آموزش کامل نصب گلس گوشی؛ خودتان دست به کار شوید!

فهرست مطالب

  • ابزار لازم برای نصب گلس گوشی
  • ۱. صفحه نمایش را آماده کنید
  • ۲. گلس نو را بردارید
  • ۳. کمی فشار به مرکز گلس بیاورید
  • ۴. حذف حباب‌ها
  • جمع‌بندی

نصب گلس گوشی کار پرچالشی به‌نظر می‌رسد. ترس از حباب گرفتن زیر آن را داریم، یا استرس شکستن آن و لرزیدن دست باعث می‌شود که نصب گلس روی گوشی به درستی صورت نگیرد. در این مطلب با کمک عکس و معرفی ابزار لازم برای این کار، به شما آموزش نصب گلس را ارائه خواهیم داد. با ما باشید.

برای تهیه گلس گوشی در هر برندی، مانند گلس گوشی شیائومی از طریق فروشگاه اینترنتی تکنولایف اقدام کنید

ابزار لازم برای نصب گلس گوشی

آموزش نصب گلس روی گوشی

برای نصب گلس روی موبایل خود، یک سری ابزار دم‌دستی و ساده نیاز دارید که حتما در خانه خود دارید. پس از آن، خیلی حرفه‌ای می‌توانید گلس را روی موبایل خود بچسبانید.

  1. پارچه میکروفیبر برای پاک کردن صفحه گوشی و جلوگیری از پخش شدن پرز روی صفحه نمایش
  2. دستمال مرطوب
  3. یک کارت محکم یا مقوا برای از بین بردن حباب زیر صفحه
  4. چسب استیکی مخصوص گلس گوشی یا چسب نواری ساده
  5. گلس نو

حال که ابزار را داریم، کار را شروع خواهیم کرد.

۱. صفحه نمایش را آماده کنید

بهترین گلس گوشی را چطور نصب کنیم؟

ابتدا اگر از قبل گلسی روی صفحه گوشی بوده آن را بردارید. حال گوشی را روی یک سطح مستحکم و صاف قرار دهید و ابتدا با دستمال مرطوب، سپس با پارچه میکروفیبر به‌خوبی صفحه نمایش را تمیز کنید.

توجه داشته باشید که رد انگشت، گرد و غبار، لکه و هیچ چیز دیگری باقی نماند؛ چرا که همین موارد می‌تواند منجر به هوا گرفتن و ایجاد حباب زیر صفحه نمایش شود. می‌توانید برای پرزها و اجرامی که راحت جدا نمی‌شوند، از چسب نواری یا استیکی مخصوص استفاده کنید تا به‌خوبی سطح گوشی تمیز شود.

گلس گوشی s24 ultra را با بهترین قیمت خریداری کنید:
گلس s24 ultra

۲. گلس نو را بردارید

آموز ساده و راحت نصب گلس گوشی

ابتدا نگاهی به بسته بندی گلسی که خریده‌اید بیندازید؛ چرا که احتمالا آموزش نصب گلس خاصی روی آن درج شده باشد و لازم باشد آن آموزش را دنبال کنید. خیلی از گلس‌ها، به‌نحوی طراحی شده‌اند که اندکی کوچک‌تر از صفحه نمایش باشند. این به آن خاطر است که اگر خواستید روی گوشی قاب بیندازید، با گلس برخورد نداشته باشد و آن را بلند نکند.

موقع نصب محافظ روی گوشی، به محل قرارگیری اسپیکر، ناچ دوربین و دکمه‌ی گوشی توجه داشته باشید تا همه چیز اصولی انجام شود.

گلس را بردارید و پس از اندازه‌گیری دقیق آن با صفحه نمایش، پوسته‌ای که به آن چسبیده را جدا کنید و آن را به نمایشگر بچسبانید.

توجه کنید که انگشتتان با لبه‌ها زیاد تماس نداشته باشد تا اثر انگشت را به خود نگیرد.

۳. کمی فشار به مرکز گلس بیاورید

حباب گیری گلس گوشی

حال که گلس روی گوشی قرار گرفته، قسمت سخت ماجرا به پایان رسیده!

با انگشت خود اندکی فشار از مرکز گلس به جهات مختلف بیاورید و اجازه دهید تا به طور طبیعی بچسبد. کم‌کم می‌بینید که بخش‌های مختلف دارند می‌چسبند. در این مرحله، لازم است که کارت را بردارید و هر حبابی که می‌بینید را از لبه‌های گلس به بیرون هدایت کنید. برای خروج هوا و حباب، کارت را از سمت مرکز به بیرون لبه‌ها بکشید. چنانچه کارت در دسترس نبود، با فشار نسبی انگشتان نیز می‌توانید اقدام به خارج کردن هوای گیر افتاده زیر گلس کنید.

برای گوشی محبوب اپل بهترین گلس را تهیه کنید:
گلس ایفون ۱۳

۴. حذف حباب‌ها

قطعا باز هم حباب می‌بینید؛ اما لازم نیست بترسید!

برای حذف بقیه حباب‌ها، لازم است به‌آرامی لبه‌ی گلس را که به حباب نزدیک‌تر است بلند کنید و کمی آن را جابه‌جا کنید تا در موقعیت درست قرار بگیرد. پیش از فشار دادن دوباره گلس برای این که بچسبد، از پارچه کمک بگیرید و اگر رد انگشت باقی گذاشته‌اید، آن را پاک کنید. باز هم، در مرحله آخر از کارت محکم خود کمک بگیرید و اگر حباب دیدید به بیرون از گلس هدایتش کنید.

جمع‌بندی

نحوه نصب گلس گوشی گاهی اوقات چالشی است و اگر چالش‌پذیر هستید، برای نصب گلس خودتان اقدام کنید. اگر حتی بهترین گلس گوشی را هم تهیه کنید اما نحوه نصب اصولی نباشد، قطعا نتیجه رضایت‌بخش نخواهد بود. با کمک این مطلب قادر شما خواهید بود به راحتی این کار را انجام دهید. اما توجه داشته باشید که شما می‌توانید برای نصب گلس از نصابان گلس نیز کمک بگیرید که در این کار تجربه بسیار زیادی دارند. در این صورت، دیگر نیاز نیست زحمت خاصی بکشید.

ads

بررسی گوشی هواوی پی 60 پرو به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی هواوی p60 pro

یک دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *