انگیز دیده می‌شود تا سلایق گوناگون پوشش داده شده و همه بتوانند از تماشای آن لذت ببرند.

داستان سریال: ولیعهد لی هوان، جوانی بداخلاق، متکبر و بدجنس است. او همچنین دچار طلسمی است که هیچ‌کس از آن خبر ندارد. بنابراین دوستی ندارد و زیر سایه‌ی طلسم خود، فردی تنها شده است. در سوی دیگر داستان مین جائه‌ یی است که دختری بسیار باهوش و زرنگ است و در خانواده‌ای اشرافی زندگی می‌کند؛ اما روزی، تمام خانواده‌اش به قتل می‌رسند و برای او به جرم قتل پاپوش درست می‌شود. حال، افرادی به دنبال او هستند تا او را دستگیر کنند.

این سریال، از آن دست سریال‌های پرطرفدار و همینطور اعتیادآور است که می‌توانید تمامی آن را به یکباره در یک روز تعطیل تماشا کنید و لذت ببرید.

کیمیای روح/ Alchemy of souls

alchemy of souls

  • سال انتشار: ۲۰۲۲
  • امتیاز آی ام دی بی: ۸.۷/۱۰
  • تعداد قسمت‌ها: ۲۸
  • ژانر: فانتزی، اکشن، درام

این سریال که معرفی می شود یک سریال تاریخی است که سال ۲۰۲۲ پخش شد و تقریبا سریال کره ای جدید به حساب می آید و مخاطبان زیادی هم داشت. اگر طرفداران سریال‌های تاریخی هستید و جدیدا چیزی پیدا نکرده‌اید که نظرتان را جلب کند، بد نیست سراغ کیمیای روح که از نظر مخاطبین بهترین سریال کره ای تاریخی جدید بوده است. پارت اول سریال، از جون تا آگوست ۲۰۲۲ در ۲۰ قسمت پخش شد و پارت دوم، از دسامبر ۲۰۲۲ آغاز شده و هنوز هم ادامه دارد. سریال کیمیای روح، یکی از بهترین سریال های کره ای 2022 بوده است.

داستان سریال: در کشور فرضی داهو، ساحرگان و جادوگران جوان با سرنوشت پیچیده‌ی خود کلنجار می‌روند. آن‌ها تحت طلسمی به نام «کیمیای روح» هستند که بهشان اجازه می‌دهد بدن‌هایشان را هر وقت که خواستند عوض کنند. حال، به‌طور اتفاقی روح جنگجوی ممتازی به نام ناک سو، در بدن شخص بیماری به نام مودوک اسیر شده است.

در بستر این داستان فانتزی-تاریخی، شاهد داستان عاشقی شخصیت ها، و نبردهایی می‌شوید که در تمامی سریال‌های تاریخی دیده می‌شوند. سریال Alchemy of souls، جایزه بهترین کارگردانی را در جشنواره Korea Drama Awards به دست آورد.

خرید گوشی 5G

دهن لق/ Big mouth

سریال کره ای Big mouth

  • سال انتشار: ۲۰۲۲
  • امتیاز آی ام دی بی: ۷.۹/۱۰
  • تعداد قسمت‌ها: ۱۶
  • ژانر: اکشن، مهیج، جنایی

سریال بیگ موث، یکی از بهترین سریال های کره ای 2022 بوده که هم با داستان جنایی فوق‌العاده و هم تیم بازیگران محشرش، مخاطبان زیادی پیدا کرد.

این سریال هم مانند اکثر فیلم های کره‌ای، ۱۶ قسمت داشت و از جولای تا سپتامبر ۲۰۲۲، از شبکه MBC کره پخش شد. بازیگرانی چون لی جونگ سوک و یونا (خواننده اصلی گروه Girl’s generation) در این سریال نقش آفرینی کرده‌اند.

داستان سریال: پارک چانگ هو، یک وکیل ناموفق است که تنها ۱۰ درصد از پرونده‌هایش موفقیت‌آمیز بوده است و از آن‌جا که حرف زدنش بیشتر از کار کردنش است، به او دهان گشاد گفته می‌شود. بر اثر ماجراهایی، چانگ هو درگیر پرونده‌ی قتل می‌شود. برای این‌که جان به در ببرد و از خانواده‌اش حمایت کند، به افراد طبقه‌ی بالای جامعه نفوذ، و دست به افشاگری درباره‌ی آن‌ها می‌کند.

نارکو-سینتز/ Narco-Saints

narco-saints

  • سال انتشار: ۲۰۲۲
  • امتیاز آی ام دی بی: ۷.۲/۱۰
  • تعداد قسمت‌ها: ۶
  • ژانر: جنایی، زندگینامه

سریال نارکو سینتز براساس حوادثی واقعی، و با الگویی از سریال ۳ فصلی Narcos که بین سال‌های ۲۰۱۵-۲۰۱۷ پخش شد و به پرونده‌های سلاطین کوکائین و مواد مخدر پرداخت، ساخته شده است. داستان‌های این قبیل، همیشه پرطرفدار بوده و هستند. این سریال جزء بهترین سریال های کره‌ ای در حال حاضر است و تماشایش را به کسانی که داستان‌های دلهره‌آور، هیجان‌انگیز و براساس واقعیت دوست دارند را توصیه می‌کنیم.

داستان سریال: یک کارآفرین، مجبور است زندگی خود را به خطر بیندازد و با مامورین دولتی همکاری کند تا بتواند یک سلطان مواد مخدر کره‌ای به نام جون یو هوان در سورینام را پیدا و به دام بیندازد.

این سریال جدید کره ای که تنها ۶ قسمت هم دارد، برای پشت‌سرهم دیدن در یک آخر هفته‌ی خلوت انتخاب مناسبی است.

معرفی فیلم های رازآلود هیجان انگیز:
بهترین فیلم های معمایی

خانواده‌ی نمونه/ A model family

خانواده نمونه

  • سال انتشار: ۲۰۲۲
  • امتیاز آی ام دی بی: ۶.۶/۱۰
  • تعداد قسمت‌ها:۱۰
  • ژانر: مهیج، جنایی

سریال خانواده نمونه یک سریال ۱۰ قسمتی در ژانر جنایی هیجانی است که اختصاصا برای نتفلیکس ساخته شد و در تابستان ۲۰۲۲ پخش شد.

اگر داستان‌هایی درباره کارتل، مواد مخدر و مافیا علاقه‌مند هستید، این سریال نفس در سینه‌تان حبس می‌کند.

داستان سریال: دونگ ها، یک استاد دانشگاه است که بدهی زیادی در زندگی‌اش بار آورده و با مشکلاتی در زندگی خانوادگی‌اش درگیر است. پس از این‌که نابخردانه از یک کارتل مواد مخدر مبلغی پول می‌دزدد، گیر آن‌ها می‌افتد و تنها راهی که برایش می‌ماند تا خانواده‌اش را در امان نگه دارد، این است که با آن‌ها همکاری کند و فرمانشان را اجرا کند. رفته‌رفته، دونگ‌ ها به منطقه تبهکاران کشیده می‌شود.

زیر چتر ملکه/ Under the queen’s umbrella

زیر چتر ملکه

  • سال انتشار: ۲۰۲۲
  • امتیاز آی ام دی بی: ۸.۵/۱۰
  • تعداد قسمت‌ها: ۱۶
  • ژانر: کمدی، درام

زیر چتر ملکه، همانطور که از نامش پیداست، سریالی زنانه و تاریخی‌ست که حول محور شخصیت یکی از همسران پادشاه در دوران چوسان می‌گذرد.

این سریال از اکتبر تا دسامبر ۲۰۲۲ در ۱۶ قسمت از شبکه tvN پخش شد و به نتفلیکس هم راه یافت. چتر ملکه، در زمانی که پخش می‌شد یکی از پربیننده‌ترین سریال‌ها بود.

داستان سریال: چتر، شما را یاد چه چیزی می‌اندازد؟ از نظر خیلی‌ها، چتر نماد سرپناه و مامن است. سریال زیر چتر ملکه نیز، معنای مشابهی دارد. ملکه هوا ریونگ ۵ پسر دارد که یکی از آن‌ها عنوان ولیعهدی را یدک می‌کشد. اما او تنها همسر شاه نیست و فقط هم او نیست که فرزند پسر دارد. تمامی همسران شاه، فرزندان پسر دارند و در این میان، چندین ولیعهد وجود دارند که به سختی با هم به رقابت می‌پردازند تا تاج‌وتخت را از آن خود کنند. ملکه هوا ریونگ، در میان دسیسه‌ها و توطئه‌هایی که در قصر وجود دارند، سعی می‌کند خود و پسرانش را بگذراند.

پونگ، روان‌پزشک جوسئون/ Poong, the Joseon psychiatrist

poong the joseon psychiatrist

  • سال انتشار: ۲۰۲۲-۲۰۲۳
  • امتیاز آی ام دی بی: ۷.۱/۱۰
  • تعداد قسمت‌ها: ۲۲
  • ژانر: تاریخی، پزشکی، کمدی، رمانتیک

نمی‌توانیم منکر بالا رفتن کیفیت سریال‌های تاریخی کره‌ای شویم. برخلاف چند سال پیش که این سریال‌ها بیشتر به ماجراهای پادشاهی می‌پرداختند، در سریال‌های تاریخی که جدیدا ساخته می‌شوند مضامین خنده‌آور، رمانتیک و فانتزی هم روی کار آمده.

سریال پونگ، روان‌پزشک جوسئون، یک روایت عاشقانه و تاریخی کره‌ای است که فصل اول آن در سال ۲۰۲۲ و فصل دوم در سال ۲۰۲۳ پخش خواهد شد.

داستان سریال: یو سه یوپ پزشک خانواده سلطنتی است که به او اتهام توطئه زده می‌شود و پس از اخراج از کاخ، از شهر هم تبعید می‌شود.مدتی بعد، در روستای زیبا و کوچکی با یک زن بیوه و یک معلم عجیب‌وغریب آشنا می‌شود و کار طبابت را از سر می‌گیرد. در این روستا، یو سه یوپ لقب پونگ را از آن خود می‌کند.

آوای جادو/ The sound of magic

the sound of magic

  • سال انتشار: ۲۰۲۲
  • امتیاز آی ام دی بی: ۷.۶/۱۰
  • تعداد قسمت‌ها: ۶
  • ژانر: موزیکال، فانتزی

سریال ۶ قسمتی آوای جادو، یک سریال موزیکال و فانتزی است که سال ۲۰۲۲ اختصاصا برای نتفلیکس ساخته شد. این سریال کوتاه، اقتباسی‌ست از یک کمیک است. اگر دلتان داستانی پر از ساز و آواز و صحنه‌های جادویی می‌خواهد، این سریال را برای یک آخرهفته رزرو کنید.

داستان سریال: یون آری، نوجوان فقیر دبیرستانی، آن‌قدر سختی از سر گذرانده که برخلاف کودکی‌اش، دیگر به جادو هیچ اعتقادی ندارد و فقط دلش می‌خواهد هرچه زودتر بزرگ شود. بعد از مدتی، با ریول که یک شعبده‌باز است آشنا می‌شود. ریول همیشه ادعا می‌کند که یک جادوگر واقعی‌ست و با هر کس مواجه می‌شود، از او می‌پرسد به جادو اعتقاد دارد یا نه. ریول، بعد از آشنایی با آری، شروع می‌کند به آموزش سحر و جادو به او.

شکوه/ The glory

بهترین سریال های کره ای ۲۰۲۳

  • سال انتشار: ۲۰۲۳
  • امتیاز آی ام دی بی: ۷.۹/۱۰
  • تعداد قسمت‌ها: ۸
  • ژانر: مهیج

سریال‌هایی که درباره‌ی انتقام در بزرگسالی هستند هیچ‌وقت از مد نمی‌افتند و همیشه طرفدار دارند. به‌طور کلی، همه‌ی ما دوست داریم بازگشت فرد مظلوم و حق‌گیری از ظالمان را در فیلم و سریال‌ها تماشا کنیم.

داستان سریال: سریال the Glory به دو بخش زمانی می‌پردازد. ابتدا، زندگی مون دونگ ئون نوجوان را می‌بینیم که تعدادی از هم‌کلاسان پولدارش او را اذیت و تحقیر می‌کنند، و در بخش دیگر، بزرگسالی او را می‌بینیم که در همان مدرسه، معلم شده و فرزند کسی که او را اذیت کرده، حال شاگردش شده. در طی سریال، تماشاچی شاهد ماجراهای مهیج و استرس‌زایی میان مون دونگ ئون و پارک یون جین، سردسته‌ی گروه ظالمان خواهد بود.

تا به حال از این سریال ۸ قسمت آمده و بخش دومش در مارچ ۲۰۲۳ پخش خواهد شد. الان بهترین فرصت برای دیدن ۸ قسمت بخش اول سریال است. همچنین لازم است بدانید که این سریال و ماجرای جذابش، در دسته بهترین سریال های کره‌ ای جدید جای دارد.

پادشاه خوکها/ The King of Pigs

سریال کره ای جدید خوب

  • سال انتشار: ۲۰۲۲
  • امتیاز آی ام دی بی: ۷.۹/۱۰
  • تعداد قسمت‌ها: ۱۲
  • ژانر: کارآگاهی، جنایی

سریال پادشاه خوک ها براساس یک فیلم انیمیشن بزرگسالان کره‌ای که در سال ۲۰۱۱ به نمایش درآمد ساخته شده است. این فیلم انیمیشنی اولین فیلم کره‌ای شد که در جشنواره‌ی کن نیز به نمایش درآمد و بسیار دیده شد و مورد توجه قرار گرفت. سریال The King of Pigs، اقتباسی ۱۲ قسمته از همین فیلم جذاب است که درباره‌ی خشونت‌های دوران مدرسه، قلدری، اختلاف طبقاتی و عوارضی است که روی افراد می‌گذارد. برخلاف اکثر سریال‌های کره‌ای که مخاطب آن‌ها افراد ۱۵ سال به بالا هستند، به علت خشونت زیاد این سریال، دیدن آن برای افراد ۱۹ سال به بالا مناسب در نظر گرفته شده است.

داستان سریال: سریال پادشاه خوک ها درباره‌ي قاتلی سریالی است که مقتول را به بدترین شکل به قتل می‌رساند و پیام‌های مختلفی را در صحنه‌های قتل برای کارآگاه به جای می‌گذارد. برای کارآگاه (جونگ جانگ سوک) شیوه‌ای که قاتل برای کشتن آدم‌ها انتخاب می‌کند و پیام‌هایی که به جای می‌گذارد شباهت زیادی به رفتارهای یکی از همکلاسی‌های دوران مدرسه‌اش دارد. حال باید دید که آیا ارتباطی میان آدم کش حرفه‌ای و کارآگاه جنایی وجود دارد یا نه؟

این سریال سرشار از صحنه‌های خونبار است و دیدن آن به افرادی که این سبک سریال‌ها را دوست ندارند اصلا توصیه نمی‌شود.

وکیل وو خارق‌العاده/ Extraordinary Attorney Woo

سریال کره ای جدید وکیل وو استثنایی

  • سال انتشار: ۲۰۲۲
  • امتیاز آی ام دی بی: ۸.۷/۱۰
  • تعداد قسمت‌ها: ۱۶
  • ژانر: درام حقوقی

این فیلم کره ای جدید داستان وکیل جوانی به نام وو یونگ وو است که اتیسم دارد و به همین خاطر در زندگی خود با محدودیت‌هایی همیشه مواجه بوده اما از هوش و IQ بسیار بالایی برخوردار است و حافظه‌ی فوق‌العاده‌اش همه را شگفت‌زده می‌کند.

داستان سریال: داستان از جایی شروع می‌شود که یونگ وو قرار است روز اول کاری خود را به عنوان یک وکیل شروع کند. او هر روز به سر کار خود می‌رود و در هر قسمت از داستان، پرونده‌های حقوقی مختلفی را حل می‌کند. داستان وکیل وو، یک داستان درام حقوقی، کمدی، در عین حال بسیار آموزنده است که چاشنی عشق نیز در آن استفاده شده و گزینه‌ی خوبی برای کسانی است که طرفدار سریال‌های کره ای جنایی یا اکشن نیستند و ماجرای ملیحی را دوست دارند دنبال کنند.

لیست بهترین سریال های کره‌ای (قبل از ۲۰۲۲)

در این بخش از لیست، با ماندگارترین سریال‌ها آشنا می‌شوید. سریال‌هایی که هر کسی طرفداران کی دراما باشد تماشا کرده است. اگر شما هم به تازگی طرفداران این سریال‌ها شده‌اید، شاید بد نباشد اول به سراغ این سریال‌های ماندگار بروید.

پسران برتر از گل/ Boys over flowers

سریال کره ای جدید - بهترین سریال های کره ای عاشقانه

  • سال انتشار: ۲۰۰۹
  • امتیاز آی ام دی بی: ۷.۸/۱۰
  • تعداد قسمت‌ها: ۲۵
  • ژانر: کمدی، عاشقانه

یکی از بهترین سریال های کره ای عاشقانه، سریال پسران برتر از گل است. این سریال در سال ۲۰۰۹ از شبکه KBS پخش شد اما با وجود گذشت سال‌های سال از آن زمان، هنوز هم این سریال دیده می‌شود و جزء یکی از بهترین سریال‌های کره قلمداد می‌شود. همچنین، بازیگران اصلی این سریال از جمله لی مینهو و کیم هیون جونگ، نیمی از محبوبیت خود را مدیون این سریال هستند.

داستان سریال: گو جونپیو، ثروتمندترین پسر کره که بسیار هم از خودراضی و متکبر است، با دوستان ثروتمند دیگرش، در این مدرسه درس می‌خوانند. در این مدرسه، یک دختر فقیر به نام گوم جاندی هم حضور دارد که برخلاف دیگر دختران، تحت تاثیر جذابیت و ثروت گو جونپیو نیست و به‌خاطر رفتارهای خودپسندانه‌ی او، مدام از او انتقاد می‌کند. همین امر موجب می‌شود که جونپیو جذب این دختر شود. در ادامه داستان، شاهد روابط بامزه و جالبی هستیم که بین این دانش آموزان شکل می‌گیرد.

سریال پسران برتر از گل، اقتباسی از یک مانگای ژاپنی است که در سال ۱۹۹۲ منتشر شد و پس از آن اقتباس‌های زیادی توسط کشورهای مختلف آسیایی از این مانگا ساخته شد که می‌توان گفت کره بهترینشان را ساخت و بعد از گذشت این همه سال از زمان پخش آن، هنوز هم از نظر خیلی از مخاطبین، بهترین سریال کره ای عاشقانه می‌باشد. اگر دلتان سریالی بامزه و رمانتیک با بازیگران خوش قیافه و خانه‌ها و لباس‌های زیبا می‌خواهد، دیدن سریال پسران برتر از گل را از دست ندهید.

تو زیبایی/ You’re beautiful

معرفی بهترین سریال های کره ای (دی 1401)

  • سال انتشار: ۲۰۰۹
  • امتیاز آی ام دی بی: ۷.۷/۱۰
  • تعداد قسمت‌ها: ۱۶
  • ژانر: کمدی، عاشقانه، موزیکال

سریال تو زیبایی، سریال پر ستاره دیگری‌ست که کمی بعد از پسران برتر از گل، در همان سال منتشر شد و باز هم دل مخاطبان را برد. سریال تو زیبایی درباره‌ی یک گروه موسیقی است که تمامی اعضایش، واقعا جزء خوانندگان و نوازندگان معروف کره هستند. بازیگرانی چون پارک شین‌هی، جانگ کون سوک، لی هونگ‌ گی و جونگ یونگ هوا بازی می‌کنند.

داستان سریال: گو می‌ نام و گو مین‌ یو، خواهر و برادر دو قلویی هستند که کودکی خود را در یتیم‌خانه گذرانده‌اند. می‌نام همیشه آرزوی خواننده شدن و پیوستن به یک گروه معروف موسیقی را داشته، و مین یو هم رویای ملحق شدن به کلیسا و راهبه شدن را در سر پرورانده است. حال که سال‌ها از کودکی این دو نفر گذشته، رویای آن‌ها در حال محقق شدن است. مین یو در کلیسا مشغول گذراندن دوره‌های راهبگی است و می‌ نام هم موفق شده در یک گروه معروف موسیقی عضو شود، اما از آن‌جا که در آمریکا یک عمل جراحی دارد، نمی‌تواند به موقع در گروه حاضر شود. مدیر برنامه‌های می‌نام، از مین یو می‌خواهد که جای او را پر کند و به‌عنوان خواننده، به این گروه موسیقی بپیوندد. در ادامه، مین یو که حال از کلیسا خارج شده تا خود را جای برادرش جا بزند، ماجراهای جالبی را تجربه می‌کند.

این سریال یکی از بهترین سریال های کره‌ ای است و اگر به‌تازگی به تماشای سریال‌های کره‌ای روی آورده‌اید، باید آن را تماشا کنید.

معرفی جدیدترین سریال های نتفلیکس در مطلب زیر:
بهترین سریال های نتفلیکس

دوست من روباه نه دم است/ My girlfriend is a Gumiho

دوست دختر من روباه ۹ دمه

  • سال انتشار: ۲۰۱۰
  • امتیاز آی ام دی بی: ۷.۷/۱۰
  • تعداد قسمت‌ها: ۱۶
  • ژانر: فانتزی، عاشقانه، کمدی

روباه نه دم یا گومیهو، یک شخصیت افسانه‌ای و باستانی در آسیای شرقی است که هرگز نمی‌میرد و تا به‌حال داستان‌ها، فیلم‌ها و سریال‌های زیادی در ژانرهای مختلف درباره‌ی آن ساخته شده است. روباه ۹ دم قادر است به زن زیبایی تبدیل شود. او مردان را فریب می‌دهد و جگر آن‌ها را از سینه بیرون می‌کشد. سریال دوست دختر من روباه ۹ دم است، یک سریال کمدی است که نگاهی طنز به این موجود افسانه‌ای داشته.

داستان سریال: چا د وونگ خیلی اتفاقی روباه ۹ دمی که در یک نقاشی قدیمی در خانه مادربزرگش اسیر بود را آزاد می‌کند. او که ترسیده، فرار می‌کند و کمی بعد زخمی می‌شود. اما گومیهو او را پیدا کرده و مداوا می‌کند. حال، این روباه د وونگ را متقاعد می‌کند که از او در این دنیای شلوغ و مدرن نگهداری کند.

باران عشق/ Love Rain

love rain korean series

  • سال انتشار: ۲۰۱۲
  • امتیاز آی ام دی بی: ۹.۵/۱۰
  • تعداد قسمت‌ها: ۲۰
  • ژانر: عاشقانه، درام

باران عشق یک سریال عاشقانه ناب است که بازیگران معروفی چون یونا و جان کون سوک در آن ایفای نقش می‌کنند. این سریال در زمان پخش خود بسیار دیده و پسندیده شد و در سال‌های پس از آن نیز، همچنان محبوب باقی ماند.

داستان سریال: داستان در دو بازه زمانی می‌گذرد. بخش اول، در دهه‌ی ۷۰ میلادی است. زمانی که این ها، پسر محبوب دانشگاه، یون هی را می‌بیند، سریعا عاشق او می‌شود اما این عشق نافرجام می‌ماند. سال‌ها بعد، جون (فرزند این ها) و هانا (فرزند یون هی)، در ژاپن اتفاقی به هم برمی‌خورند و خیلی زود احساساتی بین این دو نفر ایجاد می‌شود.

وارثان/ The heirs

سریال کره ای وارثان

  • سال انتشار: ۲۰۱۳
  • امتیاز آی ام دی بی: ۷.۵/۱۰
  • تعداد قسمت‌ها: ۲۰
  • ژانر: کمدی، عاشقانه، درام

وارثان در سال ۲۰۱۳ پخش شد و در دسته‌ی سریال‌های دبیرستانی یا کمدی رمانتیک‌های مناسب نوجوانان جای گرفت. در این سریال لی مین‌هو و پارک شین‌هی نقش آفرینی کرده‌اند. سریال وارثان ۲۰ قسمت دارد و از شبکه SBS پخش شد.

داستان سریال: کیم تان، وارث یک شرکت معروف در کره است که نابرادری‌اش او را به‌زور به آمریکا فرستاده تا از سر راهش بردارد. در آمریکا، کیم تان با وجود این‌که با دختری به نام ریچل که وارث شرکت دیگری‌ست نامزد شده است، چا اون سانگ را می‌بیند و به او دل می‌بندد. حال کیم تان باید میان عشق خود و مسئولیتش به عنوان وارث یک شرکت بزرگ و مهم، یکی را انتخاب کند.

شهر بی رحم/ Heartless City

  • سال انتشار: ۲۰۱۳
  • امتیاز آی ام دی بی: ۸/۱۰
  • تعداد قسمت‌ها: ۲۰
  • ژانر: جنایی، اکشن، عاشقانه

سریال کره‌ای شهر بی رحم در سال 2013 توسط شبکه JTBC پخش شد و به دلیل کارگردانی قوی و ژانر هیجان انگیزش مورد استقبال زیادی واقع شد. این سریال در مجموع در 20 قسمت دارد و امتیاز IMDB آن به 8 می‌رسد که نشان از کیفیت فوق‌العاده آن را می‌دهد.

داستان سریال: برای یک افسر پلیس ماموریتی قرار می‌دهند تا در باند قاچاقچیان مواد مخدر نفوذ کند و اطلاعات را به پلیس مرکزی برساند؛ اما داستان از آنجایی شروع می‌شود که افسر پلیس عاشق رئیس گروه قاچاقچی‌ها می‌شود و از آنجایی که در ابتدا به هدف پیدا کردن قاتل دوستش وارد باند شده بود، دچار دونگانگی و چالش‌های عظیمی می‌شود که تا قسمت 20 ادامه پیدا می‌کند. اگر طرفدار سریال‌های هیجان انگیز هستید، حتما این سریال را ببینید.

پینوکیو/ Pinocchio

  • سال انتشار: ۲۰۱۵
  • امتیاز آی ام دی بی: ۸.۱/۱۰
  • تعداد قسمت‌ها: ۲۰
  • ژانر: درام، عاشقانه، کمدی

ساخت سریال پینوکیو تقریبا یک سال طول کشید و پروسه آماده شدن سریال از نیمه سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۵ به طول انجامید و در نهایت به صورت نمایش خانگی در کره جنوبی به فروش رسید.

داستان سریال: پینوکیو نام یک سندروم بسیار نادر در کره جنوبی است که دختری به نام چوی این‌ها به این سندروم دچار شده است. چالش سریال از زمانی استارت می‌خورد که چوی این‌ها در تلاش برای قبولی در آزمون استخدامی شغل مورد علاقه‌اش خبرنگاری است ولی به دلیل سندروم پینوکیو دائما رد می‌شود؛ در این مسیر پسری به نام چوی دال‌پو که سال‌ها پیش به فرزند خواندگی پدربزرگ پدری چوی این‌ها درآمده بود و سال‌ها با او در یک خانه به عنوان عمو زندگی می‌کرد، در تلاش بود تا از او در محیط کار و در مقابل دیگران مراقبت کند، اما بعد از قبولی خودش در آزمون استخدامی خبرنگاری به دلیل کینه‌های قدیمی و اتفاقات تلخی که در بچگی برای پدر و مادر واقعی‌اش رخ داده بود، به نحوی در مقابل چوی این‌‌ها قرار گرفت و چالش‌های بیشتری با او پیدا کرد. داستان این سریال زمانی بحرانی می‌شود که هر دو آن‌ها متوجه علاقه به همدیگر می‌شوند و در تلاش برای انکار آن هستند؛ اما روزگار و شغل هر دو آن‌ها اتفاقات دیگری را برایشان رقم می‌زند.

هوارانگ/ Hwarang

بهترین سریال تاریحی کره ای

  • سال انتشار: ۲۰۱۶
  • امتیاز آی ام دی بی: ۸/۱۰
  • تعداد قسمت‌ها: ۲۰
  • ژانر: اکشن، عاشقانه، کمدی

سریال هوارانگ در سال ۲۰۱۶ ساخته شد و یک اثر بسیار پرطرفدار به شمار می‌آید. شاید حضور یکی از اعضای گروه پرطرفدار BTS یعنی V در آن بی‌تاثیر نباشد.

داستان سریال: هوارانگ در دوره‌ی شیلا می‌گذرد. در آن دوره، گروهی متشکل از ۸ جوان ممتاز، به نام هوارانگ معروف هستند و محبوبیت زیادی دارند. این شوالیه‌های بااستعداد و محبوب، با نام‌های مو میونگ، سم ماک جونگ، سو هو، بان ریو، یو وول، هان سانگ و دوشیزه آه رو، با چالش‌های شخصی خاصی روبرو هستند و همزمان برای برقراری عدالت در سطح پایتخت تلاش می‌کنند. یکی از آن‌ها، به زودی قرار است که جانشین پادشاه شیلا شود و تاریخ را تغییر دهد…

این سریال در ژانر کمدی، اکشن، عاشقانه و تاریخی ساخته شده و به‌خوبی تلفیق این چند ژانر را در آن شاهد هستیم.

عاشقان ماه/ Moon lovers

بهترین سریال کره ای جدید

  • سال انتشار: ۲۰۱۶
  • امتیاز آی ام دی بی: ۸.۵/۱۰
  • تعداد قسمت‌ها: ۲+ ۲۰ ویژه
  • ژانر: تاریخی، درام، عاشقانه، فانتزی

سریال عاشقان ماه یکی از بهترین سریال های کره‌ ای عاشقانه برای کسانی‌ست که دلشان یک رومانس ناب در بستر تاریخی می‌خواهد. عاشقان ماه براساس رمانی چینی به نام Bu Bu در سال ۲۰۱۶ ساخته شد. این سریال، به قیمت ۸ میلیون دلار به یک شبکه چینی فروخته شد و تبدیل شد به گران‌ترین سریال‌ کره‌ای.

داستان سریال: زن جوانی در عصر حاضر، بر اثر خسوف ماه، در زمان جابه‌جا می‌شود و به دوره‌ی گوریو فرستاده می‌شود. او در سال ۹۴۱، در بدن زن جوان اشرافی به نام هه سو بیدار می‌شود. کمی بعد، دلباخته‌ی شاهزاده‌ی هشتم می‌شود اما مدتی که می‌گذرد، به وانگ سو، شاهزاده‌ی جسور چهارم که همیشه صورتش را پشت قاب پنهان می‌کند دل می‌بندد. کم‌کم، این زن جوان، می‌بیند که ناخواسته درگیر سیاست و ماجراهای درون قصر شده است.

خرید هندزفری

نسل خورشید/ Descendants of the sun

سریال نسل خورشید

  • سال انتشار: ۲۰۱۶
  • امتیاز آی ام دی بی: ۸.۲/۱۰
  • تعداد قسمت‌ها: ۱۶
  • ژانر: عاشقانه

این سریال با هنرنمایی سونگ جون کی و سونگ هی کیو در سال ۲۰۱۶، در ۱۶ قسمت پخش شد. در آن زمان سریال نسل خورشید یکی از سریال‌های بسیار پربیننده و محبوب بود که جوایز زیادی را کسب کرد و عنوان محبوب‌ترین سریال سال را از آن خود کرد.

داستان سریال: شی جین کاپیتان نیروهای ویژه ارتش است. پس از درگیری با یک سارق، او زخمی می‌شود و در بیمارستان، با دکتر مو یون آشنا می‌شود. پس از ماجراهایی، رابطه‌ای عاشقانه میان این دو نفر شکل می‌گیرد اما مدتی بعد، شی جین به ماموریتی در یک کشور جنگ زده فرضی فرستاده می‌شود. کمی بعد، مو یون هم به عنوان لیدر یک تیم پزشکی به همان منطقه اعزام می‌شود.

گوبلین/ Goblin

بهترین سریال های فانتزی کره ای

  • سال انتشار: ۲۰۱۶
  • امتیاز آی ام دی بی: ۸.۶/۱۰
  • تعداد قسمت‌ها: ۳+۱۶ ویژه
  • ژانر: فانتزی، کمدی، درام، عاشقانه

المان‌های فانتزی و تشبیهی، در سریال‌های کره‌ای زیاد استفاده می‌شوند. سریال گوبلین هم یکی از این قبیل سریال‌هاست که از دسامبر ۲۰۱۶ تا ژانویه ۲۰۱۷ پخش شد و هنوز هم بعد از گذشت چندین سال، هر موقع که صحبت از بهترین سریال های کره ای می‌شود، گوبلین یکی از سریال‌های توی لیست است. هنرپیشگان محبوبی چون گونگ یو و لی دونگ ووک در این سریال نقش‌آفرینی کردند و فیلمبرداری سریال در چند شهر کره، و کبک کانادا انجام شد. آخرین قسمت سریال Goblin، در سرتاسر جهان ۱۸.۶۸۰٪ بیننده داشت و تبدیل شد به دومین قسمت پربیننده در تلویزیون کره، و کل سریال، پنجمین سریال پربیننده کره‌ای در دنیا شد.

داستان سریال: کیم شین، ژنرالی از سلسه‌ی گوریو، متهم به سوءقصد علیه شاه جوان می‌شود و به قتل می‌رسد؛ اما سال‌‌ها پس از مرگش،‌ توسط تلسمی، دوباره زنده می‌شود و محکوم است که زنده بماند و شاهد مرگ عزیزانش شود. او تبدیل به یک گوبلین نامیرا می‌شود و با کمک نیروهایی که دارد، سعی می‌کند تا گذشته‌ی ناراحت‌کننده‌اش را از بین ببرد.

سرگرمی عالی برای علاقه‌مندان به انیمیشن:
انیمیشن سریالی

ماشین تحریر شیکاگو / Chicago Typewriter

سریال ماشین تحریر شیکاگو

  • سال انتشار: ۲۰۱۷
  • امتیاز آی ام دی بی: ۸.۳/۱۰
  • تعداد قسمت‌ها: ۱۶
  • ژانر: فانتزی، کمدی، درام، عاشقانه

این سریال در سال ۲۰۱۷ از شبکه تی وی ان پخش شده و همچنان از جمله سریال های پر طرفدار کره ای به حساب می‌آید. سریال در ۱۶ قسمت ساخته شده است و کل قسمت‌های آن در همان سال ۲۰۱۷ پخش شده‌اند.

داستان سریال: نویسنده معروفی که در سال ۱۹۳۰ تحت حکومت ژاپن زندگی می‌کند، رمانی پرفروش می‌نویسد و به شهرت بسیاری می‌رسد. بعد از این رمان نویسنده معروف مخالفان مرموزی پیدا می‌کند که باید خود را از دست آن‌ها در امان نگه دارد.

آقای من/ My mister

سریال های درام کره ای

  • سال انتشار: ۲۰۱۸
  • امتیاز آی ام دی بی: ۹.۱/۱۰
  • تعداد قسمت‌ها:۱۶
  • ژانر: درام

سریال My mister یا My ajeossi، سریالی درام است که در آن خبری از موجودات فانتزی و نیروهای غیرعادی نیست. داستان این سریال، یک داستان درام با موضوعی اجتماعی است که در سال ۲۰۱۸ پخش شد و هنرپیشگان مطرحی چون IU و لی سون کیون در آن نقش آفرینی می‌کنند.

داستان سریال: لی جی آن، زن جوانی‌ست که با مشکلات زیادی دست‌وپنجه نرم می‌کند، شغلی پاره‌وقت دارد و باید از مادربزرگ پیر و ناشنوایش مراقبت کند. مادر جی آن، به جرم قتل در زندان است و جی آن باید قرض‌هایی که او بالا آورده را بپردازد.

پارک دونگ هون، یک مهندس عمران است که علی‌رغم ساکت بودن و چهره‌ی خنثی‌ای که دارد، حاضر است برای عزیزانش هرکاری بکند.

جی آن و دونگ هون بر اثر ماجراهایی به هم نزدیک می‌شوند. با این که نزدیکی جی آن به دونگ هون با برنامه‌ی قبلی بوده، اما این دو نفر به هم نزدیک می‌شوند و مهرشان به دل هم می‌نشیند.

اگر هوادار سریال‌هایی با داستانی خطی، درام و روان باشد، سریال My mister را در لیست بگذارید.

سقوط اضطراری عشق/ Crash landing on you

romantic k drama

  • سال انتشار: ۲۰۱۹
  • امتیاز آی ام دی بی: ۸.۷/۱۰
  • تعداد قسمت‌ها: ۱۶
  • ژانر: عاشقانه، درام

سریال Crash landing on you که بین مخاطبین با نام سقوط اضطراری عشق شناخته شده، بازیگران معروف و محبوبی چون هیون بین و سون یه جین را دارد. این سریال در سال ۲۰۱۹ پخش شد و در بخش بهترین بازیگر زن، بهترین بازیگر مرد و بهترین کارگردانی نامزد جایزه شد.

داستان سریال: یون سه ری، یک کارآفرین موفق و وارث شرکت چه‌بول است. یک روز که مشغول پاراگلایدر سواری در آسمان سئول است، اسیر گردباد می‌شود و ناچار به فرود اضطراری می‌شود. پس از این‌که گردباد تمام می‌شود، یون سه ری متوجه می‌شود که در کره شمالی فرود آمده است. ری جونگ هیوک، فرمانده‌ای اهل کره شمالی، او را پیدا می‌کند و پناه می‌دهد تا بتواند در فرصتی مناسب و مخفیانه، سه ری را از مرز رد کند و به کشورش برساند اما همه‌چیز این‌قدرها هم ساده نیست و این دو نفر، خیلی زود به هم دل می‌بندند.

این سریال دوبله‌ی خوبی هم دارد و اگر دلتان نمی‌خواهد زیرنویس بخوانید، سقوط اضطراری عشق یکی از بهترین سریال های کره ای دوبله فارسی است که رضایت مخاطبان را هم جلب کرده است. هیون بین و سون یه جین که نقش ری جونگ هیوک و یون سه ری را بازی می‌کنند، در حین بازی در این سریال به هم علاقه‌مند شدند و مدتی بعد از آن، با هم ازدواج کردند.

با خرید ساندبار با کیفیت صوتی بالاتر، از فیلم و سریال ها لذت ببرید.

خاطرات الحمرا/ Memories of the Alhambra

خاطرات الحمرا

  • سال انتشار: ۲۰۱۸
  • امتیاز آی ام دی بی: ۷.۸/۱۰
  • تعداد قسمت‌ها: ۱۶
  • ژانر: علمی تخیلی، مهیج، اکشن، عاشقانه

اگر عاشق اسپانیا، بافت قدیمی و خیابان‌های سنگفرش این کشور هستید، یا دلباخته ی هوش مصنوعی و بازی‌های حقیقت مجازی هستید، این سریال برای شماست.

پارک شین هی و هیون بین، دو ستاره‌ی معروف و محبوب کره‌ای، در این سریال نقش‌آفرینی کرده‌اند. پخش این سریال اواخر سال ۲۰۱۸ آغاز شد و به نتفلیکس راه پیدا کرد. سریال حاطرات الحمرا یکی از پربیننده‌ترین سریال‌ها در تاریخ شبکه‌های کابلی است. داستان نوآورانه و پیچیده‌ی سریال، موسیقی کلاسیک و ناب آن، و لوکیشن‌های جذابش، برای بیننده‌ها و هواداران ژانر علمی تخیلی/اکشن بسیار جذاب است.

داستان سریال: بازی‌های حقیقت مجازی، بسیار پرطرفدار و محبوب شده‌اند و تقریبا همه‌ی گیمرها به این بازی‌ها روی آورده‌اند. یو جین‌ وو که مدیر یک شرکت سرمایه‌گذاری‌ست، از سازنده‌ی یک بازی AR درباره‌ی نبردهای قرون‌وسطی‌ای در الحمرا به نام جونگ سه جو ایمیلی دریافت می‌کند. یو جین وو به اسپانیا سفر می‌کند تا با سازنده‌ی بازی دیدن کند و روی این بازی سرمایه‌گذاری کند اما متوجه می‌شود که سه جو ناپدید شده. جین وو در مسافرخانه‌ای قدیمی که به دست خواهر سه جو می‌چرخد، می‌ماند و رفته‌رفته، با او بیشتر آشنا می‌شود.

جین وو، در مدتی که آن‌جاست بازی را امتحان می‌کند تا ببیند چطور است اما پس از مدتی، ماجراهای عجیبی در رابطه با این بازی پیش می‌آید.

اگر دلتان سریال متفاوتی می‌خواهد، به‌هیچ وجه دیدن این سریال را از دست ندهید چون پشیمانتان نخواهد کرد.

قلمرو/ Kingdom

سریال های ۲۰۲۲ - سریال های تاریخی

  • سال انتشار: ۲۰۱۸
  • امتیاز آی ام دی بی: ۸.۳/۱۰
  • تعداد قسمت‌ها: ۱۲
  • ژانر: فانتزی، ترسناک، مهیج، اکشن

اگر دلتان یک سریال خوش‌امتیاز و تحسین شده در بستر تاریخی می‌خواهید که درباره‌ی زامبی‌ها باشد، نباید سریال Kingdom را از دست دهید.

این سریال از شبکه نتفلیکس هم پخش شد و تا به‌حال دو فصل از آن آمده است و گفته شده یک قسمت ویژه نیز، در سال ۲۰۲۳ پخش خواهد شد.سریال قلمرو، در جشنواره‌های مختلف، جوایز گوناگونی از جمله بهترین بازیگر مرد، بهترین فیلمنامه نویس و جایزه جلوه‌های ویژه را از آن خود کرده است.

داستان سریال: در دوره‌ی چوسان، سه سال پس از جنگ با ژاپن، ولیعهد لی چانگ و افرادش، با طاعونی مواجه می‌شوند که مردگان را زنده می‌کند. در میان این هرج و مرج و تلاش برای شناخت این بیماری، لی چانگ متهدانی پیدا می‌کند که به او کمک می‌کنند تا از شیوع این بیماری و انتقال آن به استان‌های همجوار جلوگیری کنند، غافل از این‌که ویروس پیش‌ترها به کل کشور منتقل شده است.

با این که زامبی‌ها فقط بخشی از سریال پرماجرای قلمرو هستند، خوب است بدانید که حالت آن‌ها، با چیزی که در فیلم و سریال‌های آمریکایی دیده‌اید متفاوت است. این سریال پر از رمز و راز است و باید آن را ببینید تا متوجه شوید.

هتل دلونا / Hotel del Luna

بهترین سریال کره ای ۲۰۱۹ سریال هتل دلونا

  • سال انتشار: ۲۰۱۹
  • امتیاز آی ام دی بی: ۸.۱/۱۰
  • تعداد قسمت‌ها: ۱۶
  • ژانر: عاشقانه، درام، فانتزی

سریال هتل دلونا اولین بار در سال ۲۰۱۹ در شبکه TVN پخش شد. این سریال کره‌ای ۱۶ قسمت دارد و زمان هر قسمت حدودا یک ساعت است. اگر از سریال‌هایی با داستان‌هایی به وجود آمده از دنیای غیر زنده مانند روح خوشتان می‌آيد، پس به احتمال زیاد سریال هتل دلونا می‌تواند برای شما جذاب باشد.

داستان سریال: هتلی به نام هتل دلونا میزبان روح‌های سرگردانی است که نه می‌توانند به دنیای زنده‌ها برگردند و نه در آن دنیا آرامش دارند، به همین دلیل به صورت سرگردان در هتل دلونا جای می‌گیرند. از این طرف صاحب هتل هم از سال‌ها پیش به دلیل گناهی که انجام داده بوده، در این هتل محبوس شده و نمی‌تواند بیرون بیاید. در این میان مالک هتل با آدم جدیدی آشنا می‌شود که درگیر داستان‌های عاطفی با نوسان‌های شدیدی با او می‌شود و کل داستان روایتگر داستان این ۲ نفر است.

کایروس / Kairos

بهترین سریال کره ای رازآلود

  • سال انتشار: ۲۰۲۰
  • امتیاز آی ام دی بی: ۸/۱۰
  • تعداد قسمت‌ها: ۱۶
  • ژانر: معمایی، جنایی، فانتزی

کایروس، واژه‌ای یونانی‌ست به معنای «زمان درست و حیاتی». سریال نیز، داستانی فانتزی، جنایی، رازآلود و پیچیده را روایت می‌کند که در آن همه‌چیر وابسته به زمان است. این سریال از اکتبر تا دسامبر ۲۰۲۰ از شبکه MBC کره در ۱۶ قسمت پخش شد و با موضوع جذاب و متفاوتش، تحسین خیلی از بینندگان را برانگیخت. اگر موضوعاتی چون پیچیدگی زمان و پرونده‌های قتل برایتان جذابیت دارد، سریال کایروس می‌تواند یکی از بهترین سریال های کره ای جدید باشد که شما را شیفته‌ی خودش می‌کند.

داستان سریال: کیم سوجین، مدیر پرتلاش و موفق یک شرکت عمرانی‌ست؛ اما روزی که ناگهانی دختر خردسالش گم می‌شود و همسرش از سوگ او خودکشی می‌کند، زندگی‌اش از این رو به آن رو می‌شود. از سوی دیگر، هان ای ری، زن جوانی‌ست که در یک فروشگاه کار می‌کند و با مادر بیمارش زندگی می‌کند، اما ناگهان یک روز، مادرش از بیمارستان غیبش می‌زند. هان ای ری، تماسی از کیم سوجین دریافت می‌کند و متوجه می‌شود که سوجین، یک ماه جلوتر از او زندگی می‌کند. کیم سوجین از ای ری می‌خواهد که جلوی مشکلات هولناکی که برای خانواده‌اش رخ خواهد داد را بگیرد؛ در عوض او هم به ای ری کمک می‌کند تا مادرش را پیدا کند.

سریال کایروس، مخاطب را گیج می‌کند و با رمز و رازهایی که هر لحظه به‌وجود می‌آورد، او را همراه خود می‌کند.

عیبی ندارد اگر حالت خوش نیست/ It’s Okay Not to be Okay

بهترین سریال کره ای عاشقانه

  • سال انتشار: ۲۰۲۰
  • امتیاز آی ام دی بی: ۸.۶/۱۰
  • تعداد قسمت‌ها: ۱۶
  • ژانر: عاشقانه، درام

سریال عیبی ندارد اگر حالت خوش نیست، یک سریال رمانتیک است که در سال ۲۰۲۰ ساخته شد و هواداران زیادی هم داشت. بنابراین برای کسانی که به دنبال بهترین سریال رمانتیک کره‌ ای هستند اما هنوز این سریال را ندیده‌اند، توصیه می‌کنیم که آن را در لیست تماشای خود قرار دهند. همچنین بازیگران معروفی همچون کیم سو هیون و سو یه جا در این سریال ایفای نقش کرده‌اند که می‌توانند شما را به تماشای آن، ترغیب کنند.

داستان سریال: این سریال داستان مردی را روایت می‌کند که در بخش روانی یک بیمارستان، به عنوان مددکار اجتماعی کار می‌کند و وقتی برای عشق و عاشقی ندارد. در سمت دیگر داستان زنی است که نویسنده‌ی داستان‌های کودکانه است اما در کنار محبوبیت و معروفیتی که دارد، عشق را نمی‌شناسد و فردی غیراجتماعی است. این دو نفر، در بخش با هم آشنا می‌شوند و همانطور که عشق هیچ قانونی ندارد و حد و مرزی نمی‌شناسد، کم کم دلباخته‌ی یکدیگر می‌شوند و زخم‌های عاطفی یکدیگر را درمان می‌کنند.

انیمیشن های ترسناک جدید چی ببینیم؟
انیمیشن ترسناک

وینچنزو/ Vincenzo

بهترین سریال های کره ای جدید

  • سال انتشار: ۲۰۲۱
  • امتیاز آی ام دی بی: ۸.۴/۱۰
  • تعداد قسمت‌ها: ۲۰
  • ژانر: اکشن، مهیج

وینچنزو یکی از بهترین سریال های کره ای جدید برای طرفداران داستان‌های مافیایی و اکشن است. سونگ جون کی، بازیگر جوان و خوش قیافه‌ی کره‌ای که در این سال‌ها توانسته خود را به عنوان یک بازیگر آینده‌دار معرفی کند، در این سریال نیز به خوبی درخشیده و رضایت مخاطبین را جلب کرده است. وینچنزو که در فوریه ۲۰۲۱ در کره پخش شد، پس از آن به شبکه جهانی نتفلیکس راه یافت و در سرتاسر دنیا دیده و تحسین شد.

داستان سریال: پارک جو هیونگ (سونگ جون کی) در هشت سالگی توسط خانواده‌ای ایتالیایی به فرزند خواندگی پذیرفته، و راهی ایتالیا می‌شود. در جوانی، به مافیا می‌پیوندد و دون فابیو که رئیس مافیای کاسانو است، او را زیر پر و بال خود می‌گیرد. در همین حین، ناو جو هیونگ به وینچنزو کاسانو تغییر می‌کند. وینچنزو حالا وکیل شده و دست راست دون فابیو است؛ اما دون فابیو می‌میرد و ریاست مافیا به پسر واقعی‌اش پائولو می‌رسد که قصد جان وینچنزو را دارد.

سریال وینچنزو پر از بازی‌های خیره‌کننده است و در جشنواره سریال‌های اینترنشنال سئول، جایزه بهترین سریال و بهترین بازیگر مرد برای سونگ جون کی را به دست آورد. در جشنواره‌های دیگر نیز در چندین بخش از جمله بهترین سریال درام، بهترین بازیگر زن، بهترین بازیگر مرد سال، بهترین بازیگر زن سال و … را از آن خود کرد.

موش/ Mouse

معرفی و بررسی mouse korean series

  • سال انتشار: ۲۰۲۱
  • امتیاز آی ام دی بی: ۸.۷/۱۰
  • تعداد قسمت ها: ۲۰
  • ژانر: جنایی، معمایی

سریال موش یکی از بهترین سریال های کره ای جدید است که توانست نه تنها در کره، که در سرتاسر جهان مخاطبان زیادی را جذب کند و بین هواداران ایرانی نیز بسیار دیده شد. این سریال، گزینه‌ی بسیار خوبی برای طرفداران ژانر جنایی؛ به‌خصوص کسانی که ماجراهای مربوط به قاتلان سریالی را دوست دارند به شمار می‌آید. نویسنده‌ی فیلمنامه‌ی این اثر، این ماجرا را با الهام از پرونده‌ی قتلی که در یک مدرسه رخ داد نوشته است.

این سریال در ابتدا با طرح یک پرسش شروع می‌شود: آیا ژن سایکوپت که منجر به قاتل شدن فرد می‌شود را می‌توان در دوران جنینی و از طریق غربالگری تشخیص داد؟

توضیحات اضافی درباره‌ی سریال، به لو رفتن ماجراهای هیجان انگیز آن منجر می‌شود. همین پرسش نیز، به اندازه‌ی کافی می‌تواند مخاطب را کنجکاو کند تا این سریال را برای دیدن انتخاب کرده و کل آن را در عرض چند روز تماشا کند. اگر ماجراهای تعقیب و گریز و کشف کردن علت قتل و دلهره‌ی چنین ماجراهایی برای شما هم جذاب است، نباید این سریال را از دست بدهید. این سریال، در سال ۲۰۲۱ در ۲۰ قسمت پخش شد.

لیست جدیدترین و بهترین سریال های داخلی را در مطلب زیر ببینید:
بهترین سریال های ایرانی 1402

دریای خاموش/ The silent sea

سریال کره ای دریای خاموش/ The silent sea

  • سال انتشار: ۲۰۲۱
  • امتیاز آی ام دی بی: ۶.۹/۱۰
  • تعداد قسمت‌ها: ۸
  • ژانر: علمی تخیلی، رازآلود، مهیج

اگر دلتان یک سریال کوتاه علمی تخیلی با مضمون فضا، فضانورد و کهکشان می‌خواهد که یک آخر هفته سرتان را گرم کند، شاید بد نباشد دریای خاموش را ببینید. این سریال، اقتباسی از یک فیلم کوتاه به نام the sea of tranquility است که هر دو به دست یک نفر کارگردانی شده اند و درخصوص رفتن گروهی دانشمند به ماه، برای برگرداندن نمونه‌ای به زمین است.

داستان سریال: در آینده نزدیک، کمبود آب و خشکی گریبان زمین و ساکنانش را می‌گیرد. گروهی از دانشمندان دست‌چین شده، به ماه سفر می‌کنند تا ماده‌ای حساس و ناشناخته که مانند آب است را به زمین بیاورند. محلی که تحقیقات در آن انجام خواهد شد، پایگاهی به نام «بال هه» است که چند سال پیش، ۱۱۷ دانشمند دیگر در آن‌جا اقامت داشتند اما به دلایل مرموزی، همه‌شان کشته شدند. حال که گروه جدید به این پایگاه رسیدند، رفته رفته متوجه رمز و رازهایی می‌شوند که به این ماده‌ی ترسناک شبه آب ربط دارد.

سریال دریای خاموش در ژانر علمی تخیلی ساخته شده اما وقتی تماشایش را آغاز کنید، می‌بینید که رازآلود و جنایی هم هست و اگر از این ژانرها خوشتان بیاید، توجه‌تان را جلب خواهد کرد.

سریال Squid Game

بهترین سریال های کره ای تاریخ

  • سال انتشار: ۲۰۲۱
  • امتیاز آی ام دی بی: ۸/۱۰
  • تعداد قسمت ها: ۹
  • ژانر: جنایی، مهیج

این سریال را تقریبا تمام سریال‌بازها، چه کسانی که طرفدار کی دراما هستند و چه دیگران، دیده و دوست داشته‌اند. با این حال، اگر جز محدود افرادی هستید که هنوز این سریال پربیننده نتفلیکس را ندیده‌اید، خوب است به سراغش بروید.

داستان سریال: سریال اسکویید گیم درباره‌ی افرادی است که به خاطر مشکلات مالی حاضر به شرکت در یک مسابقه می‌شوند. از آن‌جا که جایزه نهایی این بازی مبلغ بسیار زیادی است، خیلی از افراد وسوسه به شرکت در این مسابقه می‌شوند. تا اینجا شاید به نظر برسد که همه چیز خیلی خوب و بر وفق مراد است؛ اما مسئله اصلی اینجاست که پس از ثبت نام در این مسابقه، دیگر هیچ راه بازگشتی وجود ندارد و در صورت باخت در هر از یک از ۶ مرحله‌ی مسابقه، آن‌ها باید بهای سنگین و بی‌بازگشتی را بپردازند! شخصیت اصلی سریال که مردی بیکار به اسم سونگ گی هون است، برای تسویه بدهی‌های خود وارد این بازی می‌شود. پس از آن، او و دوستانی که در این مسابقه پیدا کرده باید تمام تلاش خود را بکنند تا در این مسابقه‌ی سخت و مرگ بار زنده بمانند.

اسکویید گیم را شاید بتوانیم معروف ترین سریال کره ای بدانیم. این سریال که تنها ۹ قسمت دارد، در زمان پخش خود در سال ۲۰۲۱ بسیار دیده شد و حتی لوازم جانبی‌های زیادی با طرح و ایده‌ی سریال در بازار پیدا شد. گفته شده که این سریال قرار است با فصل دومی بازگردد.

شهر من چا چا چا/ Hometown Cha-Cha-Cha

بهترین سریال های عاشقانه و کمدی کره ای

  • سال انتشار: ۲۰۲۱
  • امتیاز آی ام دی بی: ۸.۶/۱۰
  • تعداد قسمت‌ها: ۱۶
  • ژانر: عاشقانه، کمدی

سریال هوم تاون چا چا چا شاید یکی از سریال های جدید کره ای نباشد، اما آن قدر موفق بود و دیده شد که خوب است اگر با آن آشنا نشده‌اید، این سریال دیدنی را در لیست تماشای خود جای دهید.

سریال Hometown Cha Cha Cha درباره‌ی زن دندان پزشکی به نام یون هه جین است که در شهر بسیار موفق است اما به دلایلی مجبور می‌شود از شهر خارج شده و در شهر ساحلی کوچکی نقل مکان کند. در آن‌جا، او با مردی به هونگ دو سیک آشنا می‌شود که به گفته‌ی خودش شاغل نیست اما همیشه در حال کمک به دیگر اهالی شهر در کارهای مختلف است و همه او را دوست دارند. با این که دو سیک اصلا مطابق معیارها و باورهای هه جین نیست، اما عشق کار خود را می‌کند.

سریال های عاشقانه کره ای همیشه پرطرفدار بوده و هستند. بنابراین ما این سریال عاشقانه را به شما پیشنهاد می‌کنیم. همچنین یکی از نکات جالب درباره‌ی این سریال این است که در یک شهر فرضی اتفاق می‌افتد اما لوکیشن آن در حال حاضر یکی از جاذبه‌های کره جنوبی شده و خیلی از کسانی که این سریال را دیده‌اند، از آن نقطه دیدن می‌کنند.

یکه و تنها/ The one and only

سریال یکه و تنها/ The one and only

  • سال انتشار: ۲۰۲۱
  • امتیاز آی ام دی بی: ۷.۴/۱۰
  • تعداد قسمت‌ها: ۱۶
  • ژانر: ملودرام

سریال یکه و تنها، از آن سریال‌های جدید است که علی‌رغم امتیاز بالایی که دارد، کمتر به آن توجه شده و به‌طبع، خیلی از ایرانی‌ها آن را ندیده‌اند.

اگر دلتان سریال ملودرام – جنایی جدیدی می‌خواهد که از چند شخصیت اصلی داشته باشد، از زوایای دید مختلف روایت شود و جنس متفاوتی با دیگر سریال‌هایی که دیده‌اید داشته باشد، نباید «یکه و تنها» را از دست دهید.

داستان سریال: سه زن بیمار، با سه بک گراند مختلف، در آسایشگاه آشنا می‌شوند. آن‌ها زمان زیادی برای زنده ماندن ندارند و تصمیم می‌گیرند تا یک انسان خلاف‌کار را در این مدت باقی‌مانده رسوا کنند. پس از کش‌مکش‌ها و ماجراهایی که پیش می‌آيد، درگیر پرونده‌ای قتل می‌شوند.

نام من/ My Name

معرفی بهترین سریال های کره ای - سریال نام من

  • سال انتشار: ۲۰۲۱
  • امتیاز آی ام دی بی: ۸.۱/۱۰
  • تعداد قسمت‌ها: ۸
  • ژانر: مهیج/ جنایی

اگر بعد از دیدن سریال اسکویید گیم با سریال‌های کره‌ای آشنا شدید و دوست دارید داستان پرهیجان و جنایی دیگری در آن سبک و سیاق ببینید، انتخاب این سریال می‌تواند گزینه خوبی باشد. سریال My name که نام دیگر آن Undercover است، تعداد قسمت‌های کمی دارد و می‌توانید آن را در زمانی کوتاه، مثلا یک آخر هفته تماشا کنید. این سریال یکی از بهترین سریال‌ها در کارنامه‌ی هنری بازیگران خود از جمله هان سوهی نیز به شمار می‌رود.

داستان سریال: پس از این که پدر جیوو ناگهانی می‌میرد، او می‌خواهد هرطور شده از مسبب این اتفاق انتقام بگیرد. او تصمیم می‌گیرد که با یک گنگ مواد مخدر همکاری کند و زیر دست چوی موجین کار کند تا بتواند اطلاعاتی درباره‌ی قاتل پدر خود به دست بیاورد. او پس از مدتی عضو پلیس مخفی می‌شود.

این سریال با امتیاز ۸.۱ از دید کاربران، یکی از جذاب‌ترین گزینه‌ها در میان سریال‌های کره‌ای است.

پنت هاوس/ The Penthouse

penthouse kdrama

  • سال انتشار: ۲۰۲۰-۲۰۲۱
  • نمره آی ام دی بی: ۷.۸/۱۰
  • تعداد قسمت‌ها: ۴۸
  • ژانر: جنایی، رازآلود، مهیج، درام

پنت هاوس یک سریال درام، جنایی و مرموز با ماجراهای لایه‌ لایه است. این سریال در سه فصل و مجموعا ۴۸ قسمت پخش شد و بازیگران معروفی چون Eugene و Kim So Yoen در آن ایفای نقش کرده‌اند. این سریال، در سال‌ ۲۰۲۰ شروع شد و یک سال بعد به پایان رسید. این سریال یکی از پربیننده‌ترین سریال‌های تلویزیونی این سال‌های اخیر است که هر قسمت آن به‌طور میانگین با بودجه ۶۷۰ الی ۶۸۰ میلیون دلار ساخته شده است.

داستان سریال: زنی از طبقه متوسط، در تلاش است تا خود را در سطح جامعه بالا بکشد و تبدیل شود به زنی قدرتمند در پنت هاوس یک ساختمان ۱۰۰ واحدی. در خلال رسیدن به این ثروت و جایگاه، داستان‌ها، رازها و اتفاقات زیادی میان او و دیگر شخصیت‌های این سریال رخ می‌دهد.

اگر هوس دیدن یک سریال کره ای قشنگ با قسمت‌های نسبتا طولانی دارید، تماشای این سریال را از دست ندهید.

فروشگاه کیم/ Kim’s Convenience

معرفی سریال کمدی kim-convenience

  • سال انتشار: ۲۰۱۶-۲۰۲۱
  • نمره آی ام دی بی: ۸.۲/۱۰
  • تعداد قسمت‌ها: ۶۵
  • ژانر: کمدی، درام

شاید به جای عبارت بهترین سریال کره‌ای، برای این داستان باید عبارت بهتری سیت کام کره ای را به کار ببریم. فروشگاه کیم، یک سیت کام در سبک و سیاق و علاقه‌ی غربی‌ها است که در کانادا ساخته شده و یکی از پربیننده‌ترین سریال‌های این کشور و تمام دنیا در حین پخش ۵ فصل خود بود. در صورتی که شما هم طرفدار سیت کام هستید یا می‌خواهید بدانید که یک سیت کام کره‌ای چطور می‌تواند باشد، پس باید حتما فروشگاه کیم را تماشا کنید.

داستان سریال: فروشگاه کیم درباره‌ی یک خانواده‌ی کره‌ای کانادایی است که در تورنتو ساکن هستند و یک فروشگاه کره‌ای را اداره می‌کنند. در این سریال همانطور که از ژانر آن انتظار می‌رود، صحنه‌های خنده‌دار زیادی را شاهد خواهیم بود که بین اعضای این خانواده شکل می‌گیرد.

این سریال، به منظور معرفی فرهنگ‌های مختلف ساخته شده است و به عبارتی می‌توان گفت اثر بسیار موفقی بوده؛ چرا که توانسته در قالب یک داستان چند ملیتی، فرهنگ مردم کره‌ی جنوبی را به مردم غرب به‌طور کامل معرفی کند. بنابراین دیدن این سریال کره ای حال خوب کن را به شما شدیدا توصیه و پیشنهاد می‌کنیم.

دانه برف/ Snowdrop

سریال کره ای snow drop

  • سال انتشار: ۲۰۲۱
  • نمره آی ام دی بی: ۸.۲/۱۰
  • تعداد قسمت‌ها: ۱۶
  • ژانر: عاشقانه، تاریخی

سریال اسنو دراپ یک داستان عاشقانه است که در یکی از سال‌های مهم در زندگی مردم سپری می‌شود. این سریال در سال ۲۰۲۱، در طی ۱۶ قسمت از شبکه JTBC پخش شد. این سریال عاشقانه داستان جذابی را دنبال کرد و طرفداران زیادی را نه تنها در کره، که در ایران هم پیدا کرد. یکی دیگر از دلایل جذابیت این سریال، حضور جیسو، عضو گروه معروف بلک پینک در نقش اصلی آن است.

داستان سریال: وقایع سریال اسنو دراپ در سال ۱۹۸۷ می‌گذرد. سالی مهم در زندگی مردم کره که جنبش دموکرات در آن راه افتاد و به دنبال سیل گسترده‌ی اعتراضات، دیکتاتوری تسلیم شد و جمهوری کره شکل گرفت. اسنو دراپ داستان پسر دانشجویی به نام لیم سوهو است که خونریزی دارد و دختری به نام اون یونگ رو او را نجات داده و در اتاق خوابگاه خود مخفی می‌کند.

دو برند خوش قیمت و محبوب این روزهای بازار تلویزیون را مقایسه کردیم:
مقایسه تلویزیون اسنوا با ایکس ویژن

آقای ملکه/ Mr. Queen

سریال آقای ملکه

  • سال انتشار: ۲۰۲۰
  • امتیاز آی ام دی بی: ۸.۶/۱۰
  • تعداد قسمت ها: ۲۰
  • ژانر: تاریخی، کمدی، عاشقانه

سریال آقای ملکه یک سریال تاریخی در ژانر کمدی عاشقانه است که ۲۰۲۰ براساس یک داستان چینی به نام Go Princess Go ساخته شد. این سریال در ۲۰ قسمت پخش شد و جزء پربیننده‌ترین سریال ها بود. طبق آماره، این سریال ۵مین سریال پربیننده از شبکه‌ کابلی در کره است.

داستان سریال: جانگ بونگ هوان سرآشپز کاخ آبی در کره است. او مردی خوش گذران است که هر کار دلش می‌خواهد می‌کند. یک روز، پس از این که نزدیک است جانش را از دست بدهد، خود را در بدن ملکه چورین در دوران چوسان قدیم پیدا می‌کند. در آن دوران، او با شاه چول جونگ آشنا می‌شود که مردی راحت‌گیر و بی‌بخار است و با این‌که حکمران قلمداد می‌شود، اما همه‌ی قدرت در دست ملکه سان‌وون، همسر شاه پیشین است. حال بونگ هوان قصد دارد تا توجه ملکه سان‌وون را به خود جلب کند و به دنیای مدرن و زندگی آزاد خود برگردد اما در همین حین، او متوجه رازهای زیادی در قصر می‌شود.

علاقه پادشاه/ The Kings Affection

  • سال انتشار: ۲۰۲۱
  • امتیاز آی ام دی بی: ۸/۱۰
  • تعداد قسمت ها: ۲۰
  • ژانر: تاریخی، درام، عاشقانه

سریال علاقه پادشاه سریالی ۲۰ قسمتی است که توسط نویسنده معروف کره جنوبی با اقتباس از کتاب Yeonmo نوشته شده و توسط کمپانی‌های Monster Union و Story Hunter Production در سال 2021 ساخته شده است. نمایش این سریال از 11 اکتبر 2021 در شبکه KBS2 شروع شد و مدتی بعد هم توسط شبکه نتفلیکس در لیست سریال‌های جهانی قرار گرفت و موفق به دریافت نمره imdb بالایی شد.

داستان سریال: سریال علاقه پادشاه سریالی تاریخی است و داستان آن به این صورت است که در زمان‌های قدیم فرزند دوقلو بسیار بد شگون بوده که در همان دوران ملکه کشور یک دختر و پسر دوقلو را به دنیا می‌آورد. جو حاکم بر شرایط باعث می‌شود تا ملکه اعلام کند که فرزند دختر را می‌کشد؛ در صورتیکه او را به بیرون از قصر می‌فرستد تا به دور از اهالی قصر و خطرات زندگی کند. چندین سال بعد فرزند پسر ملکه که به مقام ولیعهدی رسیده بود، می‌میمرد و ملکه تصمیم می‌گیرد تا از فرزند دخترش به عنوان بدل ولیعهد استفاده کند. شرایط زمانی حساس و بحرانی می‌شود که فرزند دختر باید در تلاش باشد تا کسی در قصر متوجه هویت دخترانه او نشود.

بهترین فیلم هایی که براساس رمان ساخته شده‌اند:
فیلم هایی که از روی کتاب ساخته شده اند

جمع بندی

روز به روز به محبوبیت سریال‌های کره‌ای اضافه می‌شود. این محبوبیت، با توجه به ارتقاء سطح سریال‌ها و بهتر شدن بازی بازیگران، بسیار به‌جا و منصفانه است و تعداد زیادی از این سریال‌ها هم دارند به شبکه‌هایی چون نتفلیکس راه پیدا می‌کنند. اگر هنوز سریالی از کره ندیده‌اید، این لیست که در آن انواع سریال‌ها در ژانرهای مختلف گنجانده شده، می‌تواند راهنمای خوبی برای شما باشد.

سوالات متداول

بهترین سریال کره ای تاریخی جدید چیست؟

سریال کره ای چتر ملکه یکی از بهترین سریال های تاریخی جدید در سال ۲۰۲۲ است.

بهترین سریال کره ای در حال پخش چیست؟

سریال The glory، یکی از بهترین سریال های در حال پخش کره ای است که بخش اول آن به پایان رسیده و بخش دوم آن به‌زودی پخش خواهد شد.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

یک دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *