معرفی Blu ray و دیسک درایو بلوری

درست است که فضاهای ابری محبوبیت بالایی پیدا کرده‌اند، استفاده‌ از دیسک هنوز جایگاه خودش را دارد. یک زمانی CD و DVD و الان هم دیسک‌های بلوی برای ذخیره کردن حجم زیادی از اطلاعات به کار می‌روند. دیست های بلوری به واسطه حجم فضای زیادی که برای ذخیره کردن اطلاعات در اختیار کاربران قرار می‌دهند، می‌توانند گزینه خوبی برای ذخیره کردن اطلاعات شخصی باشند. با این حال برای استفاده از دیسک‌های بلوری باید از روی کامپیوتر خودتان درایو بلو ری داشته باشید یا از دستگاهی استفاده کنید که بتواند دیسک‌های بلوری را پخش کند.

برای خرید دی وی دی رایتر و انواع دیسک های بلوری می‌توانید به فروشگاه تکنولایف سر بزنید.

Blu ray چیست

دیسک بلوری که با نام Blu-Rau Disc یا Blu-Ray هم شناخته می‌شود، بلوری لوح نوری جدیدی به شمار می‌رود که برای ذخیره اطلاعات مورد استفاده قرار می‌گیرد. دیسک بلوری از سال ۲۰۰۵ راهی بازار شد و خیلی زود جای DVD را گرفت. دیسک بلوری به عنوان فروش فیزیکی بازی‌های پلی استیشن و ایکس باکس و حتی فیلم‌های سینمایی روز به کار می‌رود.

دیسک بلوری چیست

دیسک بلوری دقیقا هم اندازه دیسک DVD ساخته شده و مدل یک لایه آن ۲۵ گیگابایت حجم و مدل دو لایه آن ۵۰ گیگابایت حجم دارد. البته که مدل سه لایه از این دیسک هم منتشر شده که ۱۰۰ گیگابایت فضا دارد. مدل چهار لایه بلوری هم تا ۱۲۸ گیگابایت اطلاعات را در خودش ذحیره می‌کند.

درایو بلوری چیست

درایو بلوری دقیقا چیزی شبیه به درایو CD و درایو DVD می‌ماند که برای پخش و استفاده از دیسک بلوری مورد استفاده قرار می‌گیرد. درایو بلوری را می‌توان برای کامپیوترهای خانگی خریداری کرد و حتی می‌توان از دستگاه‌هایی مانند ایکس باکس و پلی استیشن برای پخش کردن بلوروی کمک گرفت.

درایو blu-ray چیست

پس در جواب این سوال که درایو blu-ray چیست باید بگوییم که این درایو blu-ray دقیقا هم اندازه درایور DVD است و برای خواندن یا رایت کردن دیسک‌های بلوری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انواع کیفیت فیلم ها در مطلب زیر توضیح دادیم:
چگونه کیفیت فیلم را بفهمیم

کیفیت فیلم بلوری چیست

قطعا در زمان دانلود کردن فیلم مورد نظر خودتان با کیفیت فیلم بلوری مواجه شده‌اید. کیفیت فیلم بلوری چیست؟ کیفیت فیلم بلوری یک نوع کدک ویدئویی MPEG-2 برای نمایش ویدئوهای HD است. برای اینکه بتوان فیلم‌های HD را با کیفیت بالا مشاهده کنید، کدک بلوری به وجود آمد. کیفیت فیلم بلوری می‌تواند Full HD و حتی 4K یا Ultra HD هم باشد. در واقع این فایل‌ها یا وضوح تصویر ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل یا ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ پیکسل دارند.

ads

عیدی به بچه ها چی بدیم؟ برای همسر، کودکان و سایر عزیزان خود چی بخریم؟

عیدی چی بدیم؟ بهترین عیدی برای عزیزان شما

یک دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *