بهترین گوشی های سری A از نظر دوربین

فهرست مطالب

  • گلکسی A54
  • گلکسی A73
  • گلکسی A34
  • جمع بندی
  • سوالات متداول

سامسونگ گوشی‌های خود را در چند سری مختلف با اهداف متفاوتی روانه بازار می‌کند، از سری S گرفته تا Z و A و حتی M و F. درست است که گوشی‌های پرچمدار سازنده کره‌ای در سری S روانه بازار می‌شوند ولی با این وجود محبوب‌ترین سری در بین کاربران A است و اکثر فروش سامسونگ در این سری اتفاق میفتد. دلیل این موضوع را می‌توانیم قیمت مناسب گوشی‌های این خانواده بدانیم. در ادامه این مطلب قصد داریم به بهترین گوشی های سری A از نظر دوربین بپردازیم.

بهترین گوشی‌ مناسب عکاسی را می توانید از تکنولایف خریداری کنید

گلکسی A54

گلکسی A54 گران‌ترین و در عین حال بهترین میان‌رده نسل جدید سامسونگ است. این کهکشانی در بسیاری از زمینه‌ها با بهبود مواجه شده و در بخش دوربین نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. گلکسی A54 از دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی مدل Sony IMX766 با اندازه 1/1.56 اینچی و اندازه پیکسل 1.0 میکرونی استفاده می‌کند. این سنسور در پس لنزی با گشودگی دیافراگم F/1.8 قرار گرفته و از فوکوس خودکار تشخیص فاز و لرزشگیر اپتیکال تصویر پشتیبانی می‌کند.

دوربین اصلی این گوشی در نور روز عکس‌های بسیار خوبی ثبت می‌کند. این تصاویر وایت بالانس دقیق، کنتراست بالا و رنج دینامیکی وسیعی دارند. دقت رنگ خوب است و مانند A53 رنگ‌ها خیلی غلیظ‌تر از واقعیت ثبت نمی‌شوند. در عکس‌ها جزئیات زیادی دیده می‌شود و سوژه‌ها حالت مصنوعی ندارند و شارپنس هم مناسب است.

گلکسی A54

عکس‌های ثبت شده در شب و نور کم هم کیفیت خوبی دارند. قابلیت نایت مود به صورت خودکار فعال می‌شود ولی خوشبختانه به شکل مصنوعی تصاویر را بهبود نمی‌دهد و کاملا طبیعی جزئیات را در سایه‌ها افزایش می‌دهد و سطح نویز را کنترل می‌کند. با این دوربین در رزولوشن 4K 30fps می‌توانید ویدئوهای جذابی نیز ثبت کنید. در این فیلم‌ها نویز دیده نمی‌شود و رنج دینامیکی وسیع است.

دوربین فوق عریض این کهکشانی سنسوری 12 مگاپیکسلی دارد و برعکس چیزی که تصور می‌کنید عکس‌های باکیفیتی به ثبت می‌رساند. از عملکرد این دوربین به نسبت بازه قیمتی این گوشی واقعا راضی هستیم. جزئیات در مقایسه با فوق عریض A53 بیشتر شده و خوشبختانه رنگ‌ها نزدیک به دوربین اصلی هستند تا یکپارچگی جذابی را شاهد باشیم.

دوربین سوم گلکسی A54 ماکرو با سنسور 5 مگاپیکسلی است که کیفیت مناسبی دارد و سطح جزئیات مطلوبی را ثبت می‌کند. آخرین دوربین این کهکشانی سلفی با سنسور 32 مگاپیکسلی است. این دوربین تصاویر خوبی به ثبت می‌رساند که کاملا طبیعی پردازش می‌شوند و از خروجی بسیار راضی هستیم.

خرید گوشی A54 سامسونگ

پیشنهاد مطالعه:
بررسی گوشی A54 5G به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین

گلکسی A73

سری A73 سامسونگ شرایط خیلی عجیبی را طی کرد. گلکسی A72 تنها میان‌رده این شرکت بود که دوربین تله فوتو داشت و گلکسی A73 تنها میان‌رده سامسونگ بود که سنسور 108 مگاپیکسلی برای دوربین اصلی داشت. با این وجود کره‌ای‌ها تصمیم گرفتند که این مدل را از گردانه خارج کنند تا به این ترتیب دیگر A74 وجود نداشته باشد.

گلکسی A73

گلکسی A73 از نظر دوربین‌ها یک گوشی جذاب است ولی دو مشکل در زمینه خرید این کهکشانی وجود دارد. اول این که موجودی این مدل در کشور بسیار پایین است و دوم این که با قیمتی غیر منطقی به فروش می‌رسد و به همین جهت بهتر است به سراغ A54‌ بروید یا در صورت بودجه بالاتر گلکسی S23 FE را انتخاب کنید.

گلکسی A34

گلکسی A34 به نسبت A33 در بخش‌های مختلف بهبودهایی داشته اما در زمینه دوربین خیلی تغییر نکرده و از همان دوربین اصلی نسل قبلی یعنی سنسور 48 مگاپیکسلی Sony IMX582 Exmor RS استفاده می‌کند. عکس‌های ثبت شده با دوربین اصلی این کهکشانی هنوز هم برای این بازه قیمتی خوب و مناسب هستند ولی طبیعتا نمی‌توانند با نمونه‌های ثبت شده با A54 رقابت کنند.

یعنی اگر یکی‌ از اولویت‌های اصلی شما دوربین است پیشنهاد می‌کنیم کمی بودجه خود را افزایش دهید و گلکسی A54 را خریداری کنید. رنج دینامیکی نمونه تصاویر قابل قبول و مناسب و شارپنس متوسط است. در سوژه‌ها جزئیات کافی دیده می‌شود و نویز هم در حد پایین است. این دوربین در شب هم عملکرد مناسبی دارد و شما را راضی می‌کند.

گلکسی A34

دوربین فوق عریض این گوشی سنسوری 8 مگاپیکسلی دارد و عکس‌های خوبی هم به ثبت می‌رساند. این تصاویر جزئیات مناسب دارند و تقریبا هیچ نویزی در عکس دیده نمی‌شود. به هم ریختگی یا همان اعوجاج در کناره‌ها دیده نمی‌شود و رنگ‌ها کمی غلیظ‌تر از واقعیت هستند که البته اتفاق عجیبی برای میان‌رده‌های سامسونگ نیست.

دوربین ماکرو 5 مگاپیکسلی گلکسی A34 عکس‌های مناسبی به ثبت می‌رساند و دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی نیز توانایی خوبی در ثبت تصاویر سلفی دارد. این عکس‌ها جزئیات خوب و شارپنس مناسب دارند و رنگ پوست تقریبا نزدیک به واقعیت ثبت می‌شود. دوربین اصلی این محصول مانند A54 می‌تواند در نهایت کیفیت 4K 30fps فیلم‌برداری کند. ویدئوهای ضبط شده کیفیت خوبی برای این بازه قیمتی دارند و گستره دینامیکی وسیعی را ضبط می‌کنند و سطح جزئیات و کنتراست هم خوب است.

خرید گوشی A34 سامسونگ

جمع بندی

در این مطلب به سراغ بهترین گوشی های سری A سامسونگ از نظر دوربین رفتیم تا شما در صورت داشتن اولویت دوربین بهتر بتوانید کهکشانی مد نظر خود را از سری A انتخاب کنید. اگر بودجه گلکسی A54‌ را دارید بدون شک این مدل را خریداری کنید و از کیفیت دوربین آن لذت ببرید.

سوالات متداول

بهترین گوشی سری A از نظر دوربین کدام است؟

بدون شک گلکسی A54 را انتخاب کنید و در صورتی که بودجه کمتری دارید به سراغ A34 بروید.

گوشی‌های سری A دوربین خوبی دارند؟

گوشی‌های سری A از قیمت اقتصادی تا میان‌رده موجود هستند و اکثر مدل‌ها دوربین‌های مناسبی به نسبت بازه قیمتی دارند. گلکسی A54 در این زمینه به خوبی می‌تواند با تمامی رقبای هم‌قیمت رقابت کند.

ads

بررسی گوشی هواوی پی 60 پرو به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی هواوی p60 pro

یک دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *