راهنمای خرید قهوه ساز

فهرست مطالب

  • فواید نوشیدن قهوه
  • انواع قهوه ساز
  • راهنمای خرید قهوه ساز برقی: ۶ نکته طلایی پیش از خرید
  • معرفی بهترین قهوه‌ ساز ها
  • جمع بندی
  • سوالات متداول

درست است که چای محبوب‌ترین نوشیدنی بین ایرانیان است، اما برای خیلی از افراد، این مسئله صدق نمی‌کند. خیلی‌ها هستند که تا قهوه ننوشند روزشان آغاز نمی‌شود و کمبود انرژی‌شان در میانه‌ی روز را با نوشیدن قهوه رفع می‌کنند. خیلی از افراد هستند که وقتی کافه می‌روند، حتما ترجیح می‌دهند قهوه بنوشند و پیش از ورزش نیز، با یک فنجان قهوه سوخت‌وساز بدنشان را بالا می‌برند. وقتی مصرف قهوه بالا باشد، طبیعتا یک دستگاه قهوه‌ساز هم نیاز است. اگر هنوز قهوه ساز نگرفته‌اید و به قهوه‌های فوری بسنده کرده‌اید یا هر روز یک عالمه پول خرج یک لیوان قهوه می‌کنید، به راهنمای خرید قهوه ساز خانگی نیاز دارید.

در این مقاله، نکاتی که موقع خرید قهوه ساز باید بهشان توجه داشته باشید را بهتان می‌گوییم. علاوه بر آن، مدل‌های خوب قهوه ساز را با هم بررسی خواهیم کرد تا بین این همه تنوع قهوه‌ساز، راحت‌تر بتوانید وسیله‌ای که مناسب‌تان است را انتخاب کنید.

انواع قهوه ساز را می توانید از تکنولایف بخرید: قیمت قهوه ساز

فواید نوشیدن قهوه

فواید نوشیدن قهوه

  • قهوه سوخت‌وساز بدن را بالا می‌برد؛ به‌همین علت، پیشنهاد می‌شود پیش از ورزش کردن کمی قهوه صرف کنید تا سوخت چربی سریعتر انجام شود. در خیلی از باشگاه‌های ورزشی هم دستگاه های قهوه‌ساز است تا ورزشکاران قهوه روزانه‌شان را بنوشند.
  • سطح انرژی را بالا می‌برد. خیلی از افراد، برای این‌که صبحشان آغاز شود لازم دارند که حتما قهوه صرف کنند. نوشیدن یک فنجان کوچک قهوه در ابتدای روز یا پیش از انجام کارهای مهم، انرژی‌تان را بیشتر، و عملکردتان را تقویت می‌کند.
  • از بروز بیماری‌ها جلوگیری می‌کند. احتمال بروز بیماری‌هایی چون آلزایمر و ناراحتی‌های کبدی، با نوشیدن قهوه، کم می‌شود.
  • با افسردگی مقابله می‌کند. براساس تحقیقات، نوشیدن روزانه ۴ فنجان قهوه، تا ۸٪ احتمال بروز افسردگی را جلوگیری می‌کند.
  • برای قلب مفید است. احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی، با نوشیدن روزانه‌ی قهوه، تا ۱۵٪ کاهش پیدا می‌کند.

انواع قهوه ساز

آن‌قدر تنوع قهوه ساز در بازار وجود دارد که کسانی‌که دنبال خرید قهوه‌ساز باشند را به‌راحتی گیج می‌کند. بنابراین راهنمای خرید قهوه ساز خوب ما، انوع قهوه سازها را به شما می‌کند که بدانید دقیقا دنبال چه مدل دستگاهی هستید.

قهوه ساز دریپ (چکه‌ای)

اولین مورد در راهنمای خرید قهوه ساز خانگی، قهوه‌سازهای دریپ هستند. این مدل قهوه ساز، به علت کاربری ساده، قیمت مناسب و ماندگاری خوبشان، یکی از محبوب‌ترین انواع قهوه ساز است. کافی ساز دریپ، هم به شکل دستی و هم به شکل برقی وجود دارد.

اسپرسو ساز

اگر عاشق اسپرسو هستید، یک اسپرسوساز تهیه کنید. اسپرسوسازها دستگاه‌هایی سنگین، و گران‌تر از قهوه‌سازهای عادی هستند. بنابراین، تنها درصورتی که هر روز اسپرسو میل می‌کنید آن را تهیه کنید.

پرکولاتور (موکا پات)

شمایل پرکولاتور، یک قوری است و مانند همان هم عمل می‌کند. ابتدا لازم است آب داغ را داخل محفظه فیلتر بریزید. پس از آن، دانه‌های قهوه‌ را هم داخل فیلتر بریزید. بعد، پرکولاتور را روی شعله متوسط اجاق قرار دهید تا قهوه‌تان دم بکشد.

نسپرسو

نسپرسو، دستگاه اسپرسو ساز کپسولی است که کار با آن بسیار ساده بوده و نیاز به هیچ‌گونه مهارتی هم ندارد. برای کار با نسپرسو باید کپسول‌های قهوه تهیه کنید. آن‌وقت، در عرض یک دقیقه فنجان قهوه‌ی شما از قهوه‌ی مورد علاقه‌تان پر می‌شود.

فرنچ پرس

فرنچ پرس وسیله‌ای کوچک و جمع‌وجور است که آن را در سفر هم می‌توانید همراه خود ببرید. در کافی‌شاپ‌ها، از فرنچ پرس برای دم آوردن چای و دم‌نوش هم استفاده می‌کنند و برای کسانی که اهل قهوه و چای هستند، هدیه‌ای مناسب و جذاب است. در فرنچ پرس، یک فیلتر آهنی وجود دارد که با پایین آوردن آن، به قهوه فشار وارد شده، و عصاره‌ی آن با آن قاطی می‌شود. سپس کافی‌ست چند دقیقه صبر کنید تا نوشیدنی‌تان دم بکشد.

پیشنهاد مطالعه:
راهنمای خرید چای ساز

راهنمای خرید قهوه ساز برقی: ۶ نکته طلایی پیش از خرید

اگر قصد خرید قهوه ساز برقی برای خانه‌تان دارید، باید یک سری نکات را مدنظر داشته باشید. باید بدانید چه مدل دستگاهی مناسب شماست و آیا قهوه‌ای که شما می‌خواهید را دم می‌کند یا نه. احتمالا اولین کاری که می‌کنید، پرس‌وجو از اطرافیان است و کسانی که همیشه قهوه‌ی تازه دم‌کشیده و خوش‌طعم در خانه دارند. راه دوم، رجوع به اینترنت و کمک گرفتن از اطلاعات درج شده است. در ادامه، ما در راهنمای خرید قهوه ساز خانگی نکاتی را به شما می‌گوییم تا بدانید موقع خرید چه مواردی را باید بررسی کنید.

  1. گنجایش کارافه (قوری): بعضی افراد یک قهوه می‌نوشند و دیگر تا روز بعد سراغ قهوه ساز نمی‌روند. برخی دیگر، برای چند نفر می‌خواهند قهوه آماده کنند. بنابراین، گنجایش قهوه ساز مهم است. همچنین، گنجایش آن با قیمتش هم ارتباط مستقیمی دارد. پس اگر مصرف قهوه‌تان کم است، قهوه‌ساز متناسبی تهیه کنید.
  2. میزان سختی کار با دستگاه: بعضی قهوه‌سازها پر از دکمه و قابلیت هستند. این وضع می‌تواند برای برخی کاربران سخت و دشوار باشد و نتوانند به‌راحتی با دستگاه کار کنند. حتی ممکن است مناسب کاربری خانگی نباشند و نیاز باشد شما مهارت‌های باریستایی داشته باشید تا بتوانید قهوه‌ی خوبی آماده کنید؛ پس حتما از نحوه عملکرد دستگاه مطلع شوید.
  3. تایمر: مدل‌های جدید و پیشرفته، به کاربران اجازه می‌دهد دستگاه‌ را طوری زمانبندی کنند که پیش از بیدار شدنشان قهوه‌شان را آماده کند. این ویژگی برای کسانی‌ که وقت کمی دارند می‌تواند جذاب باشد.
  4. کنترل غلظت: بعضی‌ها قهوه‌ی غلیط دوست دارند، بعضی‌ها طرفدار قهوه‌ی رقیق‌تر هستند. بعضی‌ها آن را کم دم می‌دهند و بعضی بیشتر. پس خوب است قهوه‌سازتان کنترل داشته باشد که بتوانید قهوه‌ای ایده‌آل خودتان دم کنید.
  5. جنس فیلتر: خیلی از کافی سازها مجهز به فیلتری هستند که کلرین و دیگر موادی که ممکن است بر طعم قهوه تاثیر بگذارند را فیلتر کند. هرچه جنس فیلتر بهتر باشد، به طبع نوشیدنی خوش‌طعم‌تری نوش‌ جان خواهید کرد.
  6. نوع قهوه: بعضی دستگاه‌ها، مانند اسپرسوساز، همانطور که از نامش پیداست مختص درست کردن اسپرسو است. پس به این توجه کنید که چه نوع قهوه‌ای را می‌توان در دستگاه آماده کرد.

معرفی بهترین قهوه‌ ساز ها

قهوه ساز سایا – Saya moka Pot

موکاپات سایا اکسپرس - راهنمای خرید قهوه ساز خوب راهنمای خرید قهوه ساز برقی

موکاپات برقی سایا، یکی از ایده‌آل‌ترین قهوه‌سازها برای طرفداران قهوه‌ دمی است که کاربری آسانی هم دارد. برای دم کردن قهوه با موکاپات معمولی، باید آن را روی بخار آب با فشار ثابت بگذارید تا قهوه‌ای خوش طعم و باکیفیت به‌دست بیاورید؛ اما در موکاپات برقی، زحمت شما کمتر است. المنتی که در موکاپات برقی وجود دارد، گرما و فشار مناسب را فراهم می‌کند که قهوه مناسبتان را آماده کند.

جنس بدنه، آلومینیوم، پلاستیک سخت و پلاستیک شفاف است. درجه‌ی تنظیم، روی پایه‌ی موکاپات قرار گرفته و دستگاه با توان ۴۸۰ واتی، قهوه‌تان را آماده می‌کند و حتی امکان نگهداری نوشیدنی را هم دارد. وزن دستگاه، تنها ۱.۵ کیلوگرم است و اگر هم جای مشخصی برای ثابت گذاشتن آن ندارید، می‌توانید به‌سادگی دستگاه را جابجا کنید.

قیمت موکا اکسپرس سایا

قهوه ساز پارس خزر – Garmnoush

قهوه ساز گرمنوش

این قهوه‌ساز در حقیقت کار چای‌ساز را هم انجام می‌دهد و مجهز به کتری و قوری برای دم آوردن چای هم است. اگر مصرف چای و قهوه‌تان زیاد است و در واقع به هر دو وسیله نیاز دارید، قهوه‌ساز گرمنوش که قوری و کتری دارد وسیله‌ای مناسب برای شماست. کتری استیل، ۱.۸ لیتر، و قوری چینی نیز، ۰.۷ لیتر گنجایش دارد. استیل بودن قهوه‌ساز و کتری، باعث گرم ماندن نوشیدنی‌تان می‌شود. همچنین، لامپی که روی پایه قرار دارد، بهتان کمک می‌کند تا وضعیت جوش را متوجه شوید.

قیمت قهوه ساز گرمنوش

اسپرسو ساز تکنو – TE-819

اسپرسو ساز te-819

اسپرسوساز تکنو، مدل دیگری از قهوه‌ساز است که اگر مصرف قهوه‌تان بالاست، دوست دارید در خانه‌تان داشته باشید.

این دستگاه با توان ۱۰۰۰ وات و میزان فشار ۲۰ بار عمل می‌کند و نوشیدنی‌هایی نظیر اسپرسو، کاپوچینو، ماکیاتو، موکا، لاته و امریکانو را می‌توانید در آن آماده و نوش‌جان کنید. بدنه‌ی این اسپرسوساز، از استیل بوده و مخزن آن نیز پلاستیکی می‌باشد.

لازم است بدانید که وزن دستگاه ۵ کیلوگرم است و باید حتما در جایی ثابت قرار بگیرد که اذیتتان نکند. از قابلیت‌ها و ویژگی های این دستگاه، می‌توان به پمپ بخار، قابلیت ساخت فوم شیر، و سینی چکه آن اشاره داشت. چنانچه مصرف اسپرسوتان بالاست، همچنین از کارهایی نظیر باریستایی و درست کردن قهوه خوشتان می‌آید، این دستگاه تجربه خوبی را برایتان رقم می‌زند و اجازه می‌دهد تا هر روز قهوه‌ای باکیفیت و خوش‌طعم میل کنید.

قیمت اسپرسوساز Te-819

جمع بندی

همانطور که در اول مقاله هم اشاره کردیم، قهوه، یک نوشیدنی حیاتی برای خیلی از ماست که فواید زیادی هم برای بدن دارد و با بالا بردن عملکرد ذهنی و جسمی، بر کیفیت کارمان در طول روز تاثیر خوبی می‌گذارد. با داشتن یک قهوه‌ساز، در هزینه‌هایتان صرفه‌جویی می‌شود و به‌راحتی و در هر ساعتی که بخواهید، قهوه آماده کنید. البته، این را هم باید در نظر داشته باشید که صرفا داشتن یک قهوه ساز خوب و حرفه‌ای، نوشیدن قهوه‌ی خوب را تضمین نمی‌کند. پس حتما اصول اولیه‌ی دم کردن قهوه‌ی محبوبتان را یاد بگیرید.

سوالات متداول

آیا می‌توان قهوه ساز را در ماشین ظرفشویی شست؟

قهوه سازهایی که استیلی و شیشه‌ای هستند را می‌توانید در ماشین ظرفشویی بشویید. البته، لازم است پیش از این کار دفترچه راهنمای قهوه‌سازتان را بررسی کنید.

ads

نقد و بررسی کامل گوشی هواوی Mate 50 Pro به همراه نمونه عکس دوربین و تست گیمینگ:

بررسی هواوی میت 50 پرو

یک دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *