ریلز چیست و چگونه ریلز را فعال کنیم؟

فهرست مطالب

  • آموزش ریلز اینستاگرام؛ ریلز چیست ؟
  • پست ریلز چیست ؟
  • اینستاگرام ریلز برای چه کسانی مناسب است؟
  • در ساخت کلیپ‌های کوتاه به چه مواردی دقت کنیم؟
  • چطوری ریلز فعال کنیم
  • دسترسی به ریلز با استفاده از افزونه‌ی کروم
  • پرسش‌های متداول

قصد داریم نگاهی به ویژگی و امکانات اینستاگرام ریلز داشته باشیم و به‌صورت کامل توضیح دهیم که قابلیت ریلز اینستاگرام چیست ، در این مطلب به شما می‌گوییم که ریلز چیست و چگونه ریلز (Reels) را فعال کنیم؟

برای مشاهده قیمت گوشی های هوشمند از سایت ما دیدن کنید: قیمت امروز گوشی

یکی از ویژگی‌های اینستاگرام که این روزها سروصدای زیادی به پا کرده، قابلیت ریلز است؛ اما چگونه ریلز اینستاگرام را فعال کنیم؟ بسیاری از کاربران اینستاگرام قابلیت ریلز را یک کپی از قابلیت‌های تیک تاک می‌دانند و برخی نیز از اضافه شدن چنین امکاناتی به اینستاگرام خوشحال هستند. در هر صورت می‌خواهیم در مقاله‌ای که پیش روی‌تان قرار دارد نه‌تنها در مورد ریلز و ویژگی‌های آن، بلکه در مورد نحوه فعال سازی ریلز اینستاگرام توضیحات کاملی را ارائه دهیم. با تکنولایف همراه شوید تا پاسخ سوال ریلز یعنی چی را دریافت کنید.

آموزش ریلز اینستاگرام؛ ریلز چیست ؟

حتما این سوال برای شما پیش آمده که ریلز اینستاگرام چیست؟ سال ۲۰۲۰ بود که اینستاگرام اعلام کرد قابلیت جدیدی به این شبکه‌ی اجتماعی به نام ریلز افزوده می‌شود. به‌صورت خلاصه شده باید گفت که ریلز نسخه‌ای کپی شده از تیک تاک است و اجازه می‌دهد شما بتوانید ویدیوهای کوتاه را با اعضای دیگر اینستاگرام به اشتراک بگذارید.

اینستاگرام ریلز چیست؟

البته کاربران می‌توانند با افزودن افکت‌های صوتی و تصویری، جلوه‌ی خاصی به ویدئوهای ضبط شده بدهند. ویدئوهای ریلز در فید، استوری و بخش دیسکاوری قرار می‌گیرند تا کاربران بتوانند از تماشای آن‌ها لذت ببرند. با این حال، برخی از کاربران به سیاست‌های اینستاگرام انتقاد دارند و از دید آن‌ها، اینستاگرام با قرار دادن ویدیوهای کوتاه کاربران محبوب در بخش دیسکاوری، مانع دیده شدن محتواهای دیگر می‌شود.

بیشتر بخوانید:
چطور افکت و فیلتر اینستاگرام بسازیم؟

پست ریلز چیست ؟

ریلز درست مانند ویدیوهای تیک تاک است و شما می‌توانید ویدیویی را ضبط کرده یا بخشی از فیلمی را انتخاب کرده و با افزودن افکت‌های مختلف به اشتراک قرار دهید. اگر برای شما این سوال پیش آمده که پست ریلز چیست باید بگوییم که دقیقا همین روندی که به آن اشاره کردیم، پست ریلز نام دارد.

شما می‌توانید از میان آرشیوهای موجود، افکت صدایی را به ویدئو اضافه کنید یا از حافظه‌ی دستگاه، فایل صوتی مدنظرتان را انتخاب کنید.

از افکت‌های دیگری که می‌توانید به ویدئوهای ریلز اضافه کنید، افکت واقعیت افزوده است. البته می‌توان سرعت پخش ویدئو را نیز تغییر داد. شما می‌توانید مجموعه‌ای از کلیپ‌ها را برای ریلز استفاده کنید یا در یک شات، آنچه را که در نظر دارید، ضبط کنید. البته امکان آپلود ویدئو از گالری و به اشتراک قرار دادن آن در ریلز وجود دارد.

چگونه از اینستاگرام ریلز استفاده کنیم؟

البته باید اشاره کرد که ریلز در برخی از کشورها ازجمله ایران غیرفعال است و امکان دارد نتوانید از قابلیت‌های آن برخوردار شوید. ریلز مانند پست‌ها، IGTV و استوری از جایگاه مخصوص خود برخوردار است و کلیپ‌های کوتاهی که درست خواهید کرد در این قسمت قابل دسترسی خواهند بود.

چنین پست‌هایی به معنی ریلز در اینستا هستند. پست‌های کوتاهی که می‌توانید با افکت‌های جذاب و صداهای مختلف آپلود کنید.

آموزش اضافه کردن فونت به اینستاگرام:
چطور به اینستاگرام فونت اضافه کنیم

اینستاگرام ریلز برای چه کسانی مناسب است؟

در ابتدا باید گفت که به ریلز باید به چشم یک پلتفرم نگاه کرد؛ پلتفرمی که به کاربران اجازه می‌دهد ویدئوهای کوتاه با سوژه‌های متفاوت را به اشتراک بگذارند. حال این ویدئوهای کوتاه می‌توانند جنبه‌ی سرگرمی داشته باشند یا در زمینه‌های دیگر مانند تبلیغات منتشر شوند.

درواقع هیچ محدودیتی در آپلود ویدئوها ندارید، البته به غیر از مدت زمان‌شان که نهایت تا ۶۰ ثانیه می‌توان ویدئو آپلود کرد. در ابتدای معرفی ویژگی ریلز تنها می‌شد ویدئوهایی ‍۱۵ ثانیه‌ای آپلود کرد، اما پس از مدتی اینستاگرام مدت زمان ویدئوها را به ۶۰ ثانیه افزایش داد.

شما می‌توانید برای کسب و کار خود صفحه‌ای در اینستاگرام ساخته و از امکانات مختلف آن مانند اشتراک‌گذاری پست، استوری یا ویدئوهای کوتاه ریلز استفاده کنید. در صورتی که نسبت به فعالیت در اینستاگرام مردد هستید، پرسش و پاسخ زیر می‌تواند به شما در انتخاب درست کمک شایانی کند.

اینستاگرام ریلز برای چه کسانی مناسب است؟

آیا روی تیک تاک فعالیت دارید؟ در صورتی که در حال حاضر تجربه‌ی کار با پلتفرم تیک تاک را دارید، کار در اینستاگرام برایتان مشابه با تیک تاک خواهد بود و می‌توانید شانس خود را در گسترش کسب و کارتان در این پلتفرم آزمایش کنید. درواقع اینستاگرام تلاش کرده تا ویژگی‌های مثبت اسنپ چت و تیک تاک را به پلتفرم خود اضافه کند و به همین علت کار با آن بسیار شبیه به شبکه‌های اجتماعی ذکر شده خواهد بود.

آیا می‌توان همزمان روی هر دو پلتفرم تیک تاک و اینستاگرام فعالیت کرد؟ باید گفت که هر دو پلتفرم از طرفداران بی‌شماری برخوردار هستند که البته برخی از آن‌ها روی هر دو پلتفرم فعالیت دارند. سلیقه‌ی کاربران دو پلتفرم نیز تا حد بسیاری شبیه به یکدیگر است. با این حساب، شانسی در اختیارتان قرار خواهد گرفت تا محتوای خود را در معرض دید افراد بیشتری قرار دهید.

چه محتوایی بیشتر در ریلز بازخورد مثبت می‌گیرد؟ باید گفت سلیقه‌ی هر کاربر با دیگری متفاوت است و امکان دارد کلیپی که ساخته‌اید با بازخوردهای کاملا متفاوتی مواجه شود. همچنین بازخورد محتوایی که جنبه‌ی سرگرمی دارد با محتوای تبلیغاتی کاملا متفاوت خواهد بود. با این حال به خاطر اینکه از پلتفرمی برای گجت‌های قابل حمل صحبت می‌کنیم، طبیعتا محتوای ساخته شده با گوشی هوشمند یا تبلت که حس طبیعی‌تری نیز داشته باشند، بازخورد بهتری خواهد داشت.

تمام آنچه که باید از هایلایت اینستاگرام بدانید:

هایلایت اینستا

در ساخت کلیپ‌های کوتاه به چه مواردی دقت کنیم؟

انتقال حس: با وجود اینکه ریلز آرشیوی بزرگ از افکت‌های صوتی و تصویری دارد با این حال، آمارها نشان می‌دهند طبیعی‌تر بودن ویدئوی کوتاه می‌تواند روی مخاطبان تاثیرگذارتر باشد.

مدت زمان: تا پیش از این تنها می‌شد ویدئوهایی تهیه کرد که مدت زمانشان نهایت به ۱۵ ثانیه می‌رسید. با این حال، اینستاگرام مدت زمان ویدئوها را افزایش داده و آن را به ۶۰ ثانیه رسانده است.

چطوری ریلز فعال کنیم

شاید تا چند وقت پیش ریلز در اختیار بسیاری از کاربران اینستاگرام قرار نگرفته بود. اما چند ماهی می‌شود که ریلز تقریبا برای تمام کاربران ایرانی فعال شده و همه می‌توانند از آن استفاده کنند.

دسترسی به ریلز با استفاده از افزونه‌ی کروم

شما می‌توانید از طریق نصب افزونه‌ی کروم به بخش ریلز در اینستاگرام دسترسی داشته باشید. البته باید در نظر بگیرید که استفاده از این حالت تنها در کامپیوتر ممکن است. شما می‌توانید از طریق این لینک به صفحه‌ی افزونه‌ی Inssist دسترسی یافته و آن را به مرورگر کروم اضافه کنید.

دسترسی به ریلز با استفاده از افزونه‌ی کروم

پس از اینکه افزونه‌ی مدنظر را نصب کردید، امکان دسترسی به ریلز را خواهید داشت. کافی است از نوار افزونه‌ها در بالا، سمت راست مرورگر، افزونه‌ی Inssist را انتخاب کرده و وارد حساب کاربری اینستاگرامتان شوید. حال می‌توانید از افزونه برای اشتراک‌گذاری ویدئوهای کوتاه در ریلز استفاده کنید.

آخر هفته ها مطلب زیر را چک کنید 😉:
چه فیلمی ببینیم

پرسش‌های متداول

دانلود ریلز اینستاگرام چگونه است؟ نیازی به دانلود این قابلیت به‌صورت جداگانه ندارید، فقط کافی است اپلیکیشن اینستاگرام را به‌روزرسانی کنید و برای استفاده از برخی افکت‌های تصویری و صوتی نیاز به دانلود آن‌ها خواهید داشت.

چطوری ریلز فعال کنیم؟ این ویژگی از چند ماه پیش در اختیار تمام کاربران ایرانی گرفت و همه می‌توانند پست‌ ریلز منتشر کنند.

پست ریلز چیست؟ به پست‌های کوتاهی که همراه با موسیقی‌ها و افکت‌های مختلف است پست ریلز گفته می‌شود. این پست‌ها شباهت بسیار زیادی به تیک‌تاک دارند.

محدودیت زمانی ویدئوهای ریلز چقدر است؟ در ابتدا ۱۵ ثانیه بود، اما اینستاگرام این مدت زمان را به ۶۰ ثانیه افزایش داده است.

یک دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *