راهنمای خرید موس گیمینگ؛ معرفی بهترین موس های مخصوص بازی

فهرست مطالب

  • کدام موس گیمینگ به درد شما می‌خورد؟
  • راهنمای خرید ماوس گیمینگ : نوع موس
  • حین خرید موس به چه چیزهایی باید توجه کنید؟
  • بهترین موس‌ گیمینگ برای خرید
  • سوالات متداول

اگر بازی‌های ویدیویی را روی پی سی تجربه می‌کنید، داشتن یک موس (Mouse) خوب از نان شب برای‌تان واجب‌تر است. این سوال برای‌تان پیش آمده است که چه انتخابی کنید که هم از نظر بودجه مناسب‌تان باشد و هم بتوانید بهترین کارایی را از خریدتان تجربه کنید؟ برای پاسخ دادن به این سوال ما تصمیم گرفته‌ایم راهنمای خرید موس گیمینگ را برای شما تهیه کنیم. در ادامه با تکنولایف همراه باشید.

ما پیش‌تر در یک مقاله جداگانه تحت عنوان راهنمای خرید کیبورد گیمینگ شما را در انتخاب یک کیبورد مناسب کمک کردیم و علاوه بر این، لیستی از بهترین نمونه‌های بازار را در آن مطلب قرار دادیم. اما برای داشتن تجربه‌ای خوب از بازی‌های ویدیویی، علاوه بر داشتن یک کیبورد باکیفیت، باید یک موس گیمینگ خوب هم داشته باشید. موس از جهات مختلف می‌تواند به شما در روند گیم‌پلی کمک کند. مثلا دقت آن در هدف‌گیری مهم است و در صورت تهیه یک موس راحت، می‌توانید تا ساعت‌ها در جهان بازی غرق شوید. در ادامه ما به مواردی اشاره خواهیم کرد که به شما در روند تصمیم‌گیری برای خرید محصول کمک می‌کند. پس اگر می‌خواهید یک موس گیمینگ خوب بخرید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

اگر قصد خرید هدفون گمینگ را دارید، احتمالا مطلب زیر برایتان مفید باشد.

بهترین هدست های گیمینگ

کدام موس گیمینگ به درد شما می‌خورد؟

وقتی شما یک کنسول می‌خرید، همراه با آن صاحب یک کنترلر می‌شوید که به شما اجازه می‌دهد بهترین تجربه را از اکثر بازی‌ها به دست آورید. اما وقتی یک کامپیوتر گیمینگ جمع می‌کنید، باید حتما برای آن یک موس مناسب تهیه کنید. یک موس ارزان که در دفتر کار استفاده می‌شود، هرگز نمی‌تواند در تجربه گیم‌پلی بازی‌ها به درد شما بخورد و حتی در برخی از مواقع ممکن است یک موس گیمینگ هم ویژگی‌های مورد انتظار شما را نداشته باشد.

انتخاب نوع موس اهمیت بالایی دارد

درست است که برای داشتن بهترین موس گیمینگ باید هزینه نسبتا زیادی را بپردازید، اما به هر حال برای بازی کردن با کامپیوتر به طور حتم یکی از مهم‌ترین موارد همین موس است. برای انتخاب موس گیمینگ باید ابتدا به این فکر کنید که از آن محصول چه می‌خواهید. همچنین باید بودجه خود را در نظر بگیرید و به این مسئله فکر کنید که آیا داشتن ویژگی‌های اضافی برای‌تان اهمیت دارد یا نه.

مهم‌ترین مسئله‌ای که در خرید موس گیمینگ باید به آن توجه کنید این است که اصلا این محصول را برای چه کاری می‌خواهید. اگر زمان زیادی را صرف بازی‌های ویدیویی می‌کنید و دست به تجربه سبک‌های مختلف می‌زنید، بدون شک بهترین انتخاب برای شما یک موس گیمینگ همه‌کاره (All-purpose) است.

از سوی دیگر اگر برای تجربه سبک‌های خاص مثل RTS ،MOBA، شوتر اول شخص, نقش‌آفرینی (RPG) و … پی سی تهیه کرده‌اید، باید یک موس تخصصی را مد نظر قرار دهید. موس‌های گیمینگ همه‌کاره در برخی سبک‌ها عملکرد بهتری دارند و در بعضی از ژانرها هم دارای نقطه ضعف‌هایی هستند. به همین دلیل موس‌هایی ساخته شده که می‌تواند در ژانرهای مشخص، بهترین تجربه را به شما ارائه دهند.

جالب است بدانید موس‌های ویژه‌ای هم وجود دارند که برای افراد یا بازیکنان به صورت اختصاصی بهینه می‌شوند. این موارد به درد کسانی می‌خورند که حساسیت زیادی روی جزئیات دارند و می‌خواهند بهترین تجربه ممکن را از بازی داشته باشند. همچنین بازیکنانی که تازه وارد مسابقات و تورنومنت‌های مختلف می‌شوند نیز معمولا از این موس‌ها استفاده می‌کنند. اما اگر نمی‌خواهید بازی‌های ویدیویی را تا این حد تخصصی دنبال کنید، بهتر است به سراغ گزینه‌های ارزان قیمت‌تر بروید.

انواع کیبورد بی سیم و با سیم کامپیوتر را با بهترین قیمت از تکنولایف بخرید: کیبورد

راهنمای خرید ماوس گیمینگ : نوع موس

در این بخش به سراغ انواع موس گیمینگ می‌رویم و شما را با هر مدل بیشتر آشنا می‌کنیم تا بهتر و راحت‌تر بتوانید به گزینه مورد نظر برسید.

انواع موس گیمینگ را می توانید از تکنولایف بخرید: قیمت موس گیمینگ

موس همه‌کاره؛ از بازی لذت ببرید!

موس‌های همه‌کاره معمول‌ترین نوع موس موجود در بازار هستند. این محصولات بادوام در شکل‌ها و اندازه‌های متنوعی به چشم می‌خورند. از آن جایی که این موس‌ها برای استفاده در سبک‌های مختلف طراحی شده ظاهر آن‌ها کاملا معمولی و نزدیک به دنیای موس‌های غیر گیمینگ است. در واقع این موس‌ها برای بازی‌های مختلف مناسب هستند؛ از آثار شوتر اول شخص و اکشن-ماجراجویی گرفته تا آثار سبک MMO. اگر شما جزو گیمرهایی هستید که آثار مختلف را در سبک‌های متفاوت تجربه می‌کنید، موس گیمینگ پیشنهادی به شما می‌تواند همین نوع باشد.

موس گیمینگ همه کاره بهترین انتخاب برای کاربران است

انواع هندزفری و هدفون گیمینگ را می توانید از تکنولایف بخرید: هدفون گیمینگ

موس FPS؛ بهترین گزینه برای بازی شوتر

اگر طرفدار بازی‌هایی نظیر Call of Duty ،Rainbow Six ،Battlefield ،Quake یا Counter-Strike هستید، موس‌های FPS بهترین انتخاب برای شما خواهند بود. این موضوع برای تمامی بازی‌های شوتر که از نمای اول شخص روایت می‌شوند، صدق می‌کند. در نگاه اول این محصولات شباهت بسیار زیادی به موس‌های همه‌کاره دارند، اما اگر کمی دقت کنید متوجه وجه تمایز آن‌ها خواهید شد. موس‌های FPS دارای دکمه‌ای به نام Sniper هستند که در قسمت زیرین قرار دارد، درست جایی که انگشت شست شما قرار می‌گیرد. هدف از قرار دادن این دکمه کاهش DPI در زمان موردنظر، برای افزایش دقت در تیراندازی است. این محصولات در تمامی حالات بازی‌های شوتر اول شخص نقش تعیین‌کننده دارند؛ از حالت تک‌نفره بگیرید تا کوآپ (co-op) و رقابتی.

موس MMO؛ دکمه‌های اضافی برای کنترل بیشتر

این موس به طور اختصاصی برای دوست‌داران بازی‌هایی نظیر World of Warcraft ،Final Fantasy XIV و Star Wars: The Old Republic ساخته شده است. در واقع اگر طرفدار آثار سبک MMO هستید و بیشتر زمان خود را به چنین بازی‌هایی اختصاص می‌دهید، این محصولات می‌توانند انتخاب کاملا معقولی برای‌تان باشند. این موس‌های بزرگ دارای دکمه‌های زیادی هستند و به همین دلیل به شما اجازه می‌دهند که بتوانید از مهارت‌های مختلف به سرعت استفاده کرده و در کمترین زمان ممکن به دشمن آسیب وارد کنید. برخی از این محصولات پا را فراتر گذاشته‌اند و به کاربران اجازه می‌دهند خودشان کلید‌ها را شخصی‌سازی کنند. در نتیجه بازیکنان می‌توانند به هر شکلی که دوست دارند، دکمه را تغییر دهند تا به بهترین نتیجه دست یابند.

موس MMO دکمه‌های بیشتری دارد

شاید نیاز داشته باشید:
اتصال موس به گوشی

موس قابل شخصی‌سازی

موس‌های قابل شخصی‌سازی (Customizable) محصولات پر زرق و برق و گرانی هستند، اما در عین حال کارایی فوق‌العاده‌ای دارند. اگر محدودیتی در بودجه ندارید و در عین حال به دنبال بهترین موس گیمینگ جهان هستید باید به سراغ این موس‌ها بروید. این محصولات به شما اجازه می‌دهند که صفر تا صدشان را شخصی‌سازی کنید؛ از محل استراحت‌گاه دست گرفته تا جای قرارگیری دکمه‌ها.

قیمت موس گیمینگ چقدر است؟

حین خرید موس به چه چیزهایی باید توجه کنید؟

در انتخاب یک موس گیمینگ مناسب خوش‌دست بودن، قیمت و سبک مورد نظر مسلما جزو مهم‌ترین فاکتورها محسوب می‌شوند. اما هنوز هم ویژگی‌های بسیار زیادی وجود دارد که برای برخی از کاربران اهمیت فراوانی دارند. این موارد شامل مباحث مربوط به زیبایی‌شناسی و قابلیت‌های اضافی می‌شوند.

پیشنهاد مطالعه:
بهترین موس گیمینگ مخصوص چپ دست ها

نورپردازی؛ ورود به دنیای گیمینگ

این روزها بسیاری از موس‌های گیمینگ از نورپردازی Full RGB بهره می‌برند و بسیاری از کاربران نیز عاشق این قابلیت هستند. نورپردازی موس باعث می‌شود جذابیت ظاهری بسیار زیادی پیدا کند و راحت‌تر بتوانید آن را با دیگر محصولات گیمینگ خود هماهنگ کنید. به طور کلی نورپردازی RGB را می‌توان یکی از مشخصه‌های محصولات گیمینگ به حساب آورد.

نورپردازی RGB یکی از ویژگی‌های موس گیمینگ است

وزن؛ نه کم و نه زیاد

وزن موس گیمینگ در تجربه شما از آثار مورد علاقه‌تان تاثیرگذار است. اکثر سازنده‌ها سعی می‌کنند این محصولات را در وزن‌ها کاملا دقیق و حساب شده عرضه کنند؛ چرا که چه موس سبک باشد و چه بیش از حد سنگین، در روند بازی کردن شما تاثیر منفی ایجاد خواهد شد. قابل ذکر است که برخی از این محصولات قابلیت تنظیم وزن را برای شما فراهم می‌کنند و در نتیجه می‌توانید به راحتی بهترین حالت را برای خود پیدا کنید.

سنسورهای لیزری یا سنسورهای نوری

اکثر گیمرهایی که در مسابقات بین‌المللی شرکت می‌کنند،‌ معمولا موس‌های مجهز به سنسورهای نوری را به کار می‌برند، اما اگر کاربر عادی هستید به شما اطمینان می‌دهیم که هر دوی این گزینه‌ها به یک اندازه برای‌تان کارایی خواهند داشت، مخصوصا اگر این محصولات روی سطوح مختلف به راحتی حرکت کنند. در واقع اگر ماوسی پیدا کنید که روی پد، میز کار یا ورقه‌های کاغذ بتواند به خوبی و با دقت زیاد کار کنید، این گزینه کاملا مناسب خواهد بود. اگر برای کار‌تان از چند مانیتور استفاده می‌کنید، بهتر است یک موس با DPI بسیار بالا (ببشتر از 8000) تهیه کنید.

تفاوت سنسورهای نوری و لیزری در موس گیمینگ چیست؟

حالا که اطلاعات لازم برای انتخاب یک موس خوب را به دست آوردید وقت آن است که به بهترین ماوس گیمینگ بپردازیم تا روند انتخاب یک مدل برای شما ساده‌تر شود.

پیشنهاد مطالعه:
تفاوت هدفون گیمینگ و هدفون معمولی

بهترین موس‌ گیمینگ برای خرید

درست است که داشتن یک موس گیمینگ خوب موجب ارتقای مهارت‌های شما در بازی نمی‌شود، اما اجازه می‌دهد که شما بتوانید از مهارت‌هایی که دارید بهترین بهره را ببرید. برخی از موس‌ها کوچک هستند و سرعت‌عمل در آن‌ها حرف اول را می‌زند. در حالی که موس‌هایی نیز وجود دارند که بزرگتر بوده و امکانات بیشتری را ارائه می‌دهند. همچنین بعضی از این محصولات همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم، به شما اجازه شخصی‌سازی می‌دهند که می‌تواند حسابی به دردتان بخورد. بی‌سیم یا باسیم بودن موس‌ها نیز یکی از مهم‌ترین وجه تمایز آن‌ها محسوب می‌شود.

ماوس بی سیم گیمینگ پرودو مدل PDX313

برند پرودو در سال 2012 آغاز به کار کرد و امروزه لوازم جانبی بسیار متنوعی تولید می‌کند. یکی از تمرکزهای اصلی این سازنده بازار خاورمیانه است و به همین دلیل محصولات مختلف آن در بازار کشور به خوبی یافت می‌شوند و در عین کارایی خوب قیمت مناسبی هم دارند. این موس 200 گرم وزن دارد و به دو صورت سیمی و بی‌سیم به کامپیوتر شما متصل می‌شود. ارتباط سیمی از طریق رابط Type-C است و برای اتصال بی‌سیم باید دانگل را به کامپیوتر خود متصل کنید.

ماوس بی سیم گیمینگ پرودو مدل PDX313

این موس گیمینگ پرودو از نورپردازی RGB هم بهره‌مند است ولی به طور کلی نوار LED آن خیلی ضخیم نیست و فقط در شب و نور کم می‌تواند خودنمایی کند. به روی این موس 7 کلید مختلف دیده می‌شود تا شما کنترل بیشتری به روی بازی داشته باشید. به گفته سازنده این دکمه‌ها می‌توانند تا 20 میلیون کلیک دوام بیاورند و از این جهت باید خیال شما آسوده باشد. در نهایت باید بگوییم که اگر از اتصال بی‌سیم این محصول استفاده کنید باتری 600 میلی‌آمپرساعتی آن وظیفه تأمین انرژی را برعهده دارد.

قیمت ماوس بی سیم گیمینگ پرودو مدل PDX313

ماوس گیمینگ پرودو مدل PDX312

اگر به هر دلیلی مدل قبلی برای شما جذاب نیست می‌توانید به سراغ این مدل از پرودو بروید، محصولی که جذابیت ظاهری بسیار بیشتری دارد و بخش بالایی آن به طور کامل از نورپردازی RGB برخوردار است. این موس از بسیاری از جهات مانند مدل بالایی بوده و تنها ظاهر و ارگونومی ساخت آن مقداری متفاوت است و از این رو برای انتخاب باید به همین موضوع توجه داشته باشید.

ماوس گیمینگ پرودو مدل PDX312

قیمت ماوس با سیم گیمینگ پرودو مدل PDX312

ماوس بی سیم گیمینگ فاکس ایکس ری مدل FXR-BMW-60

این موس از فاکس ایکس ری وزنی 99 گرمی دارد و از این نظر برای کاربرانی که در پی موس گیمینگ سبک هستند یکی از بهترین گزینه‌های ممکن به حساب می‌آید. این محصول تنها به صورت بی‌سیم به کامپیوتر شما متصل می‌شود و باتری آن در حالت کلی 3 هفته و در حالت بهینه تا 7 هفته دوام می‌آورد که این موضوع از شارژدهی خوب این موس خبر می‌دهد. به غیر از اسکرول 6 دکمه دیگر به روی موس دیده می‌شود و شما می‌توانید سرعت را در چهار حالت 800، 1600، 2400 و 3600 DPI تنظیم کنید.

این مدل از نورپردازی RGB برخوردار است و از این جهت ظاهر جذاب و خوبی دارد و مهم‌تر این که به گونه‌ای طراحی شده که به بهترین شکل در دست قرار بگیرد. موس گیمینگ فاکس ایکس ری دارای Polling Rate برابر با 250 هرتز است و دریافت کننده NANO عملکرد خوب موس را تضمین می‌کند.

قیمت ماوس بی سیم گیمینگ فاکس ایکس ری مدل FXR-BMW-60

ماوس باسیم گیمینگ فاکس ایکس ری مدل FXR-SM-70

اگر مدل بالا دکمه‌های کافی برای استفاده شما ندارد و یا به DPI بالاتری نیاز دارید حتما این مدل را برای خرید انتخاب کنید. این موس 112 گرمی از اتصال سیمی استفاده می‌کند و دارای 9 دکمه قابل برنامه ریزی است که قابلیت بسیار ارزشمندی به حساب می‌آید و به شما آزادی عمل می‌دهد. خوشبختانه شاهد نورپردازی RGB هستیم و این مدل می‌تواند جذابیت بیشتری به اتاق بازی شما ببخشد. باید در نظر داشته باشید که Polling Rate این محصول برابر با 125 هرتز و مشابه با موس‌های عادی است.

ماوس باسیم گیمینگ فاکس ایکس ری مدل FXR-SM-70

شما می‌توانید سرعت این موس را در شش حالت و اعداد 1200، 1600، 2400، 3200، 4800 و 7200 DPI تنظیم کنید. از دیگر ویژگی‌های این موس می‌توان به وزن اضافی داخل موس برای پایداری بیشتر، برخورداری از کابل ضد پیچش و طول عمر 10 میلیون کلیک اشاره کرد.

قیمت ماوس باسیم گیمینگ فاکس ایکس ری مدل FXR-SM-70

ماوس گیمینگ با سیم تسکو مدل GM 2023

تسکو یک برند ایرانی است که طی چند سال اخیر به خوبی توانسته خود را به کاربران اثبات کند و به جایگاه مناسبی در بازار دست یابد. محصولات تسکو قیمت مناسب و در عین حال کیفیت خوبی دارند و این موضوع در مورد موس GM 2023 نیز صدق می‌کند. این محصول که وزن 143 گرمی دارد از طریق سیم به کامپیوتر شما متصل می‌شود و خوشبختانه می‌تواند تا حداکثر حساسیت 7200 DPI را در اختیار قرار دهد. این محصول دارای 8 دکمه مختلف است و مانند بسیاری از مدل‌های دیگر از نورپردازی RGB استفاده می‌کند.

ماوس گیمینگ با سیم تسکو مدل GM 2023

ماوس باسیم گیمینگ پرووان PMG15

موس پرووان PMG15 یکی از ارزان‌ترین و در عین حال جذاب‌ترین موس‌های گیمینگی است که می‌توانید خریداری کنید. اولین مشخصه‌ای که با نگاه کردن به این محصول نظر شما را به خود جلب می‌کند ظاهر خاص و عجیب آن است. با نگاه کردن به این موس اولین چیزی که در ذهن شما نقش می‌بندد سفینه‌های فضایی موجود در فیلم‌های سینمایی است و قطعا شکل ظاهری این مدل برای هر کاربری جالب و جذاب است. وزن این دستگاه برابر با 180 گرم است و از طریق سیم به کامپیوتر متصل می‌شود.

ماوس باسیم گیمینگ پرووان PMG15

حداکثر سرعت این نماینده پرووان به 3200 DPI محدود می‌شود و شما به طور کلی از شش دکمه برای کار با این موس برخوردار هستید. برای این محصول نورپردازی RGB هم در نظر گرفته شده تا ظاهر خاص آن با نورپردازی جذاب‌تر هم بشود و نظر هر کاربری را به سمت خود جلب کند.

قیمت ماوس باسیم گیمینگ پرووان PMG15

موس گیمینگ Logitech G502 HERO

به جرات می‌توان گفت موس گیمینگ Logitech G502 HERO بهترین انتخاب ممکن برای اکثر گیمرها به حساب می‌آید. این محصول طراحی بسیار زیبایی دارد، در حدی که فکر می‌کنید آن را از زمان آینده به شما تحویل داده‌اند. همچنین محل قرارگیری دکمه‌ها و طراحی کلی آن فوق‌العاده است و شما در استفاده‌های طولانی مدت هم اصلا خسته نخواهید شد. به لطف نرم‌افزار Logitech G Hub شما می‌توانید این موس را برای هر بازی به صورت جداگانه شخصی‌سازی کنید.

موس گیمینگ Logitech G502 HERO

از آن جایی که مدل G502 چند سالی هست که راهی بازار شده، شرکت Logitech کمی در طراحی آن تغییراتی به وجود آورده است. مدل جدیدتر این موس که Proteus Spectrum نام دارد، به شما امکان بهره‌مندی از نورپردازی Full RGB را ارائه می‌دهد. همچنین سنسور مدل‌های جدید HERO نیز نسبت به نمونه‌های پیشین تغییر کرده و حالا DPI آن‌ها افزایش پیدا کرده است. اگر هم دوست دارید مدل‌های بی‌سیم را تهیه کنید، بهتر است سری به موس گیمینگ Logitech G502 Lightspeed بزنید.

برای راه اندازی اتاق گیمینگ این مطلب را بخوانید:
معرفی تجهیزات اتاق گیمینگ

موس گیمینگ SteelSeries Rival 3

اولین بار که موس گیمینگ SteelSeries Rival 3 را ببینید یا با آن کار کنید، یک ذهنیت خاص برای‌تان به وجود می‌آید، اما کافی است پس از آن برچسب قیمتی‌اش را نگاه کنید تا حسابی متعجب شوید؛ چرا که در این بازه قیمتی معمولا فقط می‌توان نمونه‌های ساده را خریداری کرد و موس‌های گیمینگ با این برچسب قیمتی پیدا نمی‌شوند. با این حال این شرکت دانمارکی موس گیمینگ SteelSeries Rival 3 را درست به خوبی سایر محصولات‌اش ساخته است و از نظر نرم‌افزاری نیز با نمونه‌های مشابه تفاوتی ندارد.

موس گیمینگ SteelSeries Rival 3

موس گیمینگ SteelSeries Rival 3 راحت بوده و طراحی خوبی دارد و همچنین ویژگی‌هایی را به شما ارائه می‌دهد که اصلا در این بازه قیمتی انتظارشان را ندارید. بدون شک مهم‌ترین ویژگی فوق‌العاده خوب موس گیمینگ SteelSeries Rival 3 را می‌توان وزن بسیار کم آن دانست و این مدل تنها 76 گرم وزن دارد.

موس گیمینگ Razer DeathAdder V2

موس گیمینگ Razer DeathAdder V2 آخرین نمونه عرضه شده در مدل با سابقه Razer DeathAdder است. اولین نمونه از مدل DeathAdder در سال 2006 راهی بازار شد و فروش این موس‌ها تا به امروز بیش از 10 میلیون واحد رسیده است. از مهم‌ترین ویژگی‌های موس گیمینگ Razer DeathAdder V2 می‌توان به خوش‌دست بودن، داشتن دکمه‌های زیاد و قابل برنامه‌ریزی، بهره‌مندی از نورهای RGB قابل شخصی‌سازی و ارائه عملکرد عالی برای تجربه سبک‌های مختلف اشاره کرد.

موس گیمینگ Razer DeathAdder V2

تقریبا می‌توان گفت این موس هیچ نقطه ضعفی ندارد، اما اگر بخواهیم خیلی ریزبینانه به محصول نگاه کنیم، باید بگوییم که بخش نرم‌افزاری جای پیشرفت داشت. همچنین موس‌های دیگر ویژگی‌ها اضافی زیادی دارند که این محصول فاقد آن‌ها است. از طرفی اگر می‌خواهید محصولی تهیه کنید که در عین سادگی بتواند امکانات زیادی به شما ارائه دهد، موس گیمینگ Razer DeathAdder V2 از این نظر یکی از بهترین نمونه‌های بازار به شمار می‌رود. اگر میز کار یا میز گیم شلوغی دارید و به دنبال یک موس بی‌سیم می‌گردید، موس گیمینگ Razer DeathAdder V2 Pro نیز می‌تواند انتخاب خوبی برای شما باشد.

انواع دسته مخصوص بازی را می توانید از تکنولایف بخرید: دسته بازی

موس گیمینگ Corsair Harpoon RGB Wireless

اگر به دنبال یک موس بی‌سیم با قیمت نه‌چندان بالا هستید که برند معتبری نیز داشته باشد، شاید بتوان گفت موس گیمینگ Corsair Harpoon RGB Wireless بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. شما می‌توانید در عین پرداخت هزینه نسبتا کم، از قابلیت‌های زیادی بهره‌مند شوید. این محصول از طراحی ارگونومیک بهره‌مند است و دارای بافت خاصی است که تجربه‌ای جالبی را برای‌تان به ارمغان می‌آورد. موس گیمینگ Corsair Harpoon RGB Wireless از نظر نرم‌افزاری نیز بسیار خوب بوده و عملکرد بی‌سیم آن نیز بدون عیب و نقص است. شما با تهیه آن صاحب محصولی می‌شوید که DPI بالایی دارد و قدرت بسیار خوبی را ارائه می‌دهد. همچنین این موس دارای نورهای RGB بوده و دکمه‌های آن نیز قابلیت برنامه‌ریزی دارند.

موس گیمینگ Corsair Harpoon RGB Wireless

یکی دیگر از ویژگی‌های قابل ذکر این موس بهره‌مندی از قابلیت اتصال با بلوتوث است. در نتیجه شما می‌توانید از آن روی تبلت‌ها، تلفن‌های هوشمند، دستگاه‌های استریمینگ یا کامپیوتر استفاده کنید. این موضوع برای کسانی که استفاده از دانگل USB را دوست ندارند، بسیار خوشحال‌کننده است. اگر در حالت کار با بلوتوث تمام نورهای موس گیمینگ Corsair Harpoon RGB Wireless خاموش باشند، می‌توانید تا 60 ساعت به راحتی از آن استفاده کنید.

موس گیمینگ Razer Basilisk V3

موس گیمینگ Razer Basilisk V3 نسبت به مدل Razer Basilisk V2 پیشرفت قابل توجهی را به خود دیده و حالا از سنسور بهتری استفاده می‌کند و سرعت‌عمل بیشتری دارد. علاوه بر این، در این محصول ما شاهد یک نوآوری جدید هستیم. این نوآوری مربوط به غلتک موس گیمینگ Razer Basilisk V3 می‌شود. در این موس، غلتک با توجه به موقعیت به صورت خودکار عملکرد خود را تغییر می‌دهد. مثلا عملکرد اسکرول در حین تجربه بازی‌های ویدیویی نسبت به بالا پایین کردن صفحات زیاد تفاوت دارد.

موس گیمینگ Razer Basilisk V3

موس گیمینگ Razer Basilisk V3 برای کسانی که عاشق بازی‌های شوتر اول شخص هستند انتخاب بسیار خوبی به حساب می‌آید، چون به بازیکنان اجازه می‌دهد با نهایت دقت تیراندازی کنند. تنها نقدی که می‌توان به این محصول وارد کرد، مربوط به طراحی آن می‌شود. زیرا این موس نسبت به مدل‌های پیشین قابلیت تطبیق‌پذیری کمتری دارد، اما از سوی دیگر نباید فراموش کنید که نرم‌افزار Razer Synapse عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد.

موس گیمینگ Razer Naga Trinity

موس گیمینگ Razer Naga Trinity را می‌توان بهترین موس برای علاقه‌مندان سبک MMO دانست، اما به لطف طراحی منحصر به فرد آن، دوست‌داران سبک MOBA یا حتی طرفداران بازی‌های اکشن-ماجراجویی نیز می‌توانند به راحتی از این محصول استفاده کنند. در موس گیمینگ Razer Naga Trinity یک استایل مشخص و ثابت برای دکمه‌های کناری وجود ندارد، بلکه شما می‌توانید از سه نوع پنل مختلف استفاده کنید. این پنل‌های به شما چیدمان‌هایی با 2 دکمه، 7 دکمه یا 12 دکمه را ارائه می‌دهند.

موس گیمینگ Razer Naga Trinity

اگر عاشق بازی‌های World of Warcraft ،Final Fantasy XIV یا دیگر آثار سبک MMO هستید، پنل 12 دکمه این موس حسابی به دردتان خواهد خورد، اما دو مدل دیگر موجب می‌شوند که بتوانید از این محصول در هر ژانری استفاده کرده و تجربه خوبی به دست آورید. موس گیمینگ Razer Naga Trinity اندازه بزرگی داشته و وزن زیادی نیز دارد، به همین دلیل هم می‌توان آن را گزینه‌ای مناسب برای افرادی با دست‌های بزرگ دانست.

موس گیمینگ Corsair Dark Core RGB Pro SE

موس گیمینگ Corsair Dark Core Pro RGB SE ثابت می‌کند که برای تهیه یک موس بی‌سیم با امکانات کامل نیازی نیست بیش از 100 دلار هزینه کنید. این محصول خوش دست دارای دکمه‌های فوق‌العاده باکیفیت و قابل برنامه‌ریزی بوده و همچنین از نورهای RGB زیبا هم بهره می‌برد. البته باید گفت که غلتک به کار رفته در موس گیمینگ Corsair Dark Core Pro RGB SE کمی ناامیدتان می‌کند و نمی‌توان آن را با بهترین نمونه‌های بازار قیاس کرد.

موس گیمینگ Corsair Dark Core RGB Pro SE

همچنین اطلاع پیدا کردن از میزان شارژ باقی مانده محصول همیشه ساده نیست، هرچند که نمی‌توان خیلی این مشکل را بزرگ جلوه داد؛ زیرا این موس می‌تواند بدون نیاز به شارژ مجدد ساعت‌ها برای‌تان کار کند. شما می‌توانید موس‌های بی‌سیم ارزان‌تر یا شیک‌تری را در بازار پیدا کنید، اما به خاطر داشته باشید که موس گیمینگ Corsair Dark Core Pro RGB SE هر دوی این ویژگی‌ها را دارد.

موس گیمینگ Razer Orochi V2

موس گیمینگ Razer Orochi V2 آخرین نمونه از موس‌های فوق‌العاده‌ای محسوب می‌شود که شرکت ریزر برای گیمرهای عاشق لپ تاپ عرضه کرده است. این موس جمع و جور دو حالت بی‌سیم دارد (2.4 گیگاهرتز و بلوتوث). همچنین این محصول دارای 6 دکمه قابل برنامه‌ریزی بوده و حداکثر DPI آن به 18000 می‌رسد. چه بخواهید استفاده عادی داشته باشد و چه بازی‌های ویدیویی را تجربه کنید، موس گیمینگ Razer Orochi V2 انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود.

موس گیمینگ Razer Orochi V2

البته باید گفت که این محصول فاقد برخی ویژگی‌های خاصی است که معمولا در موس‌های گران‌قیمت‌تر شاهد آن‌ها هستیم. به عنوان مثال باتری این موس قابل شارژ نیست و در نتیجه شما باید دائم باتری‌های AA خریداری کرده و آن‌ها را جایگزین کنید. علاوه بر این، در این محصول خبری از نورپردازی زیبای RGB نیست، اما از سوی دیگر موس گیمینگ Razer Orochi V2 از نظر شارژدهی عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد.

موس گیمینگ Roccat Kone Pro

موس گیمینگ Roccat Kone Pro یک محصول ساده و در عین حال زیبا است. این محصول به شما چنان نورپردازی RGB خوبی ارائه می‌دهد که شاید هرگز مانندش را ندیده باشید. نورهای این موس کاملا قابل شخصی‌سازی هستند و طراحی جالب روی کلید‌های چپ و راست آن، جذابیت این محصول را دوچندان کرده است. موس گیمینگ Roccat Kone Pro در عین جذاب بودن، از قابلیت‌ها و ویژگی‌ها خوب دیگری نیز برخوردار است که از جمله آن‌ها می‌توان به بهره‌مندی از DPI قابل تنظیم، داشتن نرم‌افزار قابل شخصی‌سازی و طراحی ارگونومیک اشاره کرد.

موس گیمینگ Roccat Kone Pro

این موس با این که هیچ نوآوری خاصی ندارد، اما کاملا خوش‌دست بوده و عملکرد بسیار خوبی دارد. علاوه بر این، شما می‌توانید موس گیمینگ Roccat Kone Pro Air را تهیه کنید که نمونه بی‌سیم همین محصول است. در واقع این موس طراحی مشابهی با نمونه مورد بحث دارد و ارتباط بی‌سیم آن نیز عالی است. پس اگر شما هم جزو کسانی هستید که به ظاهر موس‌تان اهمیت زیادی می‌دهید، بهتر است موس گیمینگ Roccat Kone Pro را مدنظر داشته باشید.

موس گیمینگ Corsair Sabre RGB Pro Wireless

موس گیمینگ Corsair Sabre RGB Pro Wireless همان‌طور که از نام‌اش می‌توانید متوجه شوید، یک موس بی‌سیم و همه‌کاره از شرکت Corsair است. درست مانند مدل سیم‌دار، این محصول نیز عملکرد بسیار خوبی دارد. این موس خوش‌دست بوده و چیدمان کلیدهای خوبی دارد و از نرم‌افزار فوق‌العاده‌ای بهره می‌برد. این محصول قابلیت اتصال با USB و بلوتوث را دارد و به همین جهت می‌توانید از آن به راحتی روی هر کامپیوتری استفاده کنید. تنها نکته منفی درباره موس گیمینگ Corsair Sabre RGB Pro Wireless، قیمت بسیار بیشتر آن نسبت به مدل سیم‌دار است.

موس گیمینگ Corsair Sabre RGB Pro Wireless

موس گیمینگ Razer DeathAdder V3 Pro

موس گیمینگ DeathAdder V3 Pro از شرکت ریزر در نسل جدید دست‌خوش تغییرات جالبی شده و حالا وزنی سبک‌تر دارد، حس بهتری در دست منتقل می‌کند و دارای ارگونومی بهتری است. این موس تنها 63 گرم وزن داشته و طراحی ساده‌ای دارد. در واقع از نظر ظاهری این محصول صرفا بدنه‌ای معمولی داشته که شکاف‌هایی قسمت دکمه‌ها را از بدنه جدا می‌کنند. موس گیمینگ DeathAdder V3 Pro پنج دکمه قابل‌برنامه‌ریزی هم دارد، اما در طراحی آن خبری از نورپردازی RGB نیست.

بهترین موس های مخصوص بازی

این موس شاید جذابیت دیگر محصولات لیست بهترین موس های مخصوص بازی را نداشته باشد، اما سبک بودن و در عین حال بهره‌مندی از قابلیت‌های فراوان آن را به گزینه‌ای ایده‌آل برای گیمرها تبدیل می‌کند. این محصول به سنسور Focus Pro 30K Optical ریزر هم مجهز است که دقت‌اش را به 30 هزار DPI می‌رساند و سرعت 750 IPS و شتاب 70g را ارائه می‌دهد.

موس گیمینگ DeathAdder V3 Pro به دانگل بی‌سیم Razer HyperSpeed 2.4GHz هم مجهز است و با دانگل بی‌سیم HyperPolling ریزر که به صورت جداگانه به فروش می‌رسد هم قابلیت سازگاری دارد. این موس 90 ساعت شارژ نگه می‌دارد، اما اگر بخواهید از دانگل HyperPolling برای آن استفاده کنید، شارژدهی به 24 ساعت کاهش می‌یابد.

موس گیمینگ Corsair Katar Pro XT

اگر در راهنمای خرید موس گیمینگ به دنبال محصولی خوش‌دست و راحت هستید که ارزش قیمت به کارایی بالایی دارد، شاید Corsair Katar Pro XT بهترین انتخاب برای‌تان باشد. این موس 76 گرمی دارای وزن سبکی است و در استفاده‌های طولانی‌مدت به هیچ عنوان خسته‌تان نمی‌کند. این محصول علی‌رغم قیمت پایینی که دارد، به هیچ عنوان حس موسی پایین‌رده را انتقال نمی‌دهد. گیمرهای علاقمند به سبک شوتر اول شخص و MOBA می‌توانند از تجربه کار با این موس حسابی لذت ببرند. بد نیست اشاره کنیم که مدل بی‌سیم این موس را با نام Corsair Katar Pro Wireless هم می‌توانید تقریبا با قیمتی مشابه با همین مدل در بازار پیدا کنید.

بهترین موس های مخصوص بازی

با این وجود اگر مدلی سبک‌تر می‌خواهید، شاید موس گیمینگ 69 گرمی Corsair Katar Elite Wireless برای‌تان انتخاب بهتری باشد؛ اگرچه باید برای کار کردن با این محصول ارگونومیک‌تر هزینه بیش‌تری پرداخت کنید. به طور کلی باید بگوییم که موس گیمینگ Corsair Katar Pro XT یک محصول منحصربه‌فرد در لیست ما نیست، اما به خوبی کارتان را راه می‌اندازد.

موس گیمینگ Redragon M686 Vampire Elite

موس‌های برند ردراگون در بازار ایران به خاطر قیمت مقرون به صرفه‌شان محبوبیت زیادی دارند. این برند چینی کیبوردها و موس‌هایی در رده‌های مختلف عرضه می‌کند و توانسته به خوبی جای خود را در بازار پیدا کند. موس گیمینگ Redragon M686 Vampire Elite هم علی‌رغم قیمت پایین‌اش، می‌تواند عملکردی در حد محصولات پرمیوم را به شما ارائه دهد. این محصول دارای 8 دکمه قابل برنامه‌ریزی بوده و از قابلیت شارژ سریع با کابل USB-C هم بهره‌مند است (شرکت ردراگون ادعا می‌کند پر شدن شارژ آن 5.5 ساعت طول می‌کشد). اگر از جمله گیمرهایی هستید که بودجه زیادی برای خرید موس ندارید، بد نیست به سراغ این محصول از لیست بهترین موس های مخصوص بازی بروید.

بهترین موس های مخصوص بازی

ردراگون در حرکتی نادر شیارهایی را در کنار موس قرار داده تا افراد دست راست بتوانند انگشتان‌شان را برای راحتی کار در آن قسمت‌ها قرار دهند. موس گیمینگ Redragon M686 Vampire Elite برای افراد با دست‌های بزرگ انتخابی ایده‌آل به حساب می‌آید. کلیدها هم نرمی خوبی دارند و می‌توانند حس قابل قبولی را به کاربر ارائه دهند.

سنسور PixArt PMW3335 در این محصول دقت 16 هزار DPI و سرعت 450 IPS ارائه می‌دهد و می‌تواند کاملا نیازهای‌تان را برطرف کند. متاسفانه نصب نرم‌افزار رایگان موس گیمینگ Redragon M686 Vampire Elite تا حدی اجباری است. سه دکمه آن فقط در حکم کلیدهای Alt، Ctrl و Shift هستند و برنامه‌های زیادی را نمی‌توان با فشردن آن‌ها در ویندوز باز کرد. همچنین نورپردازی RGB آن هم محدود به حالت رنگین‌کمانی، حالت چشمک‌زن با یک رنگ یا نمایش یک رنگ ثابت است. در واقع شما می‌توانید یکی از رنگ‌های قرمز، سبز یا آبی را انتخاب کنید. بد نیست اشاره کنیم که ردراگون ادعا می‌کند در حالت Eco Mode که در آن نورپردازی RGB به قسمت قلتک موس محدود می‌شود، شارژدهی محصول 45 ساعت است.

سوالات متداول

بهترین برند موس گیمینگ کدام است؟ برند‌هایی چون SteelSeries، Razer، Corsair و Roccat موس‌های بسیار خوب و باکیفیتی تولید می‌کنند.

موس همه کاره چیست؟ این موس‌ها برای بازی‌های مختلف مناسب هستند؛ از آثار شوتر اول شخص و اکشن-ماجراجویی گرفته تا آثار سبک MMO. اگر شما جزو گیمرهایی هستید که آثار مختلف را در سبک‌های متفاوت تجربه می‌کنید، موس گیمینگ پیشنهادی به شما می‌تواند همین مدل باشد.

بهترین نوع موس گیمینگ کدام است؟ موس‌های قابل شخصی‌سازی (Customizable) محصولات پرزرق‌وبرق و گرانی هستند، اما در عین حال کارایی فوق‌العاده‌ای دارند. اگر محدودیتی در بودجه ندارید و در عین حال به دنبال بهترین موس گیمینگ جهان هستید باید به سراغ این موس‌ها بروید. این محصولات به شما اجازه می‌دهند که صفر تا صدشان را شخصی‌سازی کنید؛ از محل استراحت‌گاه دست گرفته تا جای قرارگیری دکمه‌ها.

ads

بررسی شیائومی 13 ultra با دوربین و پردازنده هیجان انگیز را از دست ندهید.

بررسی شیائومی 13 اولترا به همراه کیفیت دوربین و تست گیمینگ

یک دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *