فناوری شارژ سریع PD یا پاور دلیوری چیست؟

فهرست مطالب

  • پاور دلیوری چیست؟
  • تفاوت فناوری QC با فناوری PD چیست؟
  • power delivery 3.0 چیست؟
  • شارژ سریع 18 واتی یعنی چه؟
  • تکنولوژی PD پاوربانک
  • سوالات متداول

تکنولوژی هیچگاه متوقف نخواهد شد و روز به روز فناوری‌های جدید و کاربردی معرفی می‌شوند تا زندگی انسان را بهتر و ساده‌تر کنند. در این بین محصولات الکترونیکی پیشرفت زیادی داشته‌اند و به خصوص گوشی‌ها و لپ تاپ‌ها طی چند سال اخیر جهان را دگرگون کرده‌اند. این پویا بودن دنیای فناوری باعث می‌شود دائما مفاهیمی جدید وارد زندگی ما شود که شاید حتی از معنای آن‌ها بی‌خبر هستیم. به عنوان مثال شما می‌دانید power delivery چیست؟ می‌دانید چه کاربردی دارد؟ در ادامه این مطلب قصد داریم بیشتر به این فناوری کوالکام بپردازیم.

تکنولایف مرجع معتبری برای بررسی قیمت موبایل در اختیار کاربران خود قرار‌داده است.

پاور دلیوری چیست؟

شرکت محبوب کوالکام که سابقه درخشانی در تولید پردازنده‌های اسنپدراگون دارد، چند سالی است که پروژه فناوری شارژ سریع کوالکام Power Delivery را ایجاد کرده و هر ساله سعی در بهبود آن دارد. این فناوری باعث می‌شود دستگاه‌های الکترونیکی مانند گوشی و لپ تاپ برق بیشتری را به صورت کنترل‌شده دریافت کنند و در نتیجه سریع‌تر شارژ شوند. یکی از ویژگی‌های جالب پاور دلیوری این است که می‌تواند هم برق را دریافت و هم ارسال کند.

پاور دلیوری چیست؟

به بیان ساده‌تر شما از طریق یک درگاه مجهز به فناوری USB PD هم می‌توانید پاوربانک خود را شارژ کنید و هم از شارژ آن استفاده کنید. بد نیست بدانید که این فناوری در حال حاضر می‌تواند تا 240 وات خروجی را در اختیار قرار دهد که عددی بی‌نظیر و مثال‌زدنی است و به‌خوبی نشان می‌دهد که این سازنده آمریکایی تا چه حد در زمینه شارژ سریع موفق عمل کرده است.

تفاوت فناوری QC با فناوری PD چیست؟

شاید در ذهن شما این سوال به وجود بیاید که تفاوت فناوری Quick charge با فناوری Power Delivery چیست؟ باید بگوییم که هر دو فناوری به دستگاه کمک می‌کنند تا میزان برق بیشتری دریافت کند و سریع‌تر شارژ شود. در این بین اما دو تفاوت اصلی و اساسی وجود دارد. اول این که نهایت خروجی QC در حال حاضر برابر با 100 وات و نهایت خروجی PD برابر با 240 وات است. دوم این که فناوری QC با تغییر در میزان آمپر تلاش می‌کند تا میزان برق بیشتری را عبور دهد، در حالی که PD هم می‌تواند میزان آمپر را تغییر دهد و هم میزان ولتاژ را؛ پس در نهایت در پاسخ به این سوال که ”شارژ pd چیست” باید اشاره کنیم که منظور از PD همان فناوری Power Delivery است.

power delivery 3.0 چیست؟

پاور دلیوری 3.0 جدیدترین نسل از این فناوری است که می‌تواند تا نهایت خروجی 240 وات را در دسترس قرار دهد. این نسل از جدیدترین فناوری‌های شرکت کوالکام بهره‌مند است و محصولات جدید و گران‌قیمت‌تر معمولا از آن استفاده می‌کنند. در نظر داشته باشید که PD 3.0 با QC 3.0 یکسان نیست و همان‌طور که بالاتر هم توضیح دادیم این دو فناوری تفاوت‌های اساسی دارند.

راهنمای خرید شارژر متناسب با نیازهای شما:
بهترین شارژر گوشی

شارژ سریع 18 واتی یعنی چه؟

هرچقدر یک گوشی یا یک لپ تاپ از شارژ سریع با توان بالاتری پشتیبانی کند سریع‌تر شارژ می‌شود و هرچقدر این فناوری ضعیف‌تر باشد سرعت شارژ کاهش پیدا خواهد کرد. شارژ سریع 18 واتی به نوعی بعد از فست شارژ 15 واتی ضعیف‌ترین نسخه از شارژ سریع به حساب می‌آید و سرعت خیلی زیادی ندارد. این فناوری معمولا در گوشی‌های اقتصادی یا میان‌رده‌های ارزان قیمت به چشم می‌آید و گوشی‌های میان‌رده و بالاتر معمولا شارژ سریع 25 واتی یا بیشتر دارند.

شارژ سریع 18 واتی چه معنایی دارد؟

شاید نیاز داشته باشید:
آموزش ساخت QR Code حرفه ای

تکنولوژی PD پاوربانک

امروزه که پاوربانک‌ها طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند و بسیاری از گوشی‌های هوشمند از فناوری‌های فست شارژ و پاور دلیوری استفاده می‌کنند، این استانداردها به دنیای پاوربانک‌ها نیز اضافه شده تا این محصولات هم بتوانند گوشی‌ها را با سرعت بالاتری شارژ کنند. در حال حاضر انواع پاوربانک با تکنولوژی پاور دلیوری در بازار زیاد شده و تقریبا تمام برندهای پاوربانک محصولاتی با پشتیبانی از این فناوری دارند. اگر قصد خرید پاوربانک فست شارژ دارید، حتما سعی کنید این پاوربانک‌ها از فناوری‌های QC 3.0 و PD 3.0 پشتیبانی کنند و همچنین گوشی شما هم از شارژ سریع و پردازنده کوالکام بهره ببرد تا بتوانید به بهترین شکل ممکن از این ویژگی‌ها استفاده کنید.

تکنولوژی PD پاوربانک

بیشتر بخوانید:
شارژ معکوس چیست

سوالات متداول

شارژر PD چیست؟ دستگاه‌های الکترونیکی که از فناوری پاور دلیوری بهره‌مند هستند جریان برق بیشتری دریافت می‌کنند و در نتیجه سریع‌تر شارژ شوند. فناوری پاور دلیوری هم می‌تواند برق را دریافت کند و هم به دستگاهی دیگر منتقل کند.

شارژ سریع 18 واتی یعنی چه؟ هرچقدر یک گوشی یا یک لپ تاپ از شارژ سریع با توان بالاتری پشتیبانی کند سریع‌تر شارژ می‌شود و هرچقدر این فناوری ضعیف‌تر باشد سرعت شارژ افزایش پیدا خواهد کرد. شارژ سریع 18 واتی به نوعی بعد از فست شارژ 15 واتی ضعیف‌ترین نسخه از شارژ سریع به حساب می‌آید و سرعت خیلی زیادی ندارد.

power delivery 3.0 چیست؟ پاور دلیوری 3.0 جدیدترین نسل از این فناوری است که می‌تواند تا نهایت خروجی 240 وات را در دسترس قرار دهد. این نسل از جدیدترین فناوری‌های شرکت کوالکام بهره‌مند است و محصولات جدید و گران قیمت‌تر معمولا از آن استفاده می‌کنند.

یک دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *