ارز حاصل از صادرات غیر به واردات گوشی های بالای 600 دلار تعلق خواهد گرفت

طی چند سال اخیر بازار موبایل در ایران نوسانات مختلفی را تجربه کرده و با قوانین متفاوتی مواجه شده است. در این میان گوشی‌های بالای 600 دلار یا همان پرچمداران با چالش‌های بیشتری دست و پنجه نرم می‌کنند. اخبار جدید اما داستان تازه و امیدوار کننده‌ای را نوید می‌دهد. ظاهرا قرار است از این پس، بخشی از ارز صادرات غیر، به واردات گوشی‌های بالای 600 دلار تعلق بگیرد.

این یعنی گوشی‌های پرچمدار با افت قیمت در بازار کشور روبرو خواهند شد و وضعیت بازار موبایل پایدارتر می‌شود. تا قبل از این خبر، واردکننده‌ها تنها با ارز حاصل از صادرات خویش می‌توانستند برای وارد کردن گوشی‌های بالای 600 دلار اقدام کنند ولی از این پس می‌توانند این محصولات را با ارز حاصل از صادرات غیر نیز به کشور وارد کنند.

این یعنی قبل‌تر فقط در صورتی واردکننده می‌توانست گوشی بالای 600 دلار به بازار وارد کند که خود صادر کننده باشد و از آن ارز برای این کار بهره ببرد. حال اما واردکننده می‌تواند از ارزی که صادرکننده دیگر به دست آورده، برای واردات گوشی‌های بالای 600 دلار بهره ببرد. باید دید در آینده نزدیک این خبر چه تأثیراتی به روی بازار موبایل می‌گذارد.

ads

بهترین بازی های جنگ جهانی برای کامپیوتر، PS4، گوشی و PS5 را یکجا ببنید.

بهترین بازی جنگ جهانی

یک دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *