نحوه فعال سازی و رجیستری گوشی شیائومی

فهرست مطالب

  • کد فعال سازی گوشی کجاست؟
  • کد فعال سازی گوشی‌های آکبند
  • کد فعال سازی گوشی‌های کارکرده یا دست دوم
  • نحوه رجیستر کردن گوشی شیائومی از طریق کد USSD
  • استعلام اصالت
  • فعال‌سازی
  • سوالات متداول

از زمان اجرا شدن طرح رجیستری در ۱۴ آذرماه ۱۳۹۶ برای مبارزه با قاچاق گوشی‌های هوشمند، کاربران موظف شدند تلفن همراه خود را در سامانه همتا فعال سازی کنند. این مسئله شامل تمام محصولات سیم کارت خور و دارای IMEI اعم از تبلت، بارکد خوان و ساعت هوشمند سیم کارت خور می‌شود. در این مطلب درخصوص فعال سازی و غیر فعال سازی گوشی شیائومی صحبت می‌کنیم.

دریافت کد فعال سازی گوشی شیائومی

کد فعال سازی گوشی کجاست؟

برای رجیستر کردن دستگاه خود چه آکبند و چه انتقال مالکیت داده شده نیاز به کد فعال سازی دارید. اگر نمی‌دانید این کد فعال سازی گوشی کجاست و یا نگران گم شدن کد فعال سازی گوشی شیائومی خود هستید، از روش‌های زیر می‌توانید آن را بازیابی کنید.

کد فعال سازی گوشی‌های آکبند

برای گوشی‌های آکبند، کد فعال سازی گوشی روی جعبه یا کارت گارانتی درج شده است. اگر اینطور نیست، با شرکت وارد کننده که در استعلام اصالت یا رجیستری گوشی در سامانه همتا ذکر شده است، در این خصوص مطالبه کنید. برای مشاهده شماره تماس شرکت‌های واردکننده به صفحه اطلاعات گارانتی ثبت شده در سامانه جامع گارانتی مراجعه کنید.

کد فعال سازی گوشی‌های کارکرده یا دست دوم

هنگام خرید گوشی کارکرده، عملیات انتقال مالکیت باید توسط صاحب فعلی دستگاه انجام شود. اگر قصد خرید گوشی دست دوم دارید، حتما این فرآیند را هنگام خرید و فروش از فروشنده بخواهید. بدون انجام انتقال مالکیت هم می‌توانید از دستگاه استفاده کنید. مثلا در شرایطی که برای مدت کوتاهی می‌خواهید از گوشی قرضی استفاده کنید. اما توجه کنید که در این صورت انتقال بدون سند خواهد بود و دستگاه به نام مالک اول خواهد ماند، لذا مسئولیت عواقب ناشی از انجام‌ ندادن فرآیند انتقال مالکیت، برعهده شخص خریدار است. کد ۶ رقمی فعال‌سازی رجیستری گوشی دست دوم پس از انجام فرآیند انتقال مالکیت، در پیامک از طرف HAMTA برای خریدار ارسال می‌شود.

مراقب گم شدن کد فعال سازی گوشی شیائومی خود باشید چرا که پیدا کردن فروشنده پس از فروش و پیگیری آن ممکن است ساده نباشد.

مطلب صفر تا صد انتقال مالکیت گوشی در بلاگ تکنولایف، این عملیات را از صفر تا صد شرح می‌دهد و برای اطلاعات بیشتر مطالعه آن را پیشنهاد می‌کنیم.

نحوه رجیستر کردن گوشی شیائومی از طریق کد USSD

یکی از راه‌های فعال سازی گوشی از طریق شماره گیری کد USSD است. پیش از آن نیاز به داشتن شماره سریال ۱۵ رقمی گوشی یا همان IMEI دارید. خوشبختانه نگرانی از بابت گم شدن شماره سریال گوشی شیائومی وجود ندارد. اما این کد فعال سازی گوشی کجاست؟ برای دریافت شماره سریال گوشی شیائومی یا IMEI کافی‌ست کد ستاره-مربع-۰۶-مربع (#06#*) را شماره گیری کنید. راه دیگر پیدا کردن IMEI، چک کردن پشت جعبه محصول است. شرکت شیائومی کد IMEI را روی یک برچسب به پشت گوشی‌های خود هم می‌چسباند.

پس از دریافت کد فعال سازی گوشی شیائومی از کد #06#* یا روش‌های دیگر، کد #7777* را شماره گیری کنید. با اینکار چهار گزینه از طرف سامانه همتا به شما نمایش داده خواهد شد.

  • استعلام اصالت
  • فعال سازی
  • انتقال مالیکت
  • راهنما

استعلام اصالت

در صورت تمایل می‌توانید با انتخاب گزینه ۱ و وارد کردن کد IMEI دستگاه، از ثبت شدن دستگاه شیائومی خود در شبکه مطمئن شوید.

فعال‌سازی

در این مرحله نیاز به کد فعال سازی گوشی و سریال ۱۵ رقمی IMEI دستگاه دارید. در قسمت «کد فعال سازی گوشی کجاست» و بالاتر به پیدا کردن این دو پرداختیم.

  1. در مرحله اول سریال IMEI از شما خواسته می‌شود.
  2. تلفن همراه خود را وارد کنید یا از میان لیست نمایش داده شده انتخاب کنید.
  3. حال کد فعال سازی گوشی شیائومی خود را وارد کنید. این کد ۶ رقم است و با ۰ آغاز نمی‌شود.

راهنمایی برای یک تصمیم 🙂:
آیا گوشی شیائومی را آپدیت کنیم

سوالات متداول

غیر فعال سازی گوشی شیائومی به سرقت رفته به چه صورت است؟ با داشتن شماره سریال IMEI دستگاه می‌توانید به غیر فعال سازی گوشی شیائومی خود بپردازید. با پشتیبان شبکه تماس حاصل نمایید و IMEI گوشی را به اطلاع‌شان برسانید. حتی اگر سارقین سیم کارت را عوض کرده باشند، با این کار گوشی غیر فعال خواهد شد. حتی اگر نتوانید آن را پیدا کنید، به این صورت می‌توانید جلوی فروش رفتن یا استفاده از آن را بگیرید.

پیام دستگاه زیر برای شما ثبت نشده است به چه علت است؟ اگر گوشی دست دوم تهیه کرده‌اید، با وارد کردن سیم کارت خود با این پیغام مواجه خواهید شد. برای جلوگیری از مشکلات احتمالی از فروشنده بخواهید عملیات انتقال مالکیت را انجام دهد. با این کار یک کد فعال سازی برای شما پیامک خواهد شد. با شماره گیری کد #7777* تلفن همراه خود را در سامانه همتا فعال سازی کنید. اطلاعات بیشتر در متن مقاله آورده شده است.

برای امتیاز به این مطلب کلیک کنید [تعداد امتیازات: 0 امتیاز میانگین: 0]

یک دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *