بهترین سریال‌های نتفلیکس 2022 | معرفی 69 سریال برای تماشا در Netflix

برای کسانی که به دنیای سرگرمی و برنامه‌های تلویزیونی علاقه‌مند هستند، Netflix نه تنها نام آشنایی‌ست؛ بلکه به عنوان بهترین تولیدکننده‌ی سریال‌های روز شناخته می‌شود. استودیوی پخش آنلاین فیلم نتفلیکس تنها در سال گذشته، 15 درصد از ترافیک مصرفی جهان را به خود اختصاص داده. اگر می‌خواهید بهترین‌های Netflix را تماشا کنید، با ما همراه شوید، تا در این مطلب بهترین سریال‌های نتفلیکس در سال 2021 را به شما معرفی کنیم.

بهترین سریال های نتفلیکس در ژانرهای مختلف

۱. سریال Wednesday / ونزدی

فصل اول سریال ونزدی، یکی از بهترین سریال های نتفلیکس است که به تازگی از این شبکه پخش شده و کلی بین طرفداران Addams Family و عاشقان ژانر دارک فانتزی هوادار پیدا کرده است. چه با خانواده‌ی عجیب‌وغریب آدامز آشنایی داشته باشید چه نه، این سریال می‌توانند متحیرتان کند تا کل قسمت‌هایش را یک روزه تمام کنید. سریال ونزدی که به کارگردانی تیم برتون ساخته شده، درباره ونزدی آدامز، دختر این خانواده است که به مدرسه‌ی شبانه‌روزی نورمور فرستاده شده و ماجراهایی بین او و دیگر هم‌مدرسه‌ای‌هایش پیش می‌آید. لباس‌های ونزدی، گریم شخصیت‌ها و دکور سریال، به‌حدی تحسین‌برانگیز بوده که بلافاصله پس از پخش، Cosplayهای زیادی از آن الهام گرفت. این سریال، در مدت کوتاهی از پخشش می‌گذرد، به دومین سریال پربیننده انگلیسی‌زبان نتفلیکس تبدیل شده است.

سریال wednesday نتفلیکس

۲. سریال The Serpent / مار

پخش فصل اول سریال The Serpent با همکاری مشترک نتفلیکس و شبکه‌ی BBC انگلستان از آپریل 2021 آغاز شده.

این سریال از آن دست درام‌های تلویزیونی‌ست که بر اساس واقعیت شکل گرفته. گرچه تولیدکنندگان آن اذعان کرده‌اند دیالوگ‌ها و جزئیات فیلم کاملا تخیلی است، اما با تماشای این سریال به دنیای واقعیِ یک تبهکار بین‌المللی وارد خواهید شد.روایت فیلم ساده و یکدست است و به صورت موازی داستان سرقت‌های دزد و قاتل تایلندی؛ چارلز صبهراج را در کنار نحوه‌ی دستگیری‌اش به تصویر می‌کشد.

بهترین سریال های نتفلیکس - the serpent

موارد کاربردی دیگر: بهترین سایت ها و برنامه های دانلود عکس پروفایل اینستاگرام

۳. سریال Lupin / لوپن

یکی از سریال های برتر نتفلیکس، سریال فرانسوی Lupin است که اقتباسی آزاد از داستان آرسن لوپن می‌باشد. داستان این سریال، روایتگر زندگی جوان مهاجری به نام آسانه دیوپ با بازی عمر سی است. این جوان به اشتباه توسط کارفرمایش به عنوان دزد معرفی می‌شود، و مدتی را در زندان می‌گذراند. او پس از آزادی، با فرورفتن در نقش دزد نجیب‌زاده (آرسن لوپن) سعی دارد از کارفرمایش انتقام بگیرد. این سریال که در ژانر معمایی جنایی ساخته شده، به تازگی برای فصل سوم تمدید شده است.

سریال فرانسوی Lupin

کنجکاوی های خود را سرکوب نکنید: خواندن پیام های پاک شده واتساپ

۴. سریال Bridgerton / بریجرتون

اگر طرفدار سریال‌های رمانتیک کلاسیک انگلیسی هستید، بریجرتون یکی از بهترین برنامه‌های تلویزیونی نتفلیکس است که می‌توانید پیدا کنید. در درام جسورانه‌ی Bridgerton، داستان خانواده‌ی اشرافی بریجرتون در لندن آن دوران را شاهد هستیم. این سریال که یادآور داستان‌های رمانتیک تاریخی است، از رمانی به همین نام به نویسندگی جولیا کوین اقتباس شده است.

فیلمنامه‌ی دقیق، طراحی لباس و دکور شاد و رنگارنگ، در کنار لحظات بازیگوشانه‌ی داستان تا به اینجای کار طرفداران درام‌های عاشقانه تاریخی را راضی نگه داشته است. تا به‌حال دو فصل از این سریال پخش شده و برای فصل‌های سوم و چهارم هم تمدید شده است.

سریال نتفلیکس bridgerton

۵. سریال Cobra Kai/ کبرا کای

سریال پر طرفدار یوتیوب Cobra Kai پس از موفقیت در فصل اول، توسط شبکه‌ی نتفلیکس خریداری شد و فصل‌های بعدی با مشارکت Netflix توجه بیشتری به خود جلب کرد.

اگر به دنبال سریالی با تم ورزشی هستید، کبرا کای را به شما معرفی می‌کنیم. این سریال در واقع ادامه‌ی روایت بچه‌ی کاراته‌کار است. اما در فضا و داستانی جدید؛ قهرمان جودویی سعی دارد با آموزش‌های خود، جذابیت‌های جودو را به نسل جدید معرفی کند. این سریال در قالب Anime هم ساخته و پخش می‌شود.

سریال Cobra Kai

بیشتر بخوانید:

تلویزیون ایرانی بخریم یا خارجی؟ کدام برند تلویزیون ایرانی بهتر است؟

۶. سریال The Haunting of Hill House / تسخیرشدگان خانه‌ی هیل

اگر به دنبال بهترین سریال Netflix در ژانر وحشت هستید؛ بی هیچ تعللی سریال تسخیرشدگان خانه‌ی هیل را ببینید. و اگر به این سریال علاقمند شدید حتما سر وقت سریال The Haunting of Bly Manor (تسخیرشدگان عمارت بلای) که در واقع فصل دوم این سریال (با موضوعی متفاوت) محسوب می‌شود هم بروید.

این سریال روایت خانواده‌ای پرجمعیت است که برای زندگی به یک خانه یا عمارت قدیمی نقل مکان می‌کنند و در آنجا با داستان‌ها و لحظات وحشتناکی مواجه می‌شوند. داستان در دو بستر گذشته و حال روایت می‌شود و ماجراهای جذابی شخصیت‌ها را به گذشته خود متصل می‌کند. تسخیرشدگان خانه‌ی هیل در خلق لحظات وحشت بسیار شگفت‌انگیز عمل کرده و گریم شخصیت‌ها آن‌قدر خوب است که مخاطبین را در جای خود میخکوب می‌کند.

سریال های پر مخاطب Netflix

پیشنهاد نویسنده: دقیق ترین سایت هواشناسی دنیا

۷. سریال The Haunting of Bly Manor

این مینی‌سریال دنباله‌ای برای سریال بسیار محبوب The Haunting of Hill House است. در سریال The Haunting of Bly Manor ما با کاراکترهای جدید و محیطی متفاوت رو به رو خواهیم شد. با وجود این تفاوت‌ها، باید بگوییم که این اثر به اندازه سریال اصلی از نظر احساسی ویرانگر است. این مینی‌سریال بر اساس نوشته‌های هنری جیمز (Henry James) که برجسته‌ترین آن‌ها Turn of the Screw است، ساخته شده و در دهه 80 میلادی جریان دارد.

سریال The Haunting of Bly Manor داستان زن آمریکایی جوانی را دنبال می‌کند که گذشته‌ای مرموز دارد. او برای کار در خانه و نگهداری از دو کودک در عمارت شناخته شده‌ی Bly Manor استخدام می‌شود. اما اوضاع در این عمارت آن طور که انتظار می‌رفت پیش نمی‌رود و اتفاقات عجیبی رخ می‌دهد. با این که سریال The Haunting of Hill House بسیار ترسناک بود، اما این اثر آن قدرها هم شما را به وحشت نخواهد انداخت و حتی تلاشی هم برای ترساندن مخاطب نمی‌کند. سریال The Haunting of Bly Manor در واقع یک Ghost Story و Gothic Romance است. اگر دوست دارید یک مجموعه عاشقانه و احساسی که در آن شبح و روح هم وجود دارد ببینید، به سراغ این سریال بروید. مطمئن باشید پس از تماشای قسمت آخر آن شدیدا احساساتی خواهید شد.

برترین شوهای ترسناک نتفلیکس

۸. سریال The Crown / تاج

سریال تاج در دسته‌ی سریال‌های زندگی‌نامه نتفلیکس جای می‌گیرد. و تا انتهای فصل پنجم توانست مخاطب را همراه کند. تا به حال ۵ فصل از این سریال نتفلیکس پخش شده و برای فصل ششم و نهایی آن هم تمدید شده است.

سریال “تاج” زندگی ملکه الیزابت دوم را به تصویر می‌کشد. و سعی دارد نگاه واقع‌گرایانه و صمیمی به زندگی خاندان سلطنتی انگلستان داشته باشد.

سریال های تاریخی ۲۰۲۲

۹. سریال Russian Doll / عروسک روسی

به گفته‌ی بسیاری از منتقدین Russian Doll بهترین سریال اورجینال Netflix تاکنون است. این سریال یک کمدی تلخ در مورد زندگی و مردن است. حین تماشای Russian Doll در حالی‌که با صدای بلند می‌خندید، لحظه‌ای بعد غم ویرانگری شما را به گریه می‌اندازد. شاید داستان‌هایی از این قبیل، چندین بار تا به حال ساخته شده باشند، اما این سریال در ژانر و نحوه روایت تفاوت‌ چشمگیری با بقیه دارد.

فصل اول سریال در سال ۲۰۱۹، و فصل دوم آن در ۲۰۲۲ ساخته و پخش شده است.

سریال های جدید نتفلیکس

۱۰. سریال The Queen’s Gambit / گامبی وزیر

سریال گامبی وزیر جز بهترین‌های Netflix در زمینه‌ی مینی‌سریال محسوب می‌شود. این سریال 7 قسمتی زندگی بت هارمون قهرمان شطرنج جهان را با تمام موفقیت‌ها و ناکامی‌هایش به تصویر می‌کشد. شاید پیش از دیدن این سریال فکر کنید، تماشای فیلمی راجع به شطرنج هیجانی نخواهد داشت. اما به شما اطمینان می‌دهیم گامبی وزیردر زمره‌ی پرهیجان‌ترین فیلم‌های ورزشی سال‌های اخیر است. سریال گامبی وزیر اقتصابی از رمانی به همین نام است. محبوبیتی که سریال و بازیگر نقض اولش به دست آورد، منجر به افزایش فروش کتاب گامبی وزیر هم شد. این سریال هنوز هم یکی از بهترین سریال های نتفلیکس به‌شمار می‌رود.

سریال گامبی وزیر

۱۱. سریال Dark/ تاریک

سریال آلمانی Dark بهترین سریال نتفلیکس برای تمرین دادن به ذهن است. اگر حوصله‌ی کمی پیچید‌گی را دارید؛ تماشای سریال Dark را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

داستان این سریال در خط زمانی چندگانه‌ای مدام در حال حرکت است. شما شاهد زندگی کاراکترهای فیلم در زمان حال، چندین گذشته و چندین آینده خواهید بود. حال که سریال دارک به پایان رسیده، بهترین زمان برای دیدن کل سریال پشت سر هم است و می‌توانید مطمئن باشید که چیزی از داستان فراموشتان نمی‌شود.

برنامه های تلویزیونی نتفلیکس ۲۰۲۲

پیشنهاد نویسنده: ۵ فیلم رازآلود برتر در قرن 21

۱۲. سریال Money Heist / سرقت پول

سریال Money Heist یا به زبان اسپانیای la casa de papel (خانه‌ی اسکناس) موفق‌ترین سریال دزد و پلیسی نتفلیکس و جهان است. فیلم‌نامه‌ی این سریال طی دو فصل، به صورت شگفت انگیزی پرده از هوشمندانه‌ترین سرقتی که تا به حال دیده‌اید برمی‌دارد. درست زمانی که خیالتان راحت شد، در فصل سه برگه‌هایی تازه‌ای از یک سرقت جدید را پیش رویتان می‌گذارد. سریال مانی هایست به تازگی به پایان رسیده اما احتمالا المان‌های جذاب این سریال به‌خصوص لباس‌ها و ماسک سالوادور دالی، تا سال‌های سال در خاطر بینندگان و طرفداران پروفسور و تیم دوست‌داشتنی‌اش باقی بماند. کره جنوبی نیز به تازگی اقتباسی از این سریال داشته است.

سریال Money heist

۱۳. سریال Mindhunter / شکارچی ذهن

سریال محبوب شکارچی ذهن اقتباسی خوب از رمانی به همین نام، اثر جان ادوارد داگالاس است. برخی قسمت‌های Mindhunter را دیوید فینچر کارگردانی کرده است.

سریال Mindhunter راجع به طرح پژوهشی FBI برای شناخت انگیزه‌ها و دلایل قتل، توسط قاتلین زنجیره‌ای ‌است، پس می‌توان مطمئن بود شکارچی ذهن سرشار از لحظات تعلیقی‌ست، که نفس‌تان را تنگ خواهد کرد. براساس شایعات ساخت فصل سوم این سریال باز هم توسط فینچر ادامه خواهد یافت. اگر صبر و دقت زیادی در آثار هنری دارید، دیدن آن را به شما توصیه می کنم.

سریال مایندهانتر نتفلیکس

پیشنهاد فوق کاربردی: بهترین برنامه های رایگان ادیت فیلم

۱۴. سریال Stranger Things / چیزهای غریب

چیزهای غریب بهترین سریال نتفلیکس در ژانر تخیلی، در سال‌های اخیر است که هر فصل، موفقیت بیشتری نسبت به فصل قبل داشته است. اتفاق‌های اصلی فیلم در یک آزمایشگاه مخفی و خطرناک می‌گذرد. دانشمندانی که به دنبال پیدا کردن راهی برای سفر در زمان و ورود به جهان‌های موازی هستند، ناخواسته مرتکب خطاهایی می‌شوند که نظم جهان را به هم می‌ریزد. به تازگی فصل چهارم این سریال پخش شده که توانسته رکورد بیشترین بازدید در بین سریال‌های انگلیسی زبان را از آن خود کند و به جرات می‌توان گفت بهترین، یا یکی از سریال‌های برتر نتفلیکس در تمام دوران است. شخصیت‌های اصلی سریال در فصل اول همگی کودک و کم‌سن‌وسال بودند که به مرور زمان و با جلوتر رفتن داستان، بزرگتر شده و بازی‌های بهتر و پخته‌تری از خود به نمایش گذاشتند. انتظار می‌رفت که سریال Wednesday رکورد Stranger things را بزند اما با اختلاف کمی پشت آن مانده است. این سریال نه فقط بین مخاطبین نوجوان، که بین بزرگسالان هم محبوبیت زیادی دارد.

سریال چیزهای غریب

۱۵. سریال Big Mouth/ دهان گشاد

سریال Big Mouth بدون شک یکی از بهترین سریال های نتفلیکس 2022 است. این شبکه سریال‌های انیمیشنی زیادی را پخش می‌کند، اما اثری ما قصد داریم به شما معرفی کنیم، می‌توان گفت نسبت به سایر آثار برتر است. این سریال حول محور اتفاقات مربوط به دوران بلوغ دختران و پسران می‌چرخد. این اثر بر اساس اتفاقات دوران نوجوانی کمدینی به نام نیک کرول (Nick Kroll) ساخته شده که ساکن حومه شهر نیویورک بوده است. سریال Big Mouth زندگی گروهی از نوجوانان را به تصویر می‌کشد که با هیولایی هرمونی خود تعامل دارند و این هیولا گاهی آن‌ها را به شدت به دردسر می‌اندازد. این اثر ممکن است برای‌تان بسیار جالب باشد و احتمالا نظرتان را جلب خواهد کرد، چون مشابه آن را زیاد ندیده‌اید. مهم‌تر از همه این است که این سریال لحظات خنده‌دار زیادی دارد و حسابی می‌تواند سرگرم‌تان کند. جدای از کرول، صداپیشه‌های مطرح دیگری نیز در این اثر حضور دارند که از میان آن‌ها می‌توان به جان مولانی (John Mulaney)، مایا رودلوف (Maya Rudolph)، جیسون منزوکاس (Jason Mantzoukas) و جوردن پیل (Jordan Peele) اشاره کرد. اگر به دنبال اثری کمدی و سرگرم‌کننده هستید، حتما به سراغ سریال Big Mouth بروید.

سریال انیمیشنی Big mouth نتفلیکس

۱۶. سریال Human Resources/ منابع انسانی

آیا از تماشای سریال Big Mouth لذت برده‌اید؟ آیا موری (Maury)، هیولای هورمون مرد یا کانی (Connie)، هیولای هورمون مونث کاراکترهای مورد علاقه‌تان بوده‌اند. در این صورت سریال Human Resources می‌تواند انتخاب خوبی برای شما باشد. این اسپین آف (Spin-off) در سال 2019 معرفی شده و توسط خالقان سریال Big Mouth ساخته شد. علاوه بر این، کلی گالوسکا (Kelly Galuska) که نویسنده سریال‌های Big Mouth و Bojack Horseman بوده نیز در ساخت این اثر نقش داشته است. در این سریال تمرکز اصلی دیگر روی انسان‌ها نیست و هیولاها هستند که در محوریت داستان قرار دارند. در این اثر قرار است شاهد نحوه روابط آن‌ها باشیم و با چالش‌های‌شان برای کمک به انسان‌ها همراه شویم. موری و کانی در سریال Human Resources حضور خواهند داشت و ما شاهد حضور برخی از شخصیت‌های جدید و قدیمی خواهیم بود. باید انتظار داشته باشید که در این مجموعه همان سبک انیمیشنی پیشین را ببینید، با شوخی‌هایی که به وقایع نسخه اصلی اشاره دارند رو به رو شوید و چند کاراکتری با علاقه فراوان به موسیقی را مشاهده کنید. احتمالا در این نسخه تمرکز بیشتر روی موضوعاتی است که برای بزرگسالان مناسب خواهد بود. کاراکتر اصلی انسان در این سریال یک مادر است که به تازگی بچه‌دار شده و حالا چالش‌های زیادی برای ارتباط برقرار کردن با فرزندش دارد.

اگر Big Mouth را دیده باشید، می‌دانید که این سریال تلاش کرد که تابوهای نوجوانانه و مواردی که باعث خجالت‌زدگی بسیاری از افراد می‌شد را به نمایش بگذارد. در واقع سازندگان قصد داشتند چیزهایی که به نظر نوجوانان ترسناک و آسیب‌زننده می‌آید و حتی موجب منزوی شدن‌شان می‌شود را به تجربه‌ای مشترک تبدیل کنند تا از مشکلات به احتمالی نوجوانان در سن و سالی که در آن قرار دارند، جلوگیری کنند. همه ما می‌دانیم که این مشکلات روانی و جسمی صرفا محدود به این بازه سنی نمی‌شوند و در سنین بزرگسالی نیز ادامه دارند. حال سریال Human Resources قصد دارد کاری که Big Mouth برای نوجوانان انجام داد را برای افراد بالغ انجام دهد. در واقع خالق‌های این اثر می‌خواهند موانع را بردارند و به شکلی واضح درباره چالش‌های این سنین صحبت کنند. اگر می‌خواهید با مشکلات افراد مختلف در سنین بزرگسالی آشنا شوید و چالش‌های‌شان را بهتر درک کنید، پیشنهاد می‌کنیم این سریال را از دست ندهید. این مجموعه می‌تواند برای شما به یکی از بهترین سریال های نتفلیکس 2022 تبدیل شود.

سریال نتفلیکس

۱۷. سریال Good Girls/ دختران خوب

سریال Good Girls بازیگران دوست‌داشتی زیادی دارد و از جمله مجموعه‌هایی محسوب می‌شود که طرفداران خاصی را به خود اختصاص داده است. این سریال داستان سه زن را روایت می‌کند که در حومه شهر زندگی می‌کنند و با مشکلات زیادی رو به رو شده‌اند. آن‌ها تصمیم می‌گیرند برای رفع مشکلات مالی‌شان و شروع یک زندگی خوب و مستقل، از یک سوپرمارکت سرقت کنند. سریال Good Girls در سال 2021 و پس از پخش فصل پنجم که دارای 16 قسمت بود، به پایان رسید. حال شما می‌توانید تمامی 50 قسمت این سریال را در نتفلیکس تماشا کنید.

good girls

۱۸. سریال Pieces of Her/ تکه هایی از او

در سال 2018 بود که تونی کولت (Toni Collette) اولین همکاری خود را با نتفلیکس در سریالی به نام Wanderlust تجربه کرد که مجموعه بسیار خوبی بود. این سریال هشت قسمتی که با همکاری BBC ساخته شده است، در مخاطبان احساس همدلی و دلسوزی را به وجود می‌آورد. به لطف حضور تونی کولت که همیشه با نقش‌آفرینی‌های‌اش مخاطب را شگفت‌زده می‌کند، می‌توانید یک اثر خوب را تماشا کنید. او در سال بعد نیز به پروژه‌ای از نتفلیکس به نام Unbelievable بازگشت و علی‌رغم نقش کاملا متفاوت‌اش، توانست بار دیگر بدرخشد.

نام این اثر دهان به دهان چرخید و طرفداران زیادی پیدا کرد و حتی توانست جایزه Peabody Award را ببرد و در لیست نامزدهای جوایز امی قرار بگیرد. حال جدیدترین سریالی که او بازی کرده Pieces of Her نام دارد که می‌تواند برای دوست‌داران سبک جنایی و رازآلود جذاب باشد. داستان در بعد از ظهر روز شنبه شروع می‌شود؛ جایی که دختر جوانی همراه با مادرش برای خرید به یک فروشگاه می‌رود، اما اوضاع در آن جا به خشونت کشیده می‌شود. این شرایط باعث می‌شود که ذهنیت دختر نسبت به مادرش کاملا تغییر کند. حال او با ابعاد تاریک وجود مادرش آشنا می‌شود و متوجه تهدیدات و خطرات زیادی می‌شود که در پیرامون‌شان وجود دارد.

pieces of her

۱۹. سریال Inventing Anna/ اختراع آنا

سریال Inventing Anna یک اقتباس نه چندان دقیق از داستان واقعی آنا سورکین (Anna Sorokin) با نام مستعار آنا دلوی (Anna Delvey) است. این سریال توسط شوندا رایمز (Shonda Rhimes) برای شبکه نتفلیکس ساخته شده و داستان آنا را از زاویه دید گزارشگری روایت می‌کند که داستان او را نوشته است. در واقع این سریال نشان می‌دهد که آنا چگونه توانست تعداد زیادی از افراد برجسته نیویورک را قانع کند که او یک آلمانی و وارث ثروت زیادی است. سورکین که دختری روس بود، خود را به جای آنا دلوی جا زد تا ثروت زیادی را به دست آورد. او به جرم کلاهبرداری از بانک‌ها، هتل‌ها و دوستان‌اش بازداشت شد.

سریال های netflix 2022

۲۰. سریال All of Us Are Dead/ ما همه مرده‌ایم

اگر Train to Busan، Kingdom یا #Aliveرا دیده باشید، می‌دانید که سینمای کره جنوبی هم داستان‌های جالبی را با محوریت زامبی‌‌ها روایت می‌کند. یک دبیرستان در سریال All of Us Are Dead نقش محوری دارد؛ جایی که شیوع ویروس خطرناکی که باعث به وجود آمدن زامبی‌ها شده، در حال گسترش در آمریکا و سایر مناطق جهان است و این موضوع موجب شده این مدرسه اهمیت زیادی پیدا کند. علت قرار گرفتن این مجموعه در لیست بهترین سریال های نتفلیکس 2022 مشخص است؛ این اثر لحظات عاطفی زیادی را به تصویر می‌کشد و در آن شاهد حضور زامبی‌های وحشتناکی خواهید بود. حتی برخی از سکانس‌ها مخاطب را شگفت‌زده می‌کنند. پس از شروع به تماشای این اثر 12 قسمتی، به سختی می‌توانید آن را کنار بگذارید و احتمالا تمام اپیزودها را پشت سر هم خواهید دید.

all of us are dead

۲۱. سریال Raising Dion/ بزرگ کردن دیون

سریال Raising Dion یک داستان جالب را از زاویه دید یک مادر به نام نیکول (Nicole) روایت می‌کند. در این اثر درام و ابرقهرمانی، ما شاهد تقابل‌های میان سوپر ویلن‌ها و سوپر هیروها هستیم. نیکول سعی دارد پس از فوت همسرش، مارک (Mark)، فرزند خود را به دور از مشکلات بزرگ کند. اما اوضاع برای او به این سادگی‌ها پیش نمی‌رود. دیون (Dion) پس از مدتی شروع به نشان دادن برخی از توانایی‌های ابرقهرمانی و جادویی می‌کند. این موضوع موجب می‌شود که چالش‌های زیادی برای خانواده‌شان به وجود آید. اگر به آثار ابرقهرمانی علاقه دارید، پیشنهاد می‌کنیم این اثر از لیست بهترین سریال های نتفلیکس 2022 را تماشا کنید.

raising dion

۲۲. سریال Murderville/ مردرویل

نتفلیکس توانسته با سریال Murderville نشان دهد که می‌تواند آثار کمدی‌اش را با کیفیت بالاتری بسازد. اگر در لیست بهترین سریال های نتفلیکس 2022 به دنبال یک مجموعه طنز هستید، این سریال می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد. این اثر داستان‌های تری سیاتل (Terry Seattle) را به تصویر می‌کشد که یک کاراگاه عجیب و غریب است. در این اثر سلبریتی‌های مختلفی نیز حضور خواهند داشت که از میان آن‌ها می‌توان از کن جیونگ (Ken Jeong)، شارون استون (Sharon Stone) و کونان اوبرایان (Conan O’Brien) نام برد که در تحقیقات به تری سیاتل کمک خواهند کرد. جالب است بدانید بازیگرهای مهمان در هر قسمت هیچ فیلم‌نامه‌ای ندارند که قرار باشید چیزی را از روی آن بخوانند. در واقع آن‌ها بدون هیچ پیش‌زمینه‌ای از اتفاقات وارد داستان می‌شوند و باید به صورت بداهه‌گویی به تعامل با کاراکتر اصلی بپردازند. همین ویژگی باعث شده که این اثر توجه بسیاری از بینندگان را به خود جلب کند.

این سریال در واقع بر اساس یک مجموعه تلویزیونی به نام Murder in Successville ساخته شد که شبکه BBC Three آن را پخش می‌کرد.

murderville

۲۳. سریال Ozark/ اوزارک

سریال اوزارک یکی از محبوب‌ترین مجموعه‌هایی است که می‌توانید در نتفلیکس پیدا کنید. این اثر بدون تردید یکی از بهترین سریال های نتفلیکس 2022 به حساب می‌آید. داستان این سریال حول محور زندگی یک برنامه‌ریز مالی می‌چرخد که در امور مربوط به پول‌شویی نقش داشته است. مشکلات به وجود آمده برای او موجب می‌شود که این شخص به همراه خانواده‌اش به منطقه‌ای دور افتاده به نام اوزارکس نقل مکان کنند. او در آن جا باید به فکر جمع کردن پولی باشد که مجبور است آن را به رئیس یک کارتل خطرناک بپردازد. سریال Ozark یک اثر سیاه و تاثیرگذار است که می‌توانید در آن با کاراکترهای دوست‌داشتنی زیادی آشنا شوید. اگر به دنبال یک اثر فوق‌العاده در این لیست هستید، به هیچ وجه اوزارک را از یاد نبرید.

سریال های جنایی Netflix

۲۴. سریال After Life/ پس از زندگی

در این مجموعه شما می‌توانید شاهد هنرنمایی ریکی جرویز (Ricky Gervais)، یکی از مشهورترین کمدین‌های آمریکا، باشید. او نقش کاراکتری به نام اندی (Andy) را بازی می‌کند که فرد بسیار شادی است و به نظر می‌رسد هیچ نقصی در زندگی‌اش وجود ندارد. اما در ادامه او همسرش را از دست می‌دهد و شرایط بدی را تجربه می‌کند. او پس از تجربه این اوضاع فرد متفاوتی شده و رفتارش کاملا دگرگون می‌شود. افسردگی اندی موجب می‌شود که او نسبت زندگی و جهان دیدگاه منفی پیدا کند و همه‌چیز را مورد نکوهش قرار دهد. حال دیگر هیچکس نیست از کنایه‌ها و بی‌پرده سخن گفتن اندی در امان باشد؛ حتی یک بچه کم سن و سال. سریال After Life به طور کامل زندگی اندی را به تصویر می‌کشد و ما را با چالش‌های پس از مرگ همسرش همراه می‌کند.

سریال After Life یک اثر تلخ و شیرین درباره زندگی پس از مرگ یک عزیز است. این اثر می‌تواند برای هر کسی جذاب، ناراحت‌کننده و در عین حال آرامش‌بخش باشد. این اثر بدون شک یکی از بهترین سریال های نتفلیکس 2022 است که در عین خنداندن مخاطب، اشک او را درمی‌آورد.

سریال های نتفلیکس

۲۵. سریال Cyberpunk Edgerunners/ سایبرپانک اجرانرز

سایبرپانک یک انیمه‌ی ژاپنی – لهستانی است که در سپتامبر ۲۰۲۲، براساس بازی‌ای به همین نام ساخته و پخش شد. همزمان با پخش سریال، سایبرپانک توانست نظرات مثبت زیادی را جلب کند و تبدیل به یکی از بهترین انیمه‌های Netflix ساخته شده در این سال شد. سایبرپانک یک انیمه تک فصلی است که در ۱۰ قسمت ساخته شد و ادامه‌ای نخواهد داشت.

بهترین انیمه نتفلیکس

۲۶. سریال Maid/ خدمتکار

در همین ابتدای صحبت اخطار می‌دهیم که اگر خشونت خانگی را تجربه کرده‌اید، دیدن سریال Maid ممکن است برای‌تان آزاردهنده باشد. گرچه خشونت جسمی در این موارد واضح‌تر به نظر می‌رسد، اما اکثر افرادی که با این مسئله سر و کار دارند، دچار آزار احساسی نیز می‌شوند که ممکن است تشخیص آن کمی دشوار باشد. دلیل آن هم این است که معمولا مدرکی برای ثابت کردن این موضوع وجود ندارد. این سریال تلاش می‌کند واقعیت تلخ آزار و اذیت احساسی قربانیان خشونت خانگی را به تصویر بکشد. همچنین این مجموعه به این موضوع اشاره دارد که بسیاری از افرادی که از محیط عذاب‌آورشان خارج می‌شوند، پس از جا به جا شدن متاسفانه با این که هنوز آسیب‌پذیر هستند، حامی خاصی ندارند. اگر به مسائل این چنینی علاقه دارید، پیشنهاد می‌کنیم مجموعه Maid که یکی از بهترین سریال های نتفلیکس 2022 است را تماشا کنید. این سریال اقتباسی از کتابی به همین نام می‌باشد که سرگذشت‌نامه‌ی نویسنده است.

maid series on netflix

۲۷. سریال Squid Game/ بازی مرکب

قطعا همه شما نام سریال Squid Game را شنیده‌اید. این اثر برای مدت نسبتا زیادی، محور اصلی بسیاری از بحث‌ها بود. اگر به فرنچایز Hunger Games، بازی‌های سبک Battle Royal و سبک فیلم‌های مثل Belko Experiment علاقه دارید، سریال کره‌ای بازی مرکب را از دست ندهید. این اثر به سرعت تبدیل به پربازدیدترین سریال تاریخ نتفلیکس شد و توانست رکوردهای زیادی را جا به جا کند. در نتیجه نمی‌توان آن را در لیست بهترین سریال های نتفلیکس 2022 جای نداد. داستان این سریال از جایی شروع می‌شود که یک فرد ناشناس به افراد مختلفی دعوت‌نامه‌ای برای شرکت در یک بازی می‌دهد. جایزه این مسابقات نیز یک مبلغ هنگفت است. این بازی‌ها در ابتدا به نظر ساده و بچگانه به نظر می‌آیند، اما چیزی نمی‌گذرد که ذهنیت مخاطب کاملا دگرگون می‌شود. حذف در این مسابقات به معنا از دست رفتن جان بازیکن است! اگر هنوز هم این سریال معرکه و هیجانی را ندیده‌اید، توصیه می‌کنیم آن را برای آخر هفته‌ی پیش رو رزرو کنید!

بهترین سریال خارجی زبان نتفلیکس

۲۸. سریال You/ تو

سریال You یک اثر مهیج و روانشناختی است که براساس رمانی به همین نام ساخته شده. این اثر ما را وارد ذهن جو گولدبرگ (Joe Goldberg) می‌کند؛ او یک عاشق درمانده‌ی روانی است. تصور این خصوصیات در یک فرد کار ساده‌ای نیست و این ویژگی‌ها اصلا با هم سازگاری ندارند.

روزی مسیر جو که یک کارمند باهوش در یک کتاب‌فروشی است، به نویسنده‌ای جوان و مشتاق به نام بک (Beck) می‌خورد. او به سرعت به بک علاقه‌مند می‌شود و تلاش می‌کند از راه‌های مختلفی مثل دنبال کردن او در بستر اینترنت و دنیای واقعی، بک را به خود علاقه‌مند کند. اما اوضاع صرفا به همین موارد خلاصه نمی‌شود. او شدیدا روی بک حساس می‌شود. او حتی دوست ندارد بک به فرد غیر از او توجه کند. تا به حال سه فصل از این سریال جذاب ساخته شده و برای فصل چهارم هم تمدید شده است. در طی این سه فصل، اتفاقات جذاب و رازآلودی افتاده که برای آشنایی بهتر با آن‌ها توصیه می‌کنیم این سریال زیبا را تماشا کنید.

you

۲۹. سریال Midnight Mass/ عشای ربانی

معمولا طرفداران ژانر وحشت، از این که فیلم و سریال‌های کمی برایشان وجود دارد شکایت دارند. این اثر از لیست بهترین سریال های نتفلیکس 2022 مخصوص کسانی است که به ژانر وحشت علاقه دارند. سریال Midnight Mass به کارگردانی مایک فلنگن (Mike Flanagan) ساخته شده که اکثر ما او را با The Haunting of Hill House و Doctor Sleep می‌شناسیم. این سریال را می‌توانید آخر شب‌ها پخش کنید و از تماشای آن لذت ببرید. ورود یک کشیش کاریزماتیک و مرموز به یک جزیره دور افتاده، اتفاقات عجیب و غریبی را به دنبال دارد. این اتفاقات باعث به وجود آمدن وقایع رازآلود زیادی می‌شود. اگر با آثار سریالی ترسناک یا ساخته‌های مایک فلنگن آشنا باشید، احتمالا می‌دانید که چه اثری انتظارتان را می‌کشد. پس حتما اقدام به تماشای این سریال کنید.

سریال ترسناک نتفلیکس

۳۰. سریال Clickbait

هر چه قدر هم عاشق آثار رازآلود باشید و به خودتان افتخار کنید که توانسته‌اید پایان بسیاری از داستان‌های معمایی را حدث بزنید، باز هم پیش‌بینی پایان‌بندی Clickbait کار راحتی برای‌تان نخواهد بود. حتی می‌توان ادعا کرد که هر کس می‌گوید پایان این مینی‌سریال را حدس زده‌، دروغگو است. این سریال با ربوده شدن یک مرد خانواده‌دار به نام دیک برور (Nick Brewer) آغاز می‌شود. اما اوضاع با منتشر شدن ویدیوهایی که او در آن‌ها علائمی را نشان می‌دهد، پیچیده‌تر می‌شود. یکی از آن‌ها حاکی از این است که نیک، زن‌ها را مورد آزار و اذیت قرار داد و دیگری می‌گوید که او یک زن را به قتل رسانده است. در حالی که خانواده نیک تمام تلاش‌شان را به کار می‌گیرند تا ربایندگان او را پیدا کنند، فکر این که آیا او واقعا این کارها را انجام داده یا نه، رهای‌شان نمی‌کند.

clickbait

۳۱. سریال Never Have I Ever/ تا حالا نشده که من

سریال Never Have I Ever یک اثر نوجوان پسند است که می‌تواند برای افرادی در این سن و سال بسیار جذاب باشد. اگر به مجموعه‌های تینیجری علاقه دارید، این اثر از لیست بهترین سریال های نتفلیکس 2022 را حتما تماشا کنید. اگر فصل اول این سریال را ندیده‌اید، باید بگوییم که داستان از زاویه دید دوی (Devi) روایت می‌شود. دوی اولین فرد از خانواده‌اش است که وارد دبیرستان می‌شود. او دختری آمریکایی-هندی است که دوران نوجوانی‌اش را در کالیفرنیای جنوبی می‌گذراند. در طول دوران دبیرستان او درگیر یک مثلث عشقی می‌شود که درگیری‌های آن شما را به یاد تقابل جیکوب (Jacob) و ادوارد (Edward) در مجموعه Twilight می‌اندازد. روابط دوستانه او با دو نفر از بهترین رفقای‌اش نیز از جمله بخش‌های اصلی این اثر است. دوی باید با از دست دادن پدرش کنار بیاید و در عین حال مشکلات و چالش‌های مدرسه نیز دست و پنجه نرم کند. اگر به آثار نوجوان‌پسند علاقه‌مند هستید، پیشنهاد می‌کنیم به سراغ سریال Never Have I Ever بروید.

never have I ever

۳۲. سریال Heartstopper/ هارت استاپر

هارت استاپر از روی کمیکی به همین نام ساخته شده که خیلی پرطرفدار است و از زمانی که مشخص شد قرار است سریالی از روی آن ساخته شود، خیلی‌ها منتظر این سریال بودند. هارت استاپر داستان دوستی دو همکلاسی دبیرستانی و ماجراهایی‌ست که بین‌شان پیش می‌آید. این سریال، بیشتر بین نوجوانان محبوب است و نظر خیلی از آن‌ها را هم جلب کرده است اما احتمال این‌که مخاطب بزرگسال هم آن را بپسندد، کم است.

heartstopper

۳۳. سریال Sweet Tooth

سریال Sweet Tooth یک اثر فانتزی به حساب می‌آید که بر اساس کمیک‌های دی سی ساخته شده است. داستان این اثر در محیطی پسا آخرالزمانی روایت می‌شود و پس از اتفاقات عجیب و غریب است. در دنیای این مجموعه به خاطر یک شیوع یک ویروس، بچه‌ها با ظاهری متفاوت که ترکیبی از انسان و حیوان است، متولد می‌شوند. مشخص نیست که این دو رگه‌ها عامل بروز این ویروس هستند یا نتیجه‌ی آن، اما در هر حال بسیاری از انسان‌های عادی از آن‌ها وحشت دارند و این دو رگه‌ها را شکار می‌کنند. حال این شرایط باعث شده که این کودکان زندگی دشواری را سپری کنند.

بهترین سریال های نتفلیکس

۳۴. سریال Archive 81/ آرشیو ۸۱

یک متصدی اسناد و پرونده‌ها وظیفه بازیابی برخی از نوارهای ویدیویی آسیب دیده را برعهده می‌گیرد. در این بین ناگهان به نواری برمی‌خورد که سوال‌های زیادی را برای‌اش به وجود می‌آورد. این نوار مرموز حول محور یک کارگردان و فرقه‌ای اسرارآمیز می‌چرخد. در واقع این ویدیو بخشی از مستندی است که مربوط به آن فرقه می‌شود. سریال Archive 81 که یک اثر ترسناک محسوب می‌شود، توسط جیمز وان (James Wan)، خالق مجموعه پرطرفدار The Conjuring، تولید شده است. اگر به دنبال سریالی هستید که آرامش‌تان را بر هم بزند و درگیری ذهنی برای‌تان ایجاد کند، این مجموعه می‌تواند گزینه خوبی برای‌تان باشد.

archive 81

۳۵. سریال Seinfeld/ ساینفیلد

سیتکام‌ها تاریخ انقضا ندارند و اگر خوش ساخت باشند، همیشه می‌توانند ما را بخندانند. سریال Seinfeld یکی از شناخته شده‌ترین سیت‌کام‌های تاریخ است و نمی‌توان در لیست بهترین سریال های نتفلیکس 2022 آن را نادیده گرفت. این سریال درباره چند دوست به نام‌های جری (Jerry)، الین (Elaine)، جورج (George) و کرمر (Kramer) است و موقعیت‌های خنده‌داری که این کاراکترها با آن مواجه می‌شوند را به تصویر می‌کشد. این اثر به عنوان «سیت‌کامی درباره هیچ چیز» شناخته می‌شود، اما در هر صورت طرفداران خاص خود را دارد. در واقع این سیت‌کام حس نوستالژیک دهه 90 میلادی را برای مخاطب زنده می‌کند. در سریال Seinfeld نباید انتظار داشته باشید شخصیت‌های داستان از اشتباهات گذشته‌شان درسی بگیرند.

به طور کلی اگر به دنبال اثری بامزه و سرگرم کننده هستید، این سیت‌کام می‌تواند انتخاب خوبی برای‌تان باشد. دو فصل اول سریال ساینفلد شاید کمی شما را دل‌زده کند، اما به هیچ عنوان آن را کنار نگذارید. به شما قول می‌دهیم که از فصل چهار به بعد هرگز با یک قسمت بد مواجه نخواهید شد.

seinfield

۳۶. سریال True Story/ داستان واقعی

سریال True Story به وسیله‌ی تیمی ساخته شده که از اعضای خلق سریال محبوب Narcos بوده‌اند. در این سریال شاهد نقش آفرینی کوین هارت (Kevin Hart) هستیم؛ هنرنمایی خاصی که تا به حال از او در هیچ اثر دیگری ندیده‌ایم. داستان این مجموعه حول محور کید (Kid) – با بازی کوین هارت – می‌چرخد که در حال پشت سر گذاشتن مشکلات مربوط به اعتیاد است. او تلاش می‌کند که به سرعت به یکی از مشهورترین کمدین‌های دنیا تبدیل شود. جدیدترین فیلم ابرقهرمانی او در باکس آفیس فروشی بالغ بر یک میلیارد دلار را تجربه کرده و حالا او تصمیم گرفته یک تور استند آپ کمدی را در محل تولدش، فیلادلفیا، برگزار کند. اما او یک شب را با زنی مرده سر می‌کند و صبح که از خواب بیدار می‌شود، اوضاع به شکل فاجعه‌باری به هم می‌ریزد. کارلتون (Carlton) که برادر بزرگتر او است، قول می‌دهد که به او در چالش‌های به وجود آمده کمک کند. اما اوضاع به این سادگی‌ها حل نمی‌شود.

بهترین سریال های تاریخ نتفلیکس

انیمه هایی که باید ببنید:

بهترین انیمه های سینمایی جدید

۳۷. سریال The Umbrella Academy

این مجموعه بر اساس کمیک‌هایی به همین نام از انتشارات Dark Horse ساخته شده است. در واقع کمیک‌های The Umbrella Academy توسط جرارد وی خواننده اصلی گروه موسیقی راک My Chemical Romance، نوشته شده است. الیوت پیج، تام هوپر، رابرت شیهان، آیدن گالگر و امی ریور-لمپمن بازیگران سرشناس سریال The Umbrella Academy هستند.

این سریال یکی از مورد انتظارترین آثار سال 2019 بود. داستان از جایی شروع می‌شود که در روزی از سال 1989، چهل و سه نوزاد به شکل غیر قابل توضیحی توسط زنان مختلفی متولد می‌شوند. هفت کودک از این میان توسط یک میلیاردر که The Umbrella Academy را ساخته به فرزند خواندگی پذیرفته می‌شوند. او این بچه‌ها را برای نجات دنیا آماده می‌کند. اما مسیر این کودکان در نوجوانی از هم جدا می‌شود.

حال پس از گذشت سال‌ها، آن‌ها دور هم جمع می‌شوند تا معمای مربوط به قتل پدرشان را حل کنند. در این میان به نظر می‌رسد که وقایع آخرالزمانی نیز در حال رخ دادن است. حال آن‌ها احساس مسئولیت می‌کنند و باید دست به اقداماتی بزنند.

تا به امروز ۳ فصل از سریال The Umbrella Academy پخش شده و سال ۲۰۲۳ به پایان خواهد رسید. این سریال، ترکیب خوبی از کمدی و درام است. بازیگری هنرپیشه‌ها و موسیقی متن آن نیز از دیگر نقاط قوت‌اش به حساب می‌آیند. اگر عاشق آثار ابرقهرمانی باشید، مطمئنا از تماشای این مجموعه پشیمان نخواهید شد.

umbrella academy

۳۸. سریال The Baby-Sitters Club/ باشگاه پرستاران بچه

سریال The Baby-Sitters Club اثری تینیجری و کمدی محسوب می‌شود که با اقتباس از مجموعه رمانی به همین نام، نوشته‌ی آن م. مارتین (Ann M. Martin)، ساخته شده است. این اثر داستان به راه انداختن کسب و کار نگهداری از کودک توسط پنج دوست دبیرستانی را دنبال می‌کند. کریستی (Kristy)، ماری-آنه (Mary-Anne)، استیسی (Stacey)، داون (Dawn) و کلودیا (Claudia) عاشق ماجراجویی هستند و دوست دارند چالش جدیدی را شروع کنند.

babysitters club بهترین سریال نتفلیکس

لیست بهترین فیلم های سینمایی طنز ایرانی را در مطلب زیر بخوانید:

فیلم کمدی ایرانی

۳۹. سریال Love, Death & Robots/ عشق، مرگ و روبات

سریال Love, Death & Robots یکی از متفاوت‌ترین آثاری است که می‌توانید مشاهده کنید. شاید تاکنون نام سریال Black Mirror را شنیده باشید. در سریال Black Mirror هر قسمت ایده‌ای تازه را مطرح می‌کند و در پایان مخاطب را شدیدا به فکر فرو می‌برد. این درست همان کاری است که سریال Love, Death & Robots در قالب قسمت‌هایی کوتاه و انیمیشنی انجام می‌دهد. این انیمیشن سریالی که توسط نتفلیکس ساخته شده، به هیچ وجه مناسب افراد کم سن و سال نیست. در واقع به طور کلی مخاطب هدف آن بزرگسالان هستند و ایده‌ها و مسائلی که درباره‌شان صحبت می‌شود مناسب کودکان و نوجونان نیست.

هر قسمت از سریال Love, Death & Robots توسط افراد متفاوتی از کشورهای مختلف ساخته شده است. این قسمت‌ها با هم ارتباطی ندارند و هر کدام از آن‌ها ایده و داستان خاص خود را ارائه می‌دهند. فصل اول این سریال دارای 18 قسمت است که در پایان هر یک از اپیزودها بدون شک با سوالات زیادی مواجه می‌شوید. سازندگان به خوبی توانسته‌اند در مدت زمانی حدود 15 دقیقه در هر قسمت، به مخاطب تلنگری بزنند. فصل دوم سریال که در سال گذشته پخش شد، دارای هشت قسمت بود که افت محسوسی نسبت به فصل پیش در آن مشاهده می‌شد. ایده‌ها کمی تکراری شده‌اند و آن برندگی قبل را ندارند. اما با این حال از نظر هنری و انیمیشن‌سازی قابل توجه‌اند و ارزش دیدن دارند. فصل سوم این اثر نیز با توجه به اخبار متنشر شده، در سال جاری میلادی پخش خواهد شد که امیدواریم بتواند تجربه‌ای همانند فصل اول را به ما ارائه دهد.

سریال Love, Death & Robots توانسته در مراسم‌ها و رویدادهای مختلفی برنده جوایز زیادی شود. اگر در بین بهترین سریال های نتفلیکس 2022 به دنبال یک اثر متفاوت هستید، به سراغ این مجموعه بروید. در واقع کوتاه بودن قسمت‌های این سریال موجب می‌شود که بتوانید در یک الی دو روز تمام اپیزودها را تماشا کنید. البته شاید دیدن آن‌ها زمان‌بر نباشد، اما تجربه‌ای که برای‌تان به ارمغان می‌آورند و اثری که روی‌تان می‌گذارند، تا مدت‌ها همراه‌تان خواهد بود.

love death robot

۴۰. سریال Grace and Frankie/ گریس و فرانکی

جین فوندا (Jane Fonda) و لیلی تاملین (Lily Tomlin) که پیش‌تر در فیلم Five to Nine کنار هم نقش‌آفرینی کرده بودند، حال پس از چند دهه در سریال Grace and Frankie هم‌بازی شده‌اند. این ترکیب در یکی از بهترین سریال های نتفلیکس 2022 کاملا جواب داده است. همان‌طور که از عنوان اثر پیدا است، این دو نقش دو زن با اراده و لج‌باز را بازی می‌کنند (این لج‌بازی وقتی بیشتر به چشم می‌آید که آن‌ها در مقابل هم قرار می‌گیرند). با این وجود آن‌ها به جز یکدیگر، کس دیگری را ندارند که بخواهد به آن تکیه کنند. شوهر هر دوی آن‌ها عاشق زنی دیگر شده و در دوران بازنشستگی ترک‌شان کرده‌اند. مارتین شین (Martin Sheen) و سم واترسون (Sam Waterston) دیگر هنرپیشه‌های مطرحی هستند که در کنار فوندا و تاملین در سریال Grace and Frankie هنرنمایی می‌کنند. اگر در لیست بهترین سریال های نتفلیکس 2022 به دنبال اثری کمدی و سرگرم‌کننده هستید، این مجموعه می‌تواند برای‌تان مناسب باشد.

grace frankie

۴۱. سریال Midnight at the Pera palace/ نیمه شب در پرا پالاس

اگر طرفدار سریال‌های ترکی هستید، به شما پیشنهاد می‌کنیم سریال Pera Palas’ta Gece Yarisi را از دست ندهید. این سریال، داستان زندگی روزنامه‌نگار جوانی به نام اسرا است که باید برای ۱۳۰مین سالگرد بازگشایی هتل پرا پالاس، به آن‌جا برود و گزارشی تهیه کند. در طی سریال، رازهای زیادی سربرمی‌آورند و به مرور از آن‌ها پرده برداری می‌شود. این سریال براساس کتابی به همین نام، در طی هشت قسمت ساخته و پخش شده، و برای فصل دوم هم تمدید شده است.

سریال ترکی نیمه شب در پارا پلاس

بهترین فیلم های طنز بین المللی 2022:
فیلم کمدی خارجی

۴۲. سریال Tuca & Bertie/ توکا و برتی

این سیت‌کام کارتونی بسیار محبوب توسط لیسا هاناوالت (Lisa Hanawalt) ساخته شده و اولین بار در سال 2019 به نمایش درآمد. از جمله صداپیشگان این اثر می‌توان به تیفانی هدیش (Tiffany Haddish)، علی وونگ (Ali Wong)، استیون ین (Steven Yeun)، جان ارلی (John Early)، ریچارد گرنت (Richard E. Grant) و رجی واتس (Reggie Watts) اشاره کرد. سریال Tuca & Bertie پس از پخش در سال 2019 توانست بازخوردهای بسیار خوبی را دریافت کند و به یکی از برترین مجموعه‌های همان سال تبدیل شد و ما نیز به همین دلیل آن را در لیست بهترین سریال های نتفلیکس 2022 آورده‌ایم. این سریال درباره دو پرنده انسان‌نما است؛ یکی از نوع توکان توکو و دیگری توکان باغی. این داستان بیشتر حول محور روابط آن‌ها با هم و ارتباطات‌شان با سایر دوستان‌شان می‌چرخد. البته این اثر مناسب بزرگسالان است و به افراد کم سن و سال توصیه نمی‌شود.

tuca and bertie

۴۳. سریال The Good Place/ جای خوب

سریال The Good Place یک اثر فانتزی و کمدی از مایکل شور (Michael Schur) – تهیه‌کننده The Office و Parks and Recreation – است. این اثر داستان زنی را روایت می‌کند که پس از مرگ‌اش وارد یک آرمان‌شهر انحصاری شده است که Good Place نامیده می‌شود. این مکان بسیار جذاب به نظر می‌رسد، اما مشکل آن جا شروع می‌شود که می‌فهمیم النور (Eleanor) آن قدرها هم آدم خوبی نیست و احتمالا به اشتباه به این مکان فرستاده شده است. به همین دلیل هم النور سعی می‌کند عادت‌های بد و رفتار نامناسب‌اش را از چشم دیگران پنهان کند تا از آن جا بیرون رانده نشود. سریال The Good Place از همان قسمت اول شما را به سمت خود جذب خواهد کرد.

کریستن بل (Kristen Bell)، جمیله جمیل (Jameela Jamil)، دارسی کاردن (D’Arcy Carden)، مانی جاکینتون (Manny Jacinto) و تد دانسون (Ted Danson) بازیگران اصلی این اثر به حساب می‌آیند. دو فصل آخر سریال The Good Place توانست در بخش بهترین سریال کمدی نامزد دریافت جایزه امی شود. سریال The Good Place در عین این حال که اثری کمدی محسوب می‌شود، می‌تواند برای شما مباحث فلسفی مختلفی را مطرح کند.

netflix best series

برای ضبط ویدئو کدام گوشی مناسب است؟

بهترین گوشی برای فیلمبرداری

۴۴. سریال Better Call Saul/ بهتر است با سال تماس بگیری

اگر سریال فو‌ق‌العاده Breaking Bad را دیده باشید، قطعا با شخصیت ساول گودمن (Saul Goodman) آشنا هستید. سریال Better Call Saul اسپین آفی از این مجموعه محبوب محسوب می‌شود که تاکنون 6 فصل از آن پخش شده است. شاید برخی از شما همان اوایل به خاطر علاقه شدید به برکینگ بد به سراغ فصل اول آن رفته باشید و سپس آن را کنار گذاشته باشید. در این صورت توصیه ما این است که بار دیگر آن را تماشا کنید، زیرا فصل‌های دیگر این اثر بسیار جذاب هستند.

در این سریال ما با شخصیت جیمی مک‌گیل (Jimmy McGill) آشنا می‌شویم و او را در قالب ساول گودمن نیز می‌بینیم. نحوه شخصیت‌پردازی در سریال Better Call Saul به قدری خوب است که می‌تواند کلاس درسی برای دوست‌داران سینما و تلویزیون باشد. مطمئنا پس از تماشای این اثر کاراکترهای داستان را از یاد نخواهید برد. در این سریال ما با کاراکترهای جدیدی نیز آشنا می‌شویم که یکی از آن‌ها چاک (Chuck)، برادر بزرگتر جیمی است که نقش او را مایکل مک‌کین (Michael McKean) بازی می‌کند. علاوه بر این، مایک ارمانترات (Mike Ehrmantraut) با بازی جاناتان بانکز (Jonathan Banks) نیز در این اثر حضور دارد. او نیز یکی از برجسته‌ترین شخصیت‌های سریال Breaking Bad بود. در کنار آن‌ها دیگر شخصیت‌های معروف این مجموعه نیز در سریال Better Call Saul حضور پیدا می‌کنند که ما قصد نداریم چیزی درباره‌شان بگوییم و پیشنهاد می‌کنیم خودتان این اثر را تماشا کنید.

سریال های جدید نتفلیکس

۴۵. سریال BoJack Horseman

سریال BoJack Horseman که احتمالا نام‌اش را زیاد شنیده‌اید، مجراهای زندگی یک اسب انسان‌نما را به تصویر می‌کشد. کاراکتر اصلی داستان که یک دائم‌الخمر است، اوضاع خوبی ندارد و مدام به روزهای خوش گذشته فکر می‌کند و از ته دل خواستار بازگشت آن دوران است. او در دهه 90 ستاره اصلی یک سیت‌کام (Sitcom) بوده که داستان‌اش حول محور چالش‌های بزرگ کردن سه کودک یتیم (دو دختر و یک پسر) توسط یک پدر خوانده‌ می‌چرخیده است.

این سیت‌کام در دوران خود بسیار محبوب بود و همه آن را می‌دیدند، اما به طور ناگهانی این مجموعه کنسل می‌شود. حال 18 سال از آن زمان می‌گذرد و کاراکتر اصلی داستان در این بازه زمانی هیچ فعالیت مفیدی را از خود نشان نداده است. اما بوجک می‌خواهد جایگاه گذشته خود را پس بگیرد. در واقع او قصد دارد با کمک یک دستیار انسان و دوست دختر سابق‌اش، گربه‌ای که ایجنت او نیز است، به این هدف دست پیدا کند. اما هالیوود دیگر مانند سابق نیست و عادت کردن به چیزهایی مثل توییتر به این سادگی‌ها نخواهد بود.

سریال BoJack Horseman که بدون تردید یکی از بهترین سریال های نتفلیکس 2022 است، کلی طرفدار در سراسر دنیا دارد و یکی از محبوب‌ترین مجموعه‌های انیمیشنی چند سال اخیر به حساب می‌آید. این اثر اولین انیمشین سریالی نتفلیکس محسوب می‌شود و از آن جایی که در آن مواردی نظیر مشروب‌خواری، روابط جنسی و مصرف مواد مخدر نمایش داده می‌شود، به هیچ وجه به افراد کم سن و سال توصیه نمی‌شود.

سریال انیمیشنی نتفلیکس

اضافه کردن زیرنویس به فیلم روی موبایل:

برنامه زیرنویس فیلم برای گوشی

۴۶. سریال Anne With An E

سریال Anne With An E روایتی دیگر از کتابی کلاسیک و فیلمی قدیمی است که داستانی نوجوان پسند را به تصویر می‌کشد. شخصیت اصلی این اثر دختر جوانی است که سعی می‌کند در دنیا جایی برای خود باز کند. مثل بسیاری دیگر از آثار تینیجری، در این سریال نیز عشق نقش محوری دارد. امیبث مک‌نولتی (Amybeth McNulty) در سریال Anne With An E نقش آنه (Anne) را ایفا می‌کند؛ در واقع او در این سریال نقش دختری 13 ساله‌ را بازی می‌کند که دوران کودکی سختی در یتیم‌خانه و خانه‌های افراد غریبه گذرانده است. وقایع این اثر در دهه 1890 جریان دارد. آنه به صورت کاملا اشتباه به Prince Edward Island فرستاده می‌شود که در آن جا باید با یک خواهر و برادر مسن به نام‌های ماریا (Marilla) و متیو کاثبرت (Matthew Cuthbert) زندگی کند. آنه به سرعت ثابت می‌کند که روحیات، تصورات و هوش منحصر به فردی دارد. او زندگی ماریا و متیو و حتی اهالی شهر کوچک‌شان را دگرگون می‌کند. اگر می‌خواهید داستان آنه را ببینید، حتما به سراغ این اثر از لیست بهترین سریال های نتفلیکس 2022 بروید.

anne with an E

۴۷. سریال Narcos

سریال Narcos اثری بر اساس واقعیت است که ماجراهای رشد و توسعه کارتل‌های مواد مخدر در سراسر دنیا را نمایش می‌دهد. در این مجموعه ما می‌بینیم که چه تلاش‌های برای متوقف کردن این گروه‌ها صورت گرفته، اما می‌بینیم قانون نتوانسته به راحتی در مقابل‌شان ایستادگی کند. این اثر یک داستان پر زد و خورد و خونین را به تصویر می‌کشد. این سریال جنایی محبوب که یکی از بهترین سریال های نتفلیکس 2022 است، در سه فصل پخش شد. از جمله بازیگران اصلی سریال Narcos می‌توان به پدرو پاسکال (Pedro Pascal)، وگنر مورا (Wagner Moura) و پائولینا گایتان (Paulina Gaitan) اشاره کرد.

دو فصل اول این سریال حول محور پابلو اسکوبار (Pablo Escobar) معروف می‌چرخد که توانست سرمایه‌ای بالغ بر میلیاردها دلار را از فروش کوکائین به دست آورد. اما در فصل سوم شاهد تقابل نیروهای DEA با Cali Cartel هستیم.

سریال Narcos از آن دست آثاری نیست که شخصیت‌های زیادی را به شما معرفی کند. اما همان کاراکترهای محدود کاری می‌کنند که به تماشای اثر اعتیاد پیدا کنید. اگر با وقایع زندگی اسکوبار آشنا باشید، باز هم دیدن این سریال را به شما توصیه می‌کنیم. اگر به دنبال اثری هیجان‌انگیز بر پایه داستانی حقیقی هستید، حتما به سراغ سریال Narcos بروید.

سریال غیر انگلیسی زبان

۴۸. سریال Shadow And Bone/ سایه و استخوان

این سریال داستان جالبی را در دل جهانی جنگ زده روایت می‌کند. یکی از کاراکترهای اصلی داستان، نقشه‌کشی به نام آلینا استارخوف (Alina Starkhov) با بازی جسی می لی (Jessie Mei Li) است. پس از وقوع اتفاقاتی غیر منتظره، آلینا متوجه می‌شود که دارای قدرت‌هایی خارق‌العاده است. او به این نتیجه می‌رسد که می‌تواند از این قدرت‌ها برای آزاد کردن سرزمین‌اش از شر منطقه تاریکی تحت عنوان The Fold استفاده کند. این منطقه پر از موجودات وحشتناکی است که ولکرا (Volcra) نامیده می‌شوند. سریال Shadow and Bone بر اساس مجموعه کتابی به همین نام ساخته شده که توسط لی باردوگو (Leigh Bardugo) نوشته شده است.

shadow and bone

۴۹. سریال Lost In Space/ گمشده در فضا

سریال Lost in Space حول محور خانواده رابینسون (Robinson) می‌چرخد که یک خانواده از مهاجران به فضا هستند. سال‌ها بعد از وقوع یک حادثه که حیات تمامی انسان‌ها را به خطر انداخت، آن‌ها به یک سیستم سیاره‌ای به نام Alpha Centauri فرستاده می‌شوند تا در آن جا ساکن شوند. اما اوضاع خوب پیش نمی‌رود و خانواده رابینسون در سیاره‌ای ناشناخته سقوط می‌کنند. ما در این اثر با آن‌ها و چالش‌های‌شان برای وفق پیدا کردن با محیط جدید، همراه می‌شویم.

این سریال از نظر بصری جالب است و بازی هنرپیشه‌ها را نیز می‌توان قابل قبول دانست. سریال Lost in Space می‌تواند حسابی توجه‌تان را جلب کند و اعتیادآور باشد؛ مخصوصا اگر به آثار علمی-تخیلی علاقه داشته باشید.

lost in space

۵۰. سریال Hellbound/ محکوم به جهنم

سریال محکوم به جهنم، کمی بعد از سریال موفق بازی مرکب پخش شد و با این‌حال، توجه زیادی را جلب کرد. در این اثر شما می‌توانید به شکلی باور نکردنی، جهنم را در وسط سئول و در مقابل انبوهی از جمعیت ببینید. در سریال Hellbound ما شاهد حضور موجودات مرموزی هستیم که افراد مختلف را محکوم به رفتن به جهنم می‌کنند. موجودات بیگانه دیگری نیز وجود دارند که در زمان خاصی ظاهر می‌شوند و محکوم‌شدگان را به شکل بیرحمانه‌ای در آتش می‌سوزانند.

این شرایط و رخدادهای فراطبیعی و غیر قابل توضیح، باعث به وجود آمدن هرج و مرج زیادی شده است. در این میان فردی به نام جونگ جینسو (Jung Jinsu) که رهبر فرقه مذهبی The New Truth است در محوریت داستان قرار دارد. او اعلام می‌کند که فقط گناهکاران به عنوان محکوم شناخته خواهند شد و این شرایط بخشی از نمایش عدل الهی برای انسان‌ها است. گروهی از مریدان او که با نام Arrowhead شناخته می‌شوند و ایمان کور کورانه‌ای دارند، تصمیم می‌گیرند به صورت خودسرانه کسانی که بر ضد خواسته الهی قد علم می‌کنند را مجازات کنند.

hellbound

۵۱. سریال The Silent Sea/ دریای خاموش

این اثر کره‌ای محصول سال 2021 است و بائی دونا (Bae Doona)، گونگ یو (Gong Yoo) و لی جون (Lee Joon) بازیگران اصلی آن هستند. سریال The Silent Sea که اقتباسی هشت قسمتی از یک فیلم کوتاه (فیلم کوتاه The Sea of Tranquility محصول 2014) بوده، توسط چوی هانگ-یونگ (Choi Hang-yong) کارگردانی شده است.

داستان این سریال در آینده‌ای دور روایت می‌شود؛ جایی که سیاره زمین به دلیل بیابان‌زایی شدید از دچار بی‌آبی شده و حالا ذخایر آب به قدری کم هستند که انسان‌ها شروع به جیره‌بندی آن کرده‌اند. دانشمندی به نام سونگ جی-آن (Song Ji‑An) به گروهی از محققان برای سفر به ماه ملحق می‌شود. در واقع آن‌ها قصد دارند به یک مرکز تحقیقاتی متروکه به نام ایستگاه Balhae بروند؛ این همان مکانی است پنج سال قبل خواهر سونگ در آن جا مرد. این گروه تحقیقاتی باید در آن جا یک مورد مرموز را بررسی کنند.

the silent sea

۵۲. سریال Feel Good/ احساس خوب

این سریال اثری کمدی و عاشقانه است که داستان زندگی مای مارتین (Mae Martin) را به شکل نیمه اتوبیوگرافی‌گونه روایت می‌کند. در واقع وقایع این مجموعه حول محور یک کمدین می‌چرخد که در حال ترک اعتیاد است و در این بین به دختری با تمایلات متفاوت علاقه‌مند می‌شوند.

feel good netflix

۵۳. سریال Unbreakable Kimmy Schmidt/ کیمی اشمیت شکست‌ناپذیر

اگر طرفدار سریال the office هستید و دلتان برای الی کمپر تنگ شده، این اثر را از دست ندهید. این سیت‌کام جذاب و دوست داشتنی، توسط تینا فی (Tina Fey) ساخته شده است. سریال Unbreakable Kimmy Schmidt در مورد جوانی است که پس از نجات یافتن از دست یک فرقه عجیب و غریب، بدون هیچ اطلاعی از 15 سال گذشته، سعی می‌کند زندگی‌اش را در شهر نیویورک دنبال کند. از جمله بازیگران این سریال می‌توان به الی کمپر (Ellie Kemper)، تیتوس برگس (Tituss Burgess)، کرول کین (Carol Kane) و جین کراکوفسکی (Jane Krakowski) اشاره کرد.

کمپر در سریال The Office توانست تجربیات زیادی به دست آورد و حالا در این مجموعه توانسته مهارت‌های بازیگری‌اش را به رخ بکشد.

unbreakable

۵۴. سریال A Series of Unfortunate Events/ سری حوادث ناگوار

سریال A Series of Unfortunate Events بر اساس مجموعه رمان‌هایی ستایش شده، در سبک Young-Adult که تحت همین نام منتشر شده‌اند، ساخته شده است. سال‌ها پیش نیز فیلمی از این اثر با بازی چشمگیر جیم کری ساخته شد.

این اثر که در سبک کمدی سیاه است، داستان سه کودک یتیم را روایت می‌کند که دائما از پرورشگاه بد، به محلی بدتر منتقل می‌شوند. در این اثر نیل پاتریک هریس (Neil Patrick Harris) – که بسیاری از افراد او را با نقش بارنی (Barney) در سریال How I Met Your Mother می‌شناسند – نقش کونت اولف (Count Olaf) را بازی می‌کند. کسی که شخصیت شرور داستان است و سعی می‌کند بچه‌ها را برباید.

series of unfortunate events

۵۵. سریال A- typical

این سریال تینیجری و کمدی زندگی یک پسر دبیرستانی که از اوتیسم رنج می‌برد را به تصویر می‌کشد. او از خود جسارت به خرج می‌دهد و تصمیم می‌گیرد شروع به قرار گذاشتن کند، اما این موضوع موجب رنج‌اش مادر محافظه‌کارش می‌شود.

سم (Sam) که نقش او را کیر گیلکریست (Keir Gilchrist) بازی می‌کند، 18 سال دارد، سعی می‌کند نشان دهد که می‌تواند مستقل باشد. به همین دلیل هم تلاش می‌کند که یک دوست دختر پیدا کند. در همین حال خانواده او باید با این مسئله رو به رو شوند که زندگی نرمال برای آن‌ها واقعا چه معنایی دارد. در این سریال جنیفر جیسون لی (Jennifer Jason Leigh) در نقش السا (Elsa)، مادر سم، می‌درخشد و مایکل راپاپورت (Michael Rappaport) نیز نقش پدر او را بازی می‌کند. برجیت لاندی پین (Brigette Lundy-Paine) که بازیگری نسبتا نوظهور است، نقش کیسی (Casey)، خواهر گستاخ سم، را بازی می‌کند.

مشخص نیس ت به چه دلیل سریال Atypical فعلا نتوانسته مخاطبان زیادی را جذب کند، اما باید بدانید که این اثر لیاقت توجهات بیشتر را دارد. این که بخواهید شرایط یک شخص اوتیسمی را بدون ایراد به نمایش بگذارید، کار ساده‌ای نیست و سریال Atypical تا حدودی در این امر موفق ظاهر شده است. این سریال آرامش‌بخش، سرگرم کننده و جذاب بوده و می‌تواند انتخاب خوبی برای‌تان باشد. اگر می‌خواهید بدانید که سم در خانواده‌ای با خصوصیات محافظه‌کار چگونه می‌خواهد به استقلال برسد، باید به سراغ این سریال بروید.

بهترین سریال های هالیوود

۵۶. سریال Kim’s Convenience/ فروشگاه کیم

این مجموعه در واقع یک سیت‌کام کانادایی درباره یک خانواده کره‌ای است که یک فروشگاه را در تورنتو می‌چرخانند. آپا (Appa) با بازی پائول سونگ-هیونگ لی ((Paul Sun-Hyung Lee و اوما (Umma) با هنرپیشگی جین یون (Jean Yoon) والدین این خانواده هستند. جنت (Janet) با بازی آندریا بنگ (Andrea Bang) و جونگ با بازی سیمو لیو (Simu Liu) دختر و پسر خانواده محسوب می‌شوند. در واقع داستان از جایی شروع می‌شود که آقای کیم (Kim) که پدر خانواده و فردی لجباز است، می‌خواهد در خانه حرف آخر را بزند. این موضوع باعث به وجود آمدن درگیری‌های زیادی بین اعضای خانواده می‌شود.

فروشگاه کیم

۵۷. سریال Dead To Me/ برای من مرده

این سریال ماجراهای زنی به نام جن (Jen) را روایت می‌کند که به دلیل از دست دادن همسرش رنج می‌برد. پس از این واقعه او تصمیم می‌گیرد یک معمای جنایی را حل کند. در ادامه جن در یک گروه حمایتی با جودی (Judy) آشنا می‌شود که یک زن خوش‌بین با روحیات شاد است. آن‌ها به سرعت با هم روابط خوبی پیدا می‌کنند و دوست می‌شوند. در همین حین جودی تلاش می‌کند یک راز شوکه‌کننده را از جن مخفی کند. فهمیدن این راز ممکن است جان جن را به خطر بیندازد.

سریال Dead to Me به خوبی دو شخصیت پیچیده را به مخاطب می‌شناساند و ما را با روابط پیچیده‌شان آشنا می‌کند. کریستینا اپلگیت (Christina Applegate) و لیندا کاردلینی (Linda Cardellini) بازیگران اصلی این سریال هستند که توانسته‌اند عملکرد بسیار خوبی را از خوب به نمایش بگذارند. این مجموعه کاملا غیر قابل پیش‌بینی و مجذوب‌کننده است. علاوه بر این، سازندگان از عنصر شوخ‌طبعی نیز استفاده کرده‌اند تا مخاطب از تماشای اثر خسته نشود. اگر می‌خواهید در لیست بهترین سریال های نتفلیکس 2022 اثری را تماشا کنید که نظر شما را با تعلیق‌های‌اش به خود جلب کند، به سراغ سریال Dead to Me بروید.

dead to me

۵۸. سریال Wild Wild Country/ کشور آزاد

اگر از داستان‌های تخیلی خسته شده‌اید و دلتان یک ماجرای واقعی می‌خواهد، سریال Wild Wild Country همان چیزی‌ست که دنبالش می‌گردید. این سریال مستند که یکی از بهترین سریال های نتفلیکس 2022 است، یک داستان بسیار جذاب و حقیقی را روایت می‌کند. در واقع این اثر روایتگر ماجراهای اُشو و مریدانش است که وارد اورگان می‌شوند و سعی در ساخت شهری برای خود دارند. این فرقه پس از حضور در آن جا به سرعت بر همه چیز تسلط پیدا می‌کنند و تقریبا اداره امور را در دست می‌گیرند. باگوان شری راشنیش (Bhagwan Shree Rashneesh) که رهبر این فرقه است، فردی بسیار مرموز به حساب می‌آید و به ندرد در انظار عمومی ظاهر می‌شود. ما آناند شیلا (Ma Anand Sheela) که دستیار او است، به جای اگوان در جمع‌ها ظاهر می‌شود و خواسته‌های او را انجام می‌دهد.

شیلا در نهایت در دادگاه به جرم آتش‌سوزی، شنود و چندین جرم دیگر متهم می‌شود. سریال Wild Wild Country جزئیات پرونده این فرقه را نمایش می‌دهد و شما را با اثری هیجان‌انگیز رو به رو می‌کند.

بهترین مستندهای نتفلیکس

۵۹. سریال Lovesick/ خسته از عشق

این مجموعه که یک سیت‌کام بریتانیایی‌ست، از برخی جهات شباهت‌هایی به سریال High Fidelity دارد. داستان از جایی شروع می‌شود که دیلان (Dylan) – با بازی جانی فلین (Johnny Flynn) – می‌فهمد به عفونت کلامیدیا مبتلا شده است. به همین دلیل هم سعی می‌کند با کسانی که پیش‌تر رابطه داشته ارتباط برقرار کند و این موضوع را با آن‌ها در میان بگذارد. این روابط و ارتباط دیلان با دوستان‌اش محوریت اصلی داستان را شکل می‌دهند و ما در طول سریال بیشتر و بیشتر با شرایط پیچیده زندگی کاراکتر اصلی آشنا می‌شویم. سریال Lovesick بسیار جالب و واقع‌گرایانه است و این ویژگی‌ها برای یک اثر می‌تواند برای بسیاری از افراد جذاب باشد. پس اگر می‌خواهید یکی از بهترین سریال های نتفلیکس 2022 را ببینید، به سراغ این اثر بروید.

lovesick

۶۰. سریال Easy/ آسان

این سریال از جمله مجموعه‌های مدرنی است که سلبریتی‌های زیادی در آن حضور دارند و اثری در سبک کمدی و رومانتیک محسوب می‌شود. سریال Easy با فرمت آنتولوژی ساخته شده و قسمت‌های آن با هم از نظر داستانی و گروه بازیگری متفاوت‌اند. در نتیجه اگر از کسانی هستید که زمان زیادی برای دیدن فیلم و سریال‌های طولانی ندارید، می‌توانید هر شب قبل از خواب به تماشای یک قسمت از این اثر مشغول شوید. با این که فرمت این سریال آنتولوژی است، اما برخی از بازیگران و تم داستان‌ها در قسمت‌های مختلف مشترک هستند. از جمله ستارگان سر شناس سریال Easy می‌توان به مالین آکرمن (Malin Ackerman) و اورلاندو بلوم (Orlando Bloom) اشاره کرد.

easy

۶۱. سریال The Society/ جامعه

این سریال می‌تواند هم رویایی باشد که به حقیقت پیوسته و هم در عین حال برای‌تان تجلی بخش یکی از بدترین کابوس‌های‌تان باشد. تصور کنید که یک فرد دبیرستانی هستید که همه افراد شهری که در آن زندگی می‌کنید، ناپدید شده‌اند. این همان اتفاقی است که در سریال The Society شاهدش هستیم. وقتی گروهی از نوجوانان پس از پشت سر گذاشتن اردوی تفریحی به شهر کوچک خود یعنی کانکتیکات برمی‌گردند، متوجه می‌شوند همه‌ی اهالی منطقه ناپدید شده‌اند. در واقع ارتباط آن‌ها با سایر نقاط جهان قطع شده است. این سریال تا حدودی احتمالا شما را به یاد رمان سالار مگس‌ها (Lord of the Flies) خواهد انداخت. در داستان سریال The Society نیز این نوجوانان باید قوانین خاص خود را وضع کنند تا بتوانند زنده بمانند. اما برخی از این افراد به این سادگی‌ها جان سالم به در نمی‌برند. این اثر برای دوست‌داران آثار نوجوانانه می‌تواند یکی از بهترین سریال های نتفلیکس 2022 قلمداد شود.

the society

۶۲. سریال Derry Girls/ دختران دری

سریال Derry Girls ما را به دهه 90 میلادی می‌برد؛ جایی که درگیری‌های ایرلند شمالی هنوز متوقف نشده است و مردم شرایط نامساعدی را سپری می‌کنند. اما این سریال بیشتر حول محور گروهی از نوجوانان می‌چرخد و چالش‌های آن‌ها را به تصویر می‌کشد. در این اثر ما شاهد ماجراهای گروهی متشکل از چهار دختر اهل دری (Derry) و پسر عموی آن‌ها که متولد انگلستان است، هستیم. این اثر نوع ویژه‌ای از کمدی سیاه را به نمایش می‌گذارد که ممکن است در سایر آثار ندیده باشید. اگر می‌خواهید اوقات فراغت‌تان را با اثری تینیجری سپری کنید، پیشنهاد می‌کنیم به سراغ سریال Derry Girls بروید.

Derry girls

۶۳. سریال American Vandal/ رسوایی آمریکایی

وقتی حرف از یک مستندنما (Mockumentary) به میان می‌آید، احتمالا بسیاری از شما به یاد آثار کلاسیکی نظیر This is Spinal Tap یا Best in Show می‌افتید. هر دوی این آثار دارای صحنه‌های مبالغه‌آمیز زیادی هستند. اما در سمت دیگر سریال American Vandal وجود دارد که از جنبه‌های مختلف نسبت به آن‌ها متفاوت است. این اثر که کاملا مستقیم حرف خود را می‌زند، با رویکردی طنزآمیز به سراغ برخی از جنایاتی می‌رود که در سال‌های اخیر شاهدشان بوده‌ایم و توانسته توجهات زیادی را به سمت خود جلب کند.

فصل اول سریال American Vandal به اتفاقات پس از یک خربکاری در یک دبیرستان می‌پردازند؛ جایی که 27 معلم متوجه می‌شوند که دانش‌آموزی روی ماشین‌شان تصویر زننده‌ای را با اسپری کشیده است. اگر چنین ایده‌ای برای‌تان جالب باشد، فصل دوم آن را نیز حتما تماشا خواهید کرد که ایده متفاوتی دارد. همان‌طور که مستند سریال Making a Murderer به شدت اعتیادآور بود و بسیاری از کاربران و مخاطبان درباره آن اظهار نظر می‌کردند، این اثر نیز چنین پتانسیلی دارد. در واقع در سریال American Vandal یک دانش‌آموز سعی می‌کند در نقش مستندساز، مقصر اصلی را پیدا کند. این اثر بدون شک یکی از بهترین سریال های Netflix در 2022 است.

مستند در Netflix

۶۴. سریال The Kominsky Method/ متود کمینسکی

این اثر که توسط چاک لور (Chuck Lorre) خلق شده است، داستان دو دوست صمیمی و مسن را دنبال می‌کند که در حال گذراندن اواخر زندگی‌شان در شهر لس آنجلس هستند. یکی از آن‌ها که زمانی هنرپیشه‌ی مشهوری بوده، حالا مشغول برگزار کردن کلاس‌های بازیگری بوده و دیگر کاراکتر داستان نیز ایجنت او است. آن‌ها با چالش‌های زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند. در شهری که بیشتر به جوانی و زیبایی اهمیت داده می‌شود، این دو دوست خود را طرد شده می‌بینند.

سریال The Kominsky Method پر از لحظات احساسی و خنده‌دار است. البته باید بدانید این از آن دست سیت‌کام‌هایی نیست که دائم بخواهد شما را بخنداند. بلکه تمرکز آن بیشتر روی نمایش دادن مشکلات افزایش سن و چالش‌های افرادی است که در حیطه سینما و تئاتر کار می‌کنند. در نتیجه جنبه احساسی آن بیشتر است. با این وجود، این سیت‌کام فاقد صحنه‌های طنز نیز و گهگاه با ارائه لحظات کمدی سعی می‌کند مخاطب را بخنداند. اما بهترین بخش این اثر از لیست بهترین سریال های نتفلیکس 2022، دیدن لج و بحث‌های جالب مایکل داگلاس (Michael Douglas) و آلن آرکین (Alan Arkin) است.

the kominsky method

۶۵. سریال Maniac/ روانی

مینی‌سریال Maniac مشابه هیچ مجموعه تلویزیونی که تا به حال دیده‌اید نیست. کارگردانی هر 10 قسمت این اثر برعهده کری فوکوناگا (Cary Fukunaga) بوده که اکثر ما او را با آثاری نظیر سریال True Detective و فیلم No Time to Die می‌شناسیم. سریال Maniac در جهانی پیشرفته‌تر از دنیای ما جریان دارد و داستان دو شخص افسرده و دائما دلسرد – با بازی اما استون (Emma Stone) و جونا هیل (Jonah Hill) – را روایت می‌کند. آن‌ها قصد دارند برای یک آزمایش دارویی پیچیده داوطلب شوند که گفته می‌شود مشکل و بیماری‌شان را رفع خواهد کرد. این آزمایش باعث می‌شود که آن‌ها از نظر ذهنی زندگی در محیط‌های مختلف و شرایط گوناگون را تجربه کنند.

این ایده به فوکوناگا این اجازه را داده که بتواند از استون و هیل در سناریوهای مختلف استفاده کند. در واقع ما در این مجموعه سناریوهای مختلفی را خواهیم دید؛ از داستان‌هایی مشابه آثار برادران کوئن (Coen) گرفته تا حضور در دنیایی مشابه با جهان فیلم ارباب حلقه‌ها. بازی هر دو هنرپیشه اصلی در سریال Maniac فوق‌العاده است و آن‌ها توانسته‌اند این اثر درام و علمی-تخیلی را به مجموعه‌ای قابل توجه تبدیل کنند. به همین دلیل هم ما از آن در لیست بهترین سریال های نتفلیکس 2022 یاد کرده‌ایم.

maniac

راهنمای خرید موس گیمینگ:

بهترین موس گیمینگ

۶۶. سریال The Eddy/ ادی

این سریال پتانسیل تبدیل شدن به یک اثر بسیار محبوب را دارد و برای این که بفهمیم آیا قادر به محقق کردن این امر است یا نه، باید تا زمان انتشار فصل دوم صبر کنیم. جک تورن (Jack Thorne)، یک فیلم‌نامه‌نویس بسیار موفق، وظیفه نویسندگی برای این اثر را برعهده داشته است. قسمت‌های مختلف سریال The Eddy توسط افرادی نظیر دیمین شزل (Damien Chazelle)، هوندا بیامینا (Houda Benyamina)، لیلا مراکشی (Laïla Marrakchi) و آلن پول (Alan Poul) کارگردانی شده است. این سریال با محوریت موسیقی ساخته شده و به خصوص به دوست داران سبک جاز پیشنهاد می‌شود.

آندره هالند (André Holland) در نقش الیوت (Elliot) بازی می‌کند که مدیر یکی از کلاب‌های شهر پاریس است. شریک کاری او به چند نفر مقداری پول بدهکار است و این مسئله اوضاع را برای ایلوت پیچیده می‌کند. در همین شرایط هم سر و کله‌ی دخترش، جولی (Julie)، پیدا می‌شود که اصلا روابط نزدیکی با الیوت ندارد. وقایع یکی پس از دیگر شرایط کاراکتر اصلی داستان را پیچیده‌تر می‌کند و این سریال جذاب‌تر می‌شود.

the eddy

۶۷. سریال Castlevania/ کسلوانیا

اگر دلتان یک انیمه خوش ساخت با داستان‌ قوی می‌خواهد که در فضای قرون وسطی روایت شود و پر از قلعه‌های تاریک، خون‌آشام و نبرد با دشمنان باشد، کسلوانیا را از دست ندهید. سریال Castlevania ماجراهای ترور (Trevor) – با صداپیشگی ریچارد آرمیتیج (Richard Armitage) – را دنبال می‌کند. او آخرین بازمانده‌ی طایفه‌ای سر شکسته به نام بلمونت (Belmont) است. این اثر تجربه‌ای فوق‌العاده را برای‌تان به ارمغان می‌آورد و نه تنها یکی از بهترین سریال های نتفلیکس 2022 است، بلکه یکی از برترین انیمه‌های تاریخ نیز به حساب می‌آيد. فصل اول سریال Castlevania تنها چهار قسمت دارد که هر کدام 20 دقیقه‌ای هستند. در نتیجه تماشای این اثر وقت زیادی از شما نمی‌گیرد. بدون شک از نادیده گرفتن این مجموعه پشیمان خواهید شد.

castlevania

هدفون گیمینگ برای موبایل یا PC چی بخریم؟
بهترین هدست های گیمینگ

۶۸. سریال Designated Survivor

در لیست بهترین سریال های نتفیلکس 2022 آثاری وجود دارند که به خوبی توانسته‌اند پس از وقفه‌ای طولانی به تلویزیون بازگردند و سریال Designated Survivor نیز یکی از آن‌ها به حساب می‌آید. در این اثر ما کیفر سادرلند (Kiefer Sutherland) را در نقش یک مقام دولتی می‌بینیم که به شکل غیر منتظرانه‌ای پس از ترور رئیس جمهور وقت در کاخ کنگره آمریکا، به عنوان جانشین او انتخاب می‌شود. فصل‌های اول این مجموعه را می‌توان جزو برترین آثار در بین سریال‌های قرن 21 جای داد.

designated survivor

۶۹. سریال From scratch/ از ابتدا

اواخر سال ۲۰۲۲، نتفلیکس اولین فصل از سریالی رمانتیک با نام From Scratch پخش کرد که درباره به‌وجود آمدن عشقی میان یک دانشجوی آمریکایی در ایتالیا، و یک مرد سیسیلی است. اگر دلتان داستانی با چاشنی عشق، در کشور زیبای ایتالیا می‌خواهد، خوب است سراغ این سریال بروید.

from scratch

سخن پایانی

سیاست تولید و پخش برنامه‌های تلویزیونی در Netflix، تابع سیاست خارجی آمریکاست. به همین دلیل این شبکه برای دسترسی شهروندان برخی کشورها محدودیتی‌های اعمال کرده. این محدودیت‌ها شامل ایران نیز می‌شد. اما اخیرا سایت نتفلیکس امکان ثبت حساب کاربری و خرید اشتراک برای ایرانیان را فراهم کرده. اگر بنا به دلایل بانکی و مالی قادر به خرید اکانت Netflix نیستید، می‌توانید برنامه‌های رایگان این شبکه را تماشا کنید.

سؤالات متداول

بهترین سریال‌های نتفلیکس کدام‌ها هستند؟

The Serpent، The Irregulars، Lupin، Bridgerton و Cobra Kai به ترتیب برترین سریال‌های نتفلیکس هستند.

قیمت اکانت نتفلیکس چقدر است؟

1. طرح پایه برای یک ماه برابر 8.99 دلار است که شما کیفیت HD نمی‌شود و تنها در یک دستگاه قابل استفاده است.

2. طرح استاندارد برای یک ماه برابر 13.99 دلار است که قابلیت نمایش HD را دارد و در دو دستگاه نیز قابل استفاده است.

3. طرح ممتاز برای یک ماه برابر 17.99 دلار است و هیچگونه محدودیتی ندارد.

یک دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *