آیا اپل واچ بدون ایفون کار میکند؟

فهرست مطالب

  • آیا اپل واچ بدون گوشی ایفون کار میکند؟
  • 9 کاری که می‌توانید در اپل واچ خود بدون آیفون انجام دهید
  • جمع‌بندی
  • سوالات متداول

قبل از خرید اپل واچ برای بسیاری از کاربران ممکن است این سوال پیش آید که استفاده از اپل واچ بدون ایفون ممکن است یا خیر؟ در صورتی که قصد خرید اپل واچ را دارید و برای شما نیز این سوال پیش آمده که راه اندازی اپل واچ بدون ایفون امکان دارد یا نه مقاله زیر را مطالعه کنید.

خرید انواع ساعت هوشمند اپل در تکنولایف: قیمت اپل واچ

آیا اپل واچ بدون گوشی ایفون کار میکند؟

برای تنظیم و جفت کردن ساعت حتما نیاز به گوشی آیفون و دارید و بدون آن امکان فعال کردن اپل واچ وجود ندارد. شما حتی نمی‌توانید ساعت را با استفاده از یک محصول دیگر اپل مانند Mac، Apple TV یا iPad فعال کنید. اپلیکیشن اپل واچ فقط با آیفون کار می‌کند. برای راه اندازی ساعت نیاز به اپل ایدی جفت شده با ایفون دارید و گوشیتان باید مدل 6s به بالاتر باشد و سیستم عامل iOS 15 داشته باشد. شما نمی‌توانید از دستگاه اندرویدی برای راه اندازی اپل واچ استفاده کنید. این ساعت به عنوان یک دستگاه همراه آیفون برای بسیاری از عملکردهای آن طراحی شده است. پس از راه‌اندازی اپل واچ بدون ایفون می‌توانید از ویژگی‌های مختلف آن مانند دریافت پیام، دریافت تماس، سنسورهای پیشرفته و سایر امکانات استفاده کنید.

9 کاری که می‌توانید در اپل واچ خود بدون آیفون انجام دهید

اپل واچ گجتی سبک وزن است که به راحتی می‌توانید آن را هنگام ورزش، پیاده‌روی و سایر امور روزانه روی مچ دستتان حمل کنید. برخی عملکردها وجود دارند که بدون استفاده از ایفون نیز می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.تمامی ساعت‌های اپل با شبکه‌های Wi-Fi سازگار هستند؛ اما برای انجام برخی کارها روی ساعت خود، باید آن را به شبکه تلفن همراه متصل کنید.

  • گوش دادن به موسیقی

در صورتی که آهنگ‌های مورد علاقه‌تان را از طریق برنامه اپل موزیک در ساعت نیز دانلود کرده باشید می‌توانید بدون استفاده از گوشی و با هدفون از طریق اپل واچ آن‌ها را گوش کنید؛ همچنین در صورتی که به شبکه Wi-Fi وصل باشید یا اپل واچتان اتصال دیتا داشته باشد می‌توانید موزیک‌ها را از طریق برنامه اپل موزیک یا اسپاتیفای به صورت زنده گوش کنید.

  • گوش دادن به پادکست

مدل‌های قدیمی‌تر اپل واچ حافظه 8 گیگابایتی دارند و مدل‌های جدیدتر 32 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی دارند. از این فضای ذخیره‌سازی می‌توانید برای دانلود پادکست و موزیک استفاده کنید. در صورت نبود ایفون می‌توانید از طریق اپل واچ پادکست‌هایی که قبل‌تر ذخیره کرده بودید را گوش کنید.

پیشنهاد مطالعه:
فعال سازی اکسیژن خون اپل واچ در ایران

  • از طریق Apple Pay خرید کنید

Apple Pay یک برنامه بسیار راحت است که با هر مدل اپل واچی کار می‌کند. کیف پول اپل (Apple Wallet) اطلاعات کارت اعتباری یا کارت نقدی شما را ذخیره می‌کند و از آن برای پرداخت دیجیتالی استفاده می‌کند. پس از راه‌اندازی برنامه می‌توانید به سادگی از طریق اپل واچ پرداخت‌های مورد نظرتان انجام دهید. تنها نکته قابل توجه درباره این قابلیت این است که مطمئن شوید کارت‌های اعتباریتان را به برنامه اضافه کرده‌اید.

  • ردیابی فعالیت روزانه

حتی بدون استفاده از ایفون اپل واچ شما می‌تواند چندین معیار مهم تناسب اندام را پیگیری کند. این ساعت می‌تواند از حسگرهایش استفاده کند و مواردی مانند مسافت طی شده، کالری سوزانده شده و مدت زمانی که بی‌حرکت ایستاده‌اید را ثبت کند؛ همچنین سنسورهای آن قادر به تشخیص فعالیت‌های ورزشی که انجام داده‌اید نیز هستند. ساعت شما می‌تواند معیارهای فعالیت شما را بدون اتصال اینترنت یا تلفن همراه ردیابی کند.

  • ردیابی معیارهای سلامت

علاوه برمواردی که گفته شد اپل واچ می‌تواند بر معیارهای سلامتی نیز بدون استفاده از گوشی نظارت داشته باشد. اگر هر گونه ناهنجاری جدی در اجزای حیاتی شما احساس شود، ساعت به شما اطلاع می‌دهد تا بتوانید به پزشک مراجعه کنید. دستگاه اپل حتی در هنگام خواب نیز کار می‌کند و می‌تواند مدت زمان خواب و تعداد تنفس شما در دقیقه را به شما بگوید. این عملکردها برای کار کردن نیازی به اتصال بی‌سیم یا سلولی ندارند.

  • تماس بگیرید و پیام ارسال کنید

می‌توانید با استفاده از اپل واچ اقدام به ارسال پیام و برقراری تماس کنید و نیازی به ایفون نداشته باشید؛ اما برای استفاده از این قابلیت باید حتما به اینترنت متصل باشید. با استفاده از کیبورد و سیری می‌توانید متن مورد نظرتان را بدون استفاده از گوشی تایپ و ارسال کنید.

پیشنهاد مطالعه:
پاك كردن اطلاعات اپل واچ

  • تشخیص سقوط

اگر اپل واچ سری 4 و بالاتر دارید می‌توانید بدون از اپل واچ بدون آیفون از این قابلیت استفاده کنید. این ویژگی برای ایمنی کاربران در نظر گرفته شده و در صورت تجربه ضربه سخت برنامه به صورت خودکار با شماره اضطراری تماس برقرار می‌کند. ساعت هوشمندتان ضربه سخت یا سقوط را به راحتی تشخیص می‌دهد؛ اما برای تماس با شماره‌های اورژانسی نیاز به اتصال اینترنت دارید.

  • تشخیص نویز

از طیق اپلیکیشن نویز اپل واچ شما می‌تواند دقیقاً میزان صدای محیط شما را حس کند. اگر صدای موجود در فضای اطراف شما به اندازه‌ای بلند باشد که به شنوایی شما آسیب برساند برنامه به شما اطلاع می‌دهد. نویز از میکروفون داخلی اپل واچ شما استفاده می‌کند و نیازی به اتصال اینترنت یا تلفن نزدیک ندارد.

  • زمان سنج

با استفاده از برنامه تایمر، اپل واچ شما می‌تواند چندین تایمر را به طور همزمان تنظیم کند. به عنوان مثال اگر در حال تهیه یک وعده غذایی هستید و باید به زمان پخت چندین غذا به طور همزمان توجه کنید تایمر می‌تواند برنامه‌ای مفید و کاربردی باشد. برنامه تایمر بدون اینترنت یا سرویس تلفن همراه کار خواهد کرد.

جمع‌بندی

اگر گوشی ایفون ندارید اپل واچ گزینه مناسبی برایتان نخواهد بود. حتی اگر از ایفون شخص دیگری برای فعالسازی آن استفاده کنید نیز به دلیل سینک شدن اطلاعات و کارکرد برخی ویژگی‌های آن از طریق اپل ایدی کار کردن با آن بی فایده خواهد بود؛ بنابراین قبل از راه اندازی اپل واچ بدون ایفون به تمامی موارد گفته شده دقت کنید.

سوالات متداول

ایا اپل واچ بدون ایفون کار میکند؟

امکان استفاده و راه اندازی اپل واچ بدون ایفون ممکن نیست و برای این کار حتما باید از گوشی ایفون کمک بگیرید.

بدون ایفون میشه از طریق اپل واچ تماس برقرار کرد؟

بله با وصل بودن به شبکه وای فای می‌توانید بدون استفاده از ایفون با اپل واچ اقدام به برقراری تماس کنید.

ads

تست دوربین z flip 5 را در کنار بنچمارک ها و ویدئوهای اجرای بازی روی گلکسی زد فلیپ 5 ببنید.

بررسی گوشی Z flip 5 سامسونگ

یک دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *