سری گلکسی S23 معرفی شد؛ با ستاره های جدید سامسونگ اشنا شوید

سری جدید پرچمداران سازنده کره‌ای طبق روال هر سال در مراسم Unpacked این بار در شهر سانفرانسیکو ایالت کالیفرنیا آمریکا معرفی شدند. طبق انتظار پرچمداران جدید نیز مانند چند نسل گذشته سه مدل پایه‌، پلاس و اولترا را شامل می‌شوند که این سه گوشی از نظر اندازه و امکانات با هم متفاوت هستند. در ادامه همراه تکنولایف باشید تا بیشتر با سه گوشی جدید سامسونگ تحت نام‌های گلکسی S23، S23 پلاس و S23 اولترا آشنا شویم.

برای خرید جدیدترین گوشی های برند سامسونگ به فروشگاه تکنولایف سر بزنید: قیمت گوشی سامسونگ

گلکسی S23

اولین تفاوتی که گلکسی S23 با نسل قبلی دارد به بخش طراحی برمی‌گردد، جایی که این کهکشانی حالا برعکس قبل دیگر دارای فریم مستطیلی برای دوربین‌ها نیست و لنزها به صورت جداگانه و هم‌سطح با قاب پشتی قرار گرفته‌اند. در این طراحی جدید این گوشی بسیار شبیه به گلکسی S22 اولترا نسل قبل شده است و طراحی بسیار یکپارچه‌ای دارد.

گلکسی S23 به لطف برخورداری از گوریلاگلس ویکتوس 2 در پشت و جلو حالا مقاوم‌تر از قبل شده و طبق انتظار هنوز از گواهی IP68 پشتیبانی می‌کند. اگر از مقابل به گوشی نگاه کنیم می‌توانیم مدعی شویم که عملا تفاوتی اتفاق نیفتاده و یک پنل 6.1 اینچی از نوع Dynamic AMOLED 2X با نرخ نوسازی 120 هرتزی و پشتیبانی از محتوای HDR10+ در جلوی گوشی دیده می‌شود.

گلکسی s23

این پنل رزولوشن مشابهی دارد و این یعنی وضوح یکسانی را شاهد هستیم. البته باید گفت که مقدار بسیار کمی حاشیه‌های اطراف صفحه نمایش کاهش داشته و به این ترتیب نسبت نمایشگر به بدنه به حدود 88 درصد رسیده است که 1 درصد حدودا بیشتر از نسل قبلی به حساب می‌آید.

در بخش سخت افزاری یک تفاوت بزرگ اتفاق افتاده و شاهد یک بهبود بسیار خوب هستیم. همان‌طور که اطلاع دارید در چند نسل قبلی از پرچمداران سامسونگ دو نسخه با تراشه اگزینوس و اسنپدراگون دیده می‌شد که نسخه اسنپدراگون مخصوص بازار آمریکا و چین و نسخه اگزینوس مخصوص دیگر نقاط جهان از جمله ایران بود. تراشه‌های اسنپدراگون هم شارژدهی باتری بهتری داشتند و هم قدرت بالاتر و پایداری بیشتری.

خوشبختانه امسال سامسونگ بالاخره این داستان تولید پرچمدار با دو چیپست را کنار گذاشته و فقط از شرکت کوالکام و تراشه‌های اسنپدراگون آن استفاده کرده تا شاهد عملکرد سخت افزاری بهتر این کهکشانی‌ها باشیم. گلکسی S23 از اسنپدراگون 8 نسل 2 قدرت می‌گیرد و توان بی‌نهایت زیاد دارد. این چیپست بدون شک قوی‌ترین نسخه در بین محصولات اندرویدی است و بدون هیچ مشکلی تا سه یا حتی چهار سال آینده می‌توانید به روی آن حساب ویژه باز کنید.

کره‌ای‌ها در بخش نرم افزاری نیز این گوشی را به جدیدترین نسخه یعنی One UI 5.0 بر پایه اندروید 13 مجهز کرده‌اند تا شما بهترین تجربه ممکن را از کار کردن با این گوشی پرچمدار داشته باشید. شما می‌توانید این محصول را با 8 گیگابایت حافظه رم و 128، 256 یا 512 گیگابایت حافظه داخلی خریداری کنید و طبق نسل قبلی خبری هم از درگاه کارت حافظه جانبی نیست.

در بخش دوربین‌ها مانند نسل قبلی شاهد سه دوربین اصلی، فوق عریض و تله فوتو با سنسورهای 50، 12 و 10 مگاپیکسلی هستیم. رزولوشن هر سه سنسور مانند نسل قبل است اما در عمل کیفیت به لطف تراشه جدید و مشخصات جدیدتر لنز بهبود پیدا کرده و به‌خصوص در شب گلکسی S23 می‌تواند تصاویر بهتر و روشن‌تری به ثبت برساند. دوربین سلفی این گوشی از 10 مگاپیکسل به 12 مگاپیکسل تغییر کرده تا توانایی بیشتری در عکاسی داشته باشد.

در این گوشی پرچمدار ظرفیت باتری از 3700 میلی آمپر ساعت نسل قبلی به 3900 میلی آمپر ساعت رسیده تا کهکشانی جذاب کره‌ای‌ها مدت زمان طولانی‌تری را بتواند دوام بیاورد.

گلکسی S23 پلاس

گلکسی S23 پلاس محصول میانی در بین این سه پرچمدار است و در واقع می‌توانیم آن را یک S23 با نمایشگر بزرگ‌تر و باتری قوی‌تر به حساب بیاوریم و در سایر بخش‌ها تقریبا ویژگی‌های این دو محصول به طور کامل شبیه به هم است. این کهکشانی نمایشگری 6.6 اینچی از نوع Dynamic AMOLED 2X دارد و در دیگر زمینه‌ها مانند برادر کوچک‌تر خود است. حاشیه‌های این محصول نسبت به S22 پلاس مقداری کمتر شده و به حدود 89 درصد رسیده است تا بیشتر حس و حال یک پرچمدار واقعی را به شما انتقال دهد.

در زمینه سخت افزار هم شرایط مانند S23 است و تنها تفاوت به نسخه‌های این پرچمدار برمی‌گردد و شما می‌توانید از بین دو نسخه 256 رم 8 و 512 رم 8 یکی را گزینش کنید. بد نیست اشاره کنیم که حافظه داخلی از نوع UFS 4.0 است تا سرعت بسیار بالایی را هنگام انتقال دیتا یا استفاده از حافظه شاهد باشیم.

سری گلکسی s23

دوربین اصلی این گوشی و البته S23 دارای سنسوری 50 مگاپیکسلی با اندازه 1.0 میکرون است که در پس لنزی 23 میلی‌متری با گشودگی دیافراگم F/1.8 قرار گرفته و توسط فوق عریض 12 مگاپیکسلی و تله فوتو 10 مگاپیکسلی همراهی می‌شود. این دوربین‌ها به لطف هوش مصنوعی و توان پردازشی بالای تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 می‌توانند تصاویری بسیار خوب هم در طول روز و هم در شب و نور کم به ثبت برسانند.

باتری گلکسی S23 پلاس در مقایسه با نسل قبلی 200 میلی آمپر ساعت افزایش پیدا کرده و به 4700 میلی آمپر ساعت رسیده است. در زمینه شارژ سریع هم شاهد فناوری 45 واتی هستیم که مانند نسل قبلی است و سریع‌تر از S23 به نظر می‌رسد، هرچند که باید ببینیم در عمل سریع شارژ شدن این محصول چقدر است.

گلکسی S23 اولترا

گلکسی S23 اولترا به رسم هر سال بهترین و کامل‌ترین گوشی سامسونگ و بدون شک یکی از بهترین گوشی‌های اندرویدی بازار است. این کهکشانی از نظر ظاهری نسبت به نسل قبلی چندان تغییر زیادی نداشته و از نظر ظاهر محصول خیلی جدیدی به حساب نمی‌آید. سامسونگ از ابتدای معرفی این گوشی به روی بخش دوربین تمرکز ویژه‌ای داشت و زمان زیادی را صرف نمایش قابلیت‌های جذاب این دوربین کرد.

به گفته سامسونگ دوربین‌‌های گلکسی S23 اولترا حالا به نقطه‌ای رسیده‌اند که می‌توان با آن‌ها به صورت حرفه‌ای فیلم‌برداری کرد و در صنعت سینما از آن‌ها بهره برد. دوربین اصلی این کهکشانی دارای سنسوری 200 مگاپیکسلی با اندازه پیکسل 0.6 میکرون است و در پشت لنزی 23 میلی‌متری با گشودگی دریچه دیافراگم F/1.7 قرار گرفته و از قابلیت‌های جذابی مانند OIS پشتیبانی می‌کند.

دوربین سری S23 سامسونگ

به گفته سامسونگ این OIS حالا تا دو برابر عملکرد بهتری دارد و به دلیل بازه جابجایی بیشتر بهتر می‌تواند لرزش‌های دست را خنثی کند تا نتیجه بهتری به دست بیاید. دوربین فوق عریض این گوشی نیز سنسوری 12 مگاپیکسلی دارد و دوربین تله فوتو با سنسور 10 مگاپیکسلی می‌تواند تا 3 و همچنین 10 برابر به صورت اپتیکال به روی سوژه‌ها زوم کند. ناگفته نماند که شما با هر سه گوشی می‌توانید تا رزولوشن 8K 30fps فیلم‌برداری کنید.

در بخش نمایشگر همچنان شرایط مانند نسل قبل است و می‌توانیم بگوییم که هیچ تغییری اتفاق نیفتاده است. این یعنی همچنان شاهد پنلی 6.8 اینچی از نوع Dynamic AMOLED 2X با رزولوشن 3088 در 1440 هستیم. این نمایشگر از نرخ نوسازی 120 هرتزی و HDR10+ پشتیبانی می‌کند و می‌تواند تا 1750 نیت روشنایی تولید کند.

قدرت بیشتر سری گلکسی s23

سامسونگ با وجود ظرفیت استفاده از سنسور 200 مگاپیکسلی برای دوربین اصلی اما باز هم ظرفیت باتری این کهکشانی را کاهش نداده و شاهد باتری 5000 میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع 45 وات هستیم. این گوشی هم از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 قدرت می‌گیرد و سامسونگ مشخص کرد که این چیپست از نظر پردازنده مرکزی و پردازنده گرافیکی به ترتیب 34 و 41 درصد نسبت به نسل قبلی بهتر عمل می‌کند و به لطف سیستم خنک کننده بهتر می‌تواند عملکرد عالی خود را برای مدت زمان طولانی‌تری حفظ کند.

ads بررسی لپ تاپ ROG strix g513qy

یک دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *