چگونه سطل آشغال کارتریج را خالی کنیم؟

فهرست مطالب

1

  • ظرف زباله تونر یا همان سطل آشغال کارتریج چیست؟
  • آیا همه پرینترهای لیزری ظرف آشغال تونر دارند؟
  • پرینتر جوهر افشان هم سطل آشغال کارتریج دارد؟
  • از کجا بفهمیم پرینتر ما ظرف آشغال دارد یا خیر؟
  • از کجا بفهمیم ظرف آشغال کارتریج پر شده است؟
  • پس از پر شدن ظرف زباله کارتریج چه کار کنیم؟
  • چگونه کارتریج را تمیز کنیم؟
  • جمع بندی
  • سوالات متداول

یکی از سوالات متداولی که در بین کاربران پرینترهای لیزری وجود دارد این است که سطل آشغال کارتریج چیست و چرا این بخش مهم است؟ در صورت پر شدن این بخش چگونه باید آن را خالی کنیم؟ در ادامه این مطلب همراه تکنولایف باشید تا هم به این سوالات پاسخ دهیم و هم به آموزش تخلیه سطل آشغال کارتریج بپردازیم تا بتوانید در چند مرحله ساده این بخش را تخلیه کرده و تمیز کنید.

انواع کارتریج را می توانید از تکنولایف بخرید: خرید کارتریج

ظرف زباله تونر یا همان سطل آشغال کارتریج چیست؟

پرینترهای لیزری از پودر برای چاپ صفحات استفاده می‌کنند و در این محصولات دیگر خبری از جوهر نیست. زمانی که یک صفحه را چاپ می‌کند بخش بسیار زیادی از پور به روی صفحه قرار می‌گیرد و باعث می‌شود تا پرینت مورد نظر شما انجام شود. در همین حین مقدار کمی از تونر به روی درام باقی می‌ماند و به این بخش اضافی، زباله تونر گفته می‌شود.

سطل آشغال کارتریج کجاست

این تونر اضافی پس از مدتی مشکلات بزرگی را به‌وجود می‌آورد، از گرم شدن بیش از حد پرینتر گرفته تا چاپ ناقص و کم‌رنگ و بسیاری از موارد دیگر. برای حل این مشکل بسیاری از پرینترهای لیزری همراه با سطل آشغال کارتریج به بازار عرضه می‌شوند. این ظرف زباله باعث می‌شود تا پودر اضافی به این بخش منتقل شود و اطراف درام باقی نماند و به عملکرد پرینتر آسیب نرساند.

پیشنهاد مطالعه:
درام کارتریج چیست

آیا همه پرینترهای لیزری ظرف آشغال تونر دارند؟

با وجود این که این ظرف آشغال عملکرد بسیار حیاتی و مهمی دارد و برای کارکرد دستگاه در طولانی مدت بسیار مهم است پرینترهای لیزری جدید بدون این قطعه روانه بازار می‌شوند. این محصولات به گونه‌ای مهندسی و ساخته شده‌اند که کارتریج خود دستگاه می‌تواند این پودر اضافی را جمع کند و دیگر نیازی به یک ظرف جداگانه برای این کار نیست.

این یعنی در پرینترهای جدید شما هر بار که تونر را تعویض می‌کنید به صورت خودکار ظرف آشغال داخلی آن را نیز عوض می‌کنید. در آینده نزدیک به احتمال قوی این مفهوم سطل زباله کارتریج از بین خواهد رفت و همه پرینترهای لیزری از طریق کارتریج خود قادر خواهند بود تا این پودر را جمع‌آوری کنند.

پرینتر جوهر افشان هم سطل آشغال کارتریج دارد؟

خیر این مفهوم فقط به پرینترهای لیزری اختصاص دارد و اگر شما از پرینتر جوهر افشان استفاده می‌کنید دانستن این مفاهیم برایتان ضرورتی نخواهد داشت.

از کجا بفهمیم پرینتر ما ظرف آشغال دارد یا خیر؟

از دو طریق می‌توانید به این موضوع پی ببرید. یکی این که به سراغ دفترچه راهنمای پرینتر خود بروید و توضیحات و همچنین عملکرد قطعات مختلف آن را مطالعه کنید و یکی هم این که در سایت سازنده پرینتر به دنبال لوازم موجود برای پرینتر خود باشید، اگر جزو این محصولات سطل آشغال کارتریج هم وجود داشت یعنی پرینتر شما دارای این قطعه است.

تخلیه سطل آشغال کارتریج

از کجا بفهمیم ظرف آشغال کارتریج پر شده است؟

پرینتر شما بسته به مدل به نحوی این موضوع را به شما یادآور می‌شود. برای مثال برخی از مدل‌ها این ارور را به روی نمایشگر نمایش می‌دهند و برخی دیگر این موضوع را با چراغ یا رنگ خواصی به شما متذکر می‌شوند. برای اطلاع دقیق از این موضوع حتما نگاهی کامل به دفترچه راهنمای پرینتر خود داشته باشید.

پیشنهاد مطالعه:
راهنمای شارژ کارتریج

پس از پر شدن ظرف زباله کارتریج چه کار کنیم؟

زمانی که متوجه پر شدن ظرف زباله کارتریج شدید دو راه پیش روی شما قرار می‌گیرد. یکی این که این ظرف را دور انداخته و یک ظرف جدید خریداری کنید و یکی هم این که به سراغ تخلیه سطل آشغال کارتریج بروید. طبق انتظار کم‌هزینه‌ترین راه این است که خودتان این بخش را تخلیه کنید تا نیازی به خرید قطعه جدید وجود نداشته باشد.

چگونه کارتریج را تمیز کنیم؟

در این بخش به شما آموزش خواهیم داد که اولا سطل آشغال کارتریج کجاست و ثانیا چگونه باید آن را تمیز کنید. قبل از پرداختن به این موضوع باید چند نکته مهم و اساسی را یادآورد شویم:

چگونه کارتریج را تمیز کنیم

  • حتما حین انجام کار از دستکش استفاده کنید؛
  • حتما در حین کار از عینک استفاده کنید تا به طور اتفاقی این پودر وارد چشم‌ها نشود؛
  • مراقب ورود این پودر به داخل ریه‌ها و به طور کلی پخش شدن در هوا باشید؛ چرا که این مواد می‌تواند به بدن شما آسیب برساند؛
  • حین تمیز کردن ظرف زباله کارتریج از فوت کردن جدا خودداری کنید؛ زیرا این کار باعث پخش شدن پودر در کل محیط می‌شود.

مرحله اول؛ سطل آشغال کارتریج کجاست؟

اولین قدم این است که شما بتوانید ظرف زباله کارتریج را از داخل پرینتر خارج کنید. این کار هم برای جایگزین کردن این ظرف و هم برای تمیز کردن آن ضروری است. بسته به مدل پرینتر باید ابتدا درب آن را باز کنید تا تونر و دیگر بخش‌ها را مشاهده کنید. اگر پرینتر شما سطل زباله کارتریج داشته باشد آن را در کنار تونر مشاهده خواهید کرد. پیشنهاد می‌کنیم برای آشنایی با محل دقیق این قطعه مدل پرینتر را در اینترنت جستجو کنید و یا به سراغ دفترچه راهنما بروید؛ چرا که پرینترهای مختلف نوع چیدمان متفاوتی دارند.

مرحله دوم؛ تمیز کردن سطل زباله کارتریج

ظرف زباله کارتریج را به طور مستقیم داخل یک پلاستیک قرار دهید (توجه داشته باشید که پلاستیک آسیب دیده نباشد). ضامن موجود به روی این قطعه را آزاد کنید تا پودر موجود درون این بخش آزاد شود و به پلاستیک انتقال پیدا کند. این ظرف را به آرامی تکان دهید تا کل پودر به طور کامل از داخل آن خارج شود.

مرحله سوم؛ ظرف زباله را به داخل پرینتر برگردانید

این ظرف را به حالت اول برگردانید و ضامن را مجدد ببندید. توجه داشته باشید که هیچ پودری به روی بدنه این ظرف نباشد. حال به آرامی این ظرف را به محل خود داخل پرینتر برگردانید.

جمع بندی

در این مطلب به طور کامل به بحث ظرف زباله پرینترها پرداختیم و در مورد نحوه خالی کردن و مکان آن توضیح دادیم. در نظر داشته باشید که فقط پرینترهای لیزری از این بخش برخوردار هستند.

سوالات متداول

همه پرینترها ظرف زباله دارند؟ خیر این بخش مخصول پرنترهای لیزری است. همچنین در بین پرینترهای لیزری هم مدل‌های جدیدتر از این ظرف استفاده نمی‌کنند؛ چرا که طبق مهندسی جدید این قسمت داخل کارتریج قرار داده شده و شما دیگر به صورت یک قطعه با این ظرف مواجه نیستید.

ظرف زباله کارتریج چیست؟ پرینترهای لیزری از پودر استفاده می‌کنند و پس از هر چاپ مقدار خیلی کمی پودر به روی درام باقی می‌ماند که این موضوع می‌تواند مشکل‌ساز شود. سطل زباله کارتریج برای این است که این پودر اضافی را در خود جای دهد.

از کجا بفهمیم ظرف زباله کارتریج پر شده؟ برخی از پرینترها این موضوع را به روی صفحه می‌نویسند و برخی دیگر از طریق چراغ‌های led این اتفاق را به شما خبر می‌دهند. برای دریافت اطلاعات‌ دقیق‌تر باید دفترچه راهنمای پرینتر را مطالعه کنید.

ads

به یک گوشی قلم دار نیاز دارید؟ اینجا بهترین گزینه های قلم دار بازار را معرفی کردیم.

بهترین گوشی قلم دار

یک دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *