عیدی چی بدیم؟ بهترین عیدی برای عزیزان شما

بهار کم کم از راه می‌رسد و نوروز را با خود به همراه می‌آورد. یکی از رسوم این جشن سنتی و زیبا، هدیه دادن به یکدیگر است که از مدت‌ها قبل به یادگار مانده است. انتخاب یک هدیه مناسب برای کادو دادن به افراد کار چندان راحتی نیست و به همین جهت در ادامه این مطلب در تکنولایف قصد داریم به بهترین عیدی بپردازیم و شما را با گزینه‌های موجود بیشتر آشنا کنیم.

عیدی چی بدیم؟

اولین موردی که در خرید یک هدیه مناسب اهمیت دارد در نظر گرفتن بازه سنی افراد و سلیقه و نیاز آن‌ها است و طبیعتا بهترین عیدی برای بچه ها با هدیه مناسب برای افراد بزرگ‌سال یا مسن کاملا متفاوت است. در ادامه به هدایایی می‌پردازیم که شما می‌توانید با هر بودجه‌ای برای عزیزان خود خریداری کنید.

عیدی به بچه ها چی بدیم

لوازم خانگی

خانه با لوازم داخل آن معنا پیدا می‌کند و به همین جهت مهم است که شما لوازم خانگی خود را تکمیل کنید. برای مثال یک جاروبرقی مناسب برای تمیز کردن خانه بخرید و از پنکه و بخاری برای سرمایش و گرمایش خانه کمک بگیرید. لوازم خانگی می‌تواند یک هدیه مناسب از طرف شما به همسرتان یا پدر و مادرتان باشد و می‌توانید از دسته‌بندی جارو شارژی، اتو، بخاری، پنکه، بخارشو، تصفیه‌کننده هوا، سشوار و بسیاری دیگر از محصولات خرید خود را انجام دهید.

لوازم آشپزخانه

لوازم آشپزخانه از جمله وسایلی است که برای تهیه غذا به آن نیاز خواهید داشت و با وسایل کامل‌تر می‌توانید سریع‌تر و البته بهتر غذا را تهیه کنید. این وسایل را شما می‌توانید به عنوان هدیه برای همسر یا والدین خود خریداری کنید. از این دسته‌بندی شما می‌توانید محصولاتی مانند پلوپز، آبمیوه‌گیری، خردکن، چای‌ساز، قهوه‌ساز، ساندویچ‌ساز، بخارپز، غذاساز، سرخ‌کن، همزن، چرخ‌گوشت، آسیاب و بسیاری از عناوین دیگر را انتخاب و خریداری کنید.

کادو لاکچری تولد چی بدهیم؟
هدیه لاکچری

اسپیکر

اسپیکر را می‌توان یکی از بهترین عیدی برای همسر به حساب آورد، مخصوصا اگر همسر شما به موزیک علاقه دارد. اسپیکرها در اندازه‌های بسیار متنوعی ساخته می‌شوند و شما می‌توانید از مدل‌های کوچک جیبی تا مدل‌های بسیار بزرگ خانگی را انتخاب و خریداری کنید. اسپیکرها به طور کلی به دو دسته قابل حمل و خانگی تقسیم می‌شوند. اسپیکرهای قابل حمل همان‌طور که مشخص است برای جابجایی زیاد ساخته شده‌اند و معمولا از گواهی ضد آب و ضدضربه نیز برخوردار هستند. اسپیکرهای خانگی معمولا اندازه بزرگ‌تری دارد و وزن آن‌ها نیز بیشتر است و برای استفاده در خانه طراحی و تولید می‌شوند.

بهترین عیدی برای بچه ها

مانیتور

اگر کنسول خریداری کرده‌اید و می‌خواهید از آن داخل اتاق شخصی استفاده کنید بهترین گزینه برای این کار خرید مانیتور است. از طرفی اگر مثلا سیستم گیمینگ یا معمول دارید و می‌خواهید از آن استفاده کنید باید حتما یک مانیتور برای نمایش محتوا خریداری کنید. مانیتورها در دسته‌بندی‌های بسیار متنوع از جمله گیمینگ یا مخصوص طراحی تولید می‌شوند و بسته به نیاز باید به سراغ یکی از آن‌ها بروید.

این محصول می‌تواند یک هدیه جذاب برای فرزند یا همسر شما باشد. در خرید مانیتورها به مواردی مانند فناوری ساخت پنل، اندازه مانیتور، رزولوشن مانیتور، نرخ نوسازی، میزان تأخیر و موارد این‌‌چنینی توجه داشته باشید.

تلویزیون

یکی از وسایل ضروری خانه تلویزیون‌ها هستند و شما می‌توانید این وسایل را به عنوان عیدی و هدیه نیز خریداری کنید. تلویزیون‌ها در اندازه‌های مختلف تولید می‌شوند و رزولوشن‌های متفاوتی هم دارند. هرچقدر رزولوشن بیشتر شود و اندازه تلویزیون افزایش پیدا کند، قیمت هم بالاتر می‌رود. مورد دیگری که در قیمت تلویزیون اهمیت ویژه‌ای دارد فناوری ساخت آن است. برای مثال تلویزیون OLED قیمت بالاتری نسبت به تلویزیون IPS دارد.

بهترین عیدی برای همسر

دوربین عکاسی

برای افرادی که به دنیای عکاسی علاقه دارند هیچ هدیه‌ای نمی‌تواند جذاب‌تر از یک دوربین حرفه‌ای و باکیفیت باشد. پس اگر همسر یا فرزند شما به این حوزه علاقه دارد و به صورت حرفه‌ای عکاسی انجام می‌دهد می‌توانید به عنوان عیدی یک دوربین عکاسی برای او خریداری کنید. قبل از خرید دوربین در نظر داشته باشید که این محصولات انواع مختلفی دارند و مدلی را انتخاب کنید که بیشترین کارایی را برای فرد مورد نظر شما داشته باشد.

کنسول بازی

اگر به 10 سال قبل برگردیم شاید این ذهنیت وجود داشت که بازی‌های کامپیوتری و ویدئویی تنها برای بچه‌ها و کودکان است، اما حالا دیگر نه‌تنها این عناوین برای کودکان نیست بلکه گیمر بودن به یک نوع شغل و منبع درآمد تبدیل شده است. راحت‌ترین راه اجرا کردن بازی‌های روز خرید یک کنسول بازی است و اگر در ذهن شما این سوال وجود دارد که ‘’ عیدی به بچه ها چی بدیم’’ این دسته‌بندی می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.

شما در حال حاضر می‌توانید به سراغ کنسول پلی استیشن 5 از سونی یا ایکس باکس سری ایکس از مایکروسافت بروید. اگر بودجه کمتری دارید حتما ایکس باکس سری اس را انتخاب و خریداری کنید. قبل از خرید به این موضوع توجه داشته باشید که بازی‌های انحصاری این دو شرکت با هم متفاوت است و مثلا نمی‌توان بازی God Of War را به روی کنسول‌های ایکس باکس اجرا کرد.

لپ تاپ

فرقی نمی‌کند که در پی بهترین عیدی برای مردان باشید یا زنان، در هر صورت خرید یک لپ تاپ جدید و جذاب می‌تواند یک عیدی بسیار کاربردی به حساب بیاید. اگر فرزند شما دانشجو یا دانش آموز است یا همسر شما به لپ تاپ نیاز دارد حتما از این دسته‌بندی خرید خود را انجام دهید. باید در نظر داشته باشید که لپ تاپ‌ها در دسته‌بندی‌های متنوعی ساخته می‌شوند و هر دسته‌بندی قرار است به نیاز دسته‌ای مشخص از کاربران پاسخ دهد.

برای مثال لپ تاپ‌های گیمینگ به گونه‌ای ساخته می‌شوند که بتوانند به بهترین شکل بازی‌های روز را به اجرا دربیاورند و لپ تاپ‌های باریک و سبک عملکرد پردازشی و قابلیت حمل و نقل را اولویت خود قرار می‌دهند. همچنین قبل از خرید در نظر داشته باشید که لپ تاپ‌های اپل یا همان مک بوک‌ها از سیستم عامل macOs استفاده می‌کنند و سایر لپ تاپ‌ها از ویندوز بهره می‌برند (به روی مک می‌توان ویندوز هم نصب کرد).

بهترین عیدی برای مردان

هارد اکسترنال

لپ تاپ‌های جدید و حتی گران‌قیمت از آنجایی که از هارد SSD استفاده می‌کنند فضای ذخیره سازی خیلی زیادی ندارند و از 512 گیگابایت یا 1 ترابایت حافظه داخلی بهره می‌برند. از سوی دیگر حجم دیتاهای جدید بسیار بیشتر از قبل شده و مثلا یک فیلم 4K ضبط شده با گوشی چندین گیگابایت از فضا را اشغال می‌کند. همین باعث می‌شود تا فضای داخلی خود لپ تاپ کم باشد و شما مجبور شوید به سراغ حافظه‌های جانبی بروید.

بهترین گزینه پیش روی شما هارد اکسترنال است، محصولی که از طریق یک سیم به سیستم متصل می‌شود و حافظه را تا 20 ترابایت یا بیشتر افزایش می‌دهد و به شما این امکان را می‌دهد تا حجم بسیار زیادی از دیتا را ذخیره کنید. هارد های اکسترنال ساده قیمت کمتری نسبت به مدل‌های مقاوم دارند و اگر برای شما مقاومت هارد چندان اهمیت ندارد به سراغ مدل‌های ساده بروید.

کیبورد و موس

اگر فرزند شما اهل بازی کردن با سیستم یا لپ تاپ است و یا همسرتان برنامه‌نویس یا نویسنده است خرید یک کیبورد می‌تواند عیدی مناسبی به حساب بیاید. یک کیبورد خوب هم برای بازی کردن اهمیت زیادی دارد و هم برای تایپ کردن زیاد. کیبوردهای گیمینگ تأخیر کمتری دارند و سریع‌تر دستورهای شما را در بازی اعمال می‌کنند.

همین موضوع در مورد موس‌ها هم صادق است. پس به عنوان هدیه جشن نوروز می‌توانید کیبورد یا موس یا هر دو را به شخص مورد نظر هدیه دهید. در نظر داشته باشید که این محصولات در دو حالت سیمی و بی‌سیم تولید می‌شوند و مدل‌های گیمینگ بیشتر به صورت سیمی هستند تا تأخیر به کمترین حالت ممکن برسد.

هندزفری

زمانی که در اتوبوس یا مترو هستید به افراد مختلف نگاه کنید، از هر 10 نفر فرد جوان و نوجوان بیشتر از 5 یا 6 نفر در حال گوش کردن به محتوا از طریق هندزفری و هدفون هستند و این موضوع به خوبی نشان می‌دهد که این محصولات تا چه حد محبوبیت دارند. هندزفری‌ها و هدفون‌ها در دو حالت سیمی و بی‌سیم ساخته می‌شوند و مدل‌های سیمی مقداری ارزان‌تر هستند.

شما بسته به میزان بودجه خود می‌توانید یک هدفون یا هندزفری جذاب برای همسر، فرزند یا والدین خود خریداری کنید تا بتوانند صدای موزیک، پادکست یا فیلم و سریال مورد علاقه خود را با لذت بیشتری دریافت کنند. توجه داشته باشید که برخی از هندزفری‌ های بی‌سیم به طور کامل با برخی از برندهای سازگاری ندارند و مثلا برای این که ایرپادهای اپل بهترین کارایی را داشته باشند باید از گوشی ایفون یا ایپد و مک استفاده کنید.

بهترین عیدی برای کودکان

ساعت هوشمند و دیجیتال

دنیای امروز دنیای دیجیتال است و فناوری تلاش می‌کند تا همه وسایل را از حالت قدیمی خارج کند و به حالت دیجیتیالی دربیاورد. ساعت‌ها هم از این اصل عقب نمانده‌اند و ساعت‌های هوشمند چند سالی است که بسیار محبوب شده‌اند و افراد به جای ساعت کلاسیک از این ساعت‌ها استفاده می‌کنند. ساعت هوشمند عملا یک گوشی هوشمند کوچک به روی مچ شماست که می‌تواند کارهای زیادی از جمله پیگیری فعالیت‌های ورزشی شما را برعهده بگیرد.

در نظر داشته باشید که ساعت‌ های هوشمند اپل یا اپل واچ‌ها تنها با ایفون‌ها سازگاری دارند و گلکسی واچ‌های سامسونگ نیز فقط به خود گوشی‌های سامسونگ و گوشی‌های اندرویدی متصل می‌شوند و شما نمی‌توانید گلکسی واچ‌های جدید را با ایفون سینک کنید. به غیر از ساعت‌های هوشمند ساعت‌های دیجیتالی هم می‌توانند هدیه مناسبی برای نوروز باشند.

پاوربانک

شما بهترین گوشی‌های موجود از نظر شارژدهی باتری را هم که خریداری کنید نهایتا با استفاده سنگین می‌تواند 2 روز از آن‌ها استفاده کنید (معمولا این عدد 1.5 روز یا حتی کمتر است). حال تصور کنید که قرار است به سفر بروید و دائما دسترسی به برق ندارید، چاره چیست؟ دنیای فناوری چند سال قبل این سوال را با تولید پاوربانک پاسخ داد، محصولی که یک نوع باتری همراه است و می‌توانید با آن گوشی خود را چند بار شارژ کنید.

پاوربانک‌های جدید حتی می‌توانند لپ تاپ‌ها را نیز شارژ کنند و در سفرهای کمپینگ کارایی بسیار زیادی داشته باشند. پاوربانک‌های یکی از ابزار ضروری گوشی هوشمند به حساب می‌آیند و خرید آن‌ها می‌تواند یک هدیه مناسب باشد. توجه داشته باشید که پاوربانک‌های 5 هزار میلی آمپر ساعتی وزن و ضخامت کمتری دارند اما تنها می‌توانند یک بار گوشی شما را شارژ کنند. از طرفی پاوربانک‌ های 20 هزار میلی آمپر توان بسیار بالاتری دارند اما وزن و ضخامت آن‌ها نیز بیشتر است.

گوشی هوشمند

بدون شک گوشی هوشمند کاربردی‌ترین محصولی است که این روزها می‌توان خریداری کرد. این محصول یک هدیه عالی برای پدر و مادر، همسر یا فرزند شما است. این محصول در بازه‌های قیمتی بسیار متنوع از اقتصادی تا پرچمدار ساخته می‌شوند تا شما بتوانید مدلی بسته به بودجه خود را خریداری کنید.

گوشی هوشمند به عنوان عیدی

تبلت

یکی از بهترین عیدی برای کودکان تبلت است. این محصول در واقع همان گوشی هوشمند با اندازه بزرگ‌تر و کودک شما می‌تواند محتوای مورد نظر خود را در ابعادی بزرگ تماشا کند یا بازی‌های مورد علاقه خود را در پنلی بزرگ اجرا کند. تبلت‌ها همچنین برای طراحی نیز یکی از بهترین انتخاب‌های ممکن هستند و باید مدل‌های دارای قلم را خریداری کنید. هنگام خرید تبلت در نظر داشته باشید که دو سیستم عامل اندروید و ipadOs پیش روی شماست.

جمع بندی

در این مطلب به محصولاتی پرداختیم که شما می‌توانید به عنوان هدیه یا عیدی برای جشن نوروز خریداری کنید و به عزیزان خود هدیه دهید. محصولات بالا عموما در بازه‌های قیمتی مختلف موجود هستند و بسته به بودجه مورد نظر خود می‌توانید یک مدل مناسب را انتخاب و خریداری کنید.

سوالات متداول

بهترین عیدی برای کودکان چیست؟ بهترین عیدی برای کودکان را می‌توان تبلت، گوشی هوشمند و کنسول بازی به حساب آورد.

برای همسر خود عیدی چی بخریم؟ برای همسر خود بسته به نیاز می‌توانید لپ تاپ، تبلت، گوشی، هندزفری و ساعت هوشمند خریداری کنید. دسته‌بندی کامل را می‌توانید در متن بالا مطالعه کنید.

ads

عیدی به بچه ها چی بدیم؟ برای همسر، کودکان و سایر عزیزان خود چی بخریم؟

عیدی چی بدیم؟ بهترین عیدی برای عزیزان شما

یک دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *