معرفی گوشی های تاشو سامسونگ

دنیای فناوری و گوشی‌های هوشمند طی چند سال اخیر به طور کامل متحول شده است. چند سال قبل اضافه شدن حسگر اثر انگشت و دوربین دوم به گوشی‌ها فناوری‌های جدید محسوب میشد. در ادامه قابلیتی مثل نرخ نوسازی 120 هرتزی تحویل بزرگی را در گوشی‌ها به وجود آورد ولی حال به نقطه‌ای رسیده‌ایم که دیگر هیچ یک از این ویژگی‌ها خاص محسوب نمی‌شود و حتی از یک میان‌رده هم انتظار داریم تا این قابلیت‌ها را داشته باشد. به نوعی می‌توان ادعا کرد واژه نوآوری و خاص بودن معنای متفاوتی به خود گرفته و سازنده‌ها باید کارهای عجیبی انجام دهند تا به عنوان یک نوآوری به حساب بیاید.

از سال‌ها قبل شرکت‌های زیادی در زمینه تولید گوشی تاشو هوشمند فعالیت می‌کردند و تولید اولین مدل به سال 2011 توسط شرکت Kyocera برمی‌گردد. البته این گوشی‌ها هیچ‌گاه به صورت عمده وارد بازار نشد تا زمانی که سازنده بزرگ کره‌‌ای یعنی سامسونگ در سال 2020 فعالیت خود در این حوزه را آغاز کرد. شرکت سامسونگ تصمیم گرفت تا سری نوت خود را قربانی کند و در عوض گوشی‌های سری Z را گسترش دهد. گوشی‌های سری Z مدل‌های تاشو این برنده هستند و در ادامه قصد داریم شما را بیشتر با این محصولات آشنا کنیم.

خرید انواع جدیدترین موبایل های سامسونگ را از سایت تکنولایف دنبال کنید: گوشی های سامسونگ

گوشی سامسونگ تاشو

سامسونگ از سال 2020 به صورت جدی فعالیت خود را در زمینه تولید گوشی‌های تاشو آغاز کرده و به موفقیت خوبی هم دست یافته است. در ادامه ابتدا جدیدترین گوشی‌های این سری را معرفی می‌کنیم و پس از آن به سراغ مدل‌های قدیمی‌تر می‌رویم. در نظر داشته باشید که تنها مدل‌های جدید را می‌توانید به صورت نو خریداری کنید.

گلکسی Z FOLD 4

گلکسی زد فولد 4 بهترین گوشی سامسونگ تاشو جدید است که در سال 2022 روانه بازار شده و مشخصات بسیار جذابی دارد. این گوشی سومین نسل از این سری به حساب می‌آید؛ چرا که اولین سری با نام گلکسی زد فولد 2 به بازار عرضه شده و حالا سامسونگ پس از دو تجربه توانسته گوشی کامل‌تر و بی‌عیب و نقص‌تری را روانه بازار کند. این گوشی برچسب قیمتی بالایی دارد ولی در عوض می‌تواند هم در نقش گوشی و هم در نقش تبلت ظاهر شود.

این محصول به گونه‌ای طراحی شده که از وسط به صورت عمودی تا می‌شود و در حالت بسته یک گوشی با طراحی کشیده است و در حالت باز به یک تبلت با نسبت نزدیک به مربع. سامسونگ این کهکشانی را به گواهی IPX8 نیز مجهز کرده تا بتواند به مدت 30 دقیقه در عمق 1.5 متری دوام بیاورد. نمایشگر بیرونی این محصول (در حالت بسته بودن) اندازه‌ای 6.2 اینچی دارد و از رزولوشن 2316 در 904 بهره می‌برد. این پنل Dynamic AMOLED با گوریلاگلس ویکتوس پلاس پوشیده شده و از نرخ نوسازی 120 هرتزی نیز پشتیبانی می‌کند.

گوشی سامسونگ تاشو

تنها ایراد این نمایشگر را می‌توان نسبت 23.1 به 9 آن در نظر گرفت که باعث می‌شود تا تایپ کردن با این محصول کمی دشوار شود و برنامه‌ها نیز به صورت کشیده‌تر از حالت عادی اجرا شوند. صفحه نمایش داخلی زد فولد 4 (در حالت باز بودن گوشی) اندازه‌ای 7.6 اینچی دارد و از رزولوشن 2176 در 1812 استفاده می‌کند تا در هر اینچ تراکم 373 پیکسلی را شاهد باشیم. این پنل از نوع Foldable Dynamic AMOLED 2X است و از نرخ نوسازی 120 هرتزی و HDR10+ نیز پشتیبانی می‌کند. این نمایشگر هیچ بریدگی یا ناچی ندارد و توانسته حدود 91 درصد از فضا را به خود اختصاص دهد و می‌توانید از یکپارچگی آن لذت ببرید.

سازنده کره‌ای برای این گوشی از تراشه 4 نانومتری اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 کمک گرفته است. این چیپست قدرت بسیار زیادی دارد و یکی از قوی‌ترین تراشه‌های جهان است. این گوشی در سریع‌ترین حالت از پس هر کاری برمی‌آید و هیچ نگرانی بابت عملکرد آن تا چند سال وجود نخواهد داشت. دوربین اصلی این کهکشانی 50 مگاپیکسلی است و دو دوربین تله فوتو 10 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال 3 برابری و یک فوق عریض 12 مگاپیکسلی آن را همراهی می‌کنند. این دستگاه دو دوربین سلفی دارد، یکی به صورت زیر نمایشگر و با سنسور 4 مگاپیکسلی در حالت باز بودن گوشی و دیگری با سنسور 10 مگاپیکسلی در حالت بسته بودن آن.

گلکسی زد فولد 4 از یک باتری 4400 میلی آمپر ساعتی تغذیه می‌کند و شارژ سریع 25 واتی و شارژ بی‌سیم 15 واتی نیز برای آن در نظر گرفته شده است. این مدل از شارژ معکوس بی‌سیم 4.5 واتی نیز پشتیبانی می‌کند. حسگر اثر انگشت یکپارچه با دکمه پاور، پشتیبانی از Samsung DeX، اسپیکرهای استریو تنظیم شده توسط AKG و پشتیبانی از قلم دیگر ویژگی‌های کلیدی این محصول هستند.

خرید زد فولد 4 نسخه 256 رم 12

خرید گوشی 5G

گلکسی Z FLIP 4

گلکسی زد فلیپ 4 همزمان با زد فولد 4 وارد بازار شد ولی قیمت بسیار معقول‌تری دارد. این گوشی به شکلی متفاوت طراحی شده و به صورت افقی از وسط تا می‌شود و به شکل یک مربع کوچک درون جیب قرار می‌گیرد. فریم این کهکشانی آلومینیومی است و گواهی IPX8 آن باعث می‌شود تا خیال شما از بابت ورود آب به داخل گوشی راحت باشد. در بخش نمایشگر این گوشی نیز از دو پنل بهره می‌برد که یکی پنل اصلی و دیگری نمایشگر کوچکی است که در حالت بسته بودن گوشی اطلاعات را به شما نمایش می‌دهد.

سامسونگ تاشو جدید

نمایشگر اصلی از نوع Foldable Dynamic AMOLED 2X با اندازه 6.7 اینچی و رزولوشن FHD+ است و نرخ نوسازی 120 هرتزی و HDR10+ را در اختیار قرار می‌دهد. نمایشگر دوم اندازه 1.9 اینچی دارد و از نوع سوپر امولد است. این پنل رزولوشن 512 در 260 را در اختیار قرار می‌دهد و مانند نمایشگر اصلی با گوریلاگلس ویکتوس پلاس پوشانده شده است تا مقاومت بالایی داشته باشد. از نظر سخت افزاری شرایط این کهکشانی دقیقا مانند زد فولد 4 است و به همین جهت از تکرار مکررات خودداری می‌کنیم.

این گوشی تاشو مانند ایفون 14 یا ایفون 13 از دو دوربین اصلی و فوق عریض با سنسور 12 مگاپیکسلی استفاده می‌کند و دوربین سلفی نیز سنسوری 10 مگاپیکسلی دارد. زد فلیپ 4 از یک باتری 3700 میلی آمپر ساعتی تغذیه می‌کند و شارژ سریع 25 واتی، شارژ بی‌سیم 15 واتی، شارژ معکوس بی‌سیم 4.5 واتی، اسپیکرهای استریو تنظیم شده توسط AKG، حسگر یکپارچه با دکمه پاور و عدم پشتیبانی از کارت حافظه جانبی از دیگر ویژگی‌های این کهکشانی هستند.

خرید زد فلیپ 4 نسخه 256 رم 8

بهترین گوشی های گیمینگ شیائومی کدامند؟
بهترین گوشی شیائومی برای بازی

گلکسی Z FOLD 3

گلکسی زد فولد 3 نسل قبلی زد فولد 4 است و هنوز هم به صورت نو به فروش می‌رسد. این کهکشانی هم به صورت عمودی تا می‌شود و در صورت بسته بودن طراحی کشیده‌ای دارد و ضخامت آن نیز افزایش پیدا می‌کند. این پرچمدار هم از ترکیب شیشه و فلز ساخته شده و سامسونگ تضمین کرده که لولاهای در استفاده طولانی آسیب نبینند. زد فولد 3 دارای یک صفحه نمایش 7.6 اینچی با رزولوشن 2208 در 1768 است از نوع Foldable Dynamic AMOLED 2X است. این پنل حدود 89 درصد از فضای روبرو را به خود اختصاص داده و تراکم 374 پیکسل بر هر اینچ را مقابل چشمان شما قرار می‌دهد. نرخ نوسازی 120 هرتزی و HDR10+ هم از دیگر ویژگی‌های این صفحه نمایش هستند.

پنل این گوشی در حالت بسته بودن اندازه‌ای 6.2 اینچی دارد و از رزولوشن 2268 در 832 استفاده می‌کند. این پنل از نوع Dynamic AMOLED 2X است و نسبت 25 به 9 دارد و باز هم از نرخ نوسازی 120 هرتزی پشتیبانی می‌کند. کیفیت هر دو نمایشگر طبق انتظاری که از سامسونگ داریم بسیار خوب است و رنگ‌ها چشم نواز، دقیق و پویا به نمایش درمی‌آیند. در کنار این موارد نرخ نوسازی 120 هرتزی نیز باعث می‌شود تا همه چیز روان و دوست داشتنی باشد.

گوشی لمسی تاشو

سامسونگ تا سال قبل اصرار داشت تا گوشی‌های خود را با دو تراشه اگزینوس و اسنپدراگون وارد بازار کند و به همین جهت مثلا بسیاری از S22 اولترا موجود در بازار ایران از تراشه اگزینوس استفاده می‌کنند. البته که سامسونگ با عرضه سری S23 با تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 این رویه را تغییر داد. خوشبختانه این گفته در مورد زد فولد 3 صدق نمی‌کند و این گوشی تنها یک نسخه کوالکام دارد. گلکسی زد فولد 3 از تراشه اسنپدراگون 888 بهره می‌برد. اسنپدراگون 888 معماری 5 نانومتری دارد و با وجود این که پرچمدار دو سال قبل کوالکام به حساب می‌آید اما باز هم بسیار قوی است.

دوربین اصلی این پرچمدار سامسونگ 12 مگاپیکسلی مدل Sony IMX555 با اندازه پیکسل 1.8 میکرونی و اندازه 1/1.76 اینچی است و در پس لنزی 26 میلی متری با دیافراگم f/1.8 قرار گرفته است و از فوکوس خودکار تیشخص فاز دو پیکسلی و لرزشگیر اپتیکال تصویر نیز پشتیبانی می‌کند. دوربین فوق عریض 12 مگاپیکسلی و تله فوتو 12 مگاپیکسلی با امکان زوم اپتیکال 2 برابری این دوربین را همراهی می‌کنند و سلفی 10 مگاپیکسلی در حالت بسته و 4 مگاپیکسلی زیر نمایشگر در حالت باز تکمیل کننده این بخش هستند.

گلکسی زد فولد 3 مانند زد فولد 4 از یک باتری 4400 میلی آمپر ساعتی استفاده می‌کند و از شارژ سریع 25 واتی نیز بهره می‌برد. از دیگر مشخصات اصلی این پرچمدار می‌توان به پشتیبانی از پشتیبانی از قلم، حسگر اثر انگشت یکپارچه با دکمه پاور، اسپیکر استریو AKG، پشتیبانی از گواهی IPX8 و در دسترس بودن One UI بر پایه اندروید 12 اشاره کرد.

خرید زد فولد 3 نسخه 256 رم 12

خرید پاوربانک

گلکسی Z FLIP 3

این کهکشانی نسل قبلی زد فلیپ 4 است و از نظر طراحی شباهت زیاد به مدل جدید دارد. این گوشی از صفحه نمایشی Foldable Dynamic AMOLED 2X با اندازه 6.7 اینچی و رزولوشن FHD استفاده می‌کند و در نهایت تراکم 426 پیکسل بر هر اینچ را در اختیار قرار می‌دهد. این پنل از محتوای HDR10+ و نرخ نوسازی 120 هرتزی نیز پشتیبانی می‌کند و توانسته حدود 85 درصد از فضای روبرویی را در اختیار بگیرد. نمایشگر دوم این پرچمدار هم اندازه 1.9 اینچی دارد و از نوع سوپر امولد است.

در زمینه سخت افزار تفاوتی بین زد فلیپ 3 و زد فولد 3 دیده نمی‌شود و هر دو به اسنپدراگون 888 مجهز شده‌اند. این کهکشانی به طور کلی دو دوربین اصلی و فوق عریض با سنسورهای 12 مگاپیکسلی دارد و دوربین سلفی نیز از سنسوری 10 مگاپیکسلی برخوردار است. یکی از نقاط ضعف این گوشی قطعا شارژدهی باتری آن است؛ چرا که به دلیل طراحی خاص سامسونگ موفق نشده از باتری پرظرفیتی استفاده کند و ظرفیت 3300 میلی آمپر ساعتی موجود به روی این محصول نمی‌تواند خیلی دوام بیاورد. این دستگاه به کمک فناوری شارژ سریع 15 واتی شارژ می‌شود و خبری از شارژ سریع 25 واتی نیست.

گوشی سامسونگ تاشو

از دیگر ویژگی‌های کلیدی زد فلیپ 3 می‌توان به حسگر اثر انگشت یکپارچه با دکمه پاور، اسپیکرهای استریو توسعه داده شده توسط AKG، گواهی IPX8 و استفاده از گوریلاگلس ویکتوس اشاره کرد.

خرید زد فلیپ 3 نسخه 256 رم 8

مدل‌های قدیمی‌تر

سه مدل گوشی قبل از گوشی‌های بالا توسط سامسونگ در سال 2020 به بازار عرضه شده‌اند که در عمل نسخه‌های اولیه محصولات تاشو این سازنده هستند و گزینه‌های ایده‌الی به حساب نمی‌آیند به علاوه که دیگر نمی‌توانید این گوشی‌ها را به صورت نو خریداری کنید. گلکسی زد فولد 2 اولین نسل از این سری و گلکسی زد فلیپ و زد فلیپ 5G در اصل نسل اول و دوم از سری زد فلیپ هستند.

مقایسه گوشی ها را در سایت تکنولایف بخوانید:
مقایسه ردمی نوت 10s با Redmi note 11s

گوشی تاشو سامسونگ بخریم؟

با وجود این که برندهای مختلف مثل شیائومی کم و بیش در زمینه تولید گوشی لمسی تاشو فعالیت دارند و مدتی قبل هم گوگل اولین گوشی تاشو خود را معرفی کرد اما باز هم بهترین انتخاب پیش روی کاربران مدل‌های تاشو سامسونگ است؛ چرا که این محصولات طی سه سال اخیر کامل‌تر شده‌اند و سامسونگ تجربه بیشتری را کسب کرده است. به طور کلی اما شاید خرید گوشی تاشو خیلی منطقی نباشد؛ زیرا شما می‌توانید یک گوشی پرچمدار مانند S23 اولترا را با قیمتی کمتر خریداری کنید.

گلکسی S23 اولترا نه‌تنها ارزان‌تر زد فولد 4 است بلکه در بسیاری از زمینه‌ها مانند کیفیت نمایشگر، قدرت سخت افزاری، کیفیت دوربین، شارژدهی باتری و حتی وجود قلم به همراه محصول وضعیت بهتری دارد. تنها در صورتی گوشی تاشو بخرید که واقعا به این محصولات علاقه دارید و در غیر این صورت هنوز خرید این مدل‌ها چندان منطقی به نظر نمی‌رسد.

سوالات متداول

قیمت گوشی تاشو سامسونگ چقدر است؟ گران‌ترین گوشی تاشو سامسونگ زد فولد 4 است. زد فلیپ 4 اما قیمت کمتری دارد و با بودجه معقول‌تری می‌توان آن را خریداری کرد.

بهترین گوشی تاشوی سامسونگ چیست؟ بدون شک گلکسی زد فولد 4 بهترین گوشی سامسونگ است.

کدام مدل گوشی تاشو سامسونگ ارزش خرید بیشتری دارد؟ شاید زد فلیپ 3 به دلیل قیمت کمتر ارزش خرید بالاتری نسبت به زد فولد 4 داشته باشد. به طور کلی هم سری زد فلیپ به دلیل قیمت بهتر ارزش خرید بالاتری دارد، هرچند که این مدل نمایشگر خیلی بزرگی را در اختیار قرار نمی‌دهد.

ads

می‌خواهید لپ تاپ اپل خود را بفروشید یا به تنظیمات کارخانه برگردانید؟ مطلب زیر را بخوانید:

ریست فکتوری مک بوک

یک دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *