بهترین گوشی های شیائومی از نظر دوربین اصلی و دوربین سلفی

فهرست مطالب

  • چند نکته مهم پیش از شروع کار
  • معرفی سایت Dxomark
  • بهترین گوشی‌های شیائومی از نظر دوربین
  • تنظیمات دوربین گوشی‌ های شیائومی
  • سوالات متداول

در ابتدای ظهور گوشی‌های هوشمند این محصولات یا فاقد دوربین بودند و یا دوربین‌ آن‌ها در سطح بسیار ابتدایی قرار می‌گرفت و برای گرفتن عکس‌های خوب مجبور بودید تا از دوربین عکاسی استفاده کنید. با پیشرفت روزافزون شبکه‌های اجتماعی و اهمیت هرچه بیشتر عکس‌ها، بخش دوربین گوشی‌ها اهمیت به مراتب بیشتری پیدا کرد و سازندگان نیز با علم به همین موضوع به سمت کیفیت بیشتر دوربین‌ گوشی‌ها رفتند.

در گام اول شرکت‌های سازنده بیشتر کیفیت دوربین اصلی را افزایش دادند و تا چند سال قبل خبری از لنزهای فوق عریض، تله فوتو، ماکرو و دیگر لنزها در تلفن‌های هوشمند نبود و ورود این دوربین‌ها نشان از اهمیت بسیار بالای بخش دوربین گوشی‌های حال حاضر دارد.

امروزه و در سال 2022 به نقطه‌ای از بلوغ و پیشرفت در دوربین گوشی‌های هوشمند رسیده‌ایم که حتی محصولات میانرده و اقتصادی از ترکیب چهار لنز در قاب پشتی و یک دوربین سلفی در قاب جلویی استفاده می‌کنند و در پرچمداران هم بخش دوربین به یکی از معیارهای اصلی برای خرید تبدیل شده است.

در ادامه این مطلب قصد داریم به شما بهترین گوشی‌های شیائومی از نظر دوربین را معرفی کنیم تا شما هنگام تصمیم گیری برای خرید گوشی شیائومی در صورت داشتن اولویت در بخش دوربین، بهتر بتوانید محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید.

لیست قیمت گوشی های شیائومی و آفرهای ویژه تکنولایف را ببنید: گوشی شیائومی

چند نکته مهم پیش از شروع کار

  • لیست ارائه شده در ادامه بر اساس داده‌های سایت Dxomark است.
  • این نمره‌ها ممکن است با ورود گوشی‌های جدید با نمره بالاتر کاهش پیدا کنند.
  • در لیست به گوشی‌هایی پرداخته شده که در دسترس قرار دارند و خیلی از عرضه آن‌ها نگذشه است. مثلا می 10 اولترا با وجود دوربین بسیار خوب به دلیل ناموجود بودن و گذشت دو سال از عرضه در لیست جایی ندارد.
  • کیفیت دوربین گوشی‌ها ممکن است با تغییر نسخه نرم افزاری یعنی رابط کاربری و نسخه اندروید تغییر کند.
  • تنظیمات صحیح بخش دوربین تأثیر به‌سزایی در کیفیت نهایی عکس‌ها دارد و باید به این نکته توجه ویژه داشته باشید.
  • اگر در مطلب عنوان کردیم گوشی مثلا در جایگاه سوم قرار دارد این جایگاه در بین گوشی‌های برند شیائومی است و نه کلیه گوشی‌های هوشمند موجود در جهان.
  • ممکن است گوشی بسیار جدیدی هنوز در لیست Dxomark قرار نگرفته باشد (یعنی هنوز بررسی نشده باشد) و در نتیجه در لیست ما نیز حضور پیدا نکند.

معرفی سایت Dxomark

سایت Dxomark در سال ۲۰۰۸ در زمینه ارزیابی دوربین گوشی‌های هوشمند، شروع به فعالیت کرد. این سایت به طور تخصصی بخش‌های مختلف دوربین اصلی و همچنین دیگر دوربین‌ها را مورد بررسی قرار داده و به هر بخش نمره‌ای اختصاص می‌دهد. در نهایت میانگین این نمره‌ها نمره‌ی نهایی دوربین یک گوشی هوشمند را تشکیل می‌دهند.

در این بررسی تخصصی کیفیت عکس‌های روز و شب، کیفیت تصاویر در حالت زوم و کیفیت ویدئوها سنجیده می‌شود و به صورت جزئی‌تر هم تصاویر از نظر رنج دینامیکی، دقت رنگ، شارپنس، روشنایی، نویز و … مورد بررسی قرار می‌گیرند.برنامه DXOMARK

نمره‌ی بالاتر یک گوشی در Dxomark به معنای بهتر بودن کلیت دوربین‌های آن است و ممکن است یک گوشی با نمره‌ی پایین‌تر در بخشی به خصوص عملکرد بهتری داشته باشد و اگر در خرید گوشی بخش خاصی برای شما اهمیت زیادی دارد باید به این نکته توجه داشته باشید.

مثلا تصور کنید یک گوشی در بخش زوم نمره‌ی قابل قبولی دریافت نکند و همین موضوع باعث شود تا میانگین کلی نمرات آن محصول کاهش پیدا کند، در صورتی که ممکن است در بخش کیفیت تصاویر در نور روز عملکرد بهتری از گوشی با نمره‌ی کلی بالاتر داشته باشد.

مقایسه دو گوشی پرفروش این روزهای شیائومی:
مقایسه شیائومی ردمی نوت 11 با پوکو m4 پرو 4G

بهترین گوشی‌های شیائومی از نظر دوربین

در ادامه به شما بهترین گوشی‌های شیائومی از نظر دوربین در سایت Dxomark را معرفی می‌کنیم. پس اگر بخش دوربین برای شما اولیت است بسته به بودجه به سراغ یکی از این گوشی‌های موجود در لیست بروید. در نظر داشته باشید که تنها به مدل‌هایی اشاره خواهیم کرد که در حال حاضر در بازار ایران در دسترس قرار دارند و به سراغ تمامی مدل‌ها نمی‌رویم.

شیائومی می 11 اولترا

شیائومی می 11 اولترا

نزدیک به سال است که شیائومی گوشی می 11 اولترا را روانه بازار کرده و با این وجود هنوز این مدل در صدر لیست بهترین گوشی های شیائومی از نظر دوربین قرار گرفته و بهتر از شیائومی 13 اولترا عمل می‌کند.

دوربین اصلی می 11 اولترا یک سنسور ۵۰ مگاپیکسلی ساخت سامسونگ مدل GN2 با اندازه‌ی 1/1.12 اینچ و پیکسل ۱.۴ میکرون دارد. این سنسور در پس لنزی ۲۴ میلی متری با گشودگی دیافراگم f/2.0 قرار گرفته و از فوکوس خودکار تشخیص فاز دو پیکسلی، فوکوس لیزری و لرزشگیر اپتیکال تصویر (OIS) پشتیبانی می‌کند. این دوربین به دلیل ترکیب پیکسل‌ها به صورت پیش فرض عکس‌هایی ۱۲ مگاپیکسلی به ثبت می‌رساند.

برای سنسور فوق عریض شیائومی به سراغ سونی رفته و سنسوری ۴۸ مگاپیکسلی مدل IMX586 Exmor RS با اندازه‌ی 1/1.2 اینچی و اندازه پیکسل 0.8 میکرونی از این شرکت را در نظر گرفته است. این سنسور در پشت یک لنز ۱۲ میلی متری با دیافراگم f/2.2 قرار گرفته و می‌تواند تصاویری بسیار عریض با زاویه‌ی ۱۲۸ درجه‌ای به ثبت برساند. این دوربین از فوکوس خودکار تشخیص فاز پشتیبانی می‌کند.

خرید گوشی 5G
لنز سوم پریسکوپ تله فوتو با سنسوری 48 مگاپیکسلی است و از فوکوس خودکار تشخیص فاز و لرزشگیر اپتیکال پشتیبانی می‌کند و می‌تواند تا 5 برابر به صورت اپتیکال به روی سوژه‌ها زوم کند و در نهایت شما قادر خواهید بود تا 120 برابر به روی اجسام زوم کنید. دوربین سلفی این پرچمدار نیز 20 مگاپیکسلی است. همه این دوربین‌ها در کنار هم باعث شده‌اند که شیائومی می 11 اولترا بتواند عدد کلی 141 را به‌دست بیاورد. این گوشی توانسته در بخش تصاویر امتیاز 139 را کسب کند و نمرات بخش‌های زوم و ویدئو به ترتیب 142 و 138 هستند.

دوربین سلفی این محصول نیز عدد 125 را کسب کرده که باز هم بهترین عملکرد در بین گوشی‌های شیائومی است اما در بین گوشی‌های پرچمدار خیلی عملکرد عالی نیست. پس اگر به دنبال بهترین گوشی شیائومی از نظر دوربین و در واقع یکی از بهترین گوشی‌های جهان از نظر دوربین هستید به طور حتم به سراغ این پرچمدار جذاب بروید و این گوشی را جزو گزینه‌های اصلی خود قرار دهید.

شیائومی 13 اولترا

شیائومی 13 اولترا

بهترین گوشی حال حاضر شیائومی در جهان همین 13 اولترا است و در رتبه دوم این لیست نیز قرار گرفته، هرچند که انتظار داشتیم رتبه اول را داشته باشد. دوربین اصلی شیائومی 13 اولترا دارای سنسوری 50 مگاپیکسلی مدل Sony IMX989 با اندازه 1 اینچی و اندازه پیکسل 1.6 میکرونی است. این سنسور در پس لنزی 23 میلی‌متری با دیافراگم متغیر F/1.9 الی F/4.0 قرار گرفته و از فوکوس خودکار تشخیص فاز چند جهته، فوکوس لیزری و لرزشگیر اپتیکال تصویر پشتیبانی می‌کند. تصاویر این دوربین به صورت پیش فرض 12.5 مگاپیکسلی ثبت می‌شوند.

دوربین فوق عریض این پرچمدار از سنسوری 50 مگاپیکسلی مدل Sony IMX858 با اندازه 1/2.51 اینچی و اندازه پیکسل 0.64 میکرونی استفاده می‌کند. این سنسور در پشت لنزی 12 میلی‌متری با دیافراگم F/1.8 قرار گرفته و از فوکوس خودکار تشخیص فاز دو پیکسلی پشتیبانی می‌کند. این دوربین می‌تواند تصاویر فوق عریض 122 درجه‌ای ثبت کند.

شیائومی 13 اولترا دو دوربین تله فوتو دارد، یکی تله فوتو و دیگری پریسکوپ تله فوتو. دوربین تله فوتو این گوشی دارای سنسوری 50 مگاپیکسلی مدل Sony IMX858 با اندازه 1/2.51 اینچی و اندازه پیکسل 0.64 است. این سنسور در پس لنزی 75 میلی‌متری با گشودگی دریچه دیافراگم F/1.8 قرار گرفته و از فوکوس خودکار تشخیص فاز دو پیکسلی و لرزشگیر اپتیکال تصویر پشتیبانی می‌کند. این دوربین می‌تواند تا 3.2 برابر به صورت اپتیکال به روی سوژه‌ها زوم کند.

دوربین پریسکوپ تله فوتو این پرچمدار دارای سنسوری 50 مگاپیکسلی مدل Sony IMX858 با اندازه 1/2.51 اینچی و اندازه پیکسل 0.64 است. این سنسور در پس لنزی 120 میلی‌متری با گشودگی دریچه دیافراگم F/3.0 قرار گرفته و از فوکوس خودکار تشخیص فاز دو پیکسلی و لرزشگیر اپتیکال تصویر پشتیبانی می‌کند. این دوربین می‌تواند تا 5 برابر به صورت اپتیکال به روی سوژه‌ها زوم کند.

نماینده چینی‌ها دارای دوربین سلفی با سنسوری 32 مگاپیکسلی است. این سنسور با اندازه پیکسل 0.7 میکرونی در پس لنزی 22 میلی‌متری با دیافراگم F/2.0 قرار گرفته و عکس‌های بسیار خوبی ثبت می‌کند. این پرچمدار موفق شده به نمره کلی 140 دست پیدا کند، عددی که در زمینه عکاسی 138 در زمینه فیلم‌برداری 137 و در زمینه زوم 147 است. پس اگر یک پرچمدار بسیار خوب می‌خواهید که دوربین‌های عالی هم داشته باشد می‌توانید به روی شیائومی 13 اولترا حساب باز کنید.

خرید شیائومی 13 اولترا

شیائومی 13 تی پرو

شیائومی 13 تی پرو

این گوشی جدیدترین قاتل پرچمدار شیائومی است و در بخش‌های مختلف مشخصات قابل توجه و بسیار جذابی دارد. یکی از نقاط قوت اصلی این مدل به نسبت قیمت بخش دوربین آن است، جایی که سازنده چینی با Leica همکاری کرده و نتیجه بسیار مطلوبی به دست آمده است. دوربین اصلی این دستگاه سنسوری 50 مگاپیکسلی مدل Sony IMX707 با اندازه 1/1.28 اینچی و اندازه پیکسل 1.22 میکرونی دارد و در پس لنزی 24 میلی‌متری با دیافراگم F/1.9 قرار گرفته و از فوکوس خودکار تشخیص فاز و لرزشگیر اپتیکال پشتیبانی می‌کند.

سنسور دوربین تله فوتو نیز 50 مگاپیکسلی است اما مدل آن Omnivision OV50D40 بوده و اندازه 1/2.88 اینچی و اندازه پیکسل 0.61 میکرونی دارد. این سنسور در پس لنزی 50 میلی‌متری با گشودگی دیافراگم F/1.9 قرار گرفته و از فوکوس خودکار تشخیص فاز پشتیبانی می‌کند. این دوربین می‌تواند تا 2 برابر به صورت اپتیکال به روی سوژه‌ها زوم کند.

دوربین سوم فوق عریض 13 مگاپیکسلی مدل Omnivision OV13B10 با اندازه 1/3.06 اینچی و اندازه پیکسل 1.12 میکرونی است که این سنسور در پشت لنزی 15 میلی‌متری با گشودگی دریچه دیافراگم F/2.2 قرار گرفته است. دوربین سلفی این مدل نیز سنسوری 20 مگاپیکسلی دارد. این دستگاه موفق شده در Dxomark نمره کلی 131 را به دست بیاورد، عددی که از گوشی‌هایی مثل ایفون 12 پرو، شیائومی 13 و زد فولد 5 بیشتر است.

نمره شیائومی در بخش عکاسی 135 و در بخش زوم و ویدئو به ترتیب 98 و 134 است. اگر یک گوشی خوش قیمت و همه فن حریف می‌خواهید که دوربین‌های بسیار خوبی هم داشته باشد (البته به استثنای سلفی) حتما به روی شیائومی 13 تی پرو حساب باز کنید.

خرید شیائومی 13 تی پرو

شیائومی 12 پرو

گوشی شیائومی 12 پرو

شیائومی 12 پرو پرچمدار نسل قبلی شیائومی است و به نوعی در حال حاضر بهترین گوشی سری 12 شیائومی به حساب می‌آید. این گوشی دارای سه لنز عریض، فوق عریض و تله فوتو به روی قاب پشتی است و دوربین سلفی هم که درون پانچ هول بالای نمایشگر قرار گرفته است.

دوربین اصلی شیائومی 12 پرو سنسوری 50 مگاپیکسلی مدل Sony IMX707 با اندازه پیکسل 1.22 میکرون و اندازه سنسور 1/1.28 اینچی دارد و در پس لنزی 24 میلی متری با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.9 قرار گرفته است. این دوربین از لرزشگیر اپتیکال تصویر (OIS) و فوکوس خودکار تشخیص فاز دو پیکسلی نیز پشتیبانی می‌کند.

دوربین فوق عریض و تله فوتو این گوشی هم 50 مگاپیکسلی است و از سنسور Samsung S5KJN1 بهره می‌برد. دوربین فوق عریض عکس‌هایی 115 درجه‌ای به ثبت می‌رساند و از طرفی لنز تله فوتو تونایی زوم اپتیکال 2 برابری را داراست. دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی شیائومی 12 پرو نیز از سنسور OmniVision OV32b40 بهره می‌برد و همه این موارد در کنار هم باعث می‌شود تا این گوشی پرچمدار بتواند عدد کلی 129 را کسب کند. نمرات در بخش‌های عکس، زوم و ویدئو به ترتیب برابر با 136، 102 و 125 است.

خرید گوشی شیائومی 12 پرو با حافظه 256 و رم 12 گیگابایت

قیمت گوشی شیائومی 12 پرو با حافظه 256 و رم 8 گیگابایت

روش های ضبط مکالمه در گوشی های شیائومی:
ضبط مکالمه دوطرفه شیائومی

شیائومی 12 تی پرو

شیائومی 12 تی پرو

این گوشی نسل قبلی شیائومی 13 تی پرو است و همچنان در بازار ایران یافت می‌شود. سازنده چینی برای 12 تی پرو دوربین اصلی 200 مگاپیکسلی را در نظر گرفته است. این سنسور مدل Samsung ISOCELL HP1 با اندازه 1/1.12 اینچی و اندازه پیکسل 0.64 میکرونی استفاده در پس لنزی با گشودگی دیافراگم f/1.7 قرار گرفته و از فوکوس خودکار تشخیص فاز و لرزشگیر اپتیکال تصویر پشتیبانی می‌کند. این دوربین با ترکیب کردن 16 پیکسل در 1 پیکسل به صورت پیش فرض تصاویری 12.5 مگاپیکسلی به ثبت می‌رساند.

دوربین فوق عریض 8 مگاپیکسلی و ماکرو 2 مگاپیکسلی دوربین اصلی را همراهی می‌کنند و سلفی 20 مگاپیکسلی کامل کننده این بخش است. نمره کلی این گوشی مانند شیائومی 12 پرو برابر با 129 است و در بخش عکاسی، فیلم‌برداری و زوم شاهد اعداد 130، 134 و 101 هستیم. این یعنی در زمینه عکاسی و زوم شیائومی 12 پرو بهتر عمل می‌کند و در زمینه فیلم‌برداری شیائومی 12 تی پرو.

خرید شیائومی 12 تی پرو

خرید پاوربانک

شیائومی 13 تی

شیائومی 13 تی

در بالا در مورد شیائومی 13 تی پرو صحبت کردیم و حالا جالب است بدانید که مشخصات دوربین 13 تی نیز دقیقا مانند برادر بزرگ‌تر است، اما نمره أن در Dxomark عدد پایین‌تری شده؛ چرا که پردازنده این دو گوشی تفاوت دارد و عکس‌ها به شیوه متفاوتی پردازش می‌شوند. این دستگاه در زمینه عکاسی نمره 121، در زمینه زوم نمره 101 و در زمینه فیلم‌برداری نمره 132 را کسب کرده و همه این موارد در کنار هم باعث می‌شود نمره کلی شیائومی 13 تی به 123 برسد.

خرید شیائومی 13 تی

شیائومی 12 تی

شیائومی 12 تی

این گوشی از دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی شرکت سامسونگ Samsung HM6 با اندازه 1/1.67 اینچی و اندازه پیکسل 0.64 میکرونی استفاده می‌کند. این سنسور در پس لنزی 24 میلی‌متری با گشودگی دیافراگم F/1.9 قرار گرفته و از فوکوس خودکار تشخیص فاز و لرزشگیر اپتیکال تصویر پشتیبانی می‌کند. تصاویر دوربین اصلی این محصول به صورت پیش فرض 12 مگاپیکسلی به ثبت می‌رسند.

دوربین فوق عریض 8 مگاپیکسلی، ماکرو 2 مگاپیکسلی و سلفی 20 مگاپیکسلی از دیگر دوربین‌های این گوشی هستند. سایت Dxomark در زمینه عکاسی نمره 120، در زمینه فیلم‌برداری نمره 127 و در زمینه زوم نمره 67 را به دست آورده است تا نمره کلی آن به 115 برسد.

شیائومی 12

شیائومی 12

شیائومی 12 نسخه پایه‌ای پرچمداران نسل قبلی سازنده چینی است. این گوشی شاید بهترین دوربین را نداشته باشد، اما قطعا در بازه قیمتی خود حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. این پرچمدار از دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی ساخت Sony IMX766 استفاده می‌کند. این سنسور که اندازه 1/1.56 اینچی و اندازه 1.0 میکرونی داشته در پشت لنزی 26 میلی متری با گشودگی دیافراگم f/1.9 قرار گرفته و از فوکوس خودکار تشخیص فاز و لرزشگیر اپتیکال تصویر پشتیبانی می‌کند.

دو دوربین فوق عریض و ماکرو 13 و 5 مگاپیکسلی دوربین اصلی را همراهی می‌کنند و متأسفانه خبری از لنز تله فوتو نیست که این موضوع را می‌توان یک نقطه ضعف به حساب آورد؛ چرا که با یک گوشی پرچمدار مواجه هستیم.

به روی قاب جلویی و درون پانچ هول هم سنسور 32 مگاپیکسلی Samsung JD1 دیده می‌شود و در نهایت برای این گوشی به عدد کلی 113 می‌رسیم. این عدد کلی شامل اعداد 118، 72 و 121 در بخش‌های عکاسی، زوم و فیلم‌برداری است.

قیمت گوشی شیائومی 12 با حافظه 256 گیگابایت و رم 12

کدام ساعت هوشمند شیائومی بهتر است؟
بهترین ساعت هوشمند شیائومی

تنظیمات دوربین گوشی‌ های شیائومی

برای دسترسی به تنظیمات دوربین کافیست وارد دوربین شده و به روی سه خط موازی بالا سمت راست کلیک کنید. حال به روی گزینه Settings کلیک کنید تا تنظیمات بخش دوربین برای شما نمایش داده شود.

گزینه Watermark در صورت روشن بودن نام گوشی شما را در پایین تصاویر نشان می‌دهد که اتفاق چندان جالب و جذابی نیست و پیشنهاد می‌کنیم که این گزینه را خاموش کنید.

گزینه Live tips هنگام ثبت عکس به شما پیشنهاد می‌دهد که با توجه به شرایط موجود بهتر است از چه گزینه‌ها و حالت‌هایی بهره ببرید تا نتیجه نهایی بهتر و جذاب‌تر شود.

گزینه Scan Qr Code در صورت روشن بودن به دوربین اجازه می‌دهد تا Qr کد‌های مختلف را نیز تشخیص داده و لینک مربوطه را به شما پیشنهاد دهد.

گزینه Correct distortion in ultra wide shots در صورت روشن بودن کمک می‌کند تا در تصاویر فوق عریض اعوجاج کمتری در لبه‌های دیده شود و در واقع لبه‌های تصویر به هم نریزد و حالت طبیعی خود را حفظ کند.

گزینه Correct face distortions on group photos چهره افرادی که در سلفی گروهی در کنارهای عکس قرار گرفته‌اند را تصحیح می‌کند تا کمترین به هم ریختگی در عکس دیده شود.

گزینه HEIF Format فرمت تصاویر را به HEIF تغییر می‌دهد. این کار باعث می‌شود تصاویر در حافظه فضای کمتری را اشغال کنند و این یک نکته مثبت است و همچنین این تصاویر را بهتر می‌توان به صورت حرفه‌ای‌تر ادیت کرد. اما مشکل این فرمت این است که بسیاری از دستگاه‌ها و برنامه‌ها از آن پشتیبانی نمی‌کنند.

در بخش Picture quality می‌توانید کیفیت تصاویر را تنظیم کرده و به روی حالت High، Medium یا Low قرار دهید. پیشنهاد می‌کنیم این گزینه را حتما به روی حالت High قرار دهید.

گزینه Volume buttons function برای این است که تعیین کنید دکمه‌های ولوم در دوربین چه عملکردی داشته باشند، یعنی مثلا برای زوم کردن استفاده شوند یا برای ثبت عکس یا برای ثبت عکس با تأخیر.

خرید تبلت
گزینه Focus & shoot در صورت روشن بودن با یک بار ضربه زدن به روی سوژه به روی آن فوکوس می‌کند و با یک بار دیگر ضربه زدن به روی سوژه عکس را به ثبت می‌رساند.

گزینه Press & hold shutter button به شما کمک می‌کند تا عملکرد شاتر در صورت نگه داشتن آن را مشخص کنید. به صورت پیش فرض در صورت نگه داشتن شاتر شما می‌توانید ویدئو به ثبت برسانید.

گزینه Customize برای شخصی سازی کردن برخی قابلیت‌ها است و از طریق گزینه Save location info می‌توانید هنگام ثبت عکس اطلاعات مکان عکاسی شده را نیز همراه با عکس به ثبت برسانید که مدتی بعد بدانید هر تصویر در کجا به ثبت رسیده است.

از طریق گزینه Shutter sound می‌توانید صدای شاتر هنگام عکس گرفتن را خاموش یا روشن کنید.

گزینه Save previous mode در صورت روشن بودن باعث می‌شود تا دوربین آخرین حالت استفاده شده را ذخیره کند و در دفعه بعدی ورود نیز به روی همان قابلیت باشد و هر بار به حالت Photo باز نگردد.

گزینه Anti banding را تغییر ندهید و آن را به روی همان 50 هرتز تنظیم کنید. این قابلیت برای این است که تصاویر هنگام منتقل شدن به تلویزیون و نمایشگرهای جانبی برای پخش شدن مشکلی نداشته باشند (توضیح کمی پیچیده‌تر است ولی نیازی به دانستن دقیق آن نیست).

مقایسه ساعت هوشمند سامسونگ و شیائومی:
ساعت هوشمند سامسونگ بهتر است یا شیائومی

سوالات متداول

سایت Dxomark چیست؟ سایت Dxomark در سال ۲۰۰۸ در زمینه ارزیابی دوربین گوشی‌های هوشمند، شروع به فعالیت کرد. این سایت به طور تخصصی بخش‌های مختلف دوربین اصلی و همچنین دیگر دوربین‌ها را مورد بررسی قرار داده و به هر بخش نمره‌ای اختصاص می‌دهد.

بهترین گوشی شیائومی از نظر دوربین کدام است؟ شیائومی می 11 اولترا با وجود گذشت حدود سه سال هنوز بهترین نمره را در سایت Dxomark دارد و بهتر از شیائومی 13 اولترا عمل می‌کند.

بهترین گوشی میانرده از نظر دوربین کدام است؟ شیائومی 12 یا ردمی نوت 12 پرو پلاس را انتخاب کنید.

ads

بررسی گوشی هواوی پی 60 پرو به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی هواوی p60 pro

یک دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *