راهنمای خرید بهترین تبلت تا 4 میلیون (مهر 1401)

فهرست مطالب

  • لنوو Tab M7 نسخه 32 رم 2 LTE
  • جی ال ایکس F8 نسخه 16 رم 2
  • لنوو TAB M8 8505X نسخه 32 رم 2
  • هواوی MatePad T8 نسخه 16 رم 2
  • لنوو Tab M10 HD X505X نسخه 32 رم 2
  • گلکسی Tab A7 Lite 8.7 نسخه 32 رم 3
  • سوالات متداول

بهترین تبلت تا 4 میلیون تومان کدام است؟ تبلت ها بهترین انتخاب برای بعضی کاربردها هستند و با قیمت مناسبی که دارند، می توانند جایگزین مناسبی برای گوشی های هوشمند هم محسوب شوند، اما بسیاری از کاربران تبلت را به عنوان کتابخوان یا یک وسیله برای طراحی و وب گردی انتخاب می‌کنند. اگر قصد خرید تبلت در بازه 4 میلیون تومان را دارید این مقاله را تا انتها دنبال کنید.

در این مطلب می‌خواهیم تبلت هایی را به شما معرفی کنیم که تا 4 میلیون تومان قیمت دارند و ارزش خرید بالایی در برابر قیمتشان پیدا کرده اند؛ اما شما از یک تبلت چه انتظاری دارید؟ یا از یک تبلت کاربردی چه ویژگی هایی باید انتظار داشت؟

  • از تبلت می توان به عنوان کتاب خوان استفاده کرد.
  • تبلت برای مشاهده فیلم بسیار مناسب است.
  • برخی تبلت ها هستند که سخت افزار گرافیکی بسیار خوبی دارند و گیمرها آن را انتخاب می کنند.
  • تبلت ها به دلیل پشتیبانی از قلم و داشتن نمایشگر بزرگ، انتخاب خوبی برای طراحان هستند.
  • وب گردی و گشت و گذار در فضای مجازی در تبلت بسیار لذت بخش است.

تبلت ها معمولا یک سخت افزار مشخص و تکراری در بین خود دارند، نمایشگر بزرگ که شاخته یک تبلت است و باتری قدرتمند که بتواند آن نمایشگر بزرگ را ساعت ها روشن نگه دارد. اما همین دو شاخصه اصلی می توانند متغیر باشند، برای مثال نمایشگر بزرگ با وضوح بالا فقط در تبلت های گران یافت می شود، اما تبلت های اقتصادی بیشتر روی باتری تمرکز دارند، زیرا هرکس که تبلت اقتصادی تهیه می کند به احتمال زیاد به عنوان گوشی دوم استفاده می کند و کار های روزمره را با تبلت انجام می دهد، اما کسی که تبلت با سخت افزار قدرتمند تهیه می کند، برای طراحی یا بازی انتخاب می کند.

تبلت های 4 میلیون تومانی طبیعتا جزو دسته تبلت های ارزان قیمت شناخته می شوند، تبلت هایی که سخت افزار بسیار معمولی دارند و مناسب کتاب خوانی، فیلم دیدن و یا وب گردی هستند، این تبلت ها جزو بهترین تبلت های دانش آموزی هم قرار می گیرند، در ادامه این تبلت ها را مورد بررسی قرار می دهیم، همراه ما باشید.

در ادامه بهترین تبلت تا ۴ میلیون را به شما معرفی می‌کنیم. توجه داشته باشید که تبلت‌ها از قیمت کم به زیاد مرتب شده‌اند و اگر گزینه بهتری برای خرید می‌خواهید به سراغ محصولات انتهای این لیست بروید.

لنوو Tab M7 نسخه 32 رم 2 LTE

لنوو Tab M7

یکی از ارزان‌ترین تبلت‌های موجود در بازار همین لنوو مدل M7 است که از پنلی با اندازه 7 اینچی و رزولوشن 1024×600 بهره می‌برد. این مشخصات باعث می‌شود در هر اینچ از این نمایشگر تراکم 170 پیکسل دیده شود. این تراکم پیکسلی نشان می‌دهد که نباید انتظار خیلی زیادی از این پنل داشته باشید و کیفیت بسیار معمولی است و خبری از کنتراست و پویایی رنگ‌ها نیست. در بخش سخت افزاری با تبلت ضعیفی مواجه هستیم و باید پیش از خرید نسبت به این موضوع آگاهی داشته باشید. لنوو تب M7 از تراشه ۲۸ نانومتری مدیاتک MT8321 در نسخه وای فای و از مدیاتک MT8765B در نسخه LTE قدرت می‌گیرد.

قدرت این تراشه واقعا کم است و شما تنها می‌توانید با آن برنامه‌های مرسوم را آن هم با سرعت کم باز کنید و باید انتظار لگ و کندی را نیز داشته باشید. در بخش دوربین‌ها لنوو برای نماینده خود دو دوربین 2 مگاپیکسلی در قاب پشتی و جلویی به عنوان دوربین اصلی و دوربین سلفی در نظر گرفته است. در نهایت باید گفت انرژی مورد نیاز لنوو Tab M7 توسط یک باتری 3590 میلی آمپر ساعتی تأمین می‌شود.

نام تبلت لنوو Tab M7
تراشه مدیاتک MT8765B
پردازنده‌ی مرکزی Quad-core 1.3 GHz
پردازنده‌ی گرافیکی Mali-400
پشتیبانی از سیم کارت بله
دوربین اصلی 2 مگاپیکسل
دوربین سلفی 2 مگاپیکسل
سیستم‌عامل اندروید 9
حافظه داخلی 32 گیگابایت
رم 2 گیگابایتی
امکان افزایش حافظه / نوع کارت حافظه بله

خرید تبلت لنوو m7

اگر به دنبال بهترین تبلت موجود در بازار ایران هستند، قبل از خرید حتما مقاله زیر را مطالعه کنید.

بهترین تبلت های بازار

جی ال ایکس F8 نسخه 16 رم 2

جی ال ایکس F8

یکی از تبلت‌های شرکت ایرانی جی ال ایکس که در مطلب بهترین تبلت تا قیمت ۴ میلیون قرار است به معرفی آن بپردازیم جی ال ایکس F8 نام دارد. این تبلت از نمایشگری 8 اینچی IPS LCD با وضوح 800 در 1280 استفاده می‌کند و در نتیجه تراکم 189 پیکسل بر هر اینچ را در اختیار قرار می‌دهد. این محصول از پردازنده Unisoc SC9863A بهره می‌برد و در این نسخه 16 گیگابایت حافظه داخلی و 2 گیگابایت حافظه رم آن را همراهی می‌کند.

قدرت سخت افزاری این مدل تنها برای انجام کارهای ساده و ابتدایی مناسب است و نباید انتظار سرعت بالا یا اجرای روان بازی‌ها را داشته باشید. این دستگاه دارای یک دوربین اصلی و یک دوربین سلفی با سنسور 5 مگاپیکسلی است و از یک باتری 5100 میلی آمپر ساعتی برای تأمین انرژی استفاده می‌کند. جی ال ایکس F8 از سیم کارت نیز پشتیبانی می‌کند و از این طریق شما می‌توانید با آن تماس برقرار کنید. پشتیبانی از کارت حافظه جانبی، برخورداری از قلم و اندروید 10 به عنوان نسخه ابتدایی از دیگر ویژگی‌های این تبلت هستند.

نام تبلت GLX F8
تراشه Unisoc SC9863A
پردازنده‌ی مرکزی 8 هسته ) 4 هسته 1.6 گیگاهرتز و 4 هسته 1.2 گیگاهرتز (
پردازنده‌ی گرافیکی PowerVR IMG 8322
پشتیبانی از سیم کارت بله
دوربین اصلی 5 مگاپیکسل
دوربین سلفی 5 مگاپیکسل
سیستم‌عامل اندروید 10
حافظه داخلی 16 گیگابایت
رم 2 گیگابایتی
امکان افزایش حافظه / نوع کارت حافظه بله / میکرو اس دی تا 128 گیگابایت

خرید تبلت جی ال ایکس f8

اگر بودجه بیشتری دارید؛ می‌توانید از بین تبلت های رنج میلیون 6 تومان گزینه های بهتری را خریداری کنید.

بهترین تبلت تا 6 میلیون

لنوو TAB M8 8505X نسخه 32 رم 2

تبلت لنوو M8 HD

بکی از تبلت تا چهار میلیون که ارزش خرید بالایی دارد همین تب M8 HD از لنوو است. این محصول دارای یک نمایشگر 8 اینچی از نوع IPS LCD است و با داشتن وضوح 800 در 1280 تراکم پیکسلی 189 را مقابل دیدگان شما قرار می‌دهد. این مدل از تراشه 12 نانومتری مدیاتک هلیو A22 به عنوان پردازنده استفاده می‌کند. این چیپست برای انجام کارهای روزمره قدرت نسبتا کافی دارد ولی نمی‌توانید با آن به سراغ اجرای بازی‌های سنگین بدون افت فریم بروید. در این نسخه 32 گیگابایت حافظه داخلی و 2 گیگابایت حافظه رم سخت افزار را کامل می‌کند.

دوربین اصلی این محصول سنسوری 5 مگاپیکسلی دارد و این رزولوشن برای دوربین سلفی به 2 مگاپیکسل کاهش پیدا می‌کند. تبلت لنوو M8 HD به اندروید 9 مجهز شده و باتری 5000 میلی آمپر ساعتی وظیفه تأمین انرژی را عهده‌دار است. از دیگر مشخصات این مدل می‌توان به پشتیبانی از کارت حافظه جانبی و پشتیبانی از سیم کارت اشاره کرد.

نام تبلت Lenovo M8 HD
تراشه Helio A22
پردازنده‌ی مرکزی چهار هسته‌ی 2.0 گیگاهرتز Cortex-A53
پردازنده‌ی گرافیکی PowerVR GE8320
پشتیبانی از سیم کارت بله
دوربین اصلی 5 مگاپیکسل
دوربین سلفی 2 مگاپیکسل
سیستم‌عامل اندروید 9
حافظه داخلی 32 گیگابایت
رم 2 گیگابایت
امکان افزایش حافظه / نوع کارت حافظه بله / میکرو اس دی

هواوی MatePad T8 نسخه 16 رم 2

هواوی MatePad T8

یکی از تبلت‌های هواوی که جزو بهترین تبلت تا ۴ میلیون اندروید قرار می‌گیرد همین MatePad T8 هواوی است. این تبلت دارای یک نمایشگر 8 اینچی با وضوح تصویر 800 در 1280 است که تراکم پیکسلی 189 دارد. این تبلت که با داشتن بدنه فلزی مقاومت بسیار خوبی در برابر ضربات و خط و خش دارد در قاب پشتی از یک دوربین 5 مگاپیکسلی و در پنل جلویی از یک دوربین سلفی 2 مگاپیکسلی میزبانی می‌کند.

این محصول دارای پردازنده مدیاتک MT8768 است و با حافظه 16 گیگابایتی و رم 2 گیگابایتی (در این نسخه مورد نظر ما) عملکرد متوسط و تقریبا ضعیفی دارد. از این تبلت نمی توانید به عنوان یک تبلت برای بازی یا طراحی استفاده کنید، اما سایز بسیار خوب آن مناسب کتاب خوانی و وب‌گردی است. میت پد تی 8 مجهز به یک باتری قدرتمند 5100 میلی آمپری مجهز شده و باعث می‌شود بتوانید به راحتی یک روز کامل با تبلت خود بگذارنید و نیازی به شارژ دوباره نداشته باشید. پس اگر به دنبال یک تبلت مناسب برای کتاب خوانی و وب گردی هستید، خرید میت پد تی 8 به شما پیشنهاد می‌شود.

نام تبلت Huawei MatePad T8
تراشه مدیاتک MT8768
پردازنده‌ی مرکزی 8 هسته ای (4.0 GHz Cortex-A53 & 4×1.50 GHz Cortex A53)
پردازنده‌ی گرافیکی Mali-G51
پشتیبانی از سیم کارت بله
دوربین اصلی 5 مگاپیکسل
دوربین سلفی 2 مگاپیکسل
سیستم‌عامل اندروید 10
حافظه داخلی 16 گیگابایت
رم 2 گیگابایتی
امکان افزایش حافظه / نوع کارت حافظه بله / میکرو اس دی

خرید تبلت هواوی T8

مطالب مرتبط:
بهترین تبلت‌های 10 اینچی

لنوو Tab M10 HD X505X نسخه 32 رم 2

لنوو Tab M10 HD X505X

یکی از بهترین تبلت تا قیمت ۴ میلیون لنوو Tab M10 HD X505X است. این تبلت از تراشه اسنپدراگون 429 استفاده می‌کند و به همین دلیل عملکرد آن برای انجام کارهای روزمره قابل قبول است ولی خیلی نمی‌توان به روی آن برای بازی کردن و انجام کارهای سنگین حساب باز کرد. این تراشه در نسخه مورد نظر ما با 32 گیگابایت حافظه داخلی و 2 گیگابایت حافظه رم همراه می‌شود و شما می‌تواند به کمک کارت حافظه جانبی به این میزان حافظه بیفزایید.

در کنار این سخت افزار این محصول نمایشگری 10.1 اینچی از نوع IPS LCD با رزولوشن HD+ دارد و کیفیت مناسبی را به نسبت قیمت مقابل چشمان شما قرار می‌دهد. به دلیل استفاده از همین نمایشگر بزرگ، وزن تبلت به 480 گرم و ضخامت آن به 8.4 میلی متر رسیده است. لنوو Tab M10 از دوربین اصلی 5 مگاپیکسلی و دوربین سلفی 2 مگاپیکسلی استفاده می‌کند و لنوو وعده داده که باتری این محصول بتواند تا 8 ساعت پخش مداوم ویدئو HD را دوام بیاورد که عملکرد قابل قبول و مناسبی برای بخش باتری ارزیابی می‌شود. از دیگر مشخصات این دستگاه می‌توان به اندروید 9 و اسپیکرهای استریو اشاره کرد.

مشخصات لنوو Tab M10 HD X505X
تراشه اسنپدراگون 429
پردازنده‌ی مرکزی چهار هسته ای 2.0 گیگاهرتزی Cortex A53
پردازنده‌ی گرافیکی Adreno 504
پشتیبانی از سیم کارت دارد با قابلیت مکالمه
دوربین اصلی 5 مگاپیکسل
دوربین سلفی 2 مگاپیکسل
سیستم‌عامل اندروید 9
حافظه داخلی 32 گیگابایت
رم 2 گیگابایت
امکان افزایش حافظه / نوع کارت حافظه دارد microSDXC

خرید تبلت m10 لنوو مدل tab m10 x505x

برای خرید تبلت های ارزان قیمت و با کیفیت تا تبلت های اپل و پرچمدار از فروشگاه تکنولایف دیدن کنید:

قیمت تبلت

گلکسی Tab A7 Lite 8.7 نسخه 32 رم 3

گلکسی Tab A7 Lite 8.7

گلکسی Tab A7 lite بهترین تبلت سامسونگ تا ۴ میلیون به حساب می‌آید. این کهکشانی از جنس آلومینیوم ساخته شده و با داشتن 370 گرم وزن و 8 میلی متری ضخامت می‌توان ارگونومی آن را مطلوب ارزیابی کرد. نمایشگر این تبلت اندازه 8.7 اینچی داشته و وضوح 1340×800 باعث قرارگیری 179 پیکسل در هر اینچ می‌‌شود. کیفیت این پنل عالی نیست ولی به نسبت قیمت مناسب است و می‌توانید با آن مطالعه کرده و یا محتوای مختلف را مشاهده کنید. سازنده کره‌ای برای تأمین قدرت این کهکشانی از تراشه 12 نانومتری مدیاتک هلیو P22T کمک گرفته است و به لطف همین تراشه کار کردن با این تبلت در محیط کاربری روان و بدون مشکل است، هرچند که نباید برای بازی خیلی به روی این محصول حساب ویژه باز کنید.

بخش سخت افزاری این کهکشانی با 32 گیگابایت حافظه داخلی و 3 گیگابایت حافظه رم تکمیل می‌شود. در بخش دوربین تبلت‌ها خیلی قوی عمل نمی‌کنند و در این مدل نیز سامسونگ از دوربین اصلی با سنسوری 8 مگاپیکسلی و دوربین سلفی با سنسور 2 مگاپیکسلی استفاده کرده است. در نهایت برای تب A7 lite یک باتری 5100 میلی آمپر ساعت در نظر گرفته شده که می‌تواند یک روز کامل را به خوبی دوام بیاورد. از دیگر مشخصات کلیدی این محصول می‌توان به اسپیکرهای استریو، One UI 3.1 بر پایه اندروید ۱۱ و دو نسخه وای فای و LTE اشاره کرد. گلکسی Tab A7 lite 8.7 اینچی را می‌توان بهترین تبلت ۴ میلیونی سامسونگ به حساب آورد.

نام تبلت گلکسی Tab A7 lite
تراشه مدیاتک Helio P22T
پردازنده‌ی مرکزی هشت هسته‌ای 4×2.3 GHz Cortex-A53 & 4×1.8 GHz Cortex-A53
پردازنده‌ی گرافیکی PowerVR GE8320
پشتیبانی از سیم کارت بله
دوربین اصلی 8 مگاپیکسل
دوربین سلفی 2 مگاپیکسل
سیستم‌عامل Android 11, One UI 3.1
حافظه داخلی 32 گیگابایت
رم 3 گیگابایتی
امکان افزایش حافظه / نوع کارت حافظه بله

خرید تبلت گلکسی تب A7 Lite 8.7

سوالات متداول

بهترین تبلت سامسونگ تا ۴ میلیون کدام است؟ گلکسی Tab A7 lite بهترین تبلت سامسونگ تا ۴ میلیون به حساب می‌آید. نمایشگر این تبلت اندازه 8.7 اینچی داشته و وضوح 1340×800 باعث قرارگیری 179 پیکسل در هر اینچ می‌‌شود. سازنده کره‌ای برای تأمین قدرت این کهکشانی از تراشه 12 نانومتری مدیاتک هلیو P22T کمک گرفته است و به لطف همین تراشه کار کردن با این تبلت در محیط کاربری روان و بدون مشکل است، هرچند که نباید برای بازی خیلی به روی این محصول حساب ویژه باز کنید.

بهترین تبلت ۴ میلیونی از نظر نمایشگر کدام است؟ اولین نکته‌ای که باید در مورد تبلت تا چهار میلیون بدانید این است که این محصولات سطح خیلی بالایی ندرند و هیچ کدام از تراشه قوی یا نمایشگر FHD استفاده نمی‌کنند. در بین مدل‌های موجود در لیست تقریبا کیفیت نمایشگر برابر است ولی به طبع مدل‌هایی مانند A7 Lite سامسونگ شرایط بهتری دارند.

بهترین تبلت تا 4 میلیون از نظر باتری کدام است؟ تبلت‌های لیست به طور کلی باتری مناسب و قابل قبولی دارند ولی به نظر می‌رسد گلکسی Tab A7 lite با توجه به ظرفیت و اندازه باتری شارژ دهی خوبی داشته باشد.

یک دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *