باز کردن قفل گوشی سامسونگ بدون از دست رفتن اطلاعات

فهرست مطالب

  • باز كردن قفل گوشي سامسونگ بدون از دست دادن اطلاعات
  • آموزش باز كردن قفل گوشي سامسونگ در مدل‌های قدیمی
  • روش باز كردن قفل گوشي سامسونگ با برنامه
  • باز کردن رمز گوشی سامسونگ
  • باز كردن قفل گوشی سامسونگ با تماس اضطراری
  • جمع بندی؛ چگونه رمز گوشی سامسونگ را باز کنیم؟
  • سوالات متداول

بسیاری از کاربران گوشی‌های هوشمند و کاربران گوشی‌های سامسونگ در شرایطی گرفتار می‌شوند که نیاز دارند بدون از دست رفتن اطلاعات قفل گوشی را باز کنند. البته که باز كردن قفل گوشي سامسونگ بدون از دست رفتن اطلاعات کار آسانی نیست و باز هم نیاز به تائیدهای مختلف دارد. ممکن است به هر دلیلی رمز گوشی را فراموش کرده باشید یا کسی اکثر انگشت شما را از روی گوشی حذف کرده و اثرانگشت خود را روی آن قرار داده باشد. در این مواقع تنها راهی که برایتان باقی می‌ماند حذف قفل گوشی است که کار آسانی هم نیست و ممکن است تمام اطلاعات گوشی پاک شود؛ اما باز کردن قفل گوشی سامسونگ بدون از دست رفتن اطلاعات امکان‌پذیر است که البته شرایط خاص خود را دارد. در این مطلب راه های باز کردن قفل گوشی سامسونگ بدون پاک شدن اطلاعات را آموزش می دهیم، همراه ما باشید.

تکنولایف جدیدترین های سامسونگ را با قیمت مناسب به شما پیشنهاد می‌کند: گوشی سامسونگ

باز كردن قفل گوشي سامسونگ بدون از دست دادن اطلاعات

بهترین و اصولی‌ترین راه باز کردن قفل گوشی سامسونگ بدون از دست رفتن اطلاعات، استفاده از برنامه Find My گوشی سامسونگ است؛ البته برای استفاده از این برنامه باید زمانی که گوشی را تهیه می‌کنید یا وقتی که رمز گوشی را فراموش نکرده‌اید آن را فعال کرده باشید. همچنین برای استفاده از برنامه Find My سامسونگ باید درون گوشی سیم کارت باشد یا به اینترنت WIFI متصل شده باشد. برای باز کردن قفل گوشی سامسونگ به کمک برنامه Samsung Find My Mobile باید رمز و آیدی حساب کاربری سامسونگ خود را داشته باشید. برای حذف قفل گوشی سامسونگ با کمک فایند مای سامسونگ طبق روش زیر عمل کنید:

باز كردن رمز گوشي سامسونگ

ابتدا در کامپیوتر وارد سایت Samsung Find My Mobile شوید.

سپس با رمز و نام کاربری وارد حساب کاربری سامسونگ خود شوید.

سمت راست صفحه، در جایی که گزینه های بیشتر وجود دارند روی گزینه More کلیک کنید.

در انتها گزینه Unlock My Device را می بینید، روی آن کلیک کنید.

حالا دوبار رمز حساب کاربری سامسونگ خود را وارد کنید و Unlock را بزنید.

قابلیت Find My یکی از روش‌های باز کردن قفل گوشی سامسونگ بدون از دست رفتن اطلاعات به‌حساب می‌آید. به همین دلیل حتما زمانی که گوشی را می‌خرید، حساب کاربری سامسونگ بسازید و آن را به گوشی متصل کنید تا از این قابلیت‌های کاربردی بهره‌مند شوید. در ادامه روش ساخت اکانت سامسونگ را به شما آموزش می‌دهیم.

چگونه اکانت سامسونگ بسازیم؟

شما به کلی از دو طریق می‌توانید اکانت سامسونگ برای خود بسازید، یکی از طریق خود گوشی و دیگری از طریق مرورگر. در نظر داشتن باشید که حتما به یک ایمیل آدرس نیاز خواهید داشت و اگر ایمیل ندارید مطلب آموزش کامل روش های ساخت جیمیل در گوشی و کامپیوتر را در بلاگ تکنولایف مطالعه کنید.

از طریق گوشی

به تنظیمات گوشی خود مراجعه کرده و از بالا صفحه گزینهSamsung account را انتخاب کنید. در صفحه جدید به روی گزینه Create account کلیک کنید کنید. در مرحله بعد باید قوانین سامسونگ را تایید کرده و گزینه Next را بزنید. در ادامه باید تاریخ تولد، ایمیل، رمز و نام و نام خانوادگی خود را وارد کرده و مجدد Next را انتخاب کنید. در ادامه از شما ساخته می‌شود تا کد ایمیل شده را از داخل ایمیل خود در کادر وارد کنید. اکانت سامسونگ شما به همین راحتی ساخته شده و آماده استفاده است.

آموزش باز كردن قفل گوشي سامسونگ

از طریق مرورگر

به مرورگر خود وارد شوید، فرقی نمی‌کند که این مرورگر به روی گوشی باشد یا تبلت یا لپ تاپ و وارد بخش مربوطه در سایت سامسونگ شوید. در این صفحه گزینه Create account را انتخاب کرده و مانند بالا مراحل را پشت سر بگذارید. پس در صورتی که می‌خواهید در صورت فراموشی رمز گوشی سامسونگ با مشکل مواجه نشوید و بتوانید به راحتی گوشی را باز کنید حتما یک اکانت سامسونگ بسازید.

آموزش باز كردن قفل گوشي سامسونگ در مدل‌های قدیمی

اگر گوشی سامسونگ شما از اندروید 4.4 یا پایین‌تر استفاده می‌کند می‌توانید مراحل باز كردن قفل گوشي سامسونگ با کد دریافتی از گوگل را پشت سر بگذارید. برای این کار:

  • رمز گوشی را 5 مرتبه اشتباه وارد کنید؛
  • 30 ثانیه منتظر شوید و سپس به روی گزینه Forgotten Pattern کلیک کنید؛
  • کد ایمیل شده به اکانت جیمیل خود را در کادر موجود به روی صفحه وارد کنید؛
  • گوشی باز می‌شود و شما امکان خواهید داشت تا برای گوشی خود رمز جدیدی در نظر بگیرید؛
  • در نظر داشته باشید که اطلاعات شما در این روش حذف نخواهد شد.

خرید مک بوک

روش باز كردن قفل گوشي سامسونگ با برنامه

یکی از راه‌هایی که برای باز كردن رمز گوشي سامسونگ پیش روی شماست، استفاده از نرم افزارهای شخص ثالث است. این اپلیکیشن‌ها تعداد زیادی دارند ولی ما قصد داریم برنامه Tenorshare 4uKey را به شما معرفی کنیم. شما می‌توانید این برنامه را برای ویندوز و مک به صورت رایگان دریافت کنید. پس از نصب برنامه مراحل زیر را طی کنید.

چگونه رمز گوشی سامسونگ را باز کنیم

  • گوشی مورد نظر را به لپ تاپ یا کامپیوتر خود متصل کنید؛
  • برنامه Tenorshare 4uKey را باز کرده و گزینه Remove Screen Lock without Data Loss را انتخاب کنید؛
  • اطلاعات گوشی خود نظیر نام و مدل آن را انتخاب کرده و گزینه Next را بزنید؛
  • اگر نام گوشی‌ها در لیست نیست یعنی این برنامه نمی‌تواند به بازکردن قفل گوشی سامسونگ شما اقدام کنید و باید روش بعدی را پیش بگیرید (بیشتر گوشی‌های جدید به دلایل امنیتی اندروید و گوگل دیگر در لیست نیستند و به احتمال زیاد این روش برای شما کاربرد نخواهد داشت)؛
  • مانند توضیحات صفحه، گوشی خود را در حالت download mode قرار دهید. این کار برای مدل‌های مختلف می‌تواند متفاوت باشد و به همین جهت توصیه می‌کنیم دقیقا طبق توضیحات برنامه پیش بروید (چون روش‌ها یکسان نیست نمی‌توانیم این بخش را مرحله به مرحله توضیح دهیم)؛
  • در این مرحله منتظر بمانید تا برنامه قفل گوشی را باز کند؛
  • تمام!

باز کردن رمز گوشی سامسونگ

یکی از روش‌های تضمینی باز شدن قفل گوشی سامسونگ، استفاده از ریست فکتوری گوشی است؛ اما در این روش تمام اطلاعات گوشی که شامل رمز گوشی هم می‌شود پاک می‌شوند و انگار گوشی را نو خریداری کرده اید. کاملا خام و بدون هیچ برنامه‌ای به جز برنامه‌های پیش‌فرض گوشی که شامل دوربین، گالری، موسیقی و برنامه تماس‌ها می‌شود.

برای باز کردن رمز گوشی به کمک ریست فکتوری طبق مراحل زیر عمل کنید:

  • ابتدا به سایت Find My Phone گوگل بروید.
  • حالا باید با وارد کردن رمز و آیدی حساب گوگل، وارد اکانت خود شوید.
  • سپس گوشی مورد نظر که می خواهید آن را ریست فکتوری کنید انتخاب کنید.
  • درآخر هم گزینه Erase یعنی پاک کردن را انتخاب کنید تا تمام اطلاعات گوشی‌ای که انتخاب کردید پاک شود.

حالا رمز یا هر سیستم محافظتی که روی گوشی تنظیم کرده بودید پاک شده و می‌توانید از ابتدا روی آن قفل بگذارید؛ اما اگر هرچند وقت یک بار از اطلاعات گوشی خود در گوگل درایو یا روی کامپیوتر بکاپ تهیه کنید، در این مواقع هیچ اطلاعاتی را از دست نخواهید داد و پس از ریست فکتوری می‌توانید تمام فایل‌ها و تنظیمات خود را به گوشی بازگردانید.

مقایسه ایفون و سامسونگ دو غول قدیمی موبایل را بخوانید:
آیفون یا سامسونگ

ریست فکتوری گوشی به کمک ریکاوری مود

یکی از روش‌های بسیار کارآمد برای ریست فکتوری گوشی‌های سامسونگ، استفاده از بخش ریکاوری مود است که به رمز و منوی گوشی کاری ندارد. فقط کافیست طبق مراحل زیر و به کمک دکمه‌های کنار گوشی این روش را انجام دهید.

باز كردن قفل گوشي سامسونگ

  • ابتدا دکمه پاور را نگه دارید تا گوشی خاموش شود.
  • سپس دکمه پاور به همراه دکمه کاهش صدا و در برخی از گوشی‌ها افزایش صدا را نگه دارید.
  • وقتی لوگوی سامسونگ را دیدید دکمه افزایش یا کاهش صدا را رها کنید و همچنان پاور را نگه دارید.
  • حالا وارد ریکاوری مود گوشی می‌شوید. در این مرحله به کمک دکمه‌های کنترل صدا و پاور می‌توانید گزینه‌های به نمایش درآمده را انتخاب کنید.
  • گزینه Wipe Date/Factory Reset را انتخاب کنید.
  • حالا گزینه Yes را بزنید.
  • در انتها باید منتظر بمانید تا گوشی تمام اطلاعات را پاک کند و ریبوت شود.
  • با اتمام این مراحل، گوشی دوباره به حالت اولیه برمی‌گردد و می‌توانید دوباره رمز، اثر انگشت یا تشخیص چهره جدید بگذارید.

بیشتر بخوانید:
گزارش مالی سامسونگ در سه ماهه چهارم ۲۰۲۱

باز كردن قفل گوشی سامسونگ با تماس اضطراری

شرکت گوگل طی چند سال اخیر تلاش کرد تا امنیت اندروید و گوشی‌های اندرویدی را افزایش دهد و در همین راستا بسیاری از روش‌های قدیمی کارایی خود را از دست دادند. زمانی در اندروید 5 یا پایین‌تر شما به کمک تماس اضطراری می‌توانستید قفل گوشی را باز کنید ولی چنین چیزی در حال حاضر امکان‌پذیر نیست و باید از روش‌های بالا بهره ببرید.

جمع بندی؛ چگونه رمز گوشی سامسونگ را باز کنیم؟

زمانی که کاربری می‌خواهد قفل گوشی خود را بدون از دست رفتن اطلاعات باز کند برای گوگل و اندروید مشخص نیست که این فرد صاحب گوشی است یا آن را دزدیده است. در واقع اگر باز کردن گوشی بدون از دست رفتن اطلاعات ساده بود هر کسی می‌توانست از اطلاعات شخصی شما استفاده کند. در همین راستا در گوشی‌های قدیمی به دلیل امنیت پایین‌تر می‌توانید بدون مشکل رمز گوشی را حذف کنید ولی در گوشی‌های جدیدتر حتما باید از قابلیت Find My Mobile سامسونگ استفاده کنید تا گوشی مطمئن شود که شما صاحب گوشی هستید.

اگر گوشی جدید دارید و رمز آن را فراموش کرده‌اید باید بگوییم تنها راه پیش روی شما ریست فکتوری است و این کار باعث از دست رفتن کل اطلاعات شما خواهد شد.

سوالات متداول

چجوری بدون پاک شدن اطلاعات قفل گوشی سامسونگ را باز کنیم؟ به کمک سایت Find My یا برنامه Tenorshare 4uKey می توانید قفل گوشی را بدون حذف اطلاعات باز کنید.

چجوری گوشی سامسونگ را ریست فکتوری کنیم؟ به کمک برنامه Find My گوگل یا ریکاوری مود گوشی می توانید گوشی سامسونگ را ریست فکتوری کنید.

آیا می توانیم اثرانگشت را از روی گوشی پاک کنیم؟ بله به کمک روش هایی مانند ریست فکتوری یا سایت Samsung Find My Mobile برای گوشی های سامسونگ می توانید اثر انگشت و تشخیص چهره را بدون پاک شدن اطلاعات عوض کنید.

ads

مقایسه Macbook air و Pro ساخت 2022 و 2023 را در مطلب بالا از دست ندهید.

تفاوت مک بوک ایر و پرو

یک دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *